Geld & Recht alle pijlers

Pre-pensioen

10-11-2011 16:29 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het bedrijf van een vrouw die ik ken, wil niet langer van haar diensten gebruik maken. Ze heeft een contract voor onbepaalde tijd en een jarenlang dienstverband.

Het bedrijf wil er nu voor kiezen haar met pre-pensioen te sturen. Ze is 61.

Zij - en ik ook niet - weet niet wat dat inhoudt en ik heb beloofd er een topic over te openen met wat vragen. Wie kan er meer over vertellen? Wat houdt het financieel in? Kan een bedrijf dit zomaar doen? Heb je recht op een uitkering? Dat soort vragen. Waar moet ze rekening mee houden met de gesprekken die nog gaan volgen? Wat als ze weigert?

Ik hoop dat er hier mensen zijn die er meer van weten.
Ik zou haar contact op laten nemen met haar rechtsbijstandsverzekering, een juridisch adviseur, vakbond of het juridisch loket.

Het gaat om nog een groot deel van haar (financiële) leven, dan zou ik niet afgaan op de wijsheid van het Viva Forum (hoewel je daar zeker nuttige tips zult krijgen)
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Prepensioen heeft grote financiele gevolgen, de pensioenadviseur kan daar meer over vertellen. Ik raad haar aan een goede advocaat in de arm te nemen.
Vakbond, rechtbijstandverzekering, juridisch loket etc. Die kunnen haar precies vertellen hoe en wat.
Gaat ze allemaal ook doen uiteraard. Ik vroeg me alleen af of er hier ook ervaringsdeskundigen waren.
Het is onmogelijk om iets zinnigs te zeggen, omdat alles samenhangt met haar arbeidsverleden en pensioenregeling. Dat is allemaal zo persoonlijk, dat er in algemeenheden echt niet meer over gezegd kan worden dan dat ze alles goed na moet laten rekenen en dat ze een goede advocaat moet inschakelen die er voldoende compensatie voor haar uitsleept. (Overigens zal een goede advocaat ook bedingen dat de kosten van de advocaat door de werkgever worden betaald, dus ze kan beter een echt goede in de arm nemen).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven