Geld & Recht alle pijlers

Onvoorstelbare gierige acties II

30-08-2012 21:56 3027 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat er zoveel verhalen zouden zijn, had ik nooit kunnen vermoeden, wat een gierigheid, geslepenheid en onbeschoft gedrag heb ik de laatste tijd gelezen.

Gelukkig hebben we er nu wel plezier om . Krijg je toch nog iets terug.....

Deel 2 dus.

Ik zou heel graag de ergste acties op een rij willen zetten, maar helaas heb ik daar de tijd niet voor.

Maar, spui verder! En laat ons meegenieten van het leed dat gierigheid heet.

Hier is deel 1: Hilarische gierige acties deel 1
Als we toch offtopic gaan treetje en traytje kan beide.

Dat wil zeggen volgens spelling controle op de ipad is het treetje.

Enne net als aan alcohol en drugs wen je aan caffeine. Kan je ook aan verslaafd raken
De spellingscontrole keurt het goed omdat treetje een bestaand woord is (een kleine tree van een trap)...
quote:zandkorrel schreef op 28 september 2012 @ 19:04:

[...]Hier wordt ook veel 'treetje' gebruikt i.p.v. tray. Streekgebonden dus waarschijnlijkAls een kind tijdens een spellingtoets tree frisdrank opschrijft als er tray frisdrank wordt gevraagd, wordt dat ook in jouw streek fout gerekend.
En toch drink ik als koffiejunk maar 2-4 kopjes op een dag en geen tray.
Ik besefte ineens dat ik ook een gierige actie weet

Had een date met iemand die ik van m'n werk kende, zijn afdeling zat bijna aan de andere kant van het land en daar woonde hij ook. Ivm voetbal (hij speelde zelf en was ook nog trainer) kon hij moeilijk andere afspraken maken in het weekend, maar goed, we konden wat regelen. Vervolgens was hij gaar, ik kwam aan na een lange autorit, leuk aangekleed, stond hij daar in een trainingsbroek, slobbershirt en blote voeten. We gingen niet ergens eten, geen geld voor (oke, dat kan) dus hij kookte zelf voor me. Rijst met goulash, standaard sloeber-studentenmaal dus, wat we op de bank in zijn studio-tje opaten, waarna hij een dvd van de lama's in de dvd-speler stopte; samen op de bank tv kijken was zijn idee voor een date. Ik zou er ivm de afstand blijven slapen, en het was inderdaad erg ver terug rijden, maar ik ging wel lekker op de bank liggen, al wilde hij wel anders... want wat dacht ie wel, mafkees, komt een meisje zo'n eind voor een date, en dan je er zo makkelijk van af maken, bah.

Hij wou nog een keer afspreken, dus ik zeg, oke, ik geef je een kans, als je hier heen komt en we gaan echt wat leuks doen. Maar nee, dat was zeker 40 euro voor de trein, dat vond hij veel te duur. Dat ik dat geld wel uit had moeten geven aan benzine voor ranzig eten en een avond tv kijken vond hij blijkbaar wel normaal, de sukkel.
quote:mutya_1410 schreef op 01 oktober 2012 @ 00:07:

Dat wil zeggen volgens spelling controle op de ipad is het treetje.

Enne net als aan alcohol en drugs wen je aan caffeine. Kan je ook aan verslaafd rakenDoe nou niet zo dom. Treetje is ook een woord, en dus goed, maar niet het woord waar jij op doelt.
quote:rococo schreef op 01 oktober 2012 @ 22:39:

[...]

Doe nou niet zo dom. Treetje is ook een woord, en dus goed, maar niet het woord waar jij op doelt.

Voor zo'n slim iemand is begrijpend lezen niet je sterkste punt.

Traytje wordt dan helemaal niet goed gekeurd.

Dus geen woord.

Conclusie kan je n tray niet verkleinen.

Duidelijk?
Je kunt elk Nederlands woord verkleinen. Nou ja, elk Nederlands zelfstandig naamwoord. Kenmerk van de Nederlandse taal. Vrij uniek kenmerk trouwens, taalkundig gezien. Maar dat wil niet zeggen dat de verkleinvorm van elk zelfstandig naamwoord ook in het woordenboek van je pc/iPad/whatever voorkomt.

Groene boekje zegt overigens:

tray, de[m.], trays, traytje [tray·tje]

http://woordenlijst.org/zoek/?q=tray&w=w

En ik vraag me wel een beetje af of degene die zei dat het streekgebonden is, misschien denkt dat je tray als traai uitspreekt of zo? Je hoort geen verschil tussen tree en tray, maar het zijn toch echt verschillende dingen.
quote:rozenbloempje schreef op 01 oktober 2012 @ 22:35:

Ik besefte ineens dat ik ook een gierige actie weet

Had een date met iemand die ik van m'n werk kende, zijn afdeling zat bijna aan de andere kant van het land en daar woonde hij ook. Ivm voetbal (hij speelde zelf en was ook nog trainer) kon hij moeilijk andere afspraken maken in het weekend, maar goed, we konden wat regelen. Vervolgens was hij gaar, ik kwam aan na een lange autorit, leuk aangekleed, stond hij daar in een trainingsbroek, slobbershirt en blote voeten. We gingen niet ergens eten, geen geld voor (oke, dat kan) dus hij kookte zelf voor me. Rijst met goulash, standaard sloeber-studentenmaal dus, wat we op de bank in zijn studio-tje opaten, waarna hij een dvd van de lama's in de dvd-speler stopte; samen op de bank tv kijken was zijn idee voor een date. Ik zou er ivm de afstand blijven slapen, en het was inderdaad erg ver terug rijden, maar ik ging wel lekker op de bank liggen, al wilde hij wel anders... want wat dacht ie wel, mafkees, komt een meisje zo'n eind voor een date, en dan je er zo makkelijk van af maken, bah.

Hij wou nog een keer afspreken, dus ik zeg, oke, ik geef je een kans, als je hier heen komt en we gaan echt wat leuks doen. Maar nee, dat was zeker 40 euro voor de trein, dat vond hij veel te duur. Dat ik dat geld wel uit had moeten geven aan benzine voor ranzig eten en een avond tv kijken vond hij blijkbaar wel normaal, de sukkel.En dat soort mannen vindt het dan raar dat ze geen leuke vriendin kunnen vinden...
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:pyridine schreef op 02 oktober 2012 @ 13:43:

Je kunt elk Nederlands woord verkleinen. Nou ja, elk Nederlands zelfstandig naamwoord. Kenmerk van de Nederlandse taal. Vrij uniek kenmerk trouwens, taalkundig gezien. Maar dat wil niet zeggen dat de verkleinvorm van elk zelfstandig naamwoord ook in het woordenboek van je pc/iPad/whatever voorkomt.

Groene boekje zegt overigens:

tray, de[m.], trays, traytje [tray·tje]

http://woordenlijst.org/zoek/?q=tray&w=w

En ik vraag me wel een beetje af of degene die zei dat het streekgebonden is, misschien denkt dat je tray als traai uitspreekt of zo? Je hoort geen verschil tussen tree en tray, maar het zijn toch echt verschillende dingen.

Ik weet ook echt wel dat het twee totaal andere dingen zijn

Had het over de uitspraak; mensen hier zeggen inderdaad vaak een treetje *vul maar in*. Of een traytje * vul maar in*

Dat was het enige wat ik bedoelde.

Dus ja, ook dat het niet goed gerekend wordt tijdens een toets weet ik.
quote:pyridine schreef op 02 oktober 2012 @ 13:43:

Je kunt elk Nederlands woord verkleinen. Nou ja, elk Nederlands zelfstandig naamwoord. Zelfs met niet-Nederlandse zelfstandig naamwoorden (zoals tray ) lukt het nog.
Mutya schreef 1 oktober @0.07:

mutya schreef op 02 oktober 2012 @ 11:46

Traytje wordt helemaal niet goed gekeurd.

Dus geen woord.

Ben je schizofreen, Mutya?
Ik wist dat het een keer mis zou gaan met die woordvoorspelling en spelfuncties op apparaten. Mensen gaan serieus denken dat de computer weet hoe je een werkwoord moet vervoegen of zelfs dat woorden niet bestaan, alleen maar omdat de programmeur ze niet in de software heeft gezet. Oh, wat zal er met onze gevarieerde, bloemrijke taal gebeuren als 'het kan niet volgens mijn ipad' de norm wordt?

Of gebeurt dat alleen onder bevolkingsgroepen waar een traytje energydrink dagelijkse kost is?
volgens de spellingscontrole bestaat mijn naam ook niet. Ik zit nu in een diepe identiteitscrisis..
Ik weet van anderen dat ze mij gierig vonden. Waarom?

Ik heb een pest hekel aan auto rijden, maar was toch altijd aan de beurt als we een uit-wedstrijd hadden. Veel hadden ook geen auto, maar betaalden ook geen cent mee aan de benzine. Nu wil het dat wij in de verkeerde regio ingedeeld werden en ik steeds 150 km op mijn teller extra had als we thuis kwamen. Omdat ik merkte dat ik zo wel erg veel geld kwijt was aan benzine en dat ik zelfs geen drankje kreeg na de wedstrijd van degene die met mij meereden, heb ik geopperd dat we voortaan het benzinegeld samen zouden delen. De anderen die reden hadden echter allemaal benzine van de zaak. Het was dus niet nodig volgens de rest van het team. Hierna heb ik steeds smoesje verzonnen waarom ik niet met de auto kon komen. Eén teamgenoot (met auto van de zaak) kwam me van te voren thuis ophalen, omdat ze me gelukkig goed begreep. Ik betaalde na de wedstrijd iedere keer haar drankje. Zij vond dat niet nodig, maar ik vond het een kleine moeite. Ik was zo een stuk goedkoper uit. Het is dus wel eens gebeurd dat er een auto te weinig was en één van de meiden de auto van haar vader moest vragen. Vond ze niet leuk, maar ik had mijn auto niet bij me. Niet zo eerlijk misschien, maar wel goed voor mijn eigen portomonee. Sja dan maar gierig hoor!
quote:zoeter schreef op 04 oktober 2012 @ 22:22:

Ik weet van anderen dat ze mij gierig vonden. Waarom?

Ik heb een pest hekel aan auto rijden, maar was toch altijd aan de beurt als we een uit-wedstrijd hadden. Veel hadden ook geen auto, maar betaalden ook geen cent mee aan de benzine. Nu wil het dat wij in de verkeerde regio ingedeeld werden en ik steeds 150 km op mijn teller extra had als we thuis kwamen. Omdat ik merkte dat ik zo wel erg veel geld kwijt was aan benzine en dat ik zelfs geen drankje kreeg na de wedstrijd van degene die met mij meereden, heb ik geopperd dat we voortaan het benzinegeld samen zouden delen. De anderen die reden hadden echter allemaal benzine van de zaak. Het was dus niet nodig volgens de rest van het team. Hierna heb ik steeds smoesje verzonnen waarom ik niet met de auto kon komen. Eén teamgenoot (met auto van de zaak) kwam me van te voren thuis ophalen, omdat ze me gelukkig goed begreep. Ik betaalde na de wedstrijd iedere keer haar drankje. Zij vond dat niet nodig, maar ik vond het een kleine moeite. Ik was zo een stuk goedkoper uit. Het is dus wel eens gebeurd dat er een auto te weinig was en één van de meiden de auto van haar vader moest vragen. Vond ze niet leuk, maar ik had mijn auto niet bij me. Niet zo eerlijk misschien, maar wel goed voor mijn eigen portomonee. Sja dan maar gierig hoor!Ik vind jou niet gierig. Wel de mensen die de benzinekosten niet eerlijk willen verdelen.
of mensen die dik doen op kosten van een ander. (=benzine van de baas).
Hier is aanstaande van zwager gierig..

Wij (schoonouders + partner, kind en ik) eten elke zaterdag samen, brunch + avondeten.

Ene keer koken we thuis, andere keer halen we iets

En dat gaat om en om.. helemaal prima, nooit geen gezeik om geld.

Elke keer presteren schoonzus en zwager het om aan te schuiven, zich helemaal rond te vreten en dan gewoon weer weg te gaan. Nemen nooit iets mee, stellen nooit voor om ook iets te halen en als we bv friet halen met iets erbij dan bestellen ze nog goed ook.

Op een gegeven moment hebben we gezegd dat er geld uitgelegd moest worden.. en jawel kwamen ze voor 2 personen aan met een briefje van 5 euro.. (en dan wel 2 grote friet speciaal, bamihapje, bereklauw, gehaktstaf e.d. 'bestellen'.

Zelfs een keer zo erg dat schoonvader net weg was om frietjes te halen, zij binnenvielen en toen aanstaande er achter kwam dat schoonvader al 'weg' was begon ze heel paniekerig (5x)te vragen of hij zijn mobiel bij had want ja zij moesten ook eten .. mobiel lag thuis, maar ze heeft het we 3x geprobeerd, schoonvader komt 10min later terug, maar zij waren er niet meer hoor.. (schoonmoeder had gezegd: rij je zelf eventjes kom je het hier opeten, maar nee hoor ze gingen het dan wel thuis opeten ... ).

Zij zijn overigens de laatste van die kant van de familie die trouwen en aanstaande heeft al via de ceremoniemeester laten weten dat zij van alles en nog wat verwacht + iedereen in nieuwe kleren + spandoek (laten drukken) + en + en +.

Zo ook met het aankomende vrijgezellenfeest, bij de overige vff zijn ze gaan zeuren omdat ze 70 euro te veel vonden en nu ze zelf gaan trouwen zou 150 euro geen probleem moeten zijn.

En vinden ze het gek dat wij het aan de dure kant vinden (zij weet verder overal van, want haar 2 zusjes regelen het feest en zij had hen een hele lijst gegeven wat ze NIET wilde en wat ze WEL wilde.

Wij zijn daar wel tegen in gegaan: luister dit is iets wat je krijgt van vrienden en evt familie maar zij organiseren dit voor jou die dag, wat wij denken (te weten) wat je leuk vind, om jou in het zonnetje te zetten.

Toen is ze (26 jr inmiddels) als een kleuter in de bank gaan zitten met dr armen over elkaar en een pruillip waarbij ze zei: jullie gunnen mij helemaal niets! En is daarna weggegaan.
@thasmo, denk niet alleen dat aanstaande van zwager gierig is maar hij zelf ook.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Vind dat sowieso raar, je lijstje klaarmaken voor degene die op je vrijgezellenfeestje mogen komen. Dat is toch een verrassing?

Straks regelt er niemand iets zit je daar klaar met je lijstje

Manlief vind mij gierig. Hij doet vaak 'vriendendienstjes' maar ik ken zijn kennissen goed genoeg om te weten dat als wij eens hulp nodig hebben nergens te bekennen zijn. Vind hij mij een zeur als ik zeg dat hij er gewoon geld voor moet vragen. Nee ik zeur niet, ben verstandig
Maar moeten degenen die naar het vrijgezellenfeest komen dan zélf de kosten betalen van wat je gaat doen? Is dat gebruikelijk? Dacht dat dat de a.s. bruid en bruidegom dat normaliter betalen. Heb 2 vrijgezellenfeestjes gehad en weet eerlijk gezegd niet meer of ik daar iets aan bijgedragen heb... Ik zou er denk ik zelf voor kiezen om mijn eigen feestje te financieren.

Net als ik vind dat de gasten op mijn bruiloft geen kado/envelopje horen mee te nemen. Het was van oudsher bedoeld voor mensen om hun uitzet bijeen te krijgen, letterlijk met een kadolijst waarop serviesgoed en allerlei ander huishoudelijk spul stonden. Maar tegenwoordig hebben mensen die trouwen hun uitzet meestal al lang en breed bij elkaar.

Geloof alleen niet dat mijn partner het hier zo mee eens is... Volgens haar willen/durven mensen niet eens naar een bruiloft te komen zonder kado of envelop.

Hoe zit dat bij jullie? Zouden jullie de 'wens' wel kunnen respecteren door de opmerking dat op het feest verschijnen zelf al het mooiste kado is?
Zo ver ik heb begrepen betalen de gasten het vrijgezellenfeest en wordt de vrijgezel vrij gehouden. Wat, dat lees ik hier geregeld, vaak tot gedoe leidt omdat een select groepje die het organiseert vindt dat er wel ¤150,- p.p. vanaf kan.

Ik zou niet zonder envelop komen overigens, naar een huwelijk.
@NYC

Bij vrijgezellenfeestjes is het gebruikelijk dat de vrienden/familieleden die meegaan de kosten op zich nemen en dat de vrijgezel vrijgehouden wordt.

Voor wat betreft cadeaus denk ik dat veel mensen toch iets mee zullen brengen.
Als jij in je uitnodiging zet dat je geen cadeaus wil, zullen de meeste zich er wel aan houden hoor; als dit topic iets duidelijk maakt is het wel dat er genoeg gierige mensen rondlopen. Je kan ook vragen of de mensen het cadeaugeld willen overmaken naar een goed doel als je echt niks wil hebben.
Van oudsher misschien bedoeld voor uitzet, maar dan gebruik je het toch om de kosten te drukken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven