Geld & Recht alle pijlers

Onder huurcontract uit

11-11-2017 19:37 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goede avond,

Wegens herkenbaarheid een nieuw account gestart.
Ik woon sinds juni dit jaar in een woning die ik huur via een makelaar.

Na het aangaan van het huurcontract ben ik eigenlijk continue dingen toegekomen die vallen onder verborgen gebreken;
Lek op zolder, vochtschade op zolder en in slaapkamer, houtschade, ongedierteoverlast (mieren, vliegen, muizen), in totaal 3 weken niet in het huis kunnen verblijven door de vele klachten, extreme geluidsoverlast, keuken die belooft was (mondeling) maar er niet komt.
Van alles heb ik contact zwart op wit, waarbij ook duidelijk wordt dat de verhuurder niet voldoet aan afspraken, geen oplossingen bied, zegt mensen te sturen die vervolgens nooit komen en ook geen contact opnemen geen compensatie biedt etc.

Ik moet dus nog 6 maanden volgens mijn jaarcontract in deze woning blijven, maar ervaar overlast van zaken die achteraf allang bij hun bekend blijken, maar dus niet opgepakt worden, zaken die verborgen bij het bezoek aan de woning. Problemen met de oplevering waardoor ik zelf de woning moest betreden en dus 'vast' zat, zonder een oplevering (die volgde 2 weken later).
Ik ben het zat, het kost mij zo veel stress en last dat ik geen woongenot ervaar.

Wie weet of dit mogelijkheden biedt tot het vroegtijdig beëindigen van het jaarcontract zonder hierbij de 6 maanden nog te moeten betalen?
Ik heb ooit zo iets gehad en na dat ik gewoon was vertrokken en een mail had gestuurd 'succes er mee', wilden ze ook de huur tot aan eind contract verhalen. Maar goed, ze voldeden op dat moment niet aan de wetgeving voor veiligheid en dat heb ik terug gemaild. Toen hoefde ik in eens geen huur meer te betalen.

Heb je rechtsbijstand?
schrijf een aangetekende brief naar de huisbaas dat hij een maand de tijd heeft de boel op te lossen.
zo niet: hou dan een deel van de huur in
muizen/ vliegen ongedierte is een hygiene kwestie dat is dus voor de huurder niet voor de verhuurder

verder even bellen met de hc: https://www.huurcommissie.nl
Alle reacties Link kopieren
@strikje: Fijn om te horen, heb inderdaad rechtsbijstand. Ik kom er niet overheen, gebrek na gebrek na gebrek (in de woning zelf, dus absoluut niet van mijn kant)

@S-meds: Niet als de ongedierte komt door gebreken in de woning (gaten in fundering - door de ongediertebestrijding die ik heb ingeschakeld ligt het absoluut niet aan de hygiëne (konden geen zaken vinden - de vliegen komen door een dode muis, blijkt nu, in de pijpen >< ) - dit staat ook gemeld als niet zijnde mijn verantwoordelijkheid/mijn kosten, maar voor de verhuurder.

Handig erbij te vertellen: Verhuurder meldde dinsdag dat zij een (andere) ongediertebestrijdingsdienst zouden inschakelen - tot op heden daar nog niets van gehoord of gezien. Gisteren verhuurder geprobeerd te bellen, maar verbinding werd gewoon continu verbroken. Op mails wordt ook niet gereageerd.
Vandaar dat ik er nu zelf maar 1 gebeld die wel vandaag kon komen, want ja... moet er nu iig nog wonen.
kijk nou even bij de huurcommissie...
je kan overigens niet zo maar onder je contract uit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven