Geld & Recht alle pijlers

onterechte verkeersboete?

27-07-2012 12:07 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
2 weken geleden reed ik in de avond naar huis. Onderweg pakte ik mijn telefoon en deed het stekkertje van mijn handsfree set in mn telefoon. Oortjes in mijn oren, plots zag ik dat er op de auto die voor mij reed ern bordje; politie volgen!

Verdorie wat nou weer dacht ik. Afijn ik stoppen met nog steeds de oortjes in. Verscheen er een agent bij mijn raampje, ik raam open, oortjes uit. Zegt hij: de reden dat we u aanhouden is uw telefoon. Waarop ik direct zeg dat ik niet aan het bellen was. Dat geefde niet zei hij, mijn telefoon aanraken zou al een reden zijn voor een boete!!

220 euries!!!!!!

Kreeg een bonnetje mee die ik niet op dat moment heb bekeken en reed weg.

Nou zag ik later dat er bij reden van boete staat: niet handsfree bellen!!!

Dit klopt dus niet!

Nu vertik ik het om de boete te betalen. Er staat dat ik aan het bellen was en dat is niet zo. Het klopt dat ik mijn tel in mn hand had, maar dan had hij er die reden op moeten zetten.

Zodra de boete binnen is wil ik bezwaar maken. Maar wat is de kans dat ik " win"? Het is nu wel mijn woord tegen zijn woord.

Heeft iemand tips? Ik kan me hier zo boos om maken.

Alvast bedankt!
quote:Sssenta schreef op vrijdag 27 juli 2012 12:30 De boete is terecht.

En eigenlijk zou je er nog een boete bovenop moeten krijgen voor het gebruik van de term "euries" haha en jij bent de leukste thuis zeker:)
quote:triple schreef op 27 juli 2012 @ 12:34:

[...]

Jij zegt precies wat ik denk! Thanks

Dat kan dan wel zo zijn, maar dat maakt het nog niet ok.

Als je achter het stuur zit dan hoor je je met auto rijden bezig te houden en niks anders.
De politie zou idd het liefst zien dat men helemaal niets in handen heeft, maar een algeheel verbod zal 'm niet worden.
n systeem te duur vindt, kun je er ook voor kiezen je telefoon tijdens het rijden gewoon uit te zetten, wordt je ook niet afgeleid. [/quote]

Ik heb een blue & me. Was niet van plan om te bellen. Deed voor zekerheid oortjes in.
quote:Starshine schreef op 27 juli 2012 @ 12:33:

[...]

mijn man heeft ook zo'n carkit. Als er gebeld wordt, wordt er vanzelf opgenomen na twee keer overgaan.

Als je zo'n systeem te duur vindt, kun je er ook voor kiezen je telefoon tijdens het rijden gewoon uit te zetten, wordt je ook niet afgeleid.Ik negeer mn telefoon doodleuk als hij overgaat. Laat hem ook in mn tas liggen dus eer ik m gevonden zou hebben is ie al naar voicemail.
Triple, je hebt gewoon iets gedaan wat niet mag en bent daarop gepakt. Dat risico calculeer je neem ik aan in als je zoiets wilt doen.

Dus wees een "vent" en betaal die boete gewoon.
quote:_Branwen_ schreef op vrijdag 27 juli 2012 12:36 Triple, het maakt niet uit wat de precieze omschrijving is. Het punt blijft dat jij die telefoon in je handen had. Als je bezwaar maakt, zal in de procedure wellicht de motivatie worden aangepast, maar het besluit - het opleggen van de boete - blijft hetzelfde. Wil je daar echt je tijd en energie in gaan steken?Ja dat wil ik, want ik was niet aan het bellen. En daar gaat het mij om. Als er bij reden stond, telefoon in handen had ik gewoon betaald.
alle handelingen die je afleiden van het besturen van je auto zou je moeten laten. Niet omdat je bang bent voor een boete, maar omdat je geeft om de veiligheid van anderen (als je eigen veiligheid je geen reet kan schelen).

Ik denk btw dat als de politie jou snapt terwijl je al rijdend mascara opdoet, je net zo hard een boete kan verwachten (artikel 5).

Het is dus niet waar dat een i-pod bedienen gewoon mag. Als je gevaar veroorzaakt mag het niet.

Ik vind dat je van een automobilist best wat eigen verantwoordelijkheid daarin mag verwachten (ijdele hoop misschien)
Dan zorg je dat alle stekkertjes en oortjes goed zitten VOOR je de auto uberhaupt start. Eenmaal gestart moet je nog maar met een ding bezig zijn en dat is autorijden.
TO, dan betaal je niet! Maar heb je wel het risico dat er nog meer geld bovenop komt.
quote:triple schreef op 27 juli 2012 @ 12:41:

[...]

Ja dat wil ik, want ik was niet aan het bellen. En daar gaat het mij om. Als er bij reden stond, telefoon in handen had ik gewoon betaald.Je bent gewoon aan het mierenneuken. Je weet best wat ze bedoelen en je weet ook dat je het gewoon gedaan hebt. Hoe ze het noemen maakt voor de hoogte van de boete niks uit.

[...]

Ja dat wil ik, want ik was niet aan het bellen. En daar gaat het mij om. Als er bij reden stond, telefoon in handen had ik gewoon betaald.okay, je hebt recht om bezwaar te maken. Veel succes ermee.
quote:Starshine schreef op 27 juli 2012 @ 12:41:

alle handelingen die je afleiden van het besturen van je auto zou je moeten laten. Niet omdat je bang bent voor een boete, maar omdat je geeft om de veiligheid van anderen (als je eigen veiligheid je geen reet kan schelen).

Ik denk btw dat als de politie jou snapt terwijl je al rijdend mascara opdoet, je net zo hard een boete kan verwachten (artikel 5).

Het is dus niet waar dat een i-pod bedienen gewoon mag. Als je gevaar veroorzaakt mag het niet.

Ik vind dat je van een automobilist best wat eigen verantwoordelijkheid daarin mag verwachten (ijdele hoop misschien)Ijdele hoop idd. Ik zit ongeveer 3 uur per dag in de auto en wat ik allemaal zie onderweg is echt om van te janken.

[...]

Ja dat wil ik, want ik was niet aan het bellen. En daar gaat het mij om. Als er bij reden stond, telefoon in handen had ik gewoon betaald.En dat gaat je dus niet lukken. De agent hoeft alleen maar te zeggen dat je met je telefoon bezig was en dat staat voor de wet gelijk aan bellen. Googledegoogle. Kortom dit zal nooit als vormfout gezien worden.
TO neem gewoon je verantwoordelijkheid en betaal ipv te janken
Kopietje van je telefoonrekening, kopietje van de boete met de omschrijving en een begeleidend briefje dat je bezwaar maakt omdat je niet aan het bellen was. Grote kans dat de boete geseponeerd wordt. Niet netjes, maar scheelt wel veel geld.
Leuk zo een forum:) en nu ben ik aan het mierenneuken?

Ach ja..
quote:Oriane schreef op 27 juli 2012 @ 12:43:

[...]

En dat gaat je dus niet lukken. De agent hoeft alleen maar te zeggen dat je met je telefoon bezig was en dat staat voor de wet gelijk aan bellen. Googledegoogle. Kortom dit zal nooit als vormfout gezien worden.Na het indienen van een bezwaar heeft de bekeurende agent zes weken om aan te geven hoe of wat. In de praktijk gebeurd dit niet tot nauwelijks en dus worden die boetes dan geseponeerd. Hoewel niet netjes en zeker niet in orde, loont in dit geval bezwaar maken wel degelijk.

[...]

Ja dat wil ik, want ik was niet aan het bellen. En daar gaat het mij om. Als er bij reden stond, telefoon in handen had ik gewoon betaald.

jeetje doe jij altijd zo moeilijk? Alle handelingen die je met een telefoon doet in de auto worden gewoon gezet onder 'bellen tijdens het rijden'. De boete wordt er echt niet minder om als er wat anders staat hoor.

Maar goed, betaal vooral niet; dan komen er nog meer kosten bij, aanmaningskosten en dergelijke. Maar; dan ben je wel bij je principes gebleven.
quote:missfiona schreef op 27 juli 2012 @ 12:44:

Kopietje van je telefoonrekening, kopietje van de boete met de omschrijving en een begeleidend briefje dat je bezwaar maakt omdat je niet aan het bellen was. Grote kans dat de boete geseponeerd wordt. Niet netjes, maar scheelt wel veel geld.Maar dat zegt denk ik nog niets, want dan heeft TO zelf niet gebeld, maar werd ze misschien wel gebeld.

Dan zou ik eerder voor een specificatie gaan.
@missfiona thanks! Eindelijk een antwoord op mijn vraag. Kopie van tel rekening zal niks uitmaken ben ik bang.
Wanneer heeft bezwaar maken zin:

Het uitgaanspunt is dat u bewijs moet leveren dat de overtreding niet met uw voertuig is begaan of dat er van zodanige omstandigheden sprake was dat het niet redelijk is om de boete op te leggen.

Kortom, jouw bezwaar heeft geen zin omdat ze de boete niet kwijtschelden door een schrijffoutje de boete die je opgelegd hebt gekregen is namelijk heel redelijk.
quote:triple schreef op 27 juli 2012 @ 12:45:

Leuk zo een forum:) en nu ben ik aan het mierenneuken?

Ach ja..

Ja, dat ben je. Je zat fout, en hoe ze dat dan precies noemen..als je daarop bezwaar wilt maken terwijl je best weet dat je een verkeersregel overtreden hebt en niet slim genoeg was uit te kijken naar agenten...tja, dan vind ik dat je aan het mierenneuken bent.

Wie geen bekeuringen wil moet geen verkeersregels overtreden en wie verkeersregels wil overtreden moet zonder miepen de gevolgen dragen.
quote:druifje83 schreef op 27 juli 2012 @ 12:47:

[...]

Maar dat zegt denk ik nog niets, want dan heeft TO zelf niet gebeld, maar werd ze misschien wel gebeld.

Dan zou ik eerder voor een specificatie gaan. Zelfs een specificatie bewijst niks. TO kon ook nog andere dingen aan het doen zijn.
quote:druifje83 schreef op 27 juli 2012 @ 12:47:

[...]

Maar dat zegt denk ik nog niets, want dan heeft TO zelf niet gebeld, maar werd ze misschien wel gebeld.

Dan zou ik eerder voor een specificatie gaan. Of had ze het nummer al ingetoetst en was ze dit aan het doen zonder dat er al verbinding was. Is ook bellen. Daarbij is dit geen grond voor bezwaar. Zie mijn vorige reactie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven