outplacement bij ziekte.....help!
maandag 30 mei 2011 om 12:10
hallo allemaal,
ik werk al een aantal jaar voor mijn werkgever, dit tot volle tevredenheid voor ons allebei, maar sinds vorig jaar januari loop ik te tobben met rugproblemen. ziektewet in en weer dus.
zit nu in 2e spoortraject en krijg nog 70% van mijn loon als ik ziek thuis zit.
nu kwam werkgever met t voorstel van een outplacement vorige week. Loop momenteel alweer weken thuis....en schrok hier wel van. ze gaan nu 1 en ander op papier zetten voor me, en dan kan ik er over nadenken. zit zelf al op internet te zoeken, maar word niet veel wijzer helaas.
om een lang verhaal kort te maken...ik steven op de WIA af....maar stel dat ik de zak met geld aanneem van de werkgever nu, hoe zit het dan met mijn wao-rechten enzo?
hoop op nuttige tips hier....bedankt alvast!
ik werk al een aantal jaar voor mijn werkgever, dit tot volle tevredenheid voor ons allebei, maar sinds vorig jaar januari loop ik te tobben met rugproblemen. ziektewet in en weer dus.
zit nu in 2e spoortraject en krijg nog 70% van mijn loon als ik ziek thuis zit.
nu kwam werkgever met t voorstel van een outplacement vorige week. Loop momenteel alweer weken thuis....en schrok hier wel van. ze gaan nu 1 en ander op papier zetten voor me, en dan kan ik er over nadenken. zit zelf al op internet te zoeken, maar word niet veel wijzer helaas.
om een lang verhaal kort te maken...ik steven op de WIA af....maar stel dat ik de zak met geld aanneem van de werkgever nu, hoe zit het dan met mijn wao-rechten enzo?
hoop op nuttige tips hier....bedankt alvast!
maandag 30 mei 2011 om 12:14
Je schrijft dat je met rugproblemen kampt. Kan het zo zijn dat je werkgever in het eigen bedrijf geen aangepast werk voor je kan vinden en daarom je naar werk bij een ander bedrijf wil begeleiden? Waar je werk kunt doen waarbij je minder tot geen last van je rug zult hebben?
Enerzijds heb je 't over outplacement, en anderzijds over 'n zak met geld van de werkgever aannemen. Voor zover ik begrepen heb zijn dat twee verschillende dingen.
UWV kun je bellen voor informatie, maar ook (lid worden van) een vakbond kan je veel info opleveren. En begeleiding via de vakbond in het wel of geen WIA traject is erg fijn heb ik zelf gemerkt.
Enerzijds heb je 't over outplacement, en anderzijds over 'n zak met geld van de werkgever aannemen. Voor zover ik begrepen heb zijn dat twee verschillende dingen.
UWV kun je bellen voor informatie, maar ook (lid worden van) een vakbond kan je veel info opleveren. En begeleiding via de vakbond in het wel of geen WIA traject is erg fijn heb ik zelf gemerkt.
maandag 30 mei 2011 om 12:16
huh? Je zit al in een 2e spoor traject (dus reintegatie bij een ander bedrijf indien dit gevonden kan worden) en nu ook nog outplacement, dus een traject om te zoeken naar een baan bij een andere werkgever voor een bepaalde datum?
Dat lijkt me dubbel.
Bedoel je niet een beeindigingsregeling? Dus een overeenkomst om te beeindigen en daarna een zak(je) geld?
Na 2 jaar ziekte kan je werkgever sowieso ontslag voor je aanvragen vanwege de ziekte en geen reintegratie mogelijkheden. Je nu een beeindigingsregeling aanbieden lijkt me dubbel.
Neem contact op met een juridisch adviseur (vakbond, verzekering, juridisch loket) om uit te zoeken of ze dit wel mogen aanbieden en wat voor jou de gevolgen (kunnen) zijn.
Sterkte!
Dat lijkt me dubbel.
Bedoel je niet een beeindigingsregeling? Dus een overeenkomst om te beeindigen en daarna een zak(je) geld?
Na 2 jaar ziekte kan je werkgever sowieso ontslag voor je aanvragen vanwege de ziekte en geen reintegratie mogelijkheden. Je nu een beeindigingsregeling aanbieden lijkt me dubbel.
Neem contact op met een juridisch adviseur (vakbond, verzekering, juridisch loket) om uit te zoeken of ze dit wel mogen aanbieden en wat voor jou de gevolgen (kunnen) zijn.
Sterkte!
WTF?
maandag 30 mei 2011 om 18:09
thnx voor jullie reacties...
ik doe al voornamelijk kantoorwerk....dus nog meer aanpassen gaat niet meer!
werkgever had t over een outplacement MET een zak met geld.
zal morgen eens een jurydisch adviseur bellen, misschien wordt ik daar iets wijzer van. Zal 1 dezer dagen ook het een en ander op papier ontvangen van de zaak.
denk dat ik dat even afwacht..........
ik doe al voornamelijk kantoorwerk....dus nog meer aanpassen gaat niet meer!
werkgever had t over een outplacement MET een zak met geld.
zal morgen eens een jurydisch adviseur bellen, misschien wordt ik daar iets wijzer van. Zal 1 dezer dagen ook het een en ander op papier ontvangen van de zaak.
denk dat ik dat even afwacht..........
woensdag 29 juni 2011 om 11:24
"Lastige situatie, ik zou zeker eerste even contact opnemen met een Juridisch adviseur. Maar daarna ook eens praten met iemand die verstand heeft met outplacementtrajecten of re-integratietrajecten. Er zitten namelijk tal van mogelijkheden aanvast. Zo kun je geholpen worden om de ontslag regeling rond te krijgen. Je wordt gesteund met het zoeken van een nieuwe baan en zeker als je al lichamelijke klachten hebt zal het niet gemakkelijk zijn om aan een nieuwe baan te komen en in dit geval is het zeker zinvol om hierbij hulp in te roepen! Bron: http://www.dynamischburea ... rmatie-voor-de-werknemer/"