Geld & Recht alle pijlers

Pakje aan de deur geweigerd

06-08-2010 11:15 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had net een postbode van TNT aan de deur staan om een pakje voor mij af te leveren. Ik zat mijzelf een beetje achter de oren te krabben wat ik hier mee moest, want ik dien voor ontvangst te tekenen én ik heb niets besteld. Ik vroeg de postbode of ik even mocht kijken wat in de doos zat. Dit mocht dus niet. Ik moest eerst voor ontvangst tekenen. Ik heb het pakketje daarom geweigerd.

Net met man gebeld op zijn werk en uitgelegd wat ik heb gedaan. Kreeg een beetje op mijn donder Mogelijk heeft mijn zwager een cadeautje naar mij gestuurd. Ik heb namelijk nog wel even snel gekeken waar het pakketje vandaan kwam: Zeedijk 68 te Amsterdam. Eerste reactie was Zeedijk ?! Ik heb net zitten googlen en daar zit een parfumerie.

Wat gebeurd er nu eigenlijk met de bestelling ? En wat zijn je rechten wanneer je iets geleverd krijgt, er voor moet tekenen en na het tekenen het pakketje retour afzender wilt sturen ?

Toch maar eens heel stiekum mijn zwager vragen....
Ik begrijp heel goed dat je een pakketje waar jij niets van weet niet accepteert.

Ooit kreeg ik een pakket van een kabelaanbieder dat ik nooit besteld had. Omdat ik het aangenomen had, vond het kabelbedrijf dat ik dan ook maar voor het apparaat met bijpassende abonnement moest betalen. Terwijl ik het echt NIET had aangevraagd. Was nog heel geharrewar. Zulke agressieve verkooppraktijken zijn geloof ik inmiddels verboden, maar om mezelf tegen het gezeik van ettelijke telefoontjes, ritje naar postkantoor met zware doos, aangetekende brief etc. te beschermen, zal ik nooit meer tekenen voor iets waarvan ik niets afweet.
quote:amarna schreef op 10 augustus 2010 @ 12:05:

Ik begrijp heel goed dat je een pakketje waar jij niets van weet niet accepteert.

Ooit kreeg ik een pakket van een kabelaanbieder dat ik nooit besteld had. Omdat ik het aangenomen had, vond het kabelbedrijf dat ik dan ook maar voor het apparaat met bijpassende abonnement moest betalen. Terwijl ik het echt NIET had aangevraagd. Was nog heel geharrewar. Zulke agressieve verkooppraktijken zijn geloof ik inmiddels verboden, maar om mezelf tegen het gezeik van ettelijke telefoontjes, ritje naar postkantoor met zware doos, aangetekende brief etc. te beschermen, zal ik nooit meer tekenen voor iets waarvan ik niets afweet.Was dat niet UPC?,
Inderdaad !

Was een heel gedoe. Het ging om iets met internet.
quote:amarna schreef op 10 augustus 2010 @ 15:29:

Inderdaad !

Was een heel gedoe. Het ging om iets met internet.

Daar is nog een heel gedoe om geweest,ook omdat ze gewoon die pakketten bij de voordeur of gewoon in de tuin neerlegden , was dat niet met de kabel/kastje van UPC,als de mensen het ik meen kastje hadden aangesloten zaten ze er gelijk aan vast, terwijl ze niks besteld hadden.

Ze dachten zeker: de brutalen hebben de halve wereld..........
Ben ik nog wel benieuwd waarom jouw zwager zomaar (?) onverwacht parfum stuurt...
Nou dat kan ik vertellen hoor; ik was vijf weken eerder jarig geweest. Ik heb het niet gevierd in verband met een operatie die ik had ondergaan en hij bedacht dat het wel leuk zou zijn dat ik nog iets voor mijn verjaardag en herstel zou krijgen. Superzwager !
quote:Boarn schreef op 06 augustus 2010 @ 13:02:

Ik zou ook geen spullen hoeven waar ik niet om gevraagd heb. Die zwager had beter TO eerst even kunnen bellen. Heel verstandig dat je geweigerd hebt.

Ik zou echt nooit weigeren. Toevallig kwam er vandaag nog een pakketje. Zei al tegen vriend: weet jij wat het is? Nee, geen idee. Toen we het open gemaakt hadden bleek het gewoon iets heel normaals te zijn. Hadden er even niet aan gedacht dat we dat nog zouden krijgen.

Het zou nooit in me op komen het te weigeren, ben veel te nieuwsgierig. En heb ook wel eens als verrassing mijn vriend een cadeautje per post gestuurd hoor. Geen moment aan gedacht dat hij zou kunnen weigeren.... En als ik dan van tevoren bel: er komt een cadeautje aan hoor.. dat is toch niet leuk?
quote:Puikeltje schreef op 07 augustus 2010 @ 19:36:

Ik vind het niet zo raar dat je het hebt geweigerd. Als je niets verwacht en je ziet dat het van een bedrijf komt... Onpersoonlijke manier van cadeautjes geven ook. Vind het juist wel een verrassing iets per post te krijgen. En voor hetzelfde geld woont die zwager hartstikke ver weg ofzo... Leuk toch dat ie aan je denkt?
quote:lentezon68 schreef op 21 augustus 2010 @ 13:00:

Nou dat kan ik vertellen hoor; ik was vijf weken eerder jarig geweest. Ik heb het niet gevierd in verband met een operatie die ik had ondergaan en hij bedacht dat het wel leuk zou zijn dat ik nog iets voor mijn verjaardag en herstel zou krijgen. Superzwager !Wat lief en attent zeg
quote:calvijn1 schreef op 06 augustus 2010 @ 21:05:

[...]

Dat is jouw mening.

Jij zou het dus niet vervelend vinden dat wanneer jij spontaan besluit via een website een enorm leuk kado aan je beste vriendin/moeder/zus te sturen en zij weigert het aan te nemen?

Ik dus wel en dat mag.

Ik zeg toch ook niet dat het niet mag!? Ik zeg wat ík er van vind, net als jij.

En nee, zoals TO het verteld zou ik dat niet vervelend vinden en er ook niet boos om worden. Ik zou er eerder om moeten lachen!

Edit: ik lees net dat de familiediner opmerking een grapje was. Ik dacht dat je het serieus meende i.v.m. je eerdere opmerking over pissig zijn. Vandaar mijn reactie dat ik dat nogal zuur vond, maar bij deze neem ik dat terug (al is het bijna een maand naar dato, was dit topic een beetje vergeten...)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven