Geld & Recht alle pijlers

onvoorstelbare gulle acties

31-08-2012 12:41 161 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo een idee dat dit topic iets minder gaat lopen dan het gierige, maar soit.

Ik heb een enorm gulle vriendin, kan helaas niet delen wat ze voor ons doet want dat is iets te bekend.

Maar wie heeft er nog ontzettend gulle mensen in hun omgeving.

Ik heb juist vaak dat we bij etentjes ruzie maken wie er moet betalen enz. En we kunnen altijd overal en bij iedereen terecht, of het nu voor eten of voor slapen is of gewoon gezelligheid en vice versa, dus ik heb echt een gulle vriendenkring, gelukkig.
Mijn zwager doet van alles voor iedereen. Hij smijt letterlijk met geld. Hij heeft zelfs een flat aan zijn broers gegeven.
Ik zet alle zegeltjes / spaaractie / smurfen / voetbalplaatjes / eftelingzegels / 2e musical-kaartje-gratis-actie kaartjes / etc altijd gratis op Marktplaats.
Op het gemeentehuis stond een man zijn paspoort aan te vragen. Hij had zich niet gerealiseerd dat hij bij aanvraag moest afrekenen en dacht dat dat kon bij het ophalen. Het was voor hem belangrijk dat dat paspoort aangevraagd werd en had niet de tijd om geld te halen en ook geen pinpas(of lege bankrekening). Aan contanten kwam hij net 4 euro ofzoiets tekort. De mevrouw achter hem legde toen vijf euro op de balie. De meneer vroeg naar haar adres zodat hij het nog terug kon geven, waarop zij antwoordde dat hij het aan een kerk mocht doneren.

De wanhoop van die man en daarop de gulle actie van die mevrouw vond ik zo mooi om te zien.
Mijn schoonzusje van 16 krijgt een nieuwe fiets, terwijl ze al een hele mooie fiets heeft. Een fiets waar ik al lang geleden m`n oog op heb laten vallen, maar eigenlijk veel te duur vind. M`n vriend heeft tegen m`n schoonouders gezegd dat ik haar 'oude' fiets wel wilde KOPEN en nu heb ik 'm gewoon gekregen. Echt enorm lief en gul!
Ja ik had er laatst één, een gulle parkeerautomaat.

Ik stop mijn uitrijdkaart erin, ik moet 2 euro betalen. Ik betaal met een briefje van 20. In deze volgorde kwam het volgende eruit:

- eerst kwam het briefje van 20 terug

- toen kreeg ik mijn uitrijdkaart

- en toen kreeg ik als klap op de vuurpijl ook nog 18 euro wisselgeld.
Vind de gierige acties hilarisch, maar dit vind ik ook een leuk idee

Ik heb 's een weekendje weg gekregen van een vriendin (gelukkig samen met haar en gelukkig mocht ik wel gewoon boodschappen enzo betalen) op een moment dat ik een pittige periode afsloot.

En ik ben wel 's op vakantie geweest met mijn vader, hij rekende de etentjes enzo af met de afspraak dat we na de vakantie de kosten zouden delen. Na afloop meldde hij tussen-neus-en-lippen-door dat we de kosten niet gingen splitten, maar dat hij alles wilde betalen. Lief!!
quote:Celtic schreef op 31 augustus 2012 @ 12:50:

Ik stop mijn uitrijdkaart erin, ik moet 2 euro betalen. Ik betaal met een briefje van 20. In deze volgorde kwam het volgende eruit:

- en toen kreeg ik als klap op de vuurpijl ook nog 18 euro wisselgeld.Oh die is wel leuk

- en toen kreeg ik als klap op de vuurpijl ook nog 18 euro wisselgeld.Wow!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!

Dawillikookdawillikook!!

- en toen kreeg ik als klap op de vuurpijl ook nog 18 euro wisselgeld.Waar moet ik wezen ?
Oh zo heb ik ergens in de stress gezeten op weg naar een sollicitatiegesprek.

Was mijn portemonnee vergeten en op de heenweg niet gecontroleerd in de trein. Dus bij het overstappen op de bus kwam ik erachter dat ik mijn ov niet bij me had en ook geen kaartje kon kopen. Mocht toen gratis mee met de bus.

Op de terugweg bood degene bij wie ik kwam solliciteren me spontaan aan me op het station af te zetten en aldaar wilde iemand me het kaartje wel voorschieten zodat ik weer naar huis kon.

Mooi dat mensen je zo ter wille zijn
foutje met quoten

- en toen kreeg ik als klap op de vuurpijl ook nog 18 euro wisselgeld. voor de automaat
quote:MEFS schreef op 31 augustus 2012 @ 12:57:

[...]

Waar moet ik wezen ?In Groningen, parkeerautomaat Pathé Zuiderdiep ;)

Doe je goed. Ik zou eerder hebben (mijn geluk kennende) dat ik 2 euro moet betalen.

- een briefje van 20 erin stop

- geen uitrijd kaart krijg

- de automaat zegt "ik krijg nog 18 euro van je".
Verdomme, dan ben ik meer kwijt aan benzine.
Ik heb ook wel eens uitjes en zelfs vakanties geheel of gedeeltelijk betaald voor vriendinnen. Ik vind dat eigenlijk niet gul, maar vooral eigen belang. Het is wel zo gezellig als je samen weg kunt ipv alleen en als de een dan meer te besteden heeft dan de ander...
Mijn Indische familie is altijd erg gul. Deze ooms en tantes zijn allemaal al op leeftijd en hebben het zelf helemaal niet breed, maar geven altijd, maar dan ook altijd.

Zo zag ik laatst een van deze tantes, die even snel, zodat niemand het zag, een briefje van 50 euri bij mijn moeder in de tas stopte.

Ik heb ook een lief vriendinnetje, ze is 12 jaar jonger dan ik en heeft geen cent te makken (eigenlijk is ze een beetje te lui om te werken en daarom geen vast inkomen) maar als ze iets heeft of als we op stap gaan WIL zij altijd betalen. Daarom vind ik mensen die zo op de penning zijn, altijd zo vreselijk.
Mijn vriend en ik stonden in de rij om af te rekenen. De man voor ons had avondeten gehaald en ijs.

Bij het afrekenen kwam hij 20 ct te kort. Wij pinnen bijna alles, maar we hebben snel gekeken of wij nog 20ct hadden. We did!! Dat hebben we die man toen gegeven onder hem mom dat avondeten niet compleet is zonder toetje.

Ik heb nog nooit iemand zo blij gezien met 20ct. Hij heeft denk ik wel 10 keer dank jullie wel gezegd. Was er de hele dag vrolijk van.
Wedden dat in dit topic opeens heel veel forummers een gulle actie van zichzelf gaan benoemen, terwijl in het gierige topic er maar héél sporadisch iemand was met een gierige actie van zichzelf ?
Mensen uit de buurt, waar we af en toe een praatje mee maken maar meer ook niet, hadden kaarten gewonnen voor 'n pretpark. Zij hebben geen kinderen en interesseren zich niet voor pretparken, en ze gaven die kaarten aan ons.

Van verschillende forummers ongevraagd allerlei dingen gekregen toen we erg krap zaten, van AH-spaarzegelboekje tot parfumcadeaukaart tot kleding en uitstapjes (jullie weten wel wie jullie zijn, ik denk nog vaak aan jullie ).

Ouders en schoonouders die ons trakteerden op 'n weekendje Disney voor ons 12,5 jarig huwelijksjubileum. Toen we op de terugreis strandden met de trein en pas na 10 uur de trein uit mochten, troffen we bij de concurrent van de maatschappij waar wij mee reisden iemand die door ons kind werd omgedoopt tot "De blonde engel". Ze regelde eten voor ons, maakte voor kind (die die dag jarig was ook nog) een verrassingspakketje, en toen we uiteindelijk toch niet thuis konden komen bleek ze ons verhaal verteld te hebben aan haar collega's die er voor zorgden dat we naar 'n hotel werden gebracht. Waar we niet alleen konden slapen maar simpelweg schandalig in de watten werden gelegd.
quote:nummerzoveel schreef op 31 augustus 2012 @ 13:10:

Ik heb ook wel eens uitjes en zelfs vakanties geheel of gedeeltelijk betaald voor vriendinnen. Ik vind dat eigenlijk niet gul, maar vooral eigen belang. Het is wel zo gezellig als je samen weg kunt ipv alleen en als de een dan meer te besteden heeft dan de ander...

Soort win/win-situatie dus

Ik vond het van mijn vader gul om pas na afloop te zeggen 'verrassing! ik betaal ook alles voor jou'
Een niet heeuull onvoorstelbaar gulle actie, maar ik was er wel blij mee Ik stond, in de armste tijd van mijn studentenleven, voor de kassa. Had slechts een klein beetje muntgeld, stond rood, maar ik had nog 5 euro op mijn chipknip staan Had iets van 2 euro aan boodschappen (jaja), en toen bleek bij de kassa dat ik niet kon chippen Kuuuttt... Direct een enorme boei want ik wist dat dit een probleem ging worden. Heb al mn kleingeld uit mn portemonnee gestort, kwam iets van 20 ct tekort. Beetje paniekerig keek ik om me heen, maar gelukkig had de man achter me in de rij 20 cent voor me over

Voelde me zo lullig Die man was heel lief en zei 'ach joh, kan gebeuren toch'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven