Geld & Recht alle pijlers

Ophalen kinderen na verhuizing ex

14-02-2020 09:05 197 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben sinds 5 jaar gescheiden. Mijn ex is 150 km verder weg verhuisd naar Limburg. Is het reeel dat hij van mij verwacht dat ik de kinderen bij hem ophaal? Of hem halverwege tegemoet kom?
anoniem_387674 wijzigde dit bericht op 18-02-2020 13:04
78.77% gewijzigd
redbulletje schreef:
14-02-2020 09:14
Hoe krijg jij dat terug? Jij staat in je recht toch? Jij kan hem aanklagen voor zowel het schenden van het convenant waarbij hij in de buurt moest blijven wonen en voor het te weinig alimentatie betalen. Ik zou hier echt 'n advocaat opzetten en hem laten bloeden!
Ja en de kinderen die er dan lekker tussen komen te zitten tussen de harde strijd van pa en ma. Goed advies dit. NOT. Kinderen winnen wr niks mee wanneer ouders elkaar kapot maken in de rechtbank. Behalve veel verdriet en een strijd die toch nooit klaar is of gewonnen wordt.
ditte_ schreef:
14-02-2020 09:30
Ja en de kinderen die er dan lekker tussen komen te zitten tussen de harde strijd van pa en ma. Goed advies dit. NOT. Kinderen winnen wr niks mee wanneer ouders elkaar kapot maken in de rechtbank. Behalve veel verdriet en een strijd die toch nooit klaar is of gewonnen wordt.

Prima advies. Een moeder die over zich heen laat lopen is wel een lekker voorbeeld wou je zeggen?
Star² schreef:
14-02-2020 09:31
Prima advies. Een moeder die over zich heen laat lopen is wel een lekker voorbeeld wou je zeggen?
Nee maar dat hoeft toch niet tot op het bot uitgevochten te worden of wel? De ander laten bloeden kom je ver mee..
belgali schreef:
14-02-2020 09:10
Ik zou dat niet doen, omdat het de consequentie is van zijn eigen eenzijdige beslissing. Als hij toch al aan het rijden is, wat maakt dat extra half uur dan nog uit ? Lijkt me ook niks om kinderen en bagage onderweg op een parkeerplaats om te laden. Heb ik zo'n troosteloos beeld bij.
In uitzonderlijke situaties (ziekte/afspraak/...) zou ik wel gaan ophalen.
Dit, wat een sneue vertoning lijkt me dat.
Ik zou uit angst niet toegeven, hij heeft het ergste al geflikt met die verhuizing dus iets anders kun je ook wel handelen.
Bij je ex wel duidelijke grenzen aangeven denk ik maar het is de toon die de muziek maakt. Je hebt geen invloed op wat een ander doet maar wel hoe je zelf ergens mee omgaat. Hoe kun je, je ex duidelijk maken dat hij het zelf moet oplossen zonder daarbij in een strijd verwikkeld te raken waar je kinderen hoe dan ook de dupe van zijn.
ditte_ schreef:
14-02-2020 09:32
Nee maar dat hoeft toch niet tot op het bot uitgevochten te worden of wel? De ander laten bloeden kom je ver mee..

Dat is jouw invulling. Soms kan een convenant ook gewoon op een normale manier herzien worden zonder dat het een eeuwige strijd is.
Star² schreef:
14-02-2020 09:35
Dat is jouw invulling. Soms kan een convenant ook gewoon op een normale manier herzien worden zonder dat het een eeuwige strijd is.
Hij hield zich al niet aan de vorige, waarom dan wel aan een nieuwe?
Alle reacties Link kopieren
ditte_ schreef:
14-02-2020 09:32
Nee maar dat hoeft toch niet tot op het bot uitgevochten te worden of wel? De ander laten bloeden kom je ver mee..
In eerste instantie zegt ze gewoon nee en verder niks, Als hij dan gaat dreigen of gaat proberen haar uit wraak voor haar nee het leven zuur te maken, dan kan ik me voorstellen dat ze het verder bij de rechter uitzoekt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
ditte_ schreef:
14-02-2020 09:36
Hij hield zich al niet aan de vorige, waarom dan wel aan een nieuwe?

Omdat TO dat pikte. Nu moet ze gewoon als een volwassen vrouw voor haar kinderen opkomen en dat hoeft helemaal niet op zo'n manier als die jij schetst te verlopen.
ditte_ schreef:
14-02-2020 09:34
Bij je ex wel duidelijke grenzen aangeven denk ik maar het is de toon die de muziek maakt. Je hebt geen invloed op wat een ander doet maar wel hoe je zelf ergens mee omgaat. Hoe kun je, je ex duidelijk maken dat hij het zelf moet oplossen zonder daarbij in een strijd verwikkeld te raken waar je kinderen hoe dan ook de dupe van zijn.
De kinderen zijn al het dupe ervan. Ze moeten om de week 300 km in de auto zitten.
Het enige wat TO kan doen is ervoor zorgen dat ze de buiten die 4 dagen per maand de kinderen een stabiel thuis meegeeft.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik eigenlijk best verdrietig vind is dat die man de keuze maakt om zijn kinderen minder te zien. Hij zag ze al niet vaak (6 dagen per maand vind ik weinig) en nu hij verhuisd is is dat nog maar 4 dagen per maand.

Ik snap echt wel dat je zou overwegen om aan zijn verzoek tegemoet te komen, voor de kinderen maar je geeft hem een vinger en hij grijpt je tot aan de oksel. Ik vind dat jij meer dan redelijk bent geweest. Ik denk dat ik hier niet in mee zou gaan. Maar ja, als buitenstaander is het makkelijk praten natuurlijk.

Sterkte, TO. Je klinkt als een fijne moeder.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft niet getoond dat hij belang hecht aan afspraken of aan jouw tijd en geld (gezien de vrijdag). Als jij nu de onderhandelingen opent met een half uur, denkt hij nog dat hij een punt heeft ook.

Zie het ook even praktisch voor je. Je moet allebei een eind rijden. Hij zegt 'zo laat daar', maar dan staat er file, 1 kind moest plassen, hij moest nog even wat ophalen hier of daar. En jij staat maar op die parkeerplaats.

Ik vind niet dat je het hard speelt als je niet toegeeft aan dit verzoek. Hij draagt de consequenties van zijn beslissing en het is een onredelijk verzoek.
ditte_ schreef:
14-02-2020 09:32
Nee maar dat hoeft toch niet tot op het bot uitgevochten te worden of wel? De ander laten bloeden kom je ver mee..
Hij laat de kinderen bloeden door geen co-ouderschap aan te gaan, hij laat de kinderen bloeden door ver weg te gaan wonen, hij laat de kinderen bloeden door ze zo lang in de auto te laten zitten, hij laat de kinderen bloeden door niet genoeg alimentatie te betalen.
Hij laat TO bloeden door haar het leeuwendeel van de opvoeding en de financiële kar te laten trekken.
Welk doekje tegen het bloeden heeft hij nodig voor die km's die hij moet maken door zijn eigen keuze?
Sugarsnap schreef:
14-02-2020 09:12
Laten we zeggen dat hij niet al te meegaand is. Ik slik al enorm veel in het belang van de kinderen. Dat is ook de enige reden waarom ik het überhaupt overweeg inderdaad. Mijn gedachte is eigenlijk dat als ik gelijk nee zeg, ik dat later zeker een keer terug krijg, waarschijnlijk dubbel zo erg. Als ik dus een klein beetje toegeef en voorstel eens per maand hem tegemoet te komen, dat dit mijn “goede wil” toont, maar mij niet teveel kost.

Mijn nieuwe partner zegt dat ik gek ben en gewoon nee moet zeggen, maar ik vind dat toch erg lastig.
Team partner.
Jouw ex houdt zich niet aan het convenant. Verhuist zonder overleg ver weg. Praat niet met je over compensatie nu de kinderen meer bij jou zijn. En eist wel dat jij gaat rijden. Mafketel.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
14-02-2020 09:40
Wat ik eigenlijk best verdrietig vind is dat die man de keuze maakt om zijn kinderen minder te zien. Hij zag ze al niet vaak (6 dagen per maand vind ik weinig) en nu hij verhuisd is is dat nog maar 4 dagen per maand.

Ik snap echt wel dat je zou overwegen om aan zijn verzoek tegemoet te komen, voor de kinderen maar je geeft hem een vinger en hij grijpt je tot aan de oksel. Ik vind dat jij meer dan redelijk bent geweest. Ik denk dat ik hier niet in mee zou gaan. Maar ja, als buitenstaander is het makkelijk praten natuurlijk.

Sterkte, TO. Je klinkt als een fijne moeder.
Eens.
Alle reacties Link kopieren
Wollenbol schreef:
14-02-2020 09:19
Volgens mij zijn ze maar om het weekend bij hun vader. Dus heeft TO ze de helft van de weekends.
Ja, klopt, ik zag het net nadat ik mijn bericht had geplaatst en heb het meteen aangepast.
Alle reacties Link kopieren
Ik had het niet gedaan.

Nee ex, jij hebt de keuze gemaakt om op deze afstand te gaan wonen.
Dus ook jou verantwoordelijkheid om de reistijd die hiermee gepaard gaat ook voor jezelf te nemen.
De kinderen moeten je nu ook al 2 dagen meer missen en om de week uren in de auto door te brengen ipv lekker te kunnen spelen.
Het is niet handig om de kinderen halverwege te halen, omdat je dan misschien wel een half uur moet wachten omdat zij te laat zijn vertrokken of het verkeer vast staat.
Dus ik zou nee zeggen. Of op zijn hoogst aangeven dat je de kinderen eens per maand ophaalt op plek x (iets waar je op zondag iets kunt doen terwijl je wacht) en als het 2 keer is voorgekomen dat hij meer dan x minuten later is dan gepland, dat het dan weer komt te vervallen.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
14-02-2020 09:16
Ik zou nee zeggen en als hij daar vervelend op reageert zou ik zeggen dat als het hem niet bevalt we ook opnieuw naar de rechter kunnen om de omgangsregeling en de alimentatie aan te passen aan de nieuwe realiteit.
Inderdaad, begin eens met ‘nee’ zeggen en kom niet alvast met een halfslachtig compromis. Laat dat maar achterwege. Hoezo vrees je zijn reactie op “nee”? Als hij vervolgens vervelend doet (hoe dan?) kun jij rustig aangeven dat jullie in onderling overleg de afspraken kunnen herzien en dat dit financiële gevolgen zal hebben.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
14-02-2020 09:27
Ik heb hier nooit moeilijk over gedaan, niet over de donderdag en niet over de verhuizing, omdat ik realistisch ben en snap dat ik dat toch niet tegen kan houden. Ook financieel heb ik het gelaten zoals het was, ondanks dat ze nu meer bij mij zijn.

En daarom denkt hij dat hij dit nu ook kan flikken. Tijd om nu wel nee te zeggen.
Eens. Je zorgt bijna volledig alleen voor jullie kinderen. Als je dan eens in de twee weken een weekend ‘vrij’ hebt, verwacht hij nog dat je een deel van je vrijheid inlevert door af te spreken iedere keer drie uur in de auto te gaan zitten. Ik zou het niet doen. Dit is echt een consequentie van zijn keuze.
Alle reacties Link kopieren
Sugarsnap schreef:
14-02-2020 09:12
Laten we zeggen dat hij niet al te meegaand is. Ik slik al enorm veel in het belang van de kinderen. Dat is ook de enige reden waarom ik het überhaupt overweeg inderdaad. Mijn gedachte is eigenlijk dat als ik gelijk nee zeg, ik dat later zeker een keer terug krijg, waarschijnlijk dubbel zo erg. Als ik dus een klein beetje toegeef en voorstel eens per maand hem tegemoet te komen, dat dit mijn “goede wil” toont, maar mij niet teveel kost.
Totnogtoe heb je nee zeggen nog niet geprobeerd. Misschien moet je het eens een kans geven.
lijkt me niet dat jij de kinderen gaat ophalen. Ik zou hem zeggen dat het zijn keuze was om te gaan verhuizen, ondanks de afspraken, dat de kinderen daar al de dupe van zijn en dat hij dus ook de consequenties mag opvangen.
Nummer*Zoveel schreef:
14-02-2020 09:52
Totnogtoe heb je nee zeggen nog niet geprobeerd. Misschien moet je het eens een kans geven.
dit ja. als je geen grenzen stelt ben je speelbal van een ander
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een lijn trekken.

Je denkt dat je met toegeven krediet opbouwt dat je later weer terugkrijgt.
Dat gebeurt niet, hij neemt alleen maar.

Als je één keer in de maand de kinderen gaat halen, is dat de glijdende schaal.
Ook die overdracht op een koude parkeerplaats is natuurlijk belachelijk. Het scheelt hem 20 minuten, maar zo'n afspraak blokkeert jouw hele zondagmiddag zodat je precies niets kunt doen.


Ik raad je aan om 'nee' te zeggen en dat te blijven herhalen, en niet, niet, niet met uitleg of argumenten te komen. Je gaat geen begrip krijgen want hij redeneert alleen vanuit wat hij wil.
Uitleg wordt alleen aangegrepen om een discussie te starten.

Eerder zoiets als 'nee, ik ga niet helemaal naar limburg rijden'.
Halverwege dan? 'nee hoor, ik houd graag vast aan de huidige afspraak'.
anoniem_376390 wijzigde dit bericht op 14-02-2020 09:57
13.06% gewijzigd
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
Alle reacties Link kopieren
Toch wel tijd om eens demonstratief je hakken in het zand te zetten. Natuurlijk handel je in het belang van je kinderen. Maar zal moeten begrijpen dat het zijn keuze is om ver weg te gaan wonen. Zijn keuze, maar ook zijn verantwoordelijkheid.

Kortom: wees wat scherper.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven