Geld & Recht alle pijlers

Pasnummer en pincode het zelfde

01-05-2010 21:32 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik keek zojuist in mijn brievenbus en zag dat ik een nieuwe pinpas heb gekregen.

Hardstikke mooi , maar nu zie ik dus dat mijn pasnr het zelfde is als mijn pincode.

Mag dit wel ? En is het wel *veilig* ?
quote:Twister2010 schreef op 01 mei 2010 @ 22:19:

[...]

Tja, het is ook wel een beetje heel erg dom om zo'n simpele pincode te kiezen. Dan vraag je er m.i. zelf om! Er zijn er anders genoeg die dat kiezen hoor. Omdat het makkelijk te onthouden is.
Ik heb vier passen. 2 van de Rabo en 2 van banken van verenigingen en ik weet altijd de pincodes. Wat is er eigenlijk zo moeilijk aan om je pincodes te onthouden? Buiten teveel drank dan hé. Maar dan kun je ook beter niet pinnen.
Trouwens wel vreemd dat een medewerker dan een pincode kan veranderen. Dan wéét ze dus ook meteen de pincode. Dat moet toch eigenlijk niet kunnen vind ik.
quote:Aruba schreef op 01 mei 2010 @ 22:27:

Trouwens wel vreemd dat een medewerker dan een pincode kan veranderen. Dan wéét ze dus ook meteen de pincode. Dat moet toch eigenlijk niet kunnen vind ik.

Ja dat dacht ik ook toen ik het las. Je pincode is zo geheim als wat. Die krijg je machinaal en niet van een mens. Niemand die het weet.

Vreemd dat je die kunt laten wijzigen door een bankmedewerk(st)er???
quote:Zoebie schreef op 01 mei 2010 @ 22:22:

[...]

Er zijn er anders genoeg die dat kiezen hoor. Omdat het makkelijk te onthouden is.Dat weet ik. Mijn vader is zo'n type. Maar dan mag ik het nog wel uiterst onverstandig vinden.
Zoek mij niet, ik wil niet gevonden worden.
wat maakt dat uit, of die codes hetzelfde zijn. Lijkt me juist wel veilig, want niemand denkt daaraan. Is wel t allerlaatste waar iemand met slechte bedoelingen aan zal denken.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Nouja aruba zo makkelijk zal het wel niet geweest zijn maar ze bedoelde meer dat het allemaal niet zo moeilijk is als wel eens beweerd word. verder weet zij de pincode natuurlijk niet. Ik moest mijn pas in een soort pinautomaat stoppen, dan wachten tot hij oude pincode vroeg die invoeren en daarna vroeg hij om de nieuwe die ik voor de veiligheid drie keer moest invoeren. Daarna was hij gewijzigd. Eigenlijk net zoals je vroeger je pas moest activeren door zelf een pincode te kiezen bij de bank. Mocht trouwens op het scherm mee kijken maar de medewerkster weet mijn pincode niet, kwamen geen cijfers op het scherm.
Erger u niet, verwonder u slechts!
quote:Aruba schreef op 01 mei 2010 @ 22:06:

Nieuw pasje (eventueel nieuwe pin) kost je niets hoor. Je kan zulke dingen trouwens ook telefonisch regelen. Mocht je krap in je tijd zitten maandag.Klopt niet (altijd). Mijn pas doet het niet in het buitenland. Wel in winkels, niet bij de automaat. Niet handig. Nieuwe pas kost 12.50. Dat vind ik niet niets.
quote:mamalelie schreef op 01 mei 2010 @ 23:46:

[...]

Klopt niet (altijd). Mijn pas doet het niet in het buitenland. Wel in winkels, niet bij de automaat. Niet handig. Nieuwe pas kost 12.50. Dat vind ik niet niets.

Mag ik vragen wat voor betaalpakket/pasje je hebt dan? (zit de buitenland optie misschien niet in je huidige pakket?)

Anyways, in normale situaties. Pasje kwijt, gescheurde pas etc. Betaal je niets voor een nieuwe pas. (uitzonderingen daargelaten!)
quote:Zoebie schreef op 01 mei 2010 @ 21:45:

Je kan je pincode wel wijzigen, maar dan krijg je ook een andere pas hoor. De pincode zit in je pas geprogrammeerd.

Ik werk bij de Raiffeisen-Boerenleenbank. .Bij ABN mag je zelf je pincode verzinnen, nog veel handiger
quote:Zoebie schreef op 01 mei 2010 @ 22:27:

Ik heb vier passen. 2 van de Rabo en 2 van banken van verenigingen en ik weet altijd de pincodes. Wat is er eigenlijk zo moeilijk aan om je pincodes te onthouden? Buiten teveel drank dan hé. Maar dan kun je ook beter niet pinnen. Niet iedereen kan zo goed getallen onthouden. Ik wel gelukkig, maar er zijn er ook zat die al moeite hebben met hun eigen telefoonnummer.
Aruba, die buitenlandoptie zit er wel degelijk in. Maar mijn pas is gewoon beschadigd/krom. Bij de ene bank doet ie het wel, bij de andere bank doet ie het niet. En ik woon in het buitenland dus zonder buitenlandoptie zou ik een probleem hebben.

Pas is van ING.
quote:mamalelie schreef op 02 mei 2010 @ 16:42:

Aruba, die buitenlandoptie zit er wel degelijk in. Maar mijn pas is gewoon beschadigd/krom. Bij de ene bank doet ie het wel, bij de andere bank doet ie het niet. En ik woon in het buitenland dus zonder buitenlandoptie zou ik een probleem hebben.

Pas is van ING.Oooooow, hehe Bij de ING moet je er wel voor betalen ja! (TO zit bij de Rabo)
quote:Aruba schreef op 01 mei 2010 @ 22:08:

[...]

Bedoel je niet Creditcard? Want dat kan nog wel. Maar misschien vroeger ook wel pin hoor. Zou best kunnen.

Nee, ik bedoel pinpas. Creditcard kon ook inderdaad.

Maar misschien kan het wel niet meer.
Ik heb dit ook een keer gehad een aantal jaar geleden! Ben er toen ook mee naar de rabobank geweest, om te vragen of het kwaad kon. Volgens hun was het geen probleem en ik vond het ook wel makkelijk.. Inmiddels al lang weer een nieuw pasje, maar het komt dus vaker voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven