Geld & Recht alle pijlers

Opgelicht

18-09-2020 21:15 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben waarschijnlijk opgelicht en het gaat om heel veel geld. Ben bezig om het terug te krijgen, maar er is een kans dat ik mijn geld nooit meer terug zie. Heb jaren gespaard en dat is nu in 1 keer weg.
Ik slaap slecht en ben misselijk van de hele situatie. Hoe kan ik hiermee leren leven? En dan vooral met het feit dat ik zelf stom en naïef ben geweest.
Oh nee! Hoe kon dat gebeuren? Heb je al aan de bel getrokken bij instanties?
Alle reacties Link kopieren
Wie? Wat? Hoe? Waarom?
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Alle reacties Link kopieren
:hug:
Alle reacties Link kopieren
Wat is er gebeurd?
Door wie of wat dan
Oh jeeh hoe is dat gebeurt? Al aangifte gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Lang verhaal. Onlangs naar het buitenland geëmigreerd en het is mis gegaan bij het huren van mijn huis. Ik was zelf niet op de hoogte van bepaalde regels en waarschijnlijk ben ik opgelicht door mijn makelaar. Ik ben er nog mee bezig en mijn werkgever helpt me, maar ik hou er ernstig rekening mee dat ik mijn geld niet terug krijg.
Alle reacties Link kopieren
Die makelaar die kwaad werd omdat je zelf iets anders had gevonden?

Wat naar :|
Is dat die jaar vooruitbetaalde huur uit je vorige topic? Of is dit via de nieuwe verhuurder?
Alle reacties Link kopieren
Die makelaar inderdaad en de vooruitbetaalde huur.
GelaarsdeKat schreef:
18-09-2020 21:34
Die makelaar inderdaad en de vooruitbetaalde huur.
Maar dan ben je niet opgelicht. Als je er het hele jaar was blijven wonen, was er niets aan de hand geweest. Waarom wil ze niet terugbetalen? Mocht je wel tussentijds De huur opzeggen? Had je dat zwart op wit?
Alle reacties Link kopieren
Ik ken je niet .en ken ook je verhaal niet heb je nooit eerder gevolgd .maar wat vind ik dit vreselijk.
Hoe verzinnen ze steeds weer trucjes om iemand geld afhandig te maken..
Laten ze gaan werken voor hun geld .bah bah.
Hoop van ganse harte dat je je geld terug krijgt. 🌹
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik mag tussentijds opzeggen, dat staat zo in het contract. Maar een jaar huur vooruit betalen is illegaal hier en daar ben ik de fout in gegaan. Daardoor wordt het lastig en misschien zelfs onmogelijk mijn geld terug te krijgen.
Kan en wil je het iets meer uitleggen? Misschien weten anderen wat je kan ondernemen.
Alle reacties Link kopieren
chrisjoh schreef:
18-09-2020 21:40
Ik ken je niet .en ken ook je verhaal niet heb je nooit eerder gevolgd .maar wat vind ik dit vreselijk.
Hoe verzinnen ze steeds weer trucjes om iemand geld afhandig te maken..
Laten ze gaan werken voor hun geld .bah bah.
Hoop van ganse harte dat je je geld terug krijgt. 🌹
Lief van je.
GelaarsdeKat schreef:
18-09-2020 21:40
Ja, ik mag tussentijds opzeggen, dat staat zo in het contract. Maar een jaar huur vooruit betalen is illegaal hier en daar ben ik de fout in gegaan. Daardoor wordt het lastig en misschien zelfs onmogelijk mijn geld terug te krijgen.
Kan een advocaat wat doen?
Alle reacties Link kopieren
GelaarsdeKat schreef:
18-09-2020 21:34
Die makelaar inderdaad en de vooruitbetaalde huur.
Och meid, dat was €1300,- per maand toch? :-(

Kunnen mensen op jouw werk jou niet helpen, waar je moet zijn enzo?
Alle reacties Link kopieren
EllaBowie schreef:
18-09-2020 21:40
Kan en wil je het iets meer uitleggen? Misschien weten anderen wat je kan ondernemen.
Het is enorm gecompliceerd aangezien ik in Frankrijk woon en hier andere regels gelden dan in nld.
GelaarsdeKat schreef:
18-09-2020 21:43
Het is enorm gecompliceerd aangezien ik in Frankrijk woon en hier andere regels gelden dan in nld.
Ja dat snap ik, maar er zijn meerdere hier die in die omgeving gewoond hebben :-)
Alle reacties Link kopieren
Poekie28 schreef:
18-09-2020 21:42
Och meid, dat was €1300,- per maand toch? :-(

Kunnen mensen op jouw werk jou niet helpen, waar je moet zijn enzo?
Ja, die zijn ermee bezig en we schakelen zeker een advocaat in. Ik sta pas aan het begin van het hele gevecht :(

Maar ik hou er wel rekening mee dat ik dit niet ga winnen of dat ze me niet kan terug betalen omdat het geld al is uitgegeven. Zoals ik al zei zijn er veel fouten gemaakt, niet alleen door haar maar ook door mij.
Alle reacties Link kopieren
Maar mijn vraag was dus eigenlijk: hoe ga je met zoiets om? Ik heb weinig me zin me de rest van mijn leven zo beroerd te voelen als nu.
Alle reacties Link kopieren
GelaarsdeKat schreef:
18-09-2020 21:46
Ja, die zijn ermee bezig en we schakelen zeker een advocaat in. Ik sta pas aan het begin van het hele gevecht :(

Maar ik hou er wel rekening mee dat ik dit niet ga winnen of dat ze me niet kan terug betalen omdat het geld al is uitgegeven. Zoals ik al zei zijn er veel fouten gemaakt, niet alleen door haar maar ook door mij.
Wat enorm k*t zeg! Zoveel geld..
Advocaat kost ook geld natuurlijk.

Wat gaf jou het gevoel dat je nu al je geld kwijt bent? Kan het nog zijn dat ze het geld terugbetaald?
Heb je iets getekend waarin staat wat je aan haar moest betalen?
Alle reacties Link kopieren
GelaarsdeKat schreef:
18-09-2020 21:47
Maar mijn vraag was dus eigenlijk: hoe ga je met zoiets om? Ik heb weinig me zin me de rest van mijn leven zo beroerd te voelen als nu.
Je komt hier echt wel overheen. Maar je zal toch eerst even door de zure appel moeten bijten. Je weet nog niet hoe het afloopt. Maar ik begrijp je gevoel heel goed. Zou er ook echt ziek van zijn.

Veel sterkte!!
Alle reacties Link kopieren
Dat is het dus, ik heb een jaar huur vooruit betaald maar dat is niet contractueel vast gelegd. Wel heb ik betalingsbewijzen en heb ik een bevestiging van het betaalde jaar huur, getekend door de eigenaar van het appartement.
Ik heb mails en whatsapps die precies weergeven hoe het gegaan is, maar het is dus niet allemaal gegaan zoals het moest. Daar maak ik me nu zorgen om

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven