Geld & Recht alle pijlers

Pinnen, maar geen geld gehad.

22-09-2009 00:58 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen zaterdag gingen we een dagje weg, dus ik wilde wat geld pinnen. Bij een winkelcentrum wilde ik pinnen bij een ING automaat. Na het intoetsen van mijn pincode en het aangeven van welk bedrag ik wilde hebben moest het apparaat lang nadenken en kwam toen met het antwoord "bewerking afgebroken".

Nouja, hij heeft even een storinkje dacht ik, dus ik probeerde het nogmaals, dezelfde procedure en wederom dezelfde melding.

Ondertussen had een vriendin die achter mij stond te wachten een andere pinautomaat ondekt om het hoekje waar ze geld uit kreeg. Ik ben dus ook naar die pin automaat (ABN AMRO dacht ik) geweest. Echter kreeg ik daar de melding "u heeft vandaag al meerder pogingen gewaagd, u kunt alleen nog bij uw eigen bank pinnen". Omdat ik toch echt geld nodig had op zoek gegaan na een Rabobank pinautomaat (tijdje rondgereden) en daar heb ik uiteindelijk het bedrag gepint en gekregen.

Nu zie ik vanavond dat bij 1 van de 2 pogingen bij de ING pinautomaat er dus wel geld van mijn rekening is afgeschreven terwijl de automaat mij dat dus niet heeft gegeven, hij had immers de bewerking afgebroken. Tevens is ook nog eens het bedrag bij de Rabo afgeschreven wat ik dus wel gehad heb.

Ik zal morgen uiteraard de bank bellen om eens te horen. Maar heeft iemand van jullie dit al eens aan de hand gehad en hoe is dat opgelost? Kunnen ze bijv. aan de hand van evt. camerabeelden zien dat ik daadwerkelijk geen geld in mijn handen heb gehad?

Pff, beetje balen want 200,- is voor mij toch heel veel geld......
Krijg je wel terug hoor!

Heb ik ook eens gehad. Ze bekijken dan gewoon de videobeelden en kunnen het ook na zien in hun administratie.

wel altijd melding van doen!
Poelepoelepoelepoes!
Normaal gesproken doe ik ook altijd een bonnetje als ik bij een andere bank pin dan mn eigen bank. Maar nu hadden we haast en het was nog erg vroeg, dus ik had er niet om gedacht.
Ik had het twee weken geleden, op mijn vakantie in Turkije. Wilde pinnen maar automaat weigerde uitgifte. Het bedrag werd wel afgeschreven. Ik heb eerst met de bank gebeld om mijn beklag te doen, mij werd toen verteld dat ze het meestal binnen een paar dagen weer terugboeken, als de balans opgemaakt wordt van die automaat, en ze het kasverschil ontdekken. Bij mij duurde het precies een week. Maar goed, het is terug, en dat gaat w.s. bij jou ook gebeuren. Als een Turkse bank het al doet...
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Ik heb het meerdere keren gehad, elke keer even het bankgebouw binnengelopen om te melden. Na tellen van de kas is het telkens netjes teruggestort.
Gewoon even je eigen (!) bank bellen.
Heb het ook eens gehad. bij de abn. Eigen bank is de rabo. Dus eerst de rabo gebeld, maar nee toen moesten we toch bij de abn zijn, die , je raadt het al, ons verwees naar de eigen bank... Pff gedoe, maar uiteindelijk wel die 50 piek teruggehad (is 10 jaar terug dus vandaar)
x
quote:Boarn schreef op 22 september 2009 @ 01:06:

Normaal gesproken doe ik ook altijd een bonnetje als ik bij een andere bank pin dan mn eigen bank. Maar nu hadden we haast en het was nog erg vroeg, dus ik had er niet om gedacht.Nou, als er bewerking afgebroken stond (ws. transactie) dan had je dat bonnetje even goed niet gehad!
Ik heb het 2 x keer meegemaakt. Eén keer in Duitsland en één keer in Nederland. Op de bon van de pinautomaat (waarin de bankieren dus inzage hebben) staat netjes aangegeven dat het geld niet is uitgereikt. Bovendien tellen de banken iedere dag of de kas klopt. (ik heb zelf bij de bank gewerkt)

Het verschil weten ze dus ook. Je hoeft je geen zorgen te maken want je krijgt gewoon je geld terug.
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Eerst heb ik de Rabo gebeld, die verwees mij naar de ING. Bij de ING ben ik weer terug verwezen naar de Rabo. Daar weer iemand gesproken die zei dat ze nu een onderzoek moeten opvragen bij de ING, dus daar heeft ze een formulier voor ingevuld. En nu moet ik afwachten, kon wel 4 tot 6 weken duren zei je.....
goh, dat was vast bij dezelfde pinautomaat waar k dit weekend gepind heb.....bij mij is precies hetzelfde gebeurd en ik ben nou ook in afwachting van dat onderzoek....

duurt wel lang voordat je meer weet, dat waren ze er bij mij vergeten bij te vertellen, weet ikzelf nu ook waar ik rekening mee moet houden
Tja dat is het jammere bij een andere bank duurt het veel langer. Als zoiets bij je eigen Rabo was gebeurd dan had je he diezelfde dag of de de dag erna (na constatering kasverschil) al teruggehad.
.
quote:julianaa schreef op 22 september 2009 @ 02:11:

[...]Dan was het zeker geen ING bank? Ik had gepind bij finans bank en heb ING rekening. Duurde 8 maanden voordat ik mijn geld terug had.Het was een ING geldautomaat in Bodrum, en mijn rekening loopt bij ABN. Ik hoefde niks te doen (dat telefoontje was alleen ter informatie), het geld stond er precies een week later weer op. Nadat ik uiteraard een week heb lopen schelden op dat apenland
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Even met je eigen bank bellen, hun kunnen kijken waar er storingen zijn geweest en krijg je dit geld netjes terug gestort..
jemig, wat vervelend. Sterkte dan maar.
boarn, heb jij al wat gehoord? Ik ben vandaag gebeld, waarbij ze vertelden dat het helemaal in orde was gemaakt en het geld gewoon weer op mijn rekening staat
Je moet een klacht indienen bij de bank en dan gaan ze een onderzoek starten. De pinrol van de betreffende automaat wordt gecontroleerd met het saldo wat er nog inzat. Uiteindelijk komen ze dan wel bij jou terecht, kan wel even duren.

Je kan aangeven dat die 200 euro echt heel veel geld voor je is en dat je dat niet zomaar kan missen. Je kan erop staan dat ze je dat terugstorten vanaf het bankfiliaal account bijvoorbeeld. Uit coulance zouden ze dat moeten doen en halen ze het later (als je geld teruggestort wordt) weer terug van je rekening.

Ik heb dit zelf een keer meegemaakt en ik kreeg van het filiaal geld tijdelijk teruggestort op mijn rekening, ik afwachting van het onderzoek.

Daarnaast heb ik zelf bij een bank gewerkt, en deden wij het ook als een klant er echt op stond en eigenlijk dus met andere woorden, moeilijk deed.
Ik heb een half jaar terug iets soortgelijks aan de hand gehad. Ik wilde 40 euro pinnen, maar er kwam maar 20 euro uit het apparaat....

Het heeft ontiegelijk lang geduurd, geloof wel 6 weken. Ze hebben de klacht in eerste instantie afgewezen want de pinrol klopte....

Maar daar liet ik het niet bij zitten, want ook de man na mij had problemen en die heeft zowat horizontaal tegen de muur aangestaan om zijn geld uit de automaat te krijgen!

Uiteindelijk toch vergoed gekregen omdat bij nader inzien het betreffende apparaat la vaker storing had gehad in de afgelopen periode....

Het is dus een pinautomaat waar ik nooit meer ga pinnen!
Ik heb dit vorig jaar gehad met een ING- zuil in een supermarkt. Kreeg wel een bon maar geen geld. Meisje dat achter mij stond zag het gebeuren, twijfelde even maar pinde zelf toch en kreeg wél geld. Meteen een formulier gehaald bij de winkel maar wat daar opstond stond ook op de bon en ik moest mij wenden tot mijn eigen bank. Daar een formulier ingevuld en ca 3 weken later kreeg ik mijn geld teruggestort. Op vakantie in Duitsland ook een keer gebeurd, maar dat heb ik niet teruggekregen.
Ik heb het inmiddels weer terug gestort gekregen. Altijd fijn :-)
Hier dus ook gepind en alleen een bon maar geen geld! En dan verschijnt er op het scherm, pinautomaat buitenwerking. Geld staat gereserveerd zag ik shit het is weekend. En heb bij een andere automaat gepind dan van de eigen bank.Maar hiermee moet je du mee naar je iegen bank? Of kan je het ook telefonisch afhandelen? Ik heb al gebeld met de bank maar die zeiden je moet even wachten om te kijken of het geld wordt afgeschreven.
Als het geld wordt afgeschreven moet je naar je eigen bank gaan. Die vullen dan een formulier voor je in en dan krijg je als het goed is je geld weer teruggestort. Wel even goed onthouden bij welke automaat en op welk tijdstip het geweest is, dat moeten ze nl. ook invullen op dat formulier.
Zie dagelijks beelden van banken en daarop kun je niet zien of iemand wel of geen geld uit de automaat krijgt helaas. Wel is het zo dat de kassen idd elke dag opgemaakt worden dus moet goed na te gaan zijn of er geld over is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven