Geld & Recht alle pijlers

Pakketje

15-09-2016 19:16 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben een pakketje besteld vanuit America. We hebben dit vandaag ontvangen in de brievenbus. Ik was niet thuis. Nu zit er een blaadje bij waarop staat dat we de douanekosten moeten betalen voordat we het pakketje krijgen. Maar we hebben het pakketje dus al. *edit* Er staat een bedrag op maar geen rekeningnummer. Wat moeten we hiermee doen?
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Uh ja gewoon betalen?

Of wou je weten wat de consequenties zijn als je niet betaalt?
Vivo per lei
Alsnog betalen natuurlijk.
Maar er staat wel op hoeveel invoerrechten je moet betalen en waar je dat bedrag moet storten? Wat is dan het probleem?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ahja er staat een bedrag op maar geen rekeningnummer. Zal het topic aanpassen.
Dan bellen neem ik aan. Want als je niet betaald, zitten er toch echt consequenties aan.
Ik heb ook uit amerika wel eens besteld en invoerrechten/douanekosten, die moest jij bij aflevering gewoon cashbetalen...en ook legitimeren met paspoort.

Gewoon in brievenbus post, prt dt er briefje bij zit van kosten, mar niet aan wie wt wr je dt moet betalen
quote:Fryskfaam schreef op 15 september 2016 @ 19:47:

Ik heb ook uit amerika wel eens besteld en invoerrechten/douanekosten, die moest jij bij aflevering gewoon cashbetalen...en ook legitimeren met paspoort.

Gewoon in brievenbus post, prt dt er briefje bij zit van kosten, mar niet aan wie wt wr je dt moet betalenToetsenbord stuk?
Ik denk een foutje van de postbode.

Dit pakketje moest je aan de deur betalen of hij had het naar het afhaalpunt moeten brengen zodat je daar kon betalen.

Als er geen verdere informatie opstaat zou ik gewoon afwachten of iemand er nog op terugkomt.

Of naar een afhaalpunt om even te vragen?

Als er een nummer ofzo bij staat even vragen hoe en wat.
quote:Fryskfaam schreef op 15 september 2016 @ 19:47:

Gewoon in brievenbus post, prt dt er briefje bij zit van kosten, mar niet aan wie wt wr je dt moet betalen?
Heb ik ook wel eens gehad. Volgens mij van Feddex oid. Niet betaald en nooit meer wat van gehoord.
Wij krijgen de rekening voor douanekosten altijd van de douane. Of vooraf van een ander bedrijf (dat verder transport regelt) maar dan krijgen we het dus pas als het gecontroleerd en betaald is.

Dus het kan nog zijn dat je via de douane zelf een rekening krijgt.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:Aragog schreef op 15 september 2016 @ 20:23:

Heb ik ook wel eens gehad. Volgens mij van Feddex oid. Niet betaald en nooit meer wat van gehoord.Ah good old belasting ontduiking. Je bent verplicht invoerrechten te betalen.
Ik zou niks doen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Wat is het voor briefje? Een officiële brief of een krabbel van de postbode? Of van iemand die er wat aan hoopt te verdienen?

Normaal gesproken betaal je aan de deur voordat je je pakket krijgt en als je niet thuis bent betaal je op het postkantoor en krijg je je pakket daar.

Ik zou dus niet voetstoots betalen.
DHL? Volgens mij is het daar een beetje een zooitje, want mijn pakje was ook niet goed gegaan. In ieder geval is de Douane al betaald want de vervoerders doen maandelijks aangifte over al hun zendingen. Een eventuele aanmaning komt dus van het koeriersbedrijf.
quote:MinkeDeWit schreef op 16 september 2016 @ 19:17:

DHL? Volgens mij is het daar een beetje een zooitje, want mijn pakje was ook niet goed gegaan. In ieder geval is de Douane al betaald want de vervoerders doen maandelijks aangifte over al hun zendingen. Een eventuele aanmaning komt dus van het koeriersbedrijf.Dat kan, want gerenommeerde koeriersbedrijven zijn zo vriendelijk de inklaring voor jou te regelen. Zodat je niet zelf naar de terminal hoeft om ter plekke je pakketje te laten inklaren en na betaling mee te krijgen. Dus waarom zou je dat dan niet hoeven te betalen?
quote:pejeka schreef op 16 september 2016 @ 19:20:

[...]

Dat kan, want gerenommeerde koeriersbedrijven zijn zo vriendelijk de inklaring voor jou te regelen. Zodat je niet zelf naar de terminal hoeft om ter plekke je pakketje te laten inklaren en na betaling mee te krijgen. Dus waarom zou je dat dan niet hoeven te betalen?Jawel, maar als ik geen factuur met rekeningnummer zou ontvangen zou ik er niet zelf achteraan gaan bellen. Dan moet dat bedrijf maar zorgen dat het zijn zaken op orde heeft.
quote:MinkeDeWit schreef op 16 september 2016 @ 19:23:

[...]

Jawel, maar als ik geen factuur met rekeningnummer zou ontvangen zou ik er niet zelf achteraan gaan bellen. Dan moet dat bedrijf maar zorgen dat het zijn zaken op orde heeft.Daar heb je gelijk in, ik zou zeker een nette factuur willen hebben.
heb idd ook wel is achteraf een brief van ups gehad om de douane kosten te betalen van een pakketje wat wel al afgeleverd was, en idd ook wel is aan de postbode

ow en wij kregen gewoon een herinnering, want dacht dat de eerste brief van ups een soort spam was ....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven