Geld & Recht alle pijlers

Ontbinden koopcontract na verzwijgen import + schade

28-05-2020 22:09 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
jull22 wijzigde dit bericht op 30-05-2020 08:44
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
-
jull22 wijzigde dit bericht op 30-05-2020 08:49
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
-
jull22 wijzigde dit bericht op 30-05-2020 08:49
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jull22 schreef:
28-05-2020 22:19
Klopt. Proefrit was niks op aan te merken. Auto ziet er voor de rest ook goed uit. Wist niet dat de dealer auto’s invoerde.. en dat hadden ze best mogen zeggen dan!
Niet zo slim he.
Duur leergeld en gewoon de kosten betalen die bij het ontbinden van de koop komen kijken dus.
Alle reacties Link kopieren
Jull22 schreef:
29-05-2020 19:46
Bedankt voor alle reacties.

Vandaag is de auto gecontroleerd door mijn eigen garage. Alles is in orde! Km stand is uitgelezen en hierin is geen fraude te ontdekken. In tussen tijd veel verhalen gelezen over import auto’s. Dit hoeft niet persé slecht te zijn. Blijkbaar worden deze modellen inderdaad veel geïmporteerd. Ik ben gerustgesteld!
Er worden heelveel auto's geïmporteerd. Gewoon omdat in het buitenland de auto's vaak met meer opties zijn uitgerust. De meeste zijn probleemloos. Alleen die verhalen lees je zelden. De verhalen over auto's die nuet goed zijn lees je. En dat is slechts een klein gedeelte.

Ik importeer al zo'n 20 jaar mijn auto's zelf. Is eigenlijk altijd goedkoper dan aanschaf in Nederland.

Veel rijplezier.
Alle reacties Link kopieren
Jull22 schreef:
28-05-2020 22:23
Omdat ik dacht dat een erkende volkswagen dealer geen schadeauto’s etc verkoopt..
Waarom ging je hier vanuit en heb je dít niet eerst onderzocht dan?
Dan ben je toch vanaf het begin al niet snugger bezig geweest?

Verder zie ik het probleem van ingevoerde auto's of een gerepareerde schade niet. Het is hersteld, en jij wilde de afgesproken prijs betalen voor de auto.
Alle reacties Link kopieren
En je hebt schade en schade. Een gespoten bumper vanwege parkeerkrassen is iets anders dan dat de auto een meter korter gereden is natuurlijk.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven