Geld & Recht alle pijlers

Pakje aan de deur geweigerd

06-08-2010 11:15 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had net een postbode van TNT aan de deur staan om een pakje voor mij af te leveren. Ik zat mijzelf een beetje achter de oren te krabben wat ik hier mee moest, want ik dien voor ontvangst te tekenen én ik heb niets besteld. Ik vroeg de postbode of ik even mocht kijken wat in de doos zat. Dit mocht dus niet. Ik moest eerst voor ontvangst tekenen. Ik heb het pakketje daarom geweigerd.

Net met man gebeld op zijn werk en uitgelegd wat ik heb gedaan. Kreeg een beetje op mijn donder Mogelijk heeft mijn zwager een cadeautje naar mij gestuurd. Ik heb namelijk nog wel even snel gekeken waar het pakketje vandaan kwam: Zeedijk 68 te Amsterdam. Eerste reactie was Zeedijk ?! Ik heb net zitten googlen en daar zit een parfumerie.

Wat gebeurd er nu eigenlijk met de bestelling ? En wat zijn je rechten wanneer je iets geleverd krijgt, er voor moet tekenen en na het tekenen het pakketje retour afzender wilt sturen ?

Toch maar eens heel stiekum mijn zwager vragen....
Ik begrijp het heel goed, dat je een pakketje waar je niet om gevraagd hebt en waarvoor je moet tekenen, niet aanneemt. Je hebt nl. kans dat je dan ineens vastzit aan een abonnement oid. Ik zou ook zo achterdochtig zijn, moet ik tot mijn schande erkennen.
Wowwwieee, dat wordt een vette bek scoren, Peli, met MOSTERD!
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 06 augustus 2010 @ 11:22:

Waarom zou je het lullig vinden? Dan moet de verzender je maar op de hoogte brengen van zijn/haar intentie. Lullig dat je een verrassing zo moet verklappen, maar ik zou ook geen pakjes aannemen als ik niets besteld had.

Voor je het weet zit je aan een ellenlang abonnement op iets onzinnigs vast, omdat 1 of andere grapjas je heeft opgegeven.

Beetje paranoïde reactie.

Toch niet zo moeilijk om het pakje aan te nemen, zal vast geen bom in zitten.

Wel onaardig van de postmeneer dat to niet even de afzender mocht zien.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik weiger alleen pakjes als ze niet aan mij of mijn man gericht zijn. Zo heb ik dus ook een prachtige bos bloemen geweigerd. Achteraf vond ik dat best dom, hihi.

Onze vorige bewoner was nogal laks met zijn adreswijzigingen. Als ik alles had aangenomen, had ik de fietsen niet meer in de schuur kunnen zetten. Kwamen erg veel pakketjes voor...
quote:lentezon68 schreef op 06 augustus 2010 @ 11:56:

Bedankt voor jullie reacties, maar ik was inderdaad bang dat ik dat ergens aan vast zat. Ik weet niet hoe dit juridisch geregeld is. Ik zal mijn zwager zo direct eens mailen en vragen of hij een pakje naar mij gestuurd heeft. Mooie blunder !Om eerlijk te zijn zou ik als ik jou een pakketje had gestuurd nu behoorlijk pissig zijn.
quote:Pelikaan schreef op 06 augustus 2010 @ 12:06:

Ik begrijp het heel goed, dat je een pakketje waar je niet om gevraagd hebt en waarvoor je moet tekenen, niet aanneemt. Je hebt nl. kans dat je dan ineens vastzit aan een abonnement oid. Ik zou ook zo achterdochtig zijn, moet ik tot mijn schande erkennen.Leg ons dan eens uit hoe dit werkt, volgens jou.
quote:calvijn1 schreef op 06 augustus 2010 @ 12:12:

[...]

Om eerlijk te zijn zou ik als ik jou een pakketje had gestuurd nu behoorlijk pissig zijn.

Ik ook hoor... laatst kreeg ik nog een pakje opgestuurd (en ik had niks besteld): het was van mijn schoonzus en zwager: een kadootje voor mijn zwangerschap.

TO een beetje mosterd: maar kon je niet beter eerst bij de post proberen het pakje terug te krijgen, ipv je zwager mailen. Nogmaals mosterd want ik zie dat je je zwager al hebt gemaild.

Ik begrijp het heel goed, dat je een pakketje waar je niet om gevraagd hebt en waarvoor je moet tekenen, niet aanneemt. Je hebt nl. kans dat je dan ineens vastzit aan een abonnement oid. Ik zou ook zo achterdochtig zijn, moet ik tot mijn schande erkennen.

Hoe kom je daar bij?

Ik begrijp het heel goed, dat je een pakketje waar je niet om gevraagd hebt en waarvoor je moet tekenen, niet aanneemt. Je hebt nl. kans dat je dan ineens vastzit aan een abonnement oid. Ik zou ook zo achterdochtig zijn, moet ik tot mijn schande erkennen.Volgens mij moet de verzender dan bewijzen dat jij iets aangevraagd hebt,en hoef jij het pakket niet eens terug te sturen.
Hoe vaker ik het stukje lees, hoe dommer ik het vind.

Zou Bert van Het Familiediner maar alvast gaan schrijven, Lentezon, want je hebt heel wat goed te maken met je zwager.
quote:calvijn1 schreef op 06 augustus 2010 @ 12:10:

[...]

Beetje paranoïde reactie.

Toch niet zo moeilijk om het pakje aan te nemen, zal vast geen bom in zitten.

Wel onaardig van de postmeneer dat to niet even de afzender mocht zien.Heb je vast niet de laatste aflevering van deel 3 van de Gooische Vrouwen gezien dat Willemijn een pakketje kreeg van een onbekende .
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Je tekent toch alleen voor het in ontvangst nemen van het pakketje? Je tekent toch niet een contract met allerlei voorwaarden daaraan vast? Tekenen is alleen maar zodat je later niet kan zeggen dat je het niet hebt gehad.
quote:tigger04 schreef op 06 augustus 2010 @ 12:21:

Je tekent toch alleen voor het in ontvangst nemen van het pakketje? Je tekent toch niet een contract met allerlei voorwaarden daaraan vast? Tekenen is alleen maar zodat je later niet kan zeggen dat je het niet hebt gehad.Juist. Sommige mensen moeten denk ik iets minder naar Radar en Opgelicht kijken, want die worden er wel erg wantrouwig van...

Je tekent toch alleen voor het in ontvangst nemen van het pakketje? Je tekent toch niet een contract met allerlei voorwaarden daaraan vast? Tekenen is alleen maar zodat je later niet kan zeggen dat je het niet hebt gehad.

Klopt maar er zijn bedrijven die je ongevraagd iets sturen en als je niet binnen een bepaalde periode de spullen terugstuurt zit je aan ze

vast zeggen
*
.. dubbel
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
quote:Naski schreef op 06 augustus 2010 @ 11:52:

Ik zou het ook raar vinden om een pakketje in ontvangst te nemen wat ik niet zelf besteld heb.

Je weet helemaal niet zeker of die man echt wel van TNT is en waar je die handtekening dan voor zet. Oplichters zijn heel erg gehaaid. Je wordt bij consumentenprogramma's vaak genoeg gewaarschuwd niet zomaar ergens je handtekening neer te zetten.

Als je zwager je wilde verrassen had ie beter het pakketje bij zichzelf kunnen laten bezorgen. En dan bij je op visite komen met het cadeautje. Ook leuker trouwens, vind ik, dan door een vreemde aan de deur te laten afgeven.Helemaal mee eens.
odi et amo

Je tekent toch alleen voor het in ontvangst nemen van het pakketje? Je tekent toch niet een contract met allerlei voorwaarden daaraan vast? Tekenen is alleen maar zodat je later niet kan zeggen dat je het niet hebt gehad.Nou dit klopt niet helemaal. Buren gingen met vakantie maar ze wilden graag iets bestellen wat tijdens hun vakantie zou worden bezorgd. Gevraagd of ik het wou aannemen. Op pakketje stond hun naam maar mijn adres. Ik moest tekenen voor ontvangst. Buren hebben het pakket niet betaald en de aanmaningen kwamen op mijn adres binnen. Ik neem dus ook geen pakketjes meer in ontvangst waarvoor ik moet tekenen en die ik niet zelf heb besteld.
quote:mylenevalerie schreef op 06 augustus 2010 @ 11:27:

Ik haal het pakje wel op in Amsterdam, ik kan nog wel een geurtje gebruiken, de mijne is net op . Handig dat je het adres alvast hebt gegeven .MV
TO suprising you, is suprising yourself
Ik zou wel weigeren. Ik teken nergens voor als ik niet weet waarvoor ik teken.
quote:fiba schreef op 06 augustus 2010 @ 12:27:

[...]

Nou dit klopt niet helemaal. Buren gingen met vakantie maar ze wilden graag iets bestellen wat tijdens hun vakantie zou worden bezorgd. Gevraagd of ik het wou aannemen. Op pakketje stond hun naam maar mijn adres. Ik moest tekenen voor ontvangst. Buren hebben het pakket niet betaald en de aanmaningen kwamen op mijn adres binnen. Ik neem dus ook geen pakketjes meer in ontvangst waarvoor ik moet tekenen en die ik niet zelf heb besteld.Ja maar dan zie je toch dat het adres niet klopt. En die postbode zal gevraagd hebben om een pakje voor de buren aan te nemen. Dat is toch anders.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:fiba schreef op 06 augustus 2010 @ 12:27:

[...]

Nou dit klopt niet helemaal. Buren gingen met vakantie maar ze wilden graag iets bestellen wat tijdens hun vakantie zou worden bezorgd. Gevraagd of ik het wou aannemen. Op pakketje stond hun naam maar mijn adres. Ik moest tekenen voor ontvangst. Buren hebben het pakket niet betaald en de aanmaningen kwamen op mijn adres binnen. Ik neem dus ook geen pakketjes meer in ontvangst waarvoor ik moet tekenen en die ik niet zelf heb besteld.Dan klopt mijn verhaal nog steeds hoor. Jij hebt getekend voor ontvangst, en jou adres staat op het pakket. Dus jij tekent voor het in ontvangst nemen ervan. De buren kunnen dan zeggen dat ze het nooit van jou hebben gekregen.
quote:Merelin schreef op 06 augustus 2010 @ 12:31:

Ik zou wel weigeren. Ik teken nergens voor als ik niet weet waarvoor ik teken.Je weet wel waar je voor tekent (ontvangst), je weet alleen niet wat je ontvangt.
Wat fiba en bankje zeggen dus. Ik heb het in mijn omgeving meegemaakt, mensen die dingen aannemen, daarin dan een CD oid vonden en dachten: hm, wel raar, maar het zal wel goed zijn. Tot er na 2 weken ineens een rekening op de mat viel. Dingen die je niet wilt moet je binnen 8 dagen terugsturen, anders is de koop gesloten.

Het mag overtrokken heten, maar als ik niets besteld heb en ik herken het handschrift van de afzender niet, dan neem ik niets aan. Ik vind het prima als anderen dat wel doen, ik doe het gewoon niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven