Geld & Recht alle pijlers

Onvoorstelbare gierige acties II

30-08-2012 21:56 3027 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat er zoveel verhalen zouden zijn, had ik nooit kunnen vermoeden, wat een gierigheid, geslepenheid en onbeschoft gedrag heb ik de laatste tijd gelezen.

Gelukkig hebben we er nu wel plezier om . Krijg je toch nog iets terug.....

Deel 2 dus.

Ik zou heel graag de ergste acties op een rij willen zetten, maar helaas heb ik daar de tijd niet voor.

Maar, spui verder! En laat ons meegenieten van het leed dat gierigheid heet.

Hier is deel 1: Hilarische gierige acties deel 1
quote:SeptemberGirl schreef op 27 januari 2013 @ 19:09:

Oh ik hoop zo dat je liegt / overdrijft..... Als je het tegen mij hebt: nee helaas niet...
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Die vent spoort niet maar die vriendin van je nicht ook niet dat ze daar mee akkoord gaat en daarmee een kindje maakt.
Ik zou gaan scheiden en ht kind bij hen weghouden. Kind is niet erkend dus aan hem om aannemelijk te maken dat hij de vader is. Dat wordt dan een dnatest. En dan kan hij dus ook lekker alimentatie betalen.

Jezus, die lui sporen allebei niet.
quote:GiB schreef op 27 januari 2013 @ 19:11:

Die vent spoort niet maar die vriendin van je nicht ook niet dat ze daar mee akkoord gaat en daarmee een kindje maakt.

Nee dat zei ik ook.

Dan maar geen kind/vent/mooi huis of voor mijn part alleenstaand moeder.

Ttuurlijk ze accepteert het zelf, ik vind het vooral zielig voor een kind wat nergens om vraagt.

Wat ik er zo bizar aan vindt is hoe dit soort mensen dergelijke zaken voor zichzelf "wegredeneren". Niet iedereen is hetzelfde maar ik vind dit toch wel op zijn zachtst gezegd heel bizar.

Hij schijnt haar ook regelmatig in te peperen dat ze "in haar handjes mag knijpen" met hem, haar kind en het huis waar ze in "mag" wonen....hij heeft het allemaal maar goedgevonden tenslotte...hij is de kwaadste niet zoals ik al zei.

En het het is echt geen afhankelijke onzekere vrouw hoor maar een meid van de wereld met een goede baan en levenservaring...ik snap er echt niets van.
Oh, die mannen ken ik ook. 50-er die met zijn 15 jaar jongere vriendin een kind kreeg, maar alles was haar zorg, want hij had andere prioriteiten. Hypo en boodschappen zal heus wel netjes verdeeld zijn maar hij vond zichzelf meer een spermadonor, beredeneerde hij en ging voortaan alleen op luxe party vakanties met zijn vrienden. Tja, zij wilde toch een kind? Dan kon ze ook geen tijd of vakantiegeld besteden. Droeftoeter en ook zielige vrouw dat ze dit pikte.
quote:Eydis_ schreef op 27 januari 2013 @ 19:27:

Oh, die mannen ken ik ook. 50-er die met zijn 15 jaar jongere vriendin een kind kreeg, maar alles was haar zorg, want hij had andere prioriteiten. Hypo en boodschappen zal heus wel netjes verdeeld zijn maar hij vond zichzelf meer een spermadonor, beredeneerde hij en ging voortaan alleen op luxe party vakanties met zijn vrienden. Tja, zij wilde toch een kind? Dan kon ze ook geen tijd of vakantiegeld besteden. Droeftoeter en ook zielige vrouw dat ze dit pikte.

Een soort zakelijke overeenkomst:

Vrouw wil een kind, man "doneert" het zaad maar hoeft niet zonodig. Het kind komt er, ze blijven samen maar verder is het qua kind ieder voor zich...

Triest voor de kinderen die zo moeten opgroeien..
quote:sprokkelientje schreef op 27 januari 2013 @ 19:07:

Gisteren van nicht trouwens ook een bizar verhaal gehoord over een vriendin van haar.

Vriendin heeft een vriend en kind. Wonen met zijn drieeen in huis van vriend (koophuis). Koophuis staat op zijn naam. Hij heeft het kind niet erkend want - zo redeneert hij - zij wilde eigenlijk het liefste een kind, van hem hoefde het niet zonodig maar hij was de kwaadste niet met zijn zaad.

Hij heeft het kind dus niet erkend want - zo redeneert hij - als ze uit elkaar gaan wil hij het kind gewoon blijven zien in de weekenden enzo maar hij wil er geen stuiver voor betalen want...het is haar kind, zij wilde het zonodig etc..

Het kind heeft dus haar achternaam, zij betaalt alle kosten voor het kind, hij betaalt - hij is de kwaadste niet - per jaar 1 nieuwe winterjas en 2 paar nieuwe schoenen voor het kind.

Daarbij komt ook nog dat mijnheer graag drinkt (lees: hij is eigenlijk alcoholist, heeft wel "gewoon" een baan, functioneert verder redelijk maar toch). Vriendin betaalt de boodschappen, ze hoeft/mag niet meebetalen aan de hypotheek want het is zijn huis. Vriendin betaalt dus ook zijn drank en was het wekelijkse sjouwen met flessen een beetje zat.

Toen "mocht" ze van hem voortaan - hij is tenslotte de kwaadste niet - de boodschappen laten bezorgen door

Appie. Hij betaalde dit voor haar.

Totdat hij een nieuwe smartphone kreeg. Vriendin mocht kiezen...of ze kreeg zijn oude telefoon, maar dan voortaan Appie bezorgservice zelf betalen of ze mocht oude smartphone overkopen voor 100 euro en dan bleef hij Appie betalen.

Echt.....sommige mensen....

Oh dat meen je niet! Wat vreselijk dat je zo met elkaar omgaat, en nog vreselijker dat die vriendin dat kennelijk accepteert!

Doet me denken aan de ex van een vriendin van mij. Ik zat daar een keer en ze hadden daarvoor boodschappen gedaan. Zit hij het bonnetje na te kijken en zegt ie: 'ik krijg nog ¤2,50 van je, niet vergeten he want laatst was je ook ¤2,00 vergeten terug te geven.'

Ik heb hem toen echt even keihard uitgelachen, vond ie niet grappig
Sprokkelientje

Niet te geloven wat voor rare mensen er rondlopen. En wat mensen allemaal wel niet accepteren van een ander.
quote:perzika schreef op 27 januari 2013 @ 15:15:

Bruiloften met een gat in het midden (uitgenodigd als daggast, niet uitgenodigd voor diner, wel uitgenodigd voor het feest) vind ik ook gierig. Het is bijna een 'kom alsjeblieft niet'-hint, ware het niet dat dat ook altijd types zijn die een envelopje op de kaart zetten. Ik zou nog liever in mijn pyjama trouwen dan mensen wegkijken als ik ooit een bruiloft geef.

Ben met een groep vriendinnen ook ooit uitgenodigd geweest voor zo'n soort bruiloft. We mochten wel stad en land afreizen naar het stadhuis van het bruidspaar, maar niet meefeesten. Nodig iemand dan net zo goed niet uit. Na wat afwegingen hebben wij besloten niet te gaan. Ik vind het ronduit ombeschoft om mensen op zo'n manier "uit te nodigen", daarnaast zou dit geintje ons aan benzine een heleboel kosten voor een ceremonie van 30 min.

Ik begrijp dat iedereen niet evenveel geld heeft. Maar houd de bruiloft dan voor het hechte clubje dat wél is uitgenodigd voor het feest. Je krijgt als genodigde dan echt zo'n stempel dat je niet belangrijk genoeg bent voor het feest.

Ben ook een keer uitgenodigd geweest voor een bruiloft waarbij we juist niet naar het stadhuis mochten, maar dit was omdat men veel famillie had en de boel anders niet zou passen in zo'n klein kamertje. Dat vind ik niet erg, het is belangrijker dat de vips dat kunnen meemaken. Ik vind het meestal toch heel saai, tenzij men wat aan elkaar gaat opdragen. We mochten wél naar het feest, daar was drank en eten in overvloed.
No love without lost
Ik ben nu ik dit schrijf onderweg naar huis van een weekendje weg met vrienden. Het worden vijf ongemakkelijke uren, want ik zit naast de organisator met wie ik straks een hartig woordje ga spreken. Amerikanen lijken zo vrijgevig en makkelijk met geld, maar in dit geval blijkt dat toch een illusie.

Het weekendje kostte 55 dollar per persoon per nacht, 110 dollar in totaal. We verblijven in twee huisjes, met in totaal 16 personen.

Een aantal mensen moesten een bed delen of op de bank slapen. Mensen in minder comfortabele plekken kregen korting, vertelde organisator M.

De eerste dag vertelde een stelletje al dat ze 30 dollar pp extra moesten betalen omdat ze als stel een eigen bed en kamer hadden. M heeft datzelfde bed in het andere huisje (het mooiste natuurlijk) voor zichzelf, omdat hij alles heeft georganiseerd. N, een van de mensen die volgens M korting kreeg, zegt gewoon de volle prijs te hebben betaald.

Nu vonden we de prijs voor het huisje al wat hoog. Vandaag hebben we het opgezocht, en de totale prijs is ongeveer 1000 dollar.

Dat betekent dat M gewoon 800 dollar winst heeft gemaakt op een weekendje weg met vrienden.

Ik houd me voor de lieve vrede nog even in, maar als we thuiskomen vraag ik direct om opheldering. Wat mij betreft is onze vriendschap over.
Zit daar geen eten en drank bij in dan? Of verzekeringen, schoonmaakkosten, lakenhuur, elektriciteit?
Inclusief kosten kwam het volgens hem op 1350 dollar. Da's nog steeds een stuk minder. Hij heeft blijkbaar twee mensen gratis laten gaan (en bedankt, zij verdienen ongeveer drie keer zo veel als ik dus ik had daar op z'n minst over geinformeerd willen worden), hij heeft vorig jaar verlies geleden (daar heb ik niks mee te maken), en, ik citeer maar even 'I am entitled to it'.

Ik ben er wel klaar mee.
quote:IsabellaJosephine schreef op 28 januari 2013 @ 07:54:

Inclusief kosten kwam het volgens hem op 1350 dollar. Da's nog steeds een stuk minder. Hij heeft blijkbaar twee mensen gratis laten gaan (en bedankt, zij verdienen ongeveer drie keer zo veel als ik dus ik had daar op z'n minst over geinformeerd willen worden), hij heeft vorig jaar verlies geleden (daar heb ik niks mee te maken), en, ik citeer maar even 'I am entitled to it'.

Ik ben er wel klaar mee.Ik zou deze uitkomst toch echt mailen naar de rest van de groep en met zijn zorgen dat hij geld terug overmaakt. Wat is dit nou voor iets asociaals? En ach je bent toch met hem klaar dus voor de lieve vrede hoef je het niet te laten.
Een OMG lijkt me hier op zijn plaats! OMG!

Ik vind dat soort acties een belediging voor m'n intelligentie. Denkt hij nou echt dat niemand er achter komt/ iedereen dan zegt 'ja natúúrlijk verdien je winst!'.

Knullig dat hij vorig jaar tekort kwam, misschien mochten er daarom minder mensen voor niks mee.

:rollende ogen smiley:
quote:newimprovedkitty schreef op 27 januari 2013 @ 13:37:

Volgende week ben ik weer in dezelfde tent en dan zal ik wel een dubbele fooi achterlaten.Dan ben je niet gierig.
Wat een acties allemaal zeg.

Heb al een aantal gierige acties van anderen beschreven, maar dit keer een van mezelf. Ik heb er nu nog buikpijn van...

Toen ik voor t eerst op kamers zat, vierde ik mijn. Verjaardag. Familie en vrienden uitgenodigd. Mijn moeder zou voor eten zorgen.

Iedereen een bordje lasagne gegeven.

Maar ronde 2 vergat ik even. Zelf nam ik wel nog een tweede keer maar voor het gemak vergat ik de gasten te vagen of ze nog iets wilden want ik had niet genoeg meer. En... Ik kon er zelf nog best een paar keer van eten. Vertelde mijn moeder vervolgens dat een aantal mensen nog best honger hadden die avond. Oeps!!!

Inmiddels zorg ik op verjaardagen altijd dat er meer dn genoeg is en koop ik altijd te veel. Beter te veel dan dat mijn gasten weer honger zouden hebben!
Ja, hij zei ook nog dat hij het heel erg vond dat ik achter z'n rug om was gaan onderzoeken. Waarop ik zei dat mensen er al over aan het praten waren omdat niemand geloofde dat het zo duur was, en dat ik hem hierbij de kans gaf het alsnog recht te zetten. Kwam niet over.

De meeste mensen weten het al. Ik heb het hele gesprek opgenomen (ik had dus vijf uur om het voor te bereiden, en deze briljante ingeving viel me net op tijd in), maar dat blijkt hier volgens de wet niet te mogen dus kan het helaas niet naar iedereen doorsturen. Ik ga nog even nadenken of ik het nog op de mail ga zetten.

Het gaat per persoon niet om heel veel geld. Ik zou vrijdag iets met hem gaan doen en daar heeft hij al voor betaald gelukkig (althans, dat had ik ingehouden van het totaalbedrag voor het weekend). Heb tegen hem gezegd dat hij maar moet zien of hij gaat, maar dat ik hem niet hoef te zien. Volgens mij weet hij niet waar het is, dus ik heb al iemand anders uitgenodigd. Diegene wil rijden, dus da's dan mooi gecompenseerd.

Bah. Hij heeft zelf ook zat geld, en dit helemaal niet nodig. Dit weekend heeft hij ontzettend veel geld verspild, maar nu snap ik ook waarom hij er niet mee zat. Was toch ons geld. Ik denk maar zo, what goes around, comes around. Ik let zelf erg op mijn uitgaven (ik moet wel), maar ik zou mensen nooit meer laten betalen dan nodig.
Ik geef geen fooien meer als ik ergens wat drinken. Ik kan immers nog gieriger zijn en wachten tot ik thuis ben waar ik ook een heerlijke cappuccino kan drinken. Ik klink nu heel gierig dat besef ik.
"Diegene wil rjden, dus da"s dan mooi gecompenseerd".

Wat bedoel je daarmee?
Cm, dat klinkt niet gierig hoor. De meesten geven geen fooi bij een kop koffie.

Ik ben dan nog gierger, ik drink thuis mijn koffie want op het terras is het mij te duur.
quote:IsabellaJosephine schreef op 28 januari 2013 @ 10:17:

Ik heb het hele gesprek opgenomen (ik had dus vijf uur om het voor te bereiden, en deze briljante ingeving viel me net op tijd in), Vind je dat zelf normaal?

Ik zou vrijdag iets met hem gaan doen en daar heeft hij al voor betaald gelukkig (althans, dat had ik ingehouden van het totaalbedrag voor het weekend). Heb tegen hem gezegd dat hij maar moet zien of hij gaat, maar dat ik hem niet hoef te zien. Volgens mij weet hij niet waar het is, dus ik heb al iemand anders uitgenodigd. Diegene wil rijden, dus da's dan mooi gecompenseerd.

Dus de kans bestaat dat hij daar helemaal heen rijdt, waar hij ook voor betaald heeft, en dat hij dan niet naar binnen mag omdat jij al iemand anders mee hebt genomen?Dat die man teveel rekent voor het uitje, kan absoluut niet door de beugel. Maar eerlijk gezegd vind ik jouw gedrag ook echt niet fatsoenlijk.
Ik vind je vrienden dik $28 p.p. teveel rekenen en het in eigen zak steken wel veel geld.

Ook wel slimme actie dat je het hebt opgenomen. Als hij niet terugbetaald en kan het hem misschien tussen neus en lippen door laten weten dat je het gedaan hebt. Hij is nu toch het zwarte schaap van de vriendengroep en voor altijd onbetrouwbaar.

Verder moet je het er maar bij laten. Aan dat soort mensen moet je zo weinig mogelijk energie verspillen.
quote:IsabellaJosephine schreef op 28 januari 2013 @ 07:54:

Ik ben er wel klaar mee.Wat een idioot!! Ik zou iedereen die mee was informeren zodat niemand teveel gaat betalen!
Gierig niet, wel afzetterij.

Voor onze bruiloft zochten we een cameraman. Bedoeling was filmen als mijn man me van huis ophaalde en de feestavond.

We waren al getrouwd dus er was geen plechtigheid die gefilmd moest worden.

De oude leidinggevende van mijn man deed wat met beeld en geluid en bood aan om te filmen. Mijn man vroeg wat hij ervoor wou hebben en die man zei dat hij er een vriendenprijs van zou maken.

Bij wat professionelere 'cameramannen' waren we rond de 600 euro kwijt dus wij benieuwd wat hij zou vragen. Hij zou een berekening maken en een tijdje later kreeg mijn man de prijs te horen.

1750 euro.

Dat was dus de vriendenprijs....

Ter vergelijking, de huur van de zaal was 1000 euro en voor de liveband (3 man) die 6 uur lang speelden/zongen (2 keer pauze van 20 minuten) hebben we 450 euro betaald.

1750 euro... We wisten niet of we moesten lachen van verbazing of dat we ons genaaid moesten voelen.

Natuurlijk heeft mijn man gezegd dat het niet hoefde.

Uiteindelijk heeft mijn oom gefilmd en die vond dat zo leuk dat hij het ons kado heeft gedaan.

Ik wil best voor dingen betalen maar 1750 euro voor een paar uur filmen, door een amateur gaat me toch iets te ver.
Bizar Kuzu...en dat je het dan een vriendenprijsje noemt...echt, ik zou mij soms echt weleens in het hoofd van sommige mensen willen bevinden om na te gaan hoe zulke acties/processen/uitspraken tot stand komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven