Geld & Recht alle pijlers

Onvoorstelbare gierige acties II

30-08-2012 21:56 3027 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat er zoveel verhalen zouden zijn, had ik nooit kunnen vermoeden, wat een gierigheid, geslepenheid en onbeschoft gedrag heb ik de laatste tijd gelezen.

Gelukkig hebben we er nu wel plezier om . Krijg je toch nog iets terug.....

Deel 2 dus.

Ik zou heel graag de ergste acties op een rij willen zetten, maar helaas heb ik daar de tijd niet voor.

Maar, spui verder! En laat ons meegenieten van het leed dat gierigheid heet.

Hier is deel 1: Hilarische gierige acties deel 1
NummerZoveel, ik ga mijn laatste berichten verwijderen. Wil jij mijn quotes ook verwijderen? Ik vind het toch geen fijn idee dat ik hier bekend heb gemaakt in wat voor organisatie ik werk. Ik heb hier op het forum al meermalen geschreven waar ik woon ook. Met die info valt mijn werkgever te makkelijk te achterhalen. Alvast bedankt!
Liefde alleen maakt je niet per definitie een goede moeder. Daar horen nog wel wat meer dingen bij zoals ze goede normen en waarden meegeven en ze in een goed leefbare situatie (voldoende eten, voldoende verwarming etc ect) op te laten groeien.
NummerZoveel.. Eh mijn opa's en oma's stookten vroeger ook niet of heel weinig. Mijn ouders zijn niets te kort gekomen.

Het is een verrekte luxe die warme CV en design verwarmingen... Vroegah.. had men enkel glas overal in huis toen bestond HR+++ glas nog niet eens en stookte men alleen op zondag t vuur wat op wanneer men terug kwam uit de kerk.

Dus jou argument vind ik dikke flauwe kul.. Dikke truien aantrekken , geitenwollen sokken.. Dat zouden meer mensen doen , dan werd er wat minder gas verbruikt in duizenden huishoudens ! En werd het allemaal weer een beetje betaalbaarder..

En ook hier laat ik kind bewust wel eens later op zodat ik boodschappen kan gaan doen. Wordt een kind echt niet dramatisch minder van hoor.
Ik heb niet alles gelezen, maar heb wel meegekregen hoe hier gereageerd wordt op het maken van een lunchpakketje van het ontbijtbuffet in een hotel. Dat het diefstal is.

Theoretisch gezien is dat denk ik ook wel zo; de overnachting is immers inclusief ontbijt, en exclusief lunch.

Maar wat vinden jullie dan van mensen die tijdens zo'n buffet vier keer hun bord volladen, en de helft niet opeten.....? Ik heb een keer een all-inclusive vakantie gehad in een hotel, en heb daar werkelijk m'n ogen uitgekeken tijdens het dinerbuffet. Mensen die met borden vol gaan zitten, de helft maar opeten en vervolgens met een uitgestreken gezicht toch maar iets anders gaan halen. En dat dus soms tot drie, vier keer toe.

Dat vind ik asocialer dan bij het ontbijt twee broodjes smeren voor de lunch, en die ook daadwerkelijk opeten (hoewel ik het zelf dus nooit zou doen, maar dat terzijde).
Ik heb het ook wel eens gedaan.. Geslapen in een hotel , ontbeten en tijdens ontbijt 2 broodjes opgesmeerd die ik mee nam in de tas. Omdat ik de hele dag ging paardrijden in het bos.. Nou zo ernstig kan dat toch niet zijn en ik zie dat zeker niet als stelen.

Wat is het verschil dat ik tijdens het ontbijt 6 broodjes eet of 4 broodjes eet en 2 meeneem voor de lunch.
quote:Zespri79 schreef op zaterdag 10 november 2012 15:46 NummerZoveel.. Eh mijn opas en omas stookten vroeger ook niet of heel weinig. Mijn ouders zijn niets te kort gekomen.

Het is een verrekte luxe die warme CV en superzuinige HR ketel. Vroegah.. had men enkel glas en stookte men alleen op zondag t vuur wat op.

Dus jou argument vind ik dikke flauwe kul.. Dikke truien aantrekken , geitenwollen sokken.. Dat zouden meer mensen doen , danw erd er wat minder gas verbruikt in duizenden huishoudens !

En ook hier laat ik kind bewust wel eens later op zodat ik boodschappen kan gaan doen. Wordt een kind echt niet dramatisch minder van hoor.

Een koud huis is erg ongezond en in deze tijd absoluut niet nodig.

En een keer ophouden is wat anders dan structureel ophouden, zoals Lydia het laat voorkomen.
quote:_lupine_ schreef op 10 november 2012 @ 13:54:

....

Met je eens. Ik heb geloof ik ook 2 topics over verspilling van eten. Het is om te janken als je weet hoe er overal met eten omgegaan wordt.

Moet me nog even inlezen in het topic maar Lydia, ik las alleen dat je aan vakantie toe was (ja wie niet ) maar als je werkelijk zo krap zit dan zijn er mogelijkheden via de gemeente (ik weet dat Thuiszorghulp het kan aanvragen) en dan kan je als je voldoet aan de voorwaarden gratis op vakantie. Je mag alleen geen eigen huis hebben.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:nellaaa schreef op 10 november 2012 @ 15:45:

Liefde alleen maakt je niet per definitie een goede moeder. Daar horen nog wel wat meer dingen bij zoals ze goede normen en waarden meegeven en ze in een goed leefbare situatie (voldoende eten, voldoende verwarming etc ect) op te laten groeien. uiteraard is zorg voor de basisbehoeften van de kinderen een onderdeel van goed ouderschap, over normen en waarden kun je van mening verschillen. Wat jij goede normen en waarden vind, kan de buurvrouw wel van vinden dat je je kinderen voor galg en rad op laat groeien.

Waar het mij om gaat, is dat je op basis van wat Lydia hier schrijft, niet kunt concluderen dat ze dan wel een slechte moeder zal zijn.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:Lotte35 schreef op zaterdag 10 november 2012 15:46 Ik heb niet alles gelezen, maar heb wel meegekregen hoe hier gereageerd wordt op het maken van een lunchpakketje van het ontbijtbuffet in een hotel. Dat het diefstal is.

Theoretisch gezien is dat denk ik ook wel zo; de overnachting is immers inclusief ontbijt, en exclusief lunch.

Maar wat vinden jullie dan van mensen die tijdens zo'n buffet vier keer hun bord volladen, en de helft niet opeten.....? Ik heb een keer een all-inclusive vakantie gehad in een hotel, en heb daar werkelijk m'n ogen uitgekeken tijdens het dinerbuffet. Mensen die met borden vol gaan zitten, de helft maar opeten en vervolgens met een uitgestreken gezicht toch maar iets anders gaan halen. En dat dus soms tot drie, vier keer toe.

Dat vind ik asocialer dan bij het ontbijt twee broodjes smeren voor de lunch, en die ook daadwerkelijk opeten (hoewel ik het zelf dus nooit zou doen, maar dat terzijde). Ik vind het beiden asociaal. Het enige verschil is dat het een alleen fatsoen betreft en het ander ook feitelijk diefstal is.
quote:_lupine_ schreef op zaterdag 10 november 2012 15:42 NummerZoveel, ik ga mijn laatste berichten verwijderen. Wil jij mijn quotes ook verwijderen? Ik vind het toch geen fijn idee dat ik hier bekend heb gemaakt in wat voor organisatie ik werk. Ik heb hier op het forum al meermalen geschreven waar ik woon ook. Met die info valt mijn werkgever te makkelijk te achterhalen. Alvast bedankt!Ik ga het proberen. Forum mobiel, dus even kijken of dat via een omweg lukt!
quote:lydia123 schreef op 10 november 2012 @ 10:58:

[...]

ach gus.. en jij mag 3x per jaar op vakantie bij wijze van spreken? Nee, het kan wel geen recht zijn, maar iedereen heeft behoefte aan vakantie ik dus ook en geen zin in een k(r) ampeer vakantie,

maar ik heb nu eenmaal niet zoveel geld.

Wordt maar kwaad op mij, dat ben ik allang op die luitjes van het bestuur die het geld allemaal maar lekker zichzelf toe-eigenen. Hebben ze ook echt nodig he?

Ik ken ook mensen die "recht" hadden op een huwelijksreis naar ver-weg-en-warm-met-duur-hotel. Ze hebben daar geld voor geleend en zitten nu in de schuldsanering.

En die "luitjes van het bestuur" werken verschrikkelijk hard voor hun geld. En hebben hard gestudeerd om te komen waar ze zijn, dat redt je niet met op de bank zitten en je hand ophouden hoor.
quote:Zespri79 schreef op zaterdag 10 november 2012 15:49 Ik heb het ook wel eens gedaan.. Geslapen in een hotel , ontbeten en tijdens ontbijt 2 broodjes opgesmeerd die ik mee nam in de tas. Omdat ik de hele dag ging paardrijden in het bos.. Nou zo ernstig kan dat toch niet zijn en ik zie dat zeker niet als stelen.

Wat is het verschil dat ik tijdens het ontbijt 6 broodjes eet of 4 broodjes eet en 2 meeneem voor de lunch.

Het mag gewoon niet. Je hebt voor ontbijt betaald en niet voor de lunch. Dat is dus het verschil. En ja, dat is wel degelijk stelen.

(Als je het had gevraagd had je ongetwijfeld, al dan niet tegen betaling, een lunchpakketje mogen maken of kunnen bestellen).
Nummerzoveel: ik ga natuurlijk niet mijn hele privé-leven opnoemen, maar neem maar van mij aan dat ik door het vuur ga voor mijn kinderen.

Rosanna: Ik maak de keuzes zoals ik ze kán maken, dat kan iemand anders verkeerde keuzes noemen; ik heb geen andere mogelijkheden

Nella: jij wilt zeggen dat ik een slechte moeder ben als ik niet kan stoken? Voor de oplossing in deze moet je bij overheidsinstanties zijn en die willen pas wat doen als het te laat is. Bij afsluiting als je dus helemaal niets meer kunt.

Dan zouden moeders van kinderen in ontwikkelingslanden dus ook slecht zijn voor hun kinderen.

Zespri: dankjewel, jouw reactie doet mij oprecht goed ookal zul je het misschien ook wel eens zijn met de anderen voor de rest.

Uiteraard dragen mijn kinderen warme kleren en merken zij niet dat de verwarming niet aan staat.
quote:lydia123 schreef op 09 november 2012 @ 16:04:

[...]

Wat is daar zo erg aan? Je betaald m.i genoeg aan een hotel en ja ik weet dat het eigenlijk een ontbijtbrunch is, maar voor mij is het allemaal al duur genoeg en moet daar best een lunchpakketje vanaf kunnen.Dit is te triest voor woorden. Jij hebt geen geld, maar vindt dat je recht hebt op een hotelovernachting en ook nog eens recht om een lunch te stelen. Want ja, dat is het. Ik kon vroeger ook niets betalen en ging dan ook nooit in een hotel, ook niet voor een nachtje. En het kwam al helemáál niet in me op om me dingen toe te eigenen die niet van mij waren. Jij vindt het nog de normaalste zaak van de wereld ook. Bah!
Trouwens, als je met een hongerige buik naar bed gaat, maar wel 100 euro uitgeeft om naar een hotel te kunnen, dan doe je toch echt iets niet goed.
quote:lydia123 schreef op 10 november 2012 @ 15:56:

Nummerzoveel: ik ga natuurlijk niet mijn hele privé-leven opnoemen, maar neem maar van mij aan dat ik door het vuur ga voor mijn kinderen.

Rosanna: Ik maak de keuzes zoals ik ze kán maken, dat kan iemand anders verkeerde keuzes noemen; ik heb geen andere mogelijkheden

Nella: jij wilt zeggen dat ik een slechte moeder ben als ik niet kan stoken? Voor de oplossing in deze moet je bij overheidsinstanties zijn en die willen pas wat doen als het te laat is. Bij afsluiting als je dus helemaal niets meer kunt.

Dan zouden moeders van kinderen in ontwikkelingslanden dus ook slecht zijn voor hun kinderen.

Zespri: dankjewel, jouw reactie doet mij oprecht goed ookal zul je het misschien ook wel eens zijn met de anderen voor de rest.

Uiteraard dragen mijn kinderen warme kleren en merken zij niet dat de verwarming niet aan staat.Inderdaad, de overheid is verantwoordelijk voor jouw situatie en jij kan er niets aan doen
quote:NummerZoveel schreef op 10 november 2012 @ 15:53:

[...]

Ik ga het proberen. Forum mobiel, dus even kijken of dat via een omweg lukt!Thanks!
Lydia, op vakantie gaan terwijl je de verwarming niet kunt stoken, vind ik geen goede keuze en het is niet zo dat iemand je het mes op de keel heeft gezet om toch te gaan. En ja, ik heb gelezen dat je die vakantie van iemand hebt gekregen die jullie een verzetje gunde en dat is heel lief, maar diegene had dan beter kunnen helpen om de verwarming te betalen. En ja, je had ook voor een kampeervakantie kunnen kiezen, maar daar voel je je te goed voor. Nogmaals, een keuze die je niet had hoeven te maken.
quote:lydia123 schreef op 10 november 2012 @ 15:21:

[...]Goh, heb je ook reuma, dat kamperen letterlijk krameren wordt?

Nee, wel post whiplash syndroom. En mijn man heeft clusterhoofdpijn. Gaan we tegen elkaar opbieden wie er zieliger is? Don't get me started honey.

Dat ik liever in een hotel wìl overnachten maakt het nog niet betaalbaar voor mij. Dat ik in een hotel honderd keer comfortabeler slaap dan in een schimmelige en vochtige caravan maakt nog niet dat ik er recht op heb.

Een hotelvakantie is geen recht. Vakantie is überhaupt geen recht. Het is een grote wens van heel veel mensen, en alleen die mensen die het zich kunnen veroorloven zullen die wens in vervulling kunnen laten gaan. Net zoals een mooiere auto en een groter huis. Als je het niet kunt betalen dan kan het niet.

Dan kan ik op die camping gaan zitten simmen dat een hotelvakantie zoveel comfortabeler was en minder pijn en klachten oplevert bij mij en mijn partner, maar ik kan er ook voor kiezen de zon in het water te zien schijnen en te genieten van de andere omgeving, andere mensen, de natuur (gratis!). Dan kan ik geestelijk bijtanken en die lichamelijke klachten die het me oplevert verdwijnen weer als ik een poosje thuis ben.

Het alternatief is helemaal niet op vakantie gaan. Shit happens.

quote:Staf mij aub want dan kan ik mijzelf niet meer verdedigen.???quote:Het is overduidelijk dat jij/jullie mij niet kennen, want menigeen die mij wél persoonlijk kent weet hoe de exacte situatie in elkaar steekt en helpen mij wel waar zij kunnen. Zij zijn trots op mij en ik ben trots mijzelf ja. Heb niet het lef om te zeggen dat ik geen goed voorbeeld ben voor mijn kinderen, want dat ben ik wel zeker!

Ver*****mmmm ik steel niet!!!Je neemt lunch en toiletpapier mee dat niet van jou is, niet aan jou gegeven is en waar je niet voor betaalt. Waar ik vandaan kom heet dat nog altijd stelen. De reden waarom je dat doet, verandert er niks aan. Het blijft stelen.quote:en ik walg van reacties als die van jou!!! Jij en anderen met jou weten niet half hoe het is om in zo'n situatie te zitten dus houd je mond als je niet weet waar je over praat!Als je goed gelezen had, dan had je gelezen dat mijn situatie niet zoveel verschilt van die van jou. Ik weet wel degelijk waar ik over praat. Alleen haal ik mijn trots uit het zelf dingen regelen binnen de perken van de wet en goed fatsoen en klop ik me niet op de borst dat ik iets gegapt heb en niet betrapt ben.quote:Als er één nederig is en een zeer gezond verstand ben ik het wel, dát durf ik wel over mijzelf te zeggen.Dat je dat durft te zeggen maakt het nog niet waar.
quote:rosanna08 schreef op 10 november 2012 @ 15:42:

ik zeg ook niet dat ze het goede voorbeeld geeft, maar het zegt in mijn ogen niks over haar liefde voor haar kinderen en andersom. Over haar liefde voor haar kinderen heeft niemand ook maar iets negatiefs gezegd volgens mij. Beetje flauw dat je dat nu wel insinueert.
quote:Chartreuse schreef op 10 november 2012 @ 16:04:

[...]

Over haar liefde voor haar kinderen heeft niemand ook maar iets negatiefs gezegd volgens mij. Beetje flauw dat je dat nu wel insinueert. als er gezegd wordt arme kinderen met zo'n moeder kan ik daar niks positiefs in zien, jij wel?

quote:lydia123 schreef op 10 november 2012 @ 15:56:

Nella: jij wilt zeggen dat ik een slechte moeder ben als ik niet kan stoken? Voor de oplossing in deze moet je bij overheidsinstanties zijn en die willen pas wat doen als het te laat is. Bij afsluiting als je dus helemaal niets meer kunt.Lydia, ik heb je nergens een slechte moeder genoemd. Ik vraag me alleen af hoe jij diefstal kunt plegen, diefstal kunt goedkeuren en vervolgens jezelf een goede moeder kunt noemen. Vind ik persoonlijk behoorlijk tegenstrijdig.
quote:rosanna08 schreef op 10 november 2012 @ 16:08:

[...]

als er gezegd wordt arme kinderen met zo'n moeder kan ik daar niks positiefs in zien, jij wel?

Erg complimenteus is het niet maar het zegt niks maar dan ook niks over haar liefde voor haar kinderen.
quote:rosanna08 schreef op zaterdag 10 november 2012 16:08 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Chartreuse in "Onvoorstelbare gierige acties II"" class="messagelink">Chartreuse schreef op 10 november 2012 @ 16:04</a>:</b>

[...]

Over haar liefde voor haar kinderen heeft niemand ook maar iets negatiefs gezegd volgens mij. Beetje flauw dat je dat nu wel insinueert.</div></blockquote><span style=" color: #0617D3;"> als er gezegd wordt arme kinderen met zo'n moeder kan ik daar niks positiefs in zien, jij wel?

</span> Ik denk dat dat oordeel niet zozeer ging over haar liefde voor haar kinderen alswel over haar opvoedkundige kwaliteiten.
quote:rosanna08 schreef op 10 november 2012 @ 16:08:

[...]

als er gezegd wordt arme kinderen met zo'n moeder kan ik daar niks positiefs in zien, jij wel?

Nee, maar dat ging waarschijnlijk over het feit dat Lydia steelt en denkt op van alles recht te hebben. Een moeder hebben die in de slachtofferrol zit is niet leuk, vandaar 'arme kinderen'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven