Geld & Recht alle pijlers

Parkeervergunning geweigerd

17-07-2012 16:02 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af of iemand tips heeft.

Ik woon in het centrum van een grote stad (geen Amsterdam). Mijn vriend woont sinds een tijd bij me in. Helaas is hij sinds kort ontslagen en is nu zeer druk aan het solliciteren. Hij heeft een tweedehands auto kunnen overnemen van een vriend om ook naar verdere sollicitaties te kunnen gaan en evt. ook verder buiten onze woonomgeving te kunnen gaan werken (locaties met slechte toegang tot openbaar vervoer).

We hebben dus een parkeervergunning aangevraagd (de tarieven voor parkeren op straat zijn aanzienlijk). Deze is ons geweigerd. Niet vanwege een tekort (even rondlopen levert -ook buiten de vakanties- zeer veel plek op), dat zeggen ze zelf ook, maar vanwege het feit dat er een parkeergarage is in de buurt van ons huis. Bij navraag is de huurprijs van deze garage ruim 100 euro per maand, een bizar bedrag, wat wij simpelweg niet hebben, zeker niet nu mijn vriend werkloos is! De parkeervergunning is ruim 10 maal goedkoper..

Helaas zijn er in de directe omgeving (als in: op minder dan een half uur lopen, een stukje lopen zou echt geen probleem zijn) geen gratis parkeermogelijkheden en ook bijvoorbeeld P en R is niet kosteneffectief.

Mag de gemeente ons verplichten om een parkeerruimte te huren, ook al willen wij dat bedrag niet missen? Heeft een bezwaarschrift zin? Iemand anders nog een idee?
Gewoon bezwaar maken. Is mij ook gelukt, zelfde stad. Als je maar flink zeurt, krijg je de vergunning.
Kickstart: fijn dat het automatisch wordt verlengd. Ga er direct achteraan. Hier is blijkbaar niet voldoende geklaagd want de prijs van die garage hier nog steeds heel hoog.. (en geen grote bioscoop in de buurt, wel wat andere centraal gelegen attracties maar niet voor de deur..)

Amand: vouwfiets via Marktplaats ook een goed idee.

Bertje: dat is inderdaad na googlen ook de optie gebleken, dank voor de tip, ik ken de P en R's alleen van bezoekjes aan Amsterdam en daar kostte het me geld (niet heel veel, maar voor langere termijn leek me dat niet handig).
Evelise: dit is in orde.

Fiet: dank voor het advies. We gaan zeker bezwaar maken. De parkeergarage zit niet aan het huis vast oid, maar is wel in de nabijheid. Ben benieuwd hoe ze dat uitleggen.

PS: Vind dat schrijnend een beetje lastig. Ik heb nog wel werk, dus we zitten niet aan de grond ofzo (al is het momenteel dus geen vetpot). Het is gewoon het enorme verschil in prijs tussen de vergunning en de particuliere garage.. (Het voelt gewoon raar, we bezuinigen op dingen waar veel mensen helaas vermoedelijk op dit moment op moeten bezuinigen, zoals boodschappen, kleding ed, dan is een bedrag van ruim 100 euro voor parkeergelegenheid niet voor te stellen). We gaan het gewoon proberen, uit bovenstaande berichten blijkt dat het meerdere mensen gelukt is.
quote:goudkevertje schreef op 17 juli 2012 @ 17:13:

Evelise: dit is in orde.

Fiet: dank voor het advies. We gaan zeker bezwaar maken. De parkeergarage zit niet aan het huis vast oid, maar is wel in de nabijheid. Ben benieuwd hoe ze dat uitleggen.

PS: Vind dat schrijnend een beetje lastig. Ik heb nog wel werk, dus we zitten niet aan de grond ofzo (al is het momenteel dus geen vetpot). Het is gewoon het enorme verschil in prijs tussen de vergunning en de particuliere garage.. (Het voelt gewoon raar, we bezuinigen op dingen waar veel mensen helaas vermoedelijk op dit moment op moeten bezuinigen, zoals boodschappen, kleding ed, dan is een bedrag van ruim 100 euro voor parkeergelegenheid niet voor te stellen). We gaan het gewoon proberen, uit bovenstaande berichten blijkt dat het meerdere mensen gelukt is.Snap ik hoor! Je hoeft er ook niets mee te doen. Ik ben snel geneigd alles aan te slepen wat ik maar kan verzinnen (en enigszins een kans van slagen heeft natuurlijk), gevalletje beroepsdeformatie zullen we maar zeggen
Sunlight over me no matter what I do
Als het 100 euro is voor jullie beider auto's zou ik niet aarzelen, maar 100 euro voor maar 1 auto vind ik ook veel. Zou wel liever de auto vlakbij hebben en 'n vaste gereserveerde plaats, want vrienden van mij in Amsterdam hebben parkeervergunning, maar geen vaste parkeerplek en moeten dus soms nog rondrijden om te kijken waar ze kunnen staan en dus nog 'n eindje lopen.
Denk wel dat de hoge kosten inherent zijn aan wonen in de dure Randstad. Hier in Brabant huur je 'n garagebox al voor maar 60 euro per maand. Neem je verlies of verhuis naar 'n goedkopere regio.

Heb jij voor jouw auto wel 'n vergunning?
Garages Houtplein, De Kamp, Raaks en Station Haarlem

Volledig abonnement ¤ 95,30 per maand

Binnenstadbewoners-abonnement ¤ 36,- per maand (Geldt alleen voor bewoners zonder straatparkeervergunning. Voor dit abonnement bestaat een wachtlijst).

Parkeergarage centrum Leiden

Abonnementen

Abonnement 1 (24 uur/7 dagen per week): ¤ 90,- per maand of ¤ 900,- per jaar

Dus nee, 100 euro per maand in een parkeergarage in jouw woonplaats is niet 'bizar'.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Heb niet alles gelezen dus sorry als het mosterd is...Maar wij hadden een soortgelijke situatie en is na bezwaar-schrift gewoon goed gekomen. Eventueel kan je gezamenlijk indienen met meerdere buurtbewoners. Succes!
@Himalaya: Mm, ik wist niet dat er meer steden zulke hoge bedragen hadden (behalve Amsterdam en Utrecht, daar wist ik het wel van).

Het is vooral mijn frustratie dat het op straat parkeren met een vergunning dus helemaal niet zo duur is, maar dat ik daar niet voor mag kiezen..

Ik zie de voordelen van een parkeergarage wel hoor Elninjoo, maar ik vind een stukje lopen helemaal geen probleem en er is hier plek genoeg op straat.
quote:anoniem_167 schreef op 17 juli 2012 @ 17:42:

Heb niet alles gelezen dus sorry als het mosterd is...Maar wij hadden een soortgelijke situatie en is na bezwaar-schrift gewoon goed gekomen. Eventueel kan je gezamenlijk indienen met meerdere buurtbewoners. Succes!Medebuurtbewoners is ook een tip. Ik heb het natuurlijk wel aan enkele buren gevraagd. Die hebben echter allemaal wel een vergunning (of geen auto), maar dan al een hele tijd. De nieuwe regeling geldt volgens hun nog niet zo lang (sinds een paar jaar), zij kregen voor die tijd zonder enig probleem een vergunning. Als er een nieuwe bewoner komt ga ik het vragen.
weet niet waar je precies woont in R'dam. Maar kijk eens of je geen garage kunt vinden die van stadstoezicht is en waar je eventueel een plekje voor kunt aanvragen. Maar inderdaad als er een parkeergarage is die bij de woningen hoort dan kun je geen plekje voor op straat krijgen.
Zou je nog een parkeergarage-plek met iemand kunnen 'delen'? Dat wil zeggen: jullie in de avond en in het weekend en de ander overdag? Dit wordt in Amsterdam nog wel eens gedaan.

Geen oplossing als je werkloos bent trouwens, misschien wel bij een nieuwe baan?
quote:waterloo74 schreef op 18 juli 2012 @ 00:26:

Zou je nog een parkeergarage-plek met iemand kunnen 'delen'? Dat wil zeggen: jullie in de avond en in het weekend en de ander overdag? Dit wordt in Amsterdam nog wel eens gedaan.

Dat lijkt me ook een gedoe met het regelen van de parkeerpas/sleutel?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven