Geld & Recht alle pijlers

Procedure ontbinding huurcontract?

24-06-2013 15:47 5 berichten
Dag Dames en enkele heer,

Mijn vraag is concreet: wat merken wij, omwonenden, van een procedure ontbinding van het huurcontract?

De situatie is als volgt. Ik woon in een gebouw met 24 appartementen. Aan de overkant van het pleintje (10 meter) staat nog zo'n flatgebouw. Beide gebouwen hebben last van 1 bewoner, een man die ik hier maar even Buurman zal noemen. Buurman veroorzaakt een hoop problemen en overlast, en zijn vrienden/bezoek ook. Geluidsoverlast (tot 4 uur 's ochtends), buren die verrot gescholden worden, fluimen in de tuinen en in het trappenhuis, drugs (in ieder geval softdrugs, waarschijnlijk is er ook sprake van heroïne), vermoedelijk ook dealen (de scooters komen net iets te vaak af en aan rijden), etenswaren die tegen de ruiten gesmeten worden (momenteel staat de score op eieren, zuurkool en tomatensoep), urineren in het portiek en op de trappen, afval en glas in de tuinen beneden hem (meneer woont 3 hoog en gooit alles via de snelste route zijn huis uit), gooien met stoeptegels, intimidatie en bedreiging.

Alles is gemeld bij de woningbouw, en nu is er morgen een 'zitting' (het dossier lag al enige tijd in handen van de advocaat van woningbouw). Ik weet dat de uitspraak waarschijnlijk pas over 2 weken is (bij een kort geding rondom een woning wordt vaak geen ontbinding van huurcontract en ontruiming toegewezen). Nu is mijn vraag: moet de woningbouw ons als klagers op de hoogte brengen van de uitslag? En wat merken we verder van het ontbinden van het huurcontract en de eventuele ontruiming? Politie rondom/in het gebouw, zijn huisraad op straat? Wat kan ik verwachten?
Alle reacties Link kopieren
Kun je deze vraag niet beter stellen aan de woningbouwcorperatie.

Afhankelijk van het feit of je belanghebbende bent in de zaak (en dus in de zaak ook met naam enz informatie inbrengt) hoeven ze je volgens mij nergens van op de hoogte te stellen.

Wat je wel zou kunnen doen is natuurlijk gewoon vragen aan de woningbouwcorperatie om je op de hoogte te stellen.
Probleem is dat de woningbouw nou niet bepaald scheutig is met informatie. Ze poeieren alles en iedereen af die om informatie vraagt... En op internet kan ik ook niets vinden... Vandaar dat ik het hier vraag.
Mijn broer zijn buurman had ook steeds zo'n zitting. Wel 4x denk ik en elke keer kregen de buren te horen dat hij nog steeds in zijn huis mocht blijven.

Bij de laatste zitting hadden alle buren geluk. De rechtbank/politie kwamen er eindelijk achter dat vervelende buurman nog een paar jaar moest zitten om iets wat al heel lang geleden gebeurd was....

Dus hoop niet teveel.
Alle reacties Link kopieren
quote:blueeyes*3 schreef op 24 juni 2013 @ 15:56:

Probleem is dat de woningbouw nou niet bepaald scheutig is met informatie. Ze poeieren alles en iedereen af die om informatie vraagt... En op internet kan ik ook niets vinden... Vandaar dat ik het hier vraag.Misschien heeft dat te maken met de wet op privacy. Wat je merkt als omwonenden is dat het op een dag ineens heel rustig is en de woning leeg staat.
Gevoelens zijn beperkt houdbaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven