Geld & Recht alle pijlers

Overlijdensverzekering

11-01-2014 12:54 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft zoiets en is het handig/fijn om te hebben. Ik wil er mss een afsluiten, maar ik twijfel een beetje.

Reden voor mij om het te doen is dat ik geen kinderen heb en die er ook niet gaan komen, dus zadel ik na mijn overlijden mijn partner of als die er niet meer is, neven of nichten op met een hoop kosten.

Er is hier in de buurt een goede en fijne begrafenis ondernemer, die mogen mijn uitvaart wel plannen. Maar ja, geen idee of die er nog zijn over zeg 40 jaar. En is het misschien gewoon slimmer om er geld voor apart te zetten ipv een verzekering. Straks moet mijn uitvaart geregeld worden en is het verwachte bedrag veel minder door rente of naja iets anders.

Wie heeft er wel zo'n verzekering en waarom wel of voor degene die er geen hebben, waarom niet?
Wij hebben dela en bij het overlijden van mijn schoonmoeder m schoonvader en eigen vader hebben we ook gebruik gemaakt van de dela ( omdat zij daar ook verzekerd waren ) meer dan prima gegaan .. We zaten niet vast aan welke keuze dan ook.. Keuze te over zelfs ,,

Ik betaal per kwartaal voor ons gezin 5 personen ) 45 euro..
Ik als ergens over dure houten kist bij cremeren .. Juist dan kies je niet voor dure houten kist maar voor goedkope variant , zie je niets van.

En aangifte van sterven mag niet in alle gevallen zelf

Thuis opbaren mag wel, handig om daarvoor wel koel installatie te leren , huren ..

Achter in de eigen auto vervoeren mag ook ..

Je moet binnen 7 werkdagen begraven of gecremeerd zijn ...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven