Geld & Recht alle pijlers

Pin meldt storing. Moet ik me zorgen maken?

23-10-2011 14:49 12 berichten
Ik was zojuist in de stad en wilde pinnen. Pincode en bedrag ingevoerd en op t moment dat er geld uit zou moeten komen meldt de automaat een storing.

Geen verstand van dit soort zaken maar betekent dit dat ik mijn geld kwijt ben of is de transactie gewoon afgebroken en wordt er niks afgeschreven? Hoe zit t met skimmen?

Heb nog een tijdje staan wachten, de automaat sprong weer op t normale scherm. De vrouw die na me ging pinnen had t zelfde als ik....
Alle reacties Link kopieren
Niks aan de hand
Internagelaktisch
Skimmen heeft te maken met het afkijken van je pincode en het aflezen (kopieren) van je pas. Heeft dus niks met storing te maken. Normaal gesproken wordt er niks afgeschreven als er storing is. Heb ook weleens 2x in een winkel gepind omdat de 1e keer storing was en dat ging ook goed. Kijk het even na op internetbankieren en mocht het toch afgeschreven zijn neem dan contact om met de bank.
Je kunt via internet toch kijken of het geld er af is gehaald of niet...

Hopelijk is er niks aan de hand en anders morgen even contact opnemen met de bank.
Er is al het hele weekend storing, sinds vrijdagavond. Je hoeft je geen zorgen te maken, en soms als je het twee keer achter elkaar probeert gaat het de tweede keer ineens wel goed.
was gisteren op nieuws. Grote pinstoring geweest, misschien vandaag weer. Je hoeft je geen zorgen te maken.
Ah fijn om te lezen ik zou wel willen checken of t afgeschreven is, maar m'n man heeft t machientje wat ik nodig heb om in te loggen in z'n tas zitten en hij is pas vanavond weer thuis...
http://www.rtl.nl/%28/act ... _storing_in_nederland.xml
Ik had dat afgelopen vrijdag ook. Ik toetste het bedrag in wat ik wilde en ineens was er een storing en kwam alleen mijn pasje terug uit de automaat. Ik heb meteen gekeken of er toch geld was afgeschreven. Er was geld afgeschreven, maar daarna meteen weer bijgeschreven. Dus er was niets aan de hand, gelukkig.
Als het er af wordt gehaald, dan zie ze bij de dagafsluiting wel een incorrectie, hoor!
quote:Ksenija schreef op 23 oktober 2011 @ 15:51:

Als het er af wordt gehaald, dan zie ze bij de dagafsluiting wel een incorrectie, hoor!Bij de bank? Ik denk het niet.
Het geld is wel afgeschreven maar ook meteen weer terug gestort

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven