Geld & Recht alle pijlers

onterechte verkeersboete?

27-07-2012 12:07 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
2 weken geleden reed ik in de avond naar huis. Onderweg pakte ik mijn telefoon en deed het stekkertje van mijn handsfree set in mn telefoon. Oortjes in mijn oren, plots zag ik dat er op de auto die voor mij reed ern bordje; politie volgen!

Verdorie wat nou weer dacht ik. Afijn ik stoppen met nog steeds de oortjes in. Verscheen er een agent bij mijn raampje, ik raam open, oortjes uit. Zegt hij: de reden dat we u aanhouden is uw telefoon. Waarop ik direct zeg dat ik niet aan het bellen was. Dat geefde niet zei hij, mijn telefoon aanraken zou al een reden zijn voor een boete!!

220 euries!!!!!!

Kreeg een bonnetje mee die ik niet op dat moment heb bekeken en reed weg.

Nou zag ik later dat er bij reden van boete staat: niet handsfree bellen!!!

Dit klopt dus niet!

Nu vertik ik het om de boete te betalen. Er staat dat ik aan het bellen was en dat is niet zo. Het klopt dat ik mijn tel in mn hand had, maar dan had hij er die reden op moeten zetten.

Zodra de boete binnen is wil ik bezwaar maken. Maar wat is de kans dat ik " win"? Het is nu wel mijn woord tegen zijn woord.

Heeft iemand tips? Ik kan me hier zo boos om maken.

Alvast bedankt!
telefoon vasthouden is idd ook reden voor boete. Of hij het anders op had moeten schrijven weet ik niet. Je kunt natuurlijk bezwaar maken, maar ik geef je weinig kans.
Weinig kans dat je dit gaat winnen.

Je mag in de auto gewoon je telefoon niet aanraken, tenzij je stil staat. Kortom, bellen, smsen, draadjes aankoppelen, zelfs vasthouden is verboden. Het gaat dus niet alleen om het het bellen. Je kunt dus wel bezwaar maken maar denk dat het weinig uithaalt. Als je bezwaar maakt op het feit dat er staat 'niet handsfree bellen' zul je toch moeten uitleggen wat je wel aan hoe doen was. En het is sowieso moeilijk om onder een boete uit te komen. Zou eerlijk gezegd gewoon de boete betalen.
Je zit gewoon fout. Je mag je telefoon niet in de hand hebben tijdens het rijden. Je had die handelingen moeten doen voordat je de weg op ging.
Inderdaad, vast houden mag al niet. Dus in die zin is de boete terecht gegeven.

Je moet sowieso de boete eerst betalen en kan daarna bezwaar maken.

Dan krijg je het eventueel terug gestort.
Je mag inderdaad al rijdende niet bezig zijn met je telefoon, helaas.

Ik heb trouwens weleens een boete gehad met de tekst: gestopt op een overweg terwijl ik niet goed geparkeerd stond. Tsjá
Feit is dat jij onder het rijden je gsm vast had en dat mag niet. Geen schijn van kans dus en terecht vind ik.
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:calvijn1 schreef op 27 juli 2012 @ 12:12:

Feit is dat jij onder het rijden je gsm vast had en dat mag niet. Geen schijn van kans dus en terecht vind ik.Eens...
Telefoon vasthouden tijdens het rijden is boete.

Dingen als handsfreeset moet je dus regelen voordat je gaat rijden.
Wat de rest zegt.

http://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?f=69&t=21893

http://www.rijksoverheid. ... ren-van-een-voertuig.html

Ze kunnen niet zien wat je er mee doet, mensen kunnen zo veel zeggen. Vasthouden is boete. Je mag ook niet smssen tijdens het rijden.
Heel erg flauw van meneer agent. Hoe vaak zie je niet dat mensen echt asociaal aan het bellen zijn tijdens het rijden, incl. gevaarlijk rijgedrag?
quote:druifje83 schreef op vrijdag 27 juli 2012 12:11 Inderdaad, vast houden mag al niet. Dus in die zin is de boete terecht gegeven.

Je moet sowieso de boete eerst betalen en kan daarna bezwaar maken.

Dan krijg je het eventueel terug gestort. De boete is terecht dat weet ik. Het gaat om principes. Er staat bellen en dat was ik niet aan het doen. Als ik de boete betaal vervalt de kans om bezwaar te maken. Als je betaalt dan betekent het dat je het eens bent met de boete.
volgens mij maakt bellen of vasthouden niet zoveel uit, de boete zal er in ieder geval niet minder om worden
Je mag wel handsfree bellen maar niet je tel aanraken?! Lekker logisch zeg, als hij overgaat moet ik toch echt opnemen.
Dus je wil niet betalen vanwege een vormfout ookal is de bekeuring ansich terecht? Gaat een hele lange weg worden hoor.
quote:triple schreef op 27 juli 2012 @ 12:16:

[...]

De boete is terecht dat weet ik. Het gaat om principes. Er staat bellen en dat was ik niet aan het doen. Als ik de boete betaal vervalt de kans om bezwaar te maken. Als je betaalt dan betekent het dat je het eens bent met de boete.Waarom zoveel rompslomp en gedoe om een principekwestie. Wat maakt het uit wat er staat als je zelf al wel kunt concluderen dat de boete terecht is?
quote:triple schreef op 27 juli 2012 @ 12:18:

Je mag wel handsfree bellen maar niet je tel aanraken?! Lekker logisch zeg, als hij overgaat moet ik toch echt opnemen.Dat kan met een goed oortje via het oortje. Als mijn telefoon gaat kan ik via mijn stuur opnemen zelfs. Daarvoor had ik een blue tooth oor en die kon ik via het oor opnemen. Telefoon kwam de tas niet uit.
quote:Oriane schreef op vrijdag 27 juli 2012 12:18 Dus je wil niet betalen vanwege een vormfout ookal is de bekeuring ansich terecht? Gaat een hele lange weg worden hoor.Juist! Het is geen kattepis. 220 euro's!
quote:boebele schreef op 27 juli 2012 @ 12:15:

Heel erg flauw van meneer agent. Hoe vaak zie je niet dat mensen echt asociaal aan het bellen zijn tijdens het rijden, incl. gevaarlijk rijgedrag?En die agent die kon van buitenaf zien dat TO dat natuuuuurlijk niet zou gaan doen? Een stekkertje in je mobieltje stoppen ís gevaarlijk rijgedrag. Dat moet je doen als je stilstaat, vóórdat je gaat rijden, niet tijdens.

Een vriend van mij is overleden omdat hij als bijrijder de chauffeur een sigaret aangaf. Chauffeur pakt de sigaret, is dus een fractie van een seconde afgeleid en verliest daardoor de macht over het stuur. Bijrijder dood, chauffeur leeft. Éventjes een peuk aanpakken, éventjes een mobieltje inpluggen, het is en blijft levensgevaarlijk als je met zoveel kilometer per uur in een stukje blik zit.
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
Maar de boete is terecht. Iedereen weet dat je geen telefoon mag vasthouden tijdens het rijden.

[...]

De boete is terecht dat weet ik. Het gaat om principes. Er staat bellen en dat was ik niet aan het doen. Als ik de boete betaal vervalt de kans om bezwaar te maken. Als je betaalt dan betekent het dat je het eens bent met de boete.

Dit is niet waar. Ook al maak je bezwaar, dan moet je evengoed betalen! Lees die informatie nog maar eens goed door.

En verder: ik geef je weinig kans! "Bellen in de auto" is gewoon het containerbegrip voor "in de auto met de telefoon bezig zijn".
quote:triple schreef op 27 juli 2012 @ 12:18:

Je mag wel handsfree bellen maar niet je tel aanraken?! Lekker logisch zeg, als hij overgaat moet ik toch echt opnemen.Je moet niks. Je kunt de voicemail laten werken en terugbellen vanaf een parkeerplaats als je stilstaat.

Alleen de hond van Pavlov moest kwijlen als hij een belletje hoorde, wíj hoeven dat niet!
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!

[...]

De boete is terecht dat weet ik. Het gaat om principes. Er staat bellen en dat was ik niet aan het doen. Als ik de boete betaal vervalt de kans om bezwaar te maken. Als je betaalt dan betekent het dat je het eens bent met de boete.Zolang het beroepsschrift in behandeling is hoef je niet te betalen. Maar ook als je wel betaald kun je gewoon bezwaar maken.
"quote: triple schreef op 27 juli 2012 @ 12:16 :

[...]

De boete is terecht dat weet ik. Het gaat om principes. Er staat bellen en dat was ik niet aan het doen. Als ik de boete betaal vervalt de kans om bezwaar te maken. Als je betaalt dan betekent het dat je het eens bent met de boete. Waarom zoveel rompslomp en gedoe om een principekwestie. Wat maakt het uit wat er staat als je zelf al wel kunt concluderen dat de boete terecht is?"

Ik ben geen agent. Het is mijn werk niet. Wie zou vrijwillig zo n flink bedrag betalen? Ik heb ook bijna nooit een gordel om, dan zou ik ook net zo goed kunnen zeggen dat ze me een boete moeten geven voor alle keren dat ik geen gordel om had. Doe je ook niet lijkt me
Beetje raar... Als je met je MP3 dezelfde handelingen had uitgevoerd was je niet strafbaar, met je telefoon wel. En is aan je radio/cd zitten tegenwoordig ook strafbaar? Of eten en drinken? Je zit toch wel vaker met iets in je handen terwijl je autorijdt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven