Geld & Recht alle pijlers

Paypal als verkoper op Marktplaats

28-02-2011 17:10 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb deze week voor het eerst een betaling ontvangen via PP.

De koper wilde alleen verder met de koop onder voorwaarde dat het via pp zou gaan dus daarom heb ik mijzelf aangemeld.

Nu mailt ze me net of ik wel weet dat ze alles terug kan krijgen (geld) als zij aangeeft de dvd's niet te hebben ontvangen.

Ik heb daarop gevraagd of ik ze dan maar via pakketpost zal versturen omdat zij bang is dat ze wordt opgelicht. Ze had nl veel slechte ervaringen gehad.

Dit wilde ze niet dus ik heb het via brievenbuspost gedaan.

Toch voelt het nu niet goed. Ze blijft er maar op hameren dat ze via de kopersbescherming het geld terug kan krijgen en dat ze ook de dvd's mag terugsturen als ze niet goed zouden zijn.\

Ik heb hier weleens gelezen dat je als verkoper ook beschermd bent als je expliciet vraagt of iemand pakketpost wil en zo niet dat het dan eigen risico is, bij PP blijkt dit dan niet zo te zijn als ik het goed heb begrepen en gelezen.

En ik had al weer te snel alles geregeld via PP want ik zie net pas dat ik als verkoper ook 90 cent moest afstaan voor het ontvangen van geld. maar ja das mn eigen stomme fout door niet alles te lezen.

Weet iemand hier meer van?

Groetjes
quote:spectral schreef op 28 februari 2011 @ 19:32:

Heb je het betaalverzoek van paypal via marktplaats naar haar verstuurd?

Ik denk dan dus niet via MP want ik heb dat niet eens bij mijn advertenties staan.

Waarom vraag je dat?
quote:tiaraatje schreef op 28 februari 2011 @ 19:38:

[...]

Ik denk dan dus niet via MP want ik heb dat niet eens bij mijn advertenties staan.

Waarom vraag je dat?Omdat het in dat geval een transactie buiten marktplaats om is, en heeft de koper geen poot om op te staan... de kopersbescherming geldt dan nl niet.
Ok dat wist ik niet. Nou ja ik hoop maar dat ze gewoon wat indruk wilde maken ivm haar ervaringen en dat dit goed afloopt.
Volgens mij valt het wel mee,ooit niks ontvangen en via paypal aangifte gedaan( ik was de koper) nou er gebeurde niet veel meer dan dat de verkoper verbannen was ofzo, en ik vond het verder zo'n rompslomp! Verder mijn product of geld niet terug ontvangen....(Het ging ook maar om een paar euro,maar toch)
Ze heeft het ontvangen maar het bleek niet te zijn wat ze zocht. Ze had niet goed gekeken en dat gaf ze gelukkig ook zelf toe...

Ik heb haar toch nog aangeboden het om te ruilen als ze dit graag wil.
quote:tiaraatje schreef op 01 maart 2011 @ 18:52:

Ze heeft het ontvangen maar het bleek niet te zijn wat ze zocht. Ze had niet goed gekeken en dat gaf ze gelukkig ook zelf toe...

Ik heb haar toch nog aangeboden het om te ruilen als ze dit graag wil.wat een moeilijk mens!
pff vermoeiend soms dat verkopen via internet..
Ik moet zeggen dat ze haar excuses heeft aangeboden en dat ze hoopt weer iemand op MP te treffen die zo soepel is, haha.

(zal ik toch maar voor de zekerheid die mailtjes bewaren??)
Gelukkig dat het zo is afgelopen. Nou ja, je bent nog niet helemaal van haar "af", maar gezien de huidige toonzetting zal het allemaal wel in orde komen!
Nou ik mag het hopen. Niks meer gehoord nadat ik heb aangeboden het om te ruilen. Nou ja t zal zo wel goed zijn dan. Ik heb mn plicht gedaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven