Geld & Recht alle pijlers

Onvoorstelbare gierige acties II

30-08-2012 21:56 3027 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat er zoveel verhalen zouden zijn, had ik nooit kunnen vermoeden, wat een gierigheid, geslepenheid en onbeschoft gedrag heb ik de laatste tijd gelezen.

Gelukkig hebben we er nu wel plezier om . Krijg je toch nog iets terug.....

Deel 2 dus.

Ik zou heel graag de ergste acties op een rij willen zetten, maar helaas heb ik daar de tijd niet voor.

Maar, spui verder! En laat ons meegenieten van het leed dat gierigheid heet.

Hier is deel 1: Hilarische gierige acties deel 1
Ik ben ook benieuwd hoe het nu met Carrots is. Of ze wat gedaan heeft met alles wat hier gezegd is. Want zo'n man, ik moet m niet. Je handen niet eens met warm water mogen wassen...

Ik heb nu 2 keer de verwarming even aangehad. Gister had ik het koud, en ik had al een vest aan. Dán gaat de verwarming even aan hoor. Dan maar een uurtje het gerinkel van geld in mijn oren. doe ik de tv wel een tandje harder
Nee hoor, nog geen cv aan. Het is nog 23 graden in huis, dus echt niet nodig.
quote:pearle schreef op 18 september 2012 @ 20:58:

Even een gierige actie vraag> Hebben jullie de cv al aan savonds?

Wordt toch best fris he, maar heb hem nog niet aan haha

Ben ook wel benieuwd hoe het nu met Carrotsandpeas isNee, nog niet aan. Niet uit zuinigheid, maar omdat ik het nog niet koud heb. Zodra ik het koud krijg, gaat ie echt aan.
quote:anneaux schreef op 18 september 2012 @ 17:52:

Is het zo erg als een jongensbaby roze sokjes draagt dan? Baby's zien in het begin toch geen kleuren en er zijn toch ook dagen dat je met je kind thuis blijft en weinig mensen ziet. Ik zou dat ook rustig doen, maar meer uit gemakzucht.In sommige landen is roze voor jongens en blauw voor meisjes.
In welk land dragen jongetjes roze rokjes? Dat wil ik zien!

Volgens mij is er nu geen enkel land meer waar roze voor jongens is en blauw voor meisjes. Schijnt vroeger wel zo geweest te zijn bij ons, Maria wordt ook altijd blauw afgebeeld. In Azië wordt roze niet gezien als typisch vrouwelijk, al zal dat vast veranderen onder westerse invloed. Maar een mannelijke kleur is het daar ook niet!
quote:lottekeNL schreef op 31 augustus 2012 @ 13:24:

Oh SeptemberGirl, dat heb ik ook eens gehad. In mijn studententijd, niet veel geld, huwelijk van een vriendin die allang werkte, en de rest van het groepje ook. Ik heb nog gezegd dat ik dat erg duur vond en niet ging doen.

Ben ook niet meer naar het huwelijk geweest, omdat ik niet meer zo goed durfde. Dat was wel de nekslag voor de vriendschap

En Liezebetje, mijn mond valt daar best wel van open hoor. Hoe durf je, zelf lekker geld op je spaarrekening zetten en intussen bij anderen de gezelligheid bij elkaar bietsen Huh? Hoeveel geld vroegen ze dan aan je??
quote:Misskatie schreef op 01 september 2012 @ 04:53:

-Liezebetje ; lees het nog wel tzt

-Visje44: zeg gewoon; trek open die fles, lekker.

Ipv beleefd te weigeren.

Zit net te bedenken:

Een vriendin v mij komt al jaren af en toe eten , er waren ook wel perioden dat ze echt regelmatig kwam. Ik kook dan, flesje wijn erbij, Nog nooit heeft ze wat meegenomen (wijn , toetje, bonbons). Ik eet niet bij haar en kom er weinig. Ze woont klein zonder tuin/ balkon en ze heeft nooit wat in huis. Laatste 2 jr nodig ik haar maar af en toe uit om te komen eten, merk dat ik veel minder moeite doe. Ze zegt zelf ook; ben hier niet goed in : eten koken, maar ook kopen. Qua kosten maakt t me niet zo uit, ik kook bewust niet duur als zij er is, wel heb ik altijd wijn. Ik zou een waardering niet alleen in woorden , maar gewoon een keer een fles wijn of iets lekkers bij de koffie (ze woont in t centrum bij 3 bakkers) best op prijs stellen. Overigens een paar maanden terug had zij en haar nieuwe vriend ons zowaar beiden uitgenodigd om te komen eten. De 1e keer. Ik dacht , ik neem ook niks mee . ..Ze wijt t aan psychisch; ze kan moeilijk dingen alleen ondernemen en heeft ( soms )moeite om geld v zichzelf uit te geven. Wel heeft ze een flinke spaarrekening. Ze nodigt bijna nooit mensen thuis uit voor het eten; wel soms in de stad in een restaurant. Als we buiten de deur iets ondernemen delen we de kosten. Ik heb best begrip en wil vaker bij haar langskomen , maar liever niet, want krijg alleen thee. Nodig me uit en haal wat bij de chinees om de hoek. Heel soms viert ze haar verjaardag en pakt uit qua hapjes/lekkere wijn. Moet ze vaker doen...

Maar zeg je dit dan ook tegen haar?? Of is dit weer zo een typische vrouwelijke onuitgesproken verwachting die de ander dan maar moet gaan zitten raden??

Ik bedoel, als het je dwarszit; GEEF HET DAN AAN!

Of zeg ik nu iet sheel raars...?
quote:Anthonius schreef op 19 september 2012 @ 12:52:

[...]

Huh? Hoeveel geld vroegen ze dan aan je??Volgens mij was het 150 (gulden toen nog) voor een hele dag. Daar kwam voor mij de treinreis en evt. hotelovernachting nog bij. Echt te veel, voor een toen nog student.
Net weer n stomme:

Ik werk in een bedrijf waar je gratis fruit krijgt. Lekker gezond, ik ben er gek op bij de koffie een appeltje of een banaan te eten.

Collega en ik zitten aan tafel, er is geen fruit meer zegt ze, jammer zeg ik, misschien komt er zo nog binnen. Ik pak koffie voor ons en ga zitten. Komt ze ook met 5!! Stuks fruit en eet het zo op... ( de tweede keer dat t gebeurt)
Dat zou zomaar eens bij mij in het bedrijf kunnen gebeuren. Echt heel triest vind ik dat.
quote:vrouwke_theelepel schreef op 17 september 2012 @ 16:18:

"Maar er zijn dus blijkbaar meer van zulke mensen die zich arm voordoen maar ondertussen niet zijn."

Zo zijn er een hoop, zo worden ze getrakteerd op etentjes en drankjes, die ze niet zouden krijgen als ze eerlijk zouden zijn.

Zo krijg je het bij elkaar

Heb een aantal jaar gecollecteerd voor kwf..in volksbuurten waar mensen het niet breed hebben maken ze een praatje en stopt iedereen wel wat in de bus. In luxe bungelowwijken zijn sommige mensen zelfs te onbeschoft om de deur open te doen.

Hoewel ik me weleens afvraag of het daar niet omgekeerd is..die doen zich rijk voor terwijl ze het eigenlijk niet zijn..hoge hypotheek ofzo..moet dan altijd aan die reclames van telfort denken.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
quote:Weekend schreef op 19 september 2012 @ 14:14:

Net weer n stomme:

Ik werk in een bedrijf waar je gratis fruit krijgt. Lekker gezond, ik ben er gek op bij de koffie een appeltje of een banaan te eten.

Collega en ik zitten aan tafel, er is geen fruit meer zegt ze, jammer zeg ik, misschien komt er zo nog binnen. Ik pak koffie voor ons en ga zitten. Komt ze ook met 5!! Stuks fruit en eet het zo op... ( de tweede keer dat t gebeurt)Ik was eens met een kennis in een café, waar je altijd een heel mandje met theezakjes kreeg om uit te kiezen. Er zat ook een duur merk bij, dat ik zelf thuis niet heb, vond het toen te duur, had lager inkomen. Dus ik vertelde, dat ik die thee altijd daar dronk, en niet thuis. Kiept ze zo het hele mandje in haar tas, voor thuis. Lekker voordelig. "Hadden ze maar geen mandje op tafel moeten zetten!"
quote:schorpioentje28 schreef op 19 september 2012 @ 16:16:

[...]

Zo krijg je het bij elkaar

Heb een aantal jaar gecollecteerd voor kwf..in volksbuurten waar mensen het niet breed hebben maken ze een praatje en stopt iedereen wel wat in de bus. In luxe bungelowwijken zijn sommige mensen zelfs te onbeschoft om de deur open te doen.

Hoewel ik me weleens afvraag of het daar niet omgekeerd is..die doen zich rijk voor terwijl ze het eigenlijk niet zijn..hoge hypotheek ofzo..moet dan altijd aan die reclames van telfort denken.Ik woon in een "villawijk". Ik ben heel erg zuinig, niet omdat het moet maar omdat ik het prettig vind om wat geld achter de hand te hebben voor onvoorziene omstandigheden. Ik doe wel open voor collectes, en geef, mits het geen betaalde krachten zijn, ook wel wat, maar ik vind dat als iemand langskomt je geen verplichting hebt om iets te doneren of zelfs maar open te doen. Dat is eigenlijk ook wel mijn bezwaar tegen collectes aan de deur. Als het mij niet uitkomt om open te doen (druk aan het koken, kind aan het jengelen of eten aan het geven) doe ik dus niet open. Geen onwil, maar het komt dan gewoon niet uit.
quote:FullHouse schreef op 19 september 2012 @ 16:01:

Dat zou zomaar eens bij mij in het bedrijf kunnen gebeuren. Echt heel triest vind ik dat.Wij hadden onbeperkt fruit op kantoor. Is weer afgeschaft want werd te duur En ik heb ook weleens twee stuks gepakt hoor! Gewoon omdat het er staat en mijn werkgever deed dat het voor onze gezondheid was.
quote:FullHouse schreef op 19 september 2012 @ 16:01:

Dat zou zomaar eens bij mij in het bedrijf kunnen gebeuren. Echt heel triest vind ik dat.Wij hadden onbeperkt fruit op kantoor. Is weer afgeschaft want werd te duur En ik heb ook weleens twee stuks gepakt hoor! Gewoon omdat het er staat en mijn werkgever deed dat het voor onze gezondheid was.
Wat een gierige acties allemaal! Gelukkig ken ik volgens mij geen mensen die zo zijn!
Anth; Nee, dat zeg ik niet.... Wilde ik een keer doen toen ze 4 flessen wijn over had van haar verjaardag. Vlak daarna kwam ze bij mij... geen wijn mee natuurlijk, niets gezegd... Daar denkt ze gewoon echt niet aan. Ik weet daar niet goed in is. Dat zegt ze zelf ook, ze gaat behalve AH eens per week, zelden een winkel n binnen om bv voor zichzelf iets lekkers te kopen.

Vorig jaar heb ik haar tijdens een vakantie iets duidelijk gemaakt. Ik had eten / drinken /wijn meegenomen n de camping en voor haar ¤ 75,- campingkosten voorgeschoten. Dit kwam later wel. Bij de 1e keer samen boodschappen doen bij AH zegt ze, ik betaal deze keer wel want jij krijgt nog ¤ 75,- van mij. Echter , er zat voor ¤ 30,- spullen voor haarzelf bij ( shampoo, scheermesjes, zaklamp, zeep etc), want ze had eindelijk de tijd om eens te shoppen voor dit soort spullen. Ik vind het prima omstebeurt eten betalen , maar een campingstaplek is geen boodschappen. En daarnaast bijna de helft vd spullen was voor haarzelf. Ik werd geirriteerd en heb gezegd hoe ik het zag. Volgens mij vond ze het niet leuk , werd ook sjaggie...
Volgende keer als je haar uitnodigt gewoon zeggen: neem jij wat lekkers mee voor bij de koffie?
Ja ,haha, moet ik doen. Maar ze komt echt nooit even zomaar in een winkel/ bakker en dan moet ze moeite doen om na werktijd (ze woont nog geen 10 min. lopen van haar werk) een winkel binnen te lopen. Nee, ech nie, dat doet ze nooit.

Kan ik dat zeggen dan? Of; neem jij het toetje mee? Maar meestal nemen we geen speciaal toetje, wel yoghurt, dus dat lekkers bij de koffie is beter. En wijn hoef ik ook niet vragen mee te nemen want dat hebben wij altijd zat in huis.
Ja, natuurlijk kun je dat gewoon zeggen. Ik zat laatst te bedenken dat ik de afgelopen jaren ook met name bij mijn vrienden eet. Zij hebben kinderen, ik niet. We wonen nogal ver van elkaar vandaan, en het reizen is voor mij dus wat makkelijker, omdat ik geen kind mee hoef te slepen. Ik eet dus eigenlijk altijd daar, betaal ook niet mee aan de boodschappen. Aan de andere kant ben ik wel elke keer 20 euro kwijt aan de benzine, dus ik ben echt niet voordelig uit of zo. Ik hoop maar dat mijn vrienden dat ook bedacht hebben, anders sta ik straks nog hier in het topic.

Oh, en ik drink geen wijn, dus ik waarschuw gasten altijd dat ze dat beter zelf mee kunnen nemen als ze wijn willen. Ik heb er dus ook echt nul verstand van, dus ik zou ze zo iets heel slechts voor kunnen zetten. Maar dan bied ik meestal wel aan om de wijn te betalen, dus dat is niet gierig toch?
quote:leopard schreef op 17 september 2012 @ 22:15:

Ik zit nog even topic 1 te lezen en er schiet me iets te binnen.

Het is niet zo ernstig als sommige andere reacties, maar ik was toch niet zo gecharmeerd van de volgende actie.

Ik had een seizoenskaart bij een voetbalclub, de betreffende club kon kampioen worden en ik sprak iemand die nog op zoek was naar een kaart voor 'de kampioenswedstrijd'. Ze stonden voor honderden euro's op Marktplaats. Door omstandigheden wist ik dat ik niet zou gaan, dus ik zei (via sms) tegen de betreffende persoon dat hij wel op mijn kaart mocht 'voor 50 euro'. Stuurde hij een berichtje terug dat het goed was. Wat ik toen deed was achteraf een beetje dom, ik stuurde dat ik er geen 50 euro voor hoefde (dat hoefde ik ook echt niet). Afgesproken iets te gaan drinken en dat ik dan de kaart aan hem mee zou geven. Zo gezegd zo gedaan. Wij iets drinken, ik meer dan de helft van de rekening betaald (terwijl ik ook nog eens met de auto was en dus cola'tjes dronk en hij biertjes, scheelt niet veel, maar ok).

Hij op mijn kaart naar de wedstrijd, club werd kampioen, zat nog bij zijn vrienden in het vak ook, want die hadden kaartjes voor het vak naast de mijne. Dus eigenlijk had ie het perfect voor elkaar.

Het enige wat ik achteraf kreeg was een berichtje 'wil je je kaart nog terug en zullen we dan nog iets drinken op het kampioenschap?' Ik had toen geen tijd (en zin) om iets te drinken, uiteindelijk de kaart teruggekregen toen ik hem toevallig tegenkwam en nooit meer gesproken.

Ik vond het nogal een afknapper dat hij geen eens vroeg of ik iets voor die kaart wilde hebben. Geen 50 euro nee, maar misschien een tientje voor het idee? Of had dan in ieder geval mijn drankjes betaald als dank..Ik vind jou de vrek in dit verhaal.
Oke, ik ben nog niet eens klaar met lezen, maar sinds ik in de gierige acties zit vallen me er steeds meer op.

Van de week: Ik heb mijn moeder een hele tijd gelezen een mooie suède tas cadeau gedaan van een goed merk. Ik had deze in een tweedehandswinkel gevonden maar wist dat ze hem leuk vond. Wij kopen allebei graag tweedehands en de tas had zeker een waarde van 80 eu of zo. 'Nou mam kijk wat ik in de tweedehandswinkel voor je heb gevonden!' Ow leuk Carpe, dankje! Nou half jaar later heeft ze nog niks met de tas gedaan, geen probleem, kan gebeuren dat het je smaak toch niet helemaal is. Dus ik vraag: Waar heb je die tas gelaten? Dan zet ik hem wel op Marktplaats, weet zeker dat ik er iemand blij mee kan maken. 'Ow.. die tas, ja die heb ik naar de kringloop gebracht, hij is al verkocht' Ik zeg: uh, bedankt, en waar is het geld dan? 'Tsja, je hebt hem me toch gegegeven? Dan mag ik toch zelf weten wat ik er mee doe?'

Ik weet niet of ik t nou alleen maar gierig vind maar ik vond het ook nog eens gewoon heel stom.

Mijn ex-vriend had ooit een t-shirt van een goede vriend cadeau gekregen, dat heeft hij later op Marktplaats te koop aangeboden. Die vriend kwam erachter, en heeft om die reden de hele vriendschap verbroken...
quote:carpediem90 schreef op 19 september 2012 @ 21:23:

Oke, ik ben nog niet eens klaar met lezen, maar sinds ik in de gierige acties zit vallen me er steeds meer op.

Van de week: Ik heb mijn moeder een hele tijd gelezen een mooie suède tas cadeau gedaan van een goed merk. Ik had deze in een tweedehandswinkel gevonden maar wist dat ze hem leuk vond. Wij kopen allebei graag tweedehands en de tas had zeker een waarde van 80 eu of zo. 'Nou mam kijk wat ik in de tweedehandswinkel voor je heb gevonden!' Ow leuk Carpe, dankje! Nou half jaar later heeft ze nog niks met de tas gedaan, geen probleem, kan gebeuren dat het je smaak toch niet helemaal is. Dus ik vraag: Waar heb je die tas gelaten? Dan zet ik hem wel op Marktplaats, weet zeker dat ik er iemand blij mee kan maken. 'Ow.. die tas, ja die heb ik naar de kringloop gebracht, hij is al verkocht' Ik zeg: uh, bedankt, en waar is het geld dan? 'Tsja, je hebt hem me toch gegegeven? Dan mag ik toch zelf weten wat ik er mee doe?'

Ik weet niet of ik t nou alleen maar gierig vind maar ik vond het ook nog eens gewoon heel stom.

Mijn ex-vriend had ooit een t-shirt van een goede vriend cadeau gekregen, dat heeft hij later op Marktplaats te koop aangeboden. Die vriend kwam erachter, en heeft om die reden de hele vriendschap verbroken...Ehm, had je dan echt iets wat je aan je moeder kado hebt gedaan, terughebben, zodat jij het op marktplaats kan zetten?! Ze mag inderdaad zelf weten wat ze ermee doet, het was niet meer jouw tas zodra je hem aan haar gaf. Dan had je erbij moeten zeggen dat je hem terugwilde als zij hem niet ging gebruiken.
Nausica.

Gezellig dat je bij regelmatig bij je vrienden eet , en idd ben je wel reiskosten 'kwijt' en scheelt het je vriendin tijd en geld. Neem aan dat je wel af en toe iets meeneemt. Natuurlijk hoef jij geen wijn in huis te halen als je dit niet drinkt.

Ik weet het niet, kan moeilijk na 5 jaar vragen of ze een keer iets mee wil nemen? Hou wel van iets lekkers bij de koffie, gaat hem gewoon niet worden denk ik. Ik vind het onderhand wel heel makkelijk van haar, ik doe moeite (boodschappen kook/ opruimen, afwas zet ik in de machine). Gevolg is dat ik haar maar 3x dit jaar heb gevraagd. Mijn plan is; als ik haar een keer op zaterdag uitnodig, dan kan ze wel naar de winkel. En dan mail ik haar tevoren met de vraag of ze iets lekker meeneemt.
Je mag helemaal zelf weten wat je met een gekregen cadeau doet. Gebruiken ,weggooien, laten vallen of verkopen.

Zo belangrijk is een cadeau niet. Daar ga je toch geen vriendschap om verbreken. (Beatrijs Ritsma)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven