Overstappen verzekering
woensdag 11 januari 2012 om 12:42
Ik wilde dus vorig jaar al wisselen van zorgverzekering omdat ik nu echt bij een k*t verzekering zit om het maar even zachtjes uit te drukken. Kreeg gister een email van de nieuwe verzekering dat het niet is goed gekeurd omdat ik nog een rekening heb openstaan bij de oude verzekering ! Ik dus gebeld welke rekening dat wel niet is , omdat ik nergens een brief van heb ontvangen dat ik nog iets moet betalen.Hun vertelde mij dat het de maand oktober is. Ik wist dat het niet zou kunnen maar ben het zelf toch even na gaan kijken. En wat blijkt : Ik heb helemaal niks openstaan & Heb alles netjes optijd betaald. Nu het volgende probleem. Het is al 1 january geweest en kan ik nu niet meer overstappen omdat de verzekering heb gezegt dat ik nog wat moest betalen ! Het moet toch niet gekker worden ? de verzekering waar ik nu zit heeft nu toegegeven dat ik niks meer hoef te betalen. Maar ik zit er nu wel weer een jaar aan vast door hun fout ! Wat zou ik hier nog aan kunnen doen ? Want ik wil hier eigenlijk niet nog een jaar blijven & ik ben optijd geweest met het overstappen maar dat is niet gelukt omdat de verzekering een fout heeft gemaakt !
woensdag 11 januari 2012 om 12:49
Je hebt nog tot eind januari om je in te schrijven bij een nieuwe verzekeringsmaatschappij.
Je hebt je namelijk al wel uitgeschreven bij de oude, toch? (dat moet namelijk wel vóór 1 januari).
Dus gewoon nog een keer bellen naar je nieuwe verzekeringsmaatschappij, situatie uitleggen en dan moet het toch wel lukken. Desnoods vraag je bewijs van je oude zorgverzekering dat er echt niks meer openstaat.
Wel vreemd idd!
Je hebt je namelijk al wel uitgeschreven bij de oude, toch? (dat moet namelijk wel vóór 1 januari).
Dus gewoon nog een keer bellen naar je nieuwe verzekeringsmaatschappij, situatie uitleggen en dan moet het toch wel lukken. Desnoods vraag je bewijs van je oude zorgverzekering dat er echt niks meer openstaat.
Wel vreemd idd!
woensdag 11 januari 2012 om 12:51
In de email die ik kreeg van de verzekering waar ik heen wou stond :
Volgens uw huidige zorgverzekeraar is er momenteel een achterstand in de premiebetaling van uw zorgpolis. Het is wettelijk bepaald dat u niet van zorgverzekeraar kunt wisselen wanneer dit het geval is. Hierdoor kunnen wij uw aanmelding voor het *************niet accepteren en hebben wij deze geannuleerd.
Volgens uw huidige zorgverzekeraar is er momenteel een achterstand in de premiebetaling van uw zorgpolis. Het is wettelijk bepaald dat u niet van zorgverzekeraar kunt wisselen wanneer dit het geval is. Hierdoor kunnen wij uw aanmelding voor het *************niet accepteren en hebben wij deze geannuleerd.
woensdag 11 januari 2012 om 12:51
Schriftelijke bevestiging vragen van je huidige verzekeraar dat het niet betalen van de rekening van oktober berustte op een misverstand van hun kant. Tevens schriftelijk laten bevestigen dat je al je rekeningen tijdig betaald hebt.
Een kopie van die brief zelf bewaren en het origineel naar je nieuwe verzekeraar sturen met het verzoek om je alsnog te accepteren met terugwerkende kracht vanaf 1 januari (gezien het feit je zelf tijdig bent geweest met je aanvraag).
Een kopie van die brief zelf bewaren en het origineel naar je nieuwe verzekeraar sturen met het verzoek om je alsnog te accepteren met terugwerkende kracht vanaf 1 januari (gezien het feit je zelf tijdig bent geweest met je aanvraag).

woensdag 11 januari 2012 om 12:56
quote:flower_power_girl schreef op 11 januari 2012 @ 12:53:
Ik heb mijn oude verzekering inderdaad een opzeggingsbrief gestuurd maar die is niet geaccepteerd omdat er '' nog wat openstond'' terwijl dit niet het geval is .
Bah baal hier zo van...
Maar nu zeg je dus dat je oude zorgverzekering wél aangeeft dat er nog wat openstaat.
Quote:
de verzekering waar ik nu zit heeft nu toegegeven dat ik niks meer hoef te betalen.
Je spreekt jezelf een beetje tegen..
Ik heb mijn oude verzekering inderdaad een opzeggingsbrief gestuurd maar die is niet geaccepteerd omdat er '' nog wat openstond'' terwijl dit niet het geval is .
Bah baal hier zo van...
Maar nu zeg je dus dat je oude zorgverzekering wél aangeeft dat er nog wat openstaat.
Quote:
de verzekering waar ik nu zit heeft nu toegegeven dat ik niks meer hoef te betalen.
Je spreekt jezelf een beetje tegen..
woensdag 11 januari 2012 om 12:58
Je kunt inderdaad niet opzeggen als er een achterstand is. Alleen, omdat dat een misverstand was, zou ik een brief sturen naar je huidige verzekeraar dat je wilde opzeggen, daar hun fout dat niet door kon gaan, dat je zwart op wit wilt dat de verzekering alsnog per 1-1 is beeindigd en je geen betalingsachterstand hebt. Tot 1-2 kun je je nog aanmelden bij de nieuwe verzekeraar.
Of bel de nieuwe, leg het uit en vraag of zij contact opnemen met je huidige om het alsnog te regelen.
Of bel de nieuwe, leg het uit en vraag of zij contact opnemen met je huidige om het alsnog te regelen.
woensdag 11 januari 2012 om 13:00
quote:maryni83 schreef op 11 januari 2012 @ 12:56:
[...]
Quote:
Je spreekt jezelf een beetje tegen..Nee hoor, de verzekering heeft inmiddels door dat ze wel had betaald. Foutje gemaakt dus.
[...]
Quote:
Je spreekt jezelf een beetje tegen..Nee hoor, de verzekering heeft inmiddels door dat ze wel had betaald. Foutje gemaakt dus.
woensdag 11 januari 2012 om 13:01
quote:Soley schreef op 11 januari 2012 @ 12:58:
Je kunt inderdaad niet opzeggen als er een achterstand is. Alleen, omdat dat een misverstand was, zou ik een brief sturen naar je huidige verzekeraar dat je wilde opzeggen, daar hun fout dat niet door kon gaan, dat je zwart op wit wilt dat de verzekering alsnog per 1-1 is beeindigd en je geen betalingsachterstand hebt. Tot 1-2 kun je je nog aanmelden bij de nieuwe verzekeraar.
Of bel de nieuwe, leg het uit en vraag of zij contact opnemen met je huidige om het alsnog te regelen.Dat zei ik
Of bel de nieuwe, leg het uit en vraag of zij contact opnemen met je huidige om het alsnog te regelen.Dat zei ik