Oppastarief 18 jarige
vrijdag 12 december 2025 om 23:20
Genoeg situaties gezien in mijn vorige carrière waarbij VT ingreep als figuren hun 14-jarige de zorg lieten dragen voor jongere broertjes of zusjes. En terecht. Een kind met kinderen. Mag die 14-jarige nog zo vroegrijp zijn als wat, het blijft een kind.framboosje123 schreef: ↑12-12-2025 19:36Ja tuurlijk joh, levensgevaarlijk een 14-jarige als oppas, die arme oppaskindjes zijn hun leven niet zeker.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
zaterdag 13 december 2025 om 01:17
Ja, het blijft een kin d.
In nederland.
In andere landen ben je met 14 opeens hoofd van het gezin of ben je uitgehuwelijkt en zelf al moeder.
Of sta je met een wapen in je handen te vechten. Mag je in de fabriek of steenmijn werken. 12 uur.
Niet te moeilijk doen.
Met 14 paste ik op ons buurmeisje van 6. En als er iets zou zijn, kon ik bij mijn moeder terecht.
En zo ging dat ook met mijn oudste.
In nederland.
In andere landen ben je met 14 opeens hoofd van het gezin of ben je uitgehuwelijkt en zelf al moeder.
Of sta je met een wapen in je handen te vechten. Mag je in de fabriek of steenmijn werken. 12 uur.
Niet te moeilijk doen.
Met 14 paste ik op ons buurmeisje van 6. En als er iets zou zijn, kon ik bij mijn moeder terecht.
En zo ging dat ook met mijn oudste.
de wereld wacht om ontdekt te worden
zaterdag 13 december 2025 om 14:49
Dat is toch iets heel anders dan sporadisch een paar uurtjes oppassen als de kindjes in bed liggen. “De zorg dragen” versus “oppassen”. Wat wordt het hier allemaal overdreven en uit zijn context getrokken. In onze wijk in ieder geval doodnormaal dat de tienermeisje van de buren op de jongere kids in de straat passen voor een extra zakcentje.LemoosGaatDoor schreef: ↑12-12-2025 23:20Genoeg situaties gezien in mijn vorige carrière waarbij VT ingreep als figuren hun 14-jarige de zorg lieten dragen voor jongere broertjes of zusjes. En terecht. Een kind met kinderen. Mag die 14-jarige nog zo vroegrijp zijn als wat, het blijft een kind.
zondag 14 december 2025 om 19:07
Dat ging dan denk ik toch niet om gevallen waar de 14 jarige even een uurtje een broertje in de gaten hield terwijl moeders boodschappen ging doen.LemoosGaatDoor schreef: ↑12-12-2025 23:20Genoeg situaties gezien in mijn vorige carrière waarbij VT ingreep als figuren hun 14-jarige de zorg lieten dragen voor jongere broertjes of zusjes. En terecht. Een kind met kinderen. Mag die 14-jarige nog zo vroegrijp zijn als wat, het blijft een kind.
Ik zou een 14 jarige misschien iets minder snel op een kind laten passen dat nog niet kan praten, maar op je buurmeisje van 5, gewoon zodat ze niet alleen zijn, ja hoor.
Maar goed. Ik heb hier wel eens gelezen dat je een kind pas even alleen thuis mag laten als het weet wat het moet doen bij flink in de vinger snijden en dan niet in paniek raakt. Wat een criterium is waarmee genoeg volwassenen nog steeds niet op zichzelf zouden kunnen wonen.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in