Geld & Recht alle pijlers

Paypal - bedrag in behandeling

22-09-2016 20:40 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik verkoop sinds kort bepaalde spullen via een site die daar speciaal voor is. De betalingen worden vrijwel altijd gedaan via Paypal. Omdat ik een nieuwe gebruiker ben, schijnt het geld eerst een week of 3 op "in behandeling" te staan. In mijn account staat nu 143,00 in behandeling en daar kan ik pas 7 en 12 oktober bij. Op zich niet zo heel erg, maar ik vraag me af in hoeverre de kopende partij de betaling nog zomaar kan annuleren. Ik heb de spullen opgestuurd, stel dat de ander kwaad wil en het geld terug wil halen? Kan dat? Op zich ben ik daar nu niet zo bang voor, op de site kun je kopers en verkopers ook beoordelen en mijn kopers hebben tot nu toe goede beoordelingen, maar ik vraag me toch af hoe dat zit. Op de site van Paypal of via Google vind ik er niets over. Wie weet dit?

Alvast bedankt!
Volgens mij kan dat niet.
Heb je het over United Wardrobe?
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
volgens mij kan dat

ik heb wel eens een PayPal betaling gestorneerd omdat ikht artikel terug had gestuurd

echter kreeg ik toen mails dat ik mn PayPal moest aanvullen omdat ik in de -stond

ik kreeg mn geld echter van de winkel niet terug omdat zij zei dat ze het geld vn PayPal niet binnen kreeg (door mij stornering)
Ja het kan wel dat mensen een geschil starten en dan bevriest dat bedrag totdat dat is opgelost/uitgezocht. Dat is i.v.m. de kopers bescherming die paypal bied. Maar ik denk dat de meeste mensen gewoon eerlijk zijn en zo niet een ander proberen op te lichten.
quote:violetskies schreef op 22 september 2016 @ 21:00:

Heb je het over United Wardrobe?Nee, dat ken ik niet. Bedankt voor de reacties!
Toen ik begon met dingen te verkopen was het precies hetzelfde, het geld werd een maand bevroren voordat ik het kon overmaken. Inderdaad om de koper te beschermen voor een nieuwe Paypal gebruiker. Na die maand kun je direct bij je geld en het overmaken, duurt natuurlijk wel een paar dagen.....

Ik ben overigens nog nooit opgelicht en heb toch bijna 5000 transacties via Paypal ontvangen.
Bij PayPal heb je diverse betaal statussen.

Wanneer een betalingsplichtige een PayPal rekening heeft waar voldoende saldo op staat dan heb jij je geld in notime binnen, dan krijg je ook een status "betaald" door.

Wanneer de betalingsplichtige geen saldo heeft en er eerst geld afgeboekt moet worden bij de bank dan krijg je een status "in behandeling". Pas wanneer het geld daadwerkelijk binnen is bij PayPal krijg je de status "betaald" door. In dat geval krijg je dus 2 statusbevestigingen van PayPal van een enkele verkoop.

Normaal gesproken verzend je ook pas wanneer je daadwerkelijk de status "betaald" ontvangen hebt en niet al wanneer er nog de status "in behandeling" aan hangt.
Niet geschoten is altijd mis
Ik heb ook even een vraag over Paypal. Ik had wat besteld bij Coolblue en terug gestuurd. Geld hebben zij op 9 januari overgemaakt maar het staat nu nog steeds op 'in behandeling' op mijn account. Wordt er gek van. Iemand een idee wanneer het voltooid is?
quote:Bitje93 schreef op 22 september 2016 @ 23:43:

Wanneer de betalingsplichtige geen saldo heeft en er eerst geld afgeboekt moet worden bij de bank dan krijg je een status "in behandeling". Pas wanneer het geld daadwerkelijk binnen is bij PayPal krijg je de status "betaald" door. In dat geval krijg je dus 2 statusbevestigingen van PayPal van een enkele verkoop.

Normaal gesproken verzend je ook pas wanneer je daadwerkelijk de status "betaald" ontvangen hebt en niet al wanneer er nog de status "in behandeling" aan hangt.Bitje, hier heb je een punt maar is iets anders.

TS is beginnend verkoper en heeft net een PP account geopend. Om fraude tegen te gaan met iemand die heel snel cash ophaalt om vervolgens met de noorderzon te vertrekken, is sinds een aantal jaar dit in het leven geroepen. Je geld wordt 21 weken vastgehouden en je kan niet 3 weken gaan wachten totdat je de spullen verzend. In theorie natuurlijk wel, maar dan is het snel afgelopen met je business. Vrijwel niemand zal happy zijn als verkoper weken wacht met sturen.

Kopende partij kan geld terughalen als hij/zijn met CC heeft betaald maar dat kon altijd al, dat staat hier los van. Als hij/zij via rekening/of PP saldo heeft betaald zal er eerst een geschil geopend moeten worden.

Ik zal haast zeggen, maak je geen zorgen maar met PP moet je altijd zorgen hebben als verkopende partij. Prachtig systeem als koper, als verkoper kan het financiele gevolgen hebben.
Ja, ik heb net zo'n probleem, maar is een beetje anders. Een vriend heeft namelijk geld over gemaakt naar mij zodat ik naar hem toe zou kunnen komen. Ik ben geen verkoper en hij geen koper, maar toch moet ik 21 dagen wachten voordat ik dat geld dus daadwerkelijk krijg. Weet één van jullie misschien hoe ik er voor zorg dat de status van mijn paypal wordt veranderd van verkoper, want nu kan ik dus echt niks.
haha123 schreef:
01-04-2018 10:31
Ja, ik heb net zo'n probleem, maar is een beetje anders.
.
Dit is een 1-aprilgrap ?

Topic is bejaard.
Niet geschoten is altijd mis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven