Geld & Recht alle pijlers

onterechte snelheids-overtreding, bezwaar afgewezen!

02-03-2012 06:59 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
een tijdje geleden lag er een brief op de mat; boete wegen te hard rijden. Ik keek er nog een beetje raar tegenaan omdat dit de eerste x zou zijn in die jaren ( nog nooit een boete gehad). Maar keek er nog vreemder tegenaan toen ik tijdstip en plaats met elkaar vergeleek. Op een avond op een provinciale weg ergens 250 km van ons werk en huis vandaan zou mijn man te hard hebben gereden. Onmogelijk was zijn reactie, toen was ik thuis. En inderdaad, dat was ie.

Brief geschreven, foto van onze auto plus nummerbord erbij, uitleg dat wij beiden aan de andere kant vh land wonen en werken en of wellicht iemand hetzelfde nummerbord heeft gecopieerd ( sommige lullo's doen dan blijkbaar om zo de dans te kunnen ontspringen). Enfin weken nadien krijgen we dus een brief van de officier van justitie dat ons bezwaar is afgewezen. Bijgevoegd is een totaal onduidelijke zeer donkere schaduw van iets wat de achterkant van een auto met fietsendrager (met fietsen erop) moet voorstellen met daarop een nummerbord waar ik met de beste wil van de wereld geen soep van kan koken. Laat staan de cijfers herkennen.

Dus op basis van een schim met fietsendragen ( die wij niet eens hebbeb) in een durp hier dik 250 km vandaan, op een tijdstip dat wij beiden thuis waren, kunnen we nu gaan dokken.

Wij weigeren natuurlijk! Het gaat nog niet eens op het bedrag, maar om het principe! Hoe krijgen wij bewezen dat wij dit niet waren?
Voor laten komen en dan de bewijzen die je hierboven beschrijft voorleggen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
kost dat niet enorm veel tijd en geld?
Niet, je verliest (bijna) altijd van Justitie.

Een vergelijkbaar verhaal:

In mijn omgeving heb je een invoegstrook en uitvoegstrook die samen vallen. Nu wil het wel eens voorkomen om eerder de uitvoegstrook te nemen. Wegens een file heb ik een stukje over de vluchtstrook en gearceerde wegmarkering gereden, met als gevolg; aan het begin van de invoegstrook(einde gearceerde markering) stond een agent om mij staande te houden. Kreeg een uiteraard een boete. Deze geaccepteerd. Maar bij thuiskomst nog eens er naar gekeken, nu bleek dat de agent in kwestie zich een maand vergist had, daadwerkelijk was het april, maar agent had mei ervan gemaakt. In mei was ik op vakantie, dus in principe was ik niet thuis.

Dit voor laten komen, met de stukken van vakantie, boekingsformulieren, foto's e.d.

Resultaat: boete toch betalen, een agent kan zich ook wel eens vergissen.

Succes ermee, maar ben bang dat je het niet gaat redden
Ben je mss onlangs een nummerbord verloren?
Da's toch een heel ander verhaal papavan2, jij zat gewoon fout.

Mariamena, als jij 100% zeker weet dat jij noch je man daar was, dan kun je dit niet verliezen.
quote:isabellajosephine schreef op 02 maart 2012 @ 07:26:

Da's toch een heel ander verhaal papavan2, jij zat gewoon fout.

Mariamena, als jij 100% zeker weet dat jij noch je man daar was, dan kun je dit niet verliezen.

Mee eens. Mijn moeder heeft het ooit een keer gehad maar die kon ook bewijzen dat ze op dat tijdstip ergens was en dat was bewijs genoeg.

Je bent het niet geweest. Het zal/moet een kenteken zijn die op van jullie lijkt. Het zou wel makkelijk zijn als je kan aantonen dat je elders was.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Een familielid van mij heeft ongeveer hetzelde gehad, een parkeerboete waar hij nooit geweest was. En wij ook!

We hebben het allebei verloren...
Ik ken de gevallen van Papa van 2, dat had wel gelukt als je gewoon een boete had ontvangen in de bus. Maar niet bij een staandehouding. Je was gewoon fout. En op het moment staande gehouden.

Ik ken iemand die bij de politie werkt en heb daar wel wat dingen gehoord, omgekeerd werkt het wel. Als een agent je staande kon houden en gekozen heeft om dat niet te doen, dan kan je met succes er tegenin gaan (heeft hij zelf als agent meegemaakt prive).

Verder vind ik jouw vergelijking krom gaan want jij maakte wel een verkeersovertreding en op het moment betrapt.

TO heeft niets fouts gedaan en van het onduidelijke kenteken op de foto hebben ze die van hun auto gemaakt. Totaal niet te vergelijken.
Overigens hebben wij wel bezwaar gemaakt, maar het niet voor laten komen.
ja, hij was thuis ( was rond 7 uur geloof ik?) het is al weken zo niet maanden geleden. Rond zevenen brengen wij altijd de kinderen naar boven, zijn we net klaar met eten, etc. Dus wat en hoe valt er dan te bewijzen dat hij toen thuis was? ( ik weet echt niet meer op de sec af wat we op een donderdag avond weken en weken geleden precies deden. Wel dat we vrijwel zeker gewoon thuis waren.

De foto is duidelijk niet die van onze auto.

Maar je kan er ook niet op zien wat voor auto het dan wel is.....

Ik baal hier zo van!!

Want dit is 100 procent niet onze auto, en 100 procent zeker waren wij daar niet rond die tijd en sowieso ben ik daar nog nooit geweest. Een of ander gehucht waar ik serieus geen drol te zoeken heb....
Kan je niet de foto uitprinten samen met foto's van jullie auto?
Wij kregen ooit een bekeuring voor een overtreding in een stad waar we nooit komen. Het is al lang geleden, de bekeuring was nog met de hand geschreven. De laatste twee cijfers zouden, met een beetje verbeelding, hebben kunnen lijken op de laatste twee cijfers van onze kentekenplaat. Ik kon het met succes aanvechten, we hebben een plaats in een parkeergarage en je wordt automatisch geregistreerd als je in- of uitrijdt.
verba volant, scripta manent.
quote:redband schreef op 02 maart 2012 @ 07:44:

Kan je niet de foto uitprinten samen met foto's van jullie auto?Hebben ze al gedaan.
Dan zou ik het gewoon laten voorkomen. Neem het kentekenbewijs van je auto mee, samen met de foto's van die auto, en vergelijk die met de foto bij de boete. De rechter kan toch ook zien dat dat niet jouw auto is.

Vervolgens zou ik een schadevergoeding vragen voor de verloren tijd, maar dat ben ik dan weer. Ik vind het persoonlijk van de zotte dat jij moet gaan bewijzen dat je het niet was.
precies! Laa hen maar bewijzen dat ik het wel was!! En dan niet zo'n lullige zwart geprinte foto waar je helemaal niks aan ziet!!!

Zo kan je de kas lekker spekken. Lukraak bekeuringen uitdelen want ze betalen wel en je wint t toch nooit van justitie.
stomme is dat die cijfers vh nummerbord op de foto amper te ontcijferen zijn. Zo zullen er wel tig fouten zijn gemaakt, en zo hebben ik weet niet hoeveel mensen onterecht een boete gekregen....

Ik kan daar pislink om worden.
mijn vader had een schildersbedrijf vroeger, op een dag kreeg hij voor de werkbus een boete uit amsterdam binnen terwijl die het hele jaar niet buiten onze provincie ( limburg ) daarmee gereden had.

het kenteken was echter exact hetzelfde, er zijn mensen actief die ze kopieren en zelf gebruiken, met een vrijbrief om te doen wat je wilt.

maar goed voor het bedrijf vulde hij uren declaraties in en zodoende kon hij aantonen dat ie op dat moment ergens in limburg was en de boete is kwijtgescholden.

als je gewoon thuis bent en geen bedrijf heb je natuurlijk ook minder bewijs, dat maakt het ook lastig.
Als het je niet om het bedrag gaat stel je niet zo aan en betaal het... dat gelul over principe.... beetje moeilijk doen op dit forum over principe... kom op zeg!

Ik had die boete niet betaald om dat het mij wel zou gaan om het geld. Als die boet 2 cent was geweest had ik gewoon betaald en al mijn principes overboord gegooid.......

Kortom als het je niet om het geld gaat, doe niet zo moeilijk en betaal het gewoon!
ik ben het daar niet mee eens, als die lui vrolijk verder hadden kunnen rijden met hun valse kenteken had mijn vader waarschijnlijk nog meer kosten gehad en het verkeer was er ook niet veiliger op geworden.
@princessetamtam

sorry mijn was voor TO bedoelt. Daar is toch duidelijk dat de kentekenplaat niet gestolen is, maar dat het eigenlijk niet leesbaar is... wanneer hij gestolen/ gekoppieeerd is is het een ander verhaal..
Kenteken gekopieerd is bij een vriendin van mij ook gebeurd. Zijn snelheidsovertredingen mee gemaakt op plaatsen en tijdstippen waar ze gewoonweg niet kón zijn, zo'n 80 km uit de buurt van waar ze zelf woont en veelal 's nachts.

Heel lullig, vervelend en tijdrovend. De eerste boete kwam zo'n 4 maanden geleden binnen en het hele verhaal is nóg niet afgehandeld ondanks bewijs dat het niet haar auto was. Er is voor ongeveer in totaal ¤ 500 aan boetes binnengekomen.

Nare praktijken van mensen die dat soort 'geintjes' flikken.

Succes TO, hoop dat het goed voor jullie uitpakt.
sterkte voor je vriendin, dibbes !

bij mijn ouders is het gelukkig eenmalig gebleken.

ik ben het nog niet helemaal met je eens, eenman maar goed dat maakt idd wel verschil.
heb ik ook een keer gehad. Schikkingsvoorstel voor een snelheidsovertreding zo'n 150 km van waar mijn auto op dat moment in de parkeergarage stond. Ik heb bezwaar aangetekend (en ook even gebeld trouwens), waarna justitie aangaf inderdaad een fout te hebben gemaakt.

Die foto zou moeten dienen als bewijs, en jouw kenteken zou daarop dus zichtbaar moeten zijn. Als dat niet zo is, mogen ze je geen bekeuring geven.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Voor laten komen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven