no buy challenge
vrijdag 11 januari 2019 om 20:33
Ik wil gaan verhuizen en daar heb ik geld voor nodig. Helaas heb ik momenteel maar 525 euro op mijn spaarrekening staan. Nu zie ik op YouTube vaak de no buy challenge voorbij komen en dat lijkt me wel een goed plan om zo mijn verhuizing te kunnen financieren. No buy kun je op allerlei manieren invullen zoals alleen op boodschappen budgetteren of ook op kleding en andere zaken. Zelf heb ik echt nooit kunnen sparen en wil ik nu eens een jaar proberen mijn verlangen naar weer een bestelling te negeren en te kijken naar de lange termijn.
Ik wil 50 euro per week uit gaan geven aan boodschappen( woon alleen) en 200 euro per maand gaan sparen. Ik hoop dan over anderhalf jaar te kunnen verhuizen. Zijn er mensen die het leuk vinden mee te doen met een no buy year ( of maand of andere periode) Wat is je doel? Minder consumeren is op zich ook al een mooi doel met als gevolg een buffer op je spaarrekening. Ik mag van mezelf ook geen nieuwe gadgets zoals telefoon of bluetooth boxen van Bose, planten alleen stekjes ruilen en alleen cosmetica vervangen die op is en me goed bevalt. Meeste bevalt me trouwens ook niet zoals meerdere flesjes van The ordinary die ik in een opwelling kocht. Kleding ga ik tweedehands kopen en alleen als er iets versleten is. En verder ga ik wss kleiner wonen want ik heb nu 3 slaapkamers en een woonkamer van 33 vierkante meter en ga naar 1 of hooguit 2 slaapkamers en kleinere woonkamer. Dus kan ook nog veel spullen gaan verkopen zoals vintage meubeltjes en planten ( heb er ruim 100) Wie heeft er al ervaring mee en vinden mensen het leuk om mee te doen en elkaar te motiveren en op de hoogte te houden?
Ik wil 50 euro per week uit gaan geven aan boodschappen( woon alleen) en 200 euro per maand gaan sparen. Ik hoop dan over anderhalf jaar te kunnen verhuizen. Zijn er mensen die het leuk vinden mee te doen met een no buy year ( of maand of andere periode) Wat is je doel? Minder consumeren is op zich ook al een mooi doel met als gevolg een buffer op je spaarrekening. Ik mag van mezelf ook geen nieuwe gadgets zoals telefoon of bluetooth boxen van Bose, planten alleen stekjes ruilen en alleen cosmetica vervangen die op is en me goed bevalt. Meeste bevalt me trouwens ook niet zoals meerdere flesjes van The ordinary die ik in een opwelling kocht. Kleding ga ik tweedehands kopen en alleen als er iets versleten is. En verder ga ik wss kleiner wonen want ik heb nu 3 slaapkamers en een woonkamer van 33 vierkante meter en ga naar 1 of hooguit 2 slaapkamers en kleinere woonkamer. Dus kan ook nog veel spullen gaan verkopen zoals vintage meubeltjes en planten ( heb er ruim 100) Wie heeft er al ervaring mee en vinden mensen het leuk om mee te doen en elkaar te motiveren en op de hoogte te houden?

zaterdag 23 februari 2019 om 21:48
En als je je tanden kapot valt, valt dat juist vaak buiten de polis, bizar genoeg!Gekopbloemen schreef: ↑23-02-2019 12:49Nitflex, ik heb ook geen tandartsverzekering.
Geen een gaatje, vulling , helemaal niks.
Wel een paar jaar geleden een dure kostenpost gehad ivm tandvleesontsteking, ruim duizend euro.
Maar dat had ik ook kwijt geweest aan al die jaren niet verzekerd zijn.
Als ik de pech heb eens een flinke val te maken, en dan een complete verbouwing nodig te hebben, tja dan ben ik de sjaak.

zondag 24 februari 2019 om 17:27
Mijn man heeft voor het weekend zijn loon weer binnen gekregen. Dit was weer meer dan nodig voor mijn budgetten. Alvast 314 euro extra naar de spaarrekening kunnen overmaken. Morgen komt mijn loon. Ik heb mijn loonstrook al in de mail en ook dit was meer dan nodig, dus hier kan ik morgen ook 110 euro extra van overmaken. Daarnaast de gebruikelijke 600 euro die wij elke maand sparen en 100 euro voor extra aflossing van de hypotheek. Donderdag start de nieuwe maand en ik houd sowieso geld over van afgelopen maand. Donderdag weet ik hoeveel. Dat gaat ook naar de spaarrekening. In een maand tijd zo'n 900 euro extra gespaard bovenop het gewone spaarbedrag
.
Zaterdag gaan we shoppen, Mijn man heeft nieuwe schoenen nodig. We gaan dan ook gezellig lunchen. Even gezellig een dagje uit. Ik ga dit van het gewone budget doen.
Zaterdag gaan we shoppen, Mijn man heeft nieuwe schoenen nodig. We gaan dan ook gezellig lunchen. Even gezellig een dagje uit. Ik ga dit van het gewone budget doen.
zondag 24 februari 2019 om 23:56
De nieuwe maand is begonnen, de echte ‘no buy’ maand. Eerlijk gezegd merk ik nu al dat ik me een beetje opgesloten voel in huis. Álles kost geld. Ik kan niet ver fietsen of lopen want dan krijg ik veel pijn en ik heb geen auto, dus ik ben redelijk afhankelijk van het OV.
Ik heb geen dagbesteding, ik ga op maandag naar yoga (kost ook geld, maar is een lidmaatschap dus geen ‘extra’ geld) en op donderdag soms naar aquarobics (betaal ik per keer dus kost dan ook geld). Ik kan naar de bieb, heb ik vorige week een keer gedaan, en naar de sportschool, maar verder weet ik het gewoon niet goed. Naar de supermarkt is voor mij echt een uitje en naar de stad ook. Dat klinkt triest, maar is echt zo. Of ik zou op dinsdagmiddag naar de bios gaan, want dan is het goedkoop.
Ik heb wel vrienden, maar de meeste ervan hebben wel gewoon werk of andere dingen te doen dus ik voel me vaak best wel alleen en kom dan graag onder de mensen (zoals in de supermarkt of in de stad).
Ik zie echt een beetje op tegen deze week en de komende weken.
Ik heb geen dagbesteding, ik ga op maandag naar yoga (kost ook geld, maar is een lidmaatschap dus geen ‘extra’ geld) en op donderdag soms naar aquarobics (betaal ik per keer dus kost dan ook geld). Ik kan naar de bieb, heb ik vorige week een keer gedaan, en naar de sportschool, maar verder weet ik het gewoon niet goed. Naar de supermarkt is voor mij echt een uitje en naar de stad ook. Dat klinkt triest, maar is echt zo. Of ik zou op dinsdagmiddag naar de bios gaan, want dan is het goedkoop.
Ik heb wel vrienden, maar de meeste ervan hebben wel gewoon werk of andere dingen te doen dus ik voel me vaak best wel alleen en kom dan graag onder de mensen (zoals in de supermarkt of in de stad).
Ik zie echt een beetje op tegen deze week en de komende weken.
maandag 25 februari 2019 om 00:42
Ga een nieuwe taal leren
Genoeg gratis materiaal online te vinden (soms even zoeken) en echt heel leuk om te doen. Spaans, als je dat nog niet spreekt, is redelijk snel op te pikken. Ik probeerde in indertijd liedjes van Sjhakira te vertalen haha
Of geef jezelf een foto opdracht met je telefoon (zijn vast fotoblogs te vinden die zoiets doen) Leer wat principes over compositie en gaan met die banaan (hoef je niet eens per se de deur voor uit.
Bij mijn bieb kan ik met een app gratis luisterboeken downloaden. Dat doe ik terwijl ik wandel (al snap ik dat dat lastig is), en tijdens klusjes in huis. Misschien kan dat ook bij jouw bieb?
Breien of haken (leren) hoeft niet erg duur te zijn. Erg beverdigend om iets zelf te maken.
Etc

Of geef jezelf een foto opdracht met je telefoon (zijn vast fotoblogs te vinden die zoiets doen) Leer wat principes over compositie en gaan met die banaan (hoef je niet eens per se de deur voor uit.
Bij mijn bieb kan ik met een app gratis luisterboeken downloaden. Dat doe ik terwijl ik wandel (al snap ik dat dat lastig is), en tijdens klusjes in huis. Misschien kan dat ook bij jouw bieb?
Breien of haken (leren) hoeft niet erg duur te zijn. Erg beverdigend om iets zelf te maken.
Etc

"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”

maandag 25 februari 2019 om 04:51
Ik snap wel dat je de deur uit wil, maar door iets te kopen ben je toch ook niet speciaal onder de mensen? Of bedoel je gewoon het contact met horeca- of winkelpersoneel? Of de mensen in de bioscoop?
Ik zou zelf overigens het gebruik van OV niet bij de challenge doen als dat je vervoersmiddel is. Anderen moeten ook tanken. Anders wordt het té drastisch en is het niet vol te houden.
En je noemt de supermarkt, het is toch niet zo dat je de supermarkt niet in mag? Je moet toch nog steeds je normale boodschappen doen?
Maar verder kun je natuurlijk best met meegebrachte lunch naar het park.
Ik kom trouwens nog steeds veel in de stad (ik woon in het centrum). Je hoeft toch niets te kopen? Doe dat gewoon lekker als dat een uitje is. Kijken, kijken, niet kopen!
Ik zou zelf overigens het gebruik van OV niet bij de challenge doen als dat je vervoersmiddel is. Anderen moeten ook tanken. Anders wordt het té drastisch en is het niet vol te houden.
En je noemt de supermarkt, het is toch niet zo dat je de supermarkt niet in mag? Je moet toch nog steeds je normale boodschappen doen?
Maar verder kun je natuurlijk best met meegebrachte lunch naar het park.
Ik kom trouwens nog steeds veel in de stad (ik woon in het centrum). Je hoeft toch niets te kopen? Doe dat gewoon lekker als dat een uitje is. Kijken, kijken, niet kopen!
maandag 25 februari 2019 om 05:15
maandag 25 februari 2019 om 06:14
Neem een boek uit de bieb en ga die met het mooie weer in het park lezen, of in je tuin als je die hebt. Moet je toch naar de bieb om wat uit te zoeken en ben je onder de mensen.
Boodschappen moeten ook, dus ga eind vd dag naar de markt voor aanbiedingen en shop bij meerdere supermarkten ad hand van een boodschappenlijstje en aanbiedingen. Scheelt ook enorm. En dan bedoel ik niet alles van de Lidl of alles van supermarkt X. Aals je wat meer uit probeert weet je vanzelf wel wat waar het lekkerst is en ben je ook gewoon onder de mensen. Dag 1 supermarkt A, dag twee supermarkt B, dag drie de markt etc...
Volgens mij woon je niet echt in 1 vd grote steden of wel? Want een museum jaarkaart is ook handig om af en toe even ergens tussendoor naar toe te kunnen, maar het moet je ding zijn. Ook zijn er vaak gratis voorstellingen, presentaties en optredens overal maar moet je wel even zoeken. Zeker nu het weer weer beter wordt worden er vaak dingen georganiseerd.
Vrijwilligerswerk? Er is voldoende vraag naar en zat te doen, hoeft niet perse een belasting op je te zijn. Ben je onder de mensen en doe je nog eens wat voor mens, dier of milieu. Twee vliegen in 1 klap. Halve dag of 1 dag in de week of zelfs al twee weken is meestal al voldoende.
Op vervoer zou ik ook niet bezuinigen want dat is je mobiliteit. Wel letten op overcompensatie dat je dan niet de andere kant op slaat door veel ergens heen te gaan doordat je je gevangen voelt qua uitgaven.
Ga je huis eens opruimen (marie kondo stijl of iig rigoureus eens kijken wat voor meuk je de laatste jaren naar binnen hebt gesleept). Kan het op MP, een vrij markt etc... Is dagbesteding, ruimt op en levert wat extra centen op. Ben je ook weer onder mensen.
Iemand zei het al maar de stad hoef je niet te mijden ineens. Wel moet je minder veranderen en dat gebeurd meestal eerst door bovenstaand door je huis eens door te gaan om te zien wat je allemaal al hebt. Daarna kan je rustig naar de stad als je maar eerst zelfbeheersing leert of hebt zodat je niet elke keer dingen koopt. De stad in gaan hoeft niet synoniem te staan aan shoppen.
maandag 25 februari 2019 om 09:34
Ah, ik dacht dat de deur uit gaan en veel lopen of fietsen niet kon. OV zou ik inderdaad ook niet op besparen. Kun je geen vrijwilligerswerk gaan doen? Hele makkelijke manier van onder de mensen komen en je voelt je er meestal fijn door! Via de Zonnebloem bij oude mensne op de koffie of de honden uitlaten van het asiel. Is wel een verplihting erbij, maar een stuk bevredigender dan de stad in en spullen kopen.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
maandag 25 februari 2019 om 11:10
Salaris is hier ook weer binnen, meteen weer geld naar de spaarrekeningen overgemaakt en bepaalde dingen betaald. De rest is voor vaste lasten, boodschappen en extra. Er is niet veel over voor extra’s, want mijn dochter moet bijna alles nieuw hebben qua kleding. Wel een uitdaging voor mij wordt het om dat zo goedkoop mogelijk te doen in plaats van 70 euro aan 1 kledingstuk uit te geven zoals ik eerst wel deed. En verder gewoon proberen helemaal niets te kopen. Er staat 1 etentje gepland en that’s it.

maandag 25 februari 2019 om 11:37
broodtrommel schreef: ↑25-02-2019 06:14Ga je huis eens opruimen (marie kondo stijl of iig rigoureus eens kijken wat voor meuk je de laatste jaren naar binnen hebt gesleept). Kan het op MP, een vrij markt etc... Is dagbesteding, ruimt op en levert wat extra centen op. Ben je ook weer onder mensen.
Ik herken het probleem Drackie. Heb een tijd in de bijstand gezeten en de muren kwamen op me af. Maar dingen ondernemen kost ook geld, wat ik weer niet had.
Ik vind wat broodtrommel hierboven zegt een goede tip. Ik zocht mijn huis uit en zette het op marktplaats of ging naar een vlooienmarkt en daardoor had ik wat extra geld.
Ik weet ook niet wat de mogelijkheden zijn in jouw woonplaats. Hier bleek een soort van bijeenkomst te zijn voor mensen in de bijstand met fysieke/psychische klachten. Het is een soort van woonkamer waar je overdag vrijblijvend binnen kon komen en wat onder de mensen was. Dat vond ik erg fijn.
Je zou eens kunnen uitzoeken of wat er allemaal is in jouw woonplaats of wijk. Sommige wijken hebben een buurtcentrum waar je overdag kan binnen lopen.
Ik ging 1 keer in de week vrijwilligerswerk doen (meer ging niet door ziekte) en met de hond van de buren wandelen. Ik las ontzettend veel (er bleek een weggeefhoek met boeken in mijn stad te zijn) en ging via Pinterest op zoek naar creatieve projecten om te doen.

maandag 25 februari 2019 om 11:42
Ja, dat bedoel ik Nitflex. Er gaan heel veel dagen voorbij dat ik niemand anders zie dan mijn man, dus dan is zelfs een uitje naar de winkel of de bios al een verademing omdat er dan meer mensen om me heen zijn.
Ik moet inderdaad gewoon boodschappen doen, maar ik ging voorheen haast elke dag wel naar de supermarkt en dan neem je ook gauw teveel overbodige zooi mee. Ik wil dat dus ook enigszins beperken.
Ik ga eigenlijk alleen naar de stad als ik een doel heb, ik zou niet weten wat ik er anders moest doen. Dat doel kan zijn dat ik iets nodig heb of wil hebben, maar op een terrasje zitten of een ijsje halen kan ook. Ja, dat doe ik inderdaad gerust in mijn uppie, en zeker met dit weer is die verleiding wel heeel groot.
Ik woon in de buurt van Amsterdam, dus een museumjaarkaart is zeker een optie (maar niet nu, valt niet echt onder 'no buy'
). Ik heb nog gekeken naar gratis activiteiten maar ik kon niet echt iets vinden (tenminste, niet in de komende weken, en daar zocht ik naar) maar ik houd het wel in de gaten.
Huis opruimen ben ik inderdaad mee bezig. De keuken is al klaar. Ik gooi (bijna) alles trouwens op de weggeefhoek omdat verkopen me teveel moeite kost.
Maar toevallig vorige week wel 10 euro verdiend met de verkoop van twee kittenrompertjes.
Ik kan inderdaad niet ver fietsen of lopen, maar ik kan de deur wel uit hoor. Alles wat ik niet kan lopen of fietsen doe ik met het OV. Deze maand is alleen wel krap, daarom noemde ik het OV ook. Als het niet hoeft, dan liever even niet.
Vrijwilligerswerk ben ik naar op zoek, maar ik vind het spannend en een best wel grote stap. Ik weet niet goed waar dat aan ligt, maar meestal haak ik na het eerste mailcontact al af omdat ik niet meer durf.
Maar dank voor alle reacties en tips, ik heb er zeker wel wat aan. Vanmiddag ga ik denk ik in de tuin werken en misschien app ik mijn schoonvader nog of we deze week een bakkie zullen doen.
Komend weekend ga ik naar twee (!) musicals, The Addams Family en Evita, dus gelukkig heb ik wel iets om naar uit te kijken.
Ik moet inderdaad gewoon boodschappen doen, maar ik ging voorheen haast elke dag wel naar de supermarkt en dan neem je ook gauw teveel overbodige zooi mee. Ik wil dat dus ook enigszins beperken.
Ik ga eigenlijk alleen naar de stad als ik een doel heb, ik zou niet weten wat ik er anders moest doen. Dat doel kan zijn dat ik iets nodig heb of wil hebben, maar op een terrasje zitten of een ijsje halen kan ook. Ja, dat doe ik inderdaad gerust in mijn uppie, en zeker met dit weer is die verleiding wel heeel groot.
Ik woon in de buurt van Amsterdam, dus een museumjaarkaart is zeker een optie (maar niet nu, valt niet echt onder 'no buy'

Huis opruimen ben ik inderdaad mee bezig. De keuken is al klaar. Ik gooi (bijna) alles trouwens op de weggeefhoek omdat verkopen me teveel moeite kost.

Ik kan inderdaad niet ver fietsen of lopen, maar ik kan de deur wel uit hoor. Alles wat ik niet kan lopen of fietsen doe ik met het OV. Deze maand is alleen wel krap, daarom noemde ik het OV ook. Als het niet hoeft, dan liever even niet.
Vrijwilligerswerk ben ik naar op zoek, maar ik vind het spannend en een best wel grote stap. Ik weet niet goed waar dat aan ligt, maar meestal haak ik na het eerste mailcontact al af omdat ik niet meer durf.

Maar dank voor alle reacties en tips, ik heb er zeker wel wat aan. Vanmiddag ga ik denk ik in de tuin werken en misschien app ik mijn schoonvader nog of we deze week een bakkie zullen doen.
Komend weekend ga ik naar twee (!) musicals, The Addams Family en Evita, dus gelukkig heb ik wel iets om naar uit te kijken.

maandag 25 februari 2019 om 11:48
Vervelend, Drackie, dat de muren zo op je af komen. Ik kan me voorstellen dat je dan meer geneigd bent om dingen te gaan doen en kopen die geld kosten. Ik heb niet echt meer tips dan die hier al gegeven zijn, maar wel fijn dat het voorjaar er weer aankomt, dan is het makkelijker om dingen te doen die geen geld kosten.

maandag 25 februari 2019 om 13:03
Drackie, ik zit ook graag inmijn eentje op een terrasje of iets dergelijks. Maar ik zit net zo lief in mijn eentje in het park op een kleedje of bankje met een boek en een thermos koffie of iets dergelijks.
Ik zou je supermarkt-tripjes blijven doen, maar houd je aan je lijstje. Dan haal je desnoods een pak yoghurt op maandag en een blok kaas op woensdag.
Ik woon in de stad, dus ik loop eigenlijk heel vaak zonder doel door de stad, maar ik snap dat dat anders is als je van buiten moet komen.
Er zijn wel van die gratis-Amsterdam (of andere plaatsen) sites, maar ik weet ook niet zo heel goed wat die te bieden hebben.
Er is één ding dat ik wel heel goed kan zonder geld uit te geven, en dat is winkelen! Ik denk altijd heel lang na over aankopen, dus ik kom vaak genoeg in winkels zonder iets te kopen. Maar ik weet dat veel mensen daar niets aan vinden.
Maar je hebt gelijk, het is niet makkelijk, zeker als je fysiek niet sterk bent, want anders zijn er natuurlijk talloze wandelingen te doen. Ik ga zelf ook vaak naar de kust, weer of geen weer, dat vind ik heerlijk! Dat is ook een prima plek om zelf je eigen eten/drinken mee te nemen. Maar daar moet je maar net van houden.
Maar No Buy is leuk en nuttig natuurlijk, maar je moet niet in een sociaal isolement terecht komen. Misschien is het voor mensen die werken in dat opzicht makkelijker.
Ik zou je supermarkt-tripjes blijven doen, maar houd je aan je lijstje. Dan haal je desnoods een pak yoghurt op maandag en een blok kaas op woensdag.
Ik woon in de stad, dus ik loop eigenlijk heel vaak zonder doel door de stad, maar ik snap dat dat anders is als je van buiten moet komen.
Er zijn wel van die gratis-Amsterdam (of andere plaatsen) sites, maar ik weet ook niet zo heel goed wat die te bieden hebben.
Er is één ding dat ik wel heel goed kan zonder geld uit te geven, en dat is winkelen! Ik denk altijd heel lang na over aankopen, dus ik kom vaak genoeg in winkels zonder iets te kopen. Maar ik weet dat veel mensen daar niets aan vinden.
Maar je hebt gelijk, het is niet makkelijk, zeker als je fysiek niet sterk bent, want anders zijn er natuurlijk talloze wandelingen te doen. Ik ga zelf ook vaak naar de kust, weer of geen weer, dat vind ik heerlijk! Dat is ook een prima plek om zelf je eigen eten/drinken mee te nemen. Maar daar moet je maar net van houden.
Maar No Buy is leuk en nuttig natuurlijk, maar je moet niet in een sociaal isolement terecht komen. Misschien is het voor mensen die werken in dat opzicht makkelijker.
maandag 25 februari 2019 om 15:04
Het is wel een goed idee om de supermarkttripjes te spreiden zonder extra dingen te kopen. Daar had ik eigenlijk niet aan gedacht.
We hebben hier ook wel een centrum hoor, maar eigenlijk is alleen het plein met terrasjes gezellig. Verder is er niet zoveel aan. Ik ga wel graag naar Zaandam, maar dat is toch nog wel een stukje met het OV dus dat doe ik ook niet zo vaak.
Ik heb vanmiddag even in de tuin gewerkt dus wel lekker buiten geweest. De tuin is bijna lenteklaar, dus dan kan ik lekker van de zon gaan genieten.
Mijn schoonzusje appte of ik vanavond mee ga sporten en ik ga ook nog naar yoga, dus zo heb ik toch wat dingen te doen. En het zijn vaak maar korte periodes dat mijn agenda ineens extreem leeg is. Het is alleen wel dat ik die leegtes dan dus ga opvullen met winkelen of andere dingen die geld kosten, maar ik heb vorige week wel gemerkt dat naar de bieb gaan eigenlijk ook heel leuk is! En dan niet eens om boeken te lenen, want die heb ik wel genoeg, maar kookboeken doorbladeren ofzo of tijdschriften lezen.
We hebben hier ook wel een centrum hoor, maar eigenlijk is alleen het plein met terrasjes gezellig. Verder is er niet zoveel aan. Ik ga wel graag naar Zaandam, maar dat is toch nog wel een stukje met het OV dus dat doe ik ook niet zo vaak.
Ik heb vanmiddag even in de tuin gewerkt dus wel lekker buiten geweest. De tuin is bijna lenteklaar, dus dan kan ik lekker van de zon gaan genieten.

maandag 25 februari 2019 om 16:10
En nu het warmer wordt kan je ook wat meenemen vanuit de bieb en die lekker in het zonnetje lezen. Muziekje op als je last hebt van anderen.Drackie schreef: ↑25-02-2019 15:04Het is wel een goed idee om de supermarkttripjes te spreiden zonder extra dingen te kopen. Daar had ik eigenlijk niet aan gedacht.
Ik heb vanmiddag even in de tuin gewerkt dus wel lekker buiten geweest. De tuin is bijna lenteklaar, dus dan kan ik lekker van de zon gaan genieten.Mijn schoonzusje appte of ik vanavond mee ga sporten en ik ga ook nog naar yoga, dus zo heb ik toch wat dingen te doen. En het zijn vaak maar korte periodes dat mijn agenda ineens extreem leeg is. Het is alleen wel dat ik die leegtes dan dus ga opvullen met winkelen of andere dingen die geld kosten, maar ik heb vorige week wel gemerkt dat naar de bieb gaan eigenlijk ook heel leuk is! En dan niet eens om boeken te lenen, want die heb ik wel genoeg, maar kookboeken doorbladeren ofzo of tijdschriften lezen.
En bovenstaande bedoelde ik dus ook? Je checkt vantevoren online de aanbiedingen, je maakt gewoon boodschappenlijstjes en dus doelgericht eerst naar supermarkt A en dan een keer naar supermarkt B of de markt. Alles hoeft niet perse in een keer hé? Zeker als af en toe de muren op je afkomen lekker spreiden.
Toevallig van Evita aankomend weekend. Dan ga ik ook haha
Oh en over die MJK, kan je natuurlijk ook voor je verjaardag vragen. Zo doe ik dat ook ieder jaar

Let in de zomer op Vondelpark evenementen. Duurt nog eventjes maar veel is dan gratis en ze hebben best leuke optredens die er tussen zitten.
Qua vrijwilligerswerk, is het misschien nieuwe mensen leren kennen die al een groepje vormen ofzo? Bang voor het onbekende?
maandag 25 februari 2019 om 16:40
Drackie, dat is inderdaad vervelend. Je hebt wel wat tips gekregen, waar je hopelijk iets aan hebt.
Hier met m'n zusje de stad in geweest van het weekend. Alleen een broek gekocht voor 7,50
, benodigdheden voor 1,00 en een drankje met een gebakje erbij. En verder niet. Geslaagd wat mij betreft.
Verder vandaag getankt voor meer dan 100,00 dus ons spaardoel wordt niet behaald deze maand, zoals ik al eerder schreef. Maar alsnog wel gespaard.
Hier met m'n zusje de stad in geweest van het weekend. Alleen een broek gekocht voor 7,50

Verder vandaag getankt voor meer dan 100,00 dus ons spaardoel wordt niet behaald deze maand, zoals ik al eerder schreef. Maar alsnog wel gespaard.
maandag 25 februari 2019 om 17:12
Wat grappig Broodtrommel, ga je toevallig ook vrijdag?
Ja, dat zonnetje helpt echt. In de tuin zitten is al een stuk beter dan binnen op de bank. De tuinstoelen moeten nog een sopje en dan ben ik er helemaal klaar voor.
Dat had ik niet begrepen, maar nu wel. Thanks! Dan moet ik er wel waakzaam op blijven dat ik niet alsnog overbodige zooi meeneem.
Haha ja, kan, maar ik ben pas in december jarig dus dat duurt nog heel lang helaas. Tegen die tijd verwacht ik dat het financieel er alweer een stuk beter uitziet (lening afgelost) dus dan kan ik er gewoon eentje kopen.
Vondelpark is een goeie ja!
Wat betreft vrijwilligerswerk: ik weet het niet. Het is echt alsof ik blokkeer ofzo. Het is een drempel die ik over moet. De drempel van het afspreken, erheen gaan, het contact met de mensen. Als ik die stap zet gaat het over het algemeen wel, maar het erheen gaan vormt eigenlijk nog het grootste probleem (ook omdat ik niet zo mobiel ben). En ik ben een beetje een watje. Het OV binnen mijn woonplaats is niet zo best (tenzij je naar Amsterdam wil
) dus ik moet het meeste wel op de fiets doen, en dat is prima... zolang de zon schijnt.
Naast dat ik niet zo goed kan fietsen heb ik er ook gewoon een pleurishekel aan. En sommige wijken zijn eigenlijk net te ver fietsen. Jemig, vroeger deed ik vrijwilligerswerk in Utrecht en dat vond ik wel prima en nu vind ik alles buiten mijn wijk eigenlijk al te ver. 
Maar dit gaat een beetje offtopic.
Goed gedaan Nokie! Jammer van het spaardoel, maar tanken moet ook gewoon gebeuren.
Ja, dat zonnetje helpt echt. In de tuin zitten is al een stuk beter dan binnen op de bank. De tuinstoelen moeten nog een sopje en dan ben ik er helemaal klaar voor.
Dat had ik niet begrepen, maar nu wel. Thanks! Dan moet ik er wel waakzaam op blijven dat ik niet alsnog overbodige zooi meeneem.
Haha ja, kan, maar ik ben pas in december jarig dus dat duurt nog heel lang helaas. Tegen die tijd verwacht ik dat het financieel er alweer een stuk beter uitziet (lening afgelost) dus dan kan ik er gewoon eentje kopen.
Vondelpark is een goeie ja!
Wat betreft vrijwilligerswerk: ik weet het niet. Het is echt alsof ik blokkeer ofzo. Het is een drempel die ik over moet. De drempel van het afspreken, erheen gaan, het contact met de mensen. Als ik die stap zet gaat het over het algemeen wel, maar het erheen gaan vormt eigenlijk nog het grootste probleem (ook omdat ik niet zo mobiel ben). En ik ben een beetje een watje. Het OV binnen mijn woonplaats is niet zo best (tenzij je naar Amsterdam wil

Maar dit gaat een beetje offtopic.
Goed gedaan Nokie! Jammer van het spaardoel, maar tanken moet ook gewoon gebeuren.
maandag 25 februari 2019 om 18:16
maandag 25 februari 2019 om 20:29
Ik weet niet of wij deze maand geld overhouden. In ieder geval hoop ik dat we uitkomen en niet van de spaarrekening hoeven te pakken als afgelopen maanden. Ben vergeten op tijd aan te geven dat ik een rekening in meerdere termijnen wilde betalen (normaal 12 x nu dus 4x). Daarnaast moest ik een rekening betalen bij bol en heb ik een ereader gekocht (wel via allieexpress).
En toch verbaas ik mij vandaag over 2 buren in mijn straat waar mee ik aan de praat kwam die meer te besteden hebben dan wij en dan soms al maanden geen huur hebben betaald omdat ze te kort komen. Dan ben ik toch dankbaar dat wij geen schulden hebben.
En toch verbaas ik mij vandaag over 2 buren in mijn straat waar mee ik aan de praat kwam die meer te besteden hebben dan wij en dan soms al maanden geen huur hebben betaald omdat ze te kort komen. Dan ben ik toch dankbaar dat wij geen schulden hebben.
maandag 25 februari 2019 om 20:47
Vreemd dat die buren dat zo vertellen. En hoe weet jij dat ze meer te besteden hebben (puur nieuwsgierigheid van mijn kant hoor)?davo1979 schreef: ↑25-02-2019 20:29Ik weet niet of wij deze maand geld overhouden. In ieder geval hoop ik dat we uitkomen en niet van de spaarrekening hoeven te pakken als afgelopen maanden. Ben vergeten op tijd aan te geven dat ik een rekening in meerdere termijnen wilde betalen (normaal 12 x nu dus 4x). Daarnaast moest ik een rekening betalen bij bol en heb ik een ereader gekocht (wel via allieexpress).
maandag 25 februari 2019 om 21:03
Kan er ook niks aan doen dat ze dat openlijk met elkaar staan te bespreken voor mijn deur als ik thuiskom en zij mij aanspraken en doorgingen met het verhaal.pamelacourson schreef: ↑25-02-2019 20:47Vreemd dat die buren dat zo vertellen. En hoe weet jij dat ze meer te besteden hebben (puur nieuwsgierigheid van mijn kant hoor)?
davo1979 wijzigde dit bericht op 25-02-2019 21:36
Reden: Te veel prive info
Reden: Te veel prive info
28.54% gewijzigd

maandag 25 februari 2019 om 21:17
Volgens mij ga je dan gewoon niet goed met je geld om.