Geld & Recht alle pijlers

Proces verbaal

18-01-2012 19:15 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vond een boete achter de ruitenwisser van mijn auto. Het proces verbaal is onleesbaar vanwege de regen. Er boven staat het logo van de gemeente Eindhoven. Zij zeggen echter niets te kunnen doen. Wie dan? De politie? Iemand die me kan helpen?
Cjib? Of wachten tot je de acceptgiro thuis krijgt.
Ja, je krijgt gewoon een acceptgiro thuis, volgens mij.
Je krijgt idd vanzelf een acceptgiro thuis, kan je als je het er niet mee eens bent, nog steeds eventueel bezwaar maken.
De post geeft je met een paar weken meer duidelijkheid. Je hoeft daar zelf geen actie op te ondernemen. Bezwaar maken kan vanaf dat moment.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:annabelleke schreef op 18 januari 2012 @ 19:15:

Er boven staat het logo van de gemeente Eindhoven. Zij zeggen echter niets te kunnen doen. Wie dan? De politie? Iemand die me kan helpen?Hier doen de handhavers dat, onderdeel van de gemeente.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Je krijgt idd over een paar weken een acceptgiro thuis. Hier staat dan ook precies in vermeld voor welke overtreding de boete is.
Een PV met een gemeentelijk logo.

Meestal uitgeschreven door een B.O.A. van de gemeente. Meestal iets met parkeren, te vroeg geplaatst huisvuil of een huisvuilcontainer die te lang blijft staan na het legen. Ohja, vergeet het loslopende hondje of het ontbreken van een poepschepje/zakje nog te melden.

Of wel er is weer een harde klap uitgedeeld aan de lokale crimineel.
Klinkt als boete voor fout parkeren. Wachten op de acceptgiro. Succes.
@Eik: 'de lokale crimineel' oh please.

Een bijzondere opsporingsambtenaar kan alleen wat met overtredingen. Veel daarvan vind ik asociaal:

Degene die zijn auto op een invalideparkeerplaats zet zonder invalidekaart.

Degene die zijn vuil dumpt op straat.

De eigenaar van een hond die te beroerd is de rotzooi op te ruimen.

Parkeren zodat het voor gevaar zorgt.

Parkeren waar het niet mag.

Parkeren zonder te betalen.

Etc. etc. etc.

Terecht bekeurd!
Eik is er zo eentje die roept: 'Ga boeven vangen!' Als er een terechte bekeuring aan hem/haar gegeven wordt. Of een bumperklever uit wegmisbruikers, die zegt: 'Ja maar HIJ reed onnodig lang links, geven jullie hem ook een bon?'

On topic: Je krijgt inderdaad een acceptgiro. Waarom je deze krijgt is je wel duidelijk, of niet?
het kan ook van een ander persoon zijn die de bekeuring voor de grap onder jouw ruitenwisser plaatste wat een lol!
Ik kreeg net een enorme boete waar ik ongeveer een hartverzakking van kreeg. Tot ik besefte dat de overtreding heeft plaatsgevonden op een dag dat ik met de trein was en op een weg waar ik nog nooit geweest ben (en ik heb geen partner die hem even 'geleend' kan hebben). Lijkt me dus niet dat ik dat was. *hartslag zakt weer tot acceptabel niveau*
quote:nausicaa schreef op 18 januari 2012 @ 20:42:

Ik kreeg net een enorme boete waar ik ongeveer een hartverzakking van kreeg. Tot ik besefte dat de overtreding heeft plaatsgevonden op een dag dat ik met de trein was en op een weg waar ik nog nooit geweest ben (en ik heb geen partner die hem even 'geleend' kan hebben). Lijkt me dus niet dat ik dat was. *hartslag zakt weer tot acceptabel niveau*Volgens mij kan je een foto opvragen. Dat geklooi met die kentekens tegenwoordig blijkt heel veel valse bekeuringen op te leveren.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:annabelleke schreef op 18 januari 2012 @ 19:15:

Ik vond een boete achter de ruitenwisser van mijn auto. Het proces verbaal is onleesbaar vanwege de regen. Er boven staat het logo van de gemeente Eindhoven. Zij zeggen echter niets te kunnen doen. Wie dan? De politie? Iemand die me kan helpen?

De kans is groot dat het een toezichthouder a.w.b. of buitengewoon opsporingsambtenaar van de gemeente is geweest. Wanneer het een naheffingsaanslag betreft staat dit helemaal bovenaan bij het logo van de gemeente afgedrukt. Naheffingsaanslagen beginnen uit mijn hoofd vanaf ¤ 53,- en andere parkeerboetes wisselen tussen de ¤ 85,- en ¤ 120,- afhankelijk van de overtreding.

Waarom kon de gemeente niets doen? Omdat het proces verbaal onleesbaar was?
Natuurlijk is de boete terecht. Ik zeg toch niet dat ik niet wil betalen? Ik wil alleen weten wat voor bedrag e.d. Erop staat.
quote:annabelleke schreef op 19 januari 2012 @ 00:42:

Natuurlijk is de boete terecht. Ik zeg toch niet dat ik niet wil betalen? Ik wil alleen weten wat voor bedrag e.d. Erop staat.weet je NU wel waarvoor je de boete krijgt dan?
Ik heb niet gezegd dat ik het niet wist. Ik denk dat de boete is voor de manier waarop ik geparkeerd stond, zoals tientallen autos. Verder staat nergens een bord dat er niet geparkeerd mag worden dus ben jdd wel benieuwd of dat de reden is en wat het bedrag is.
.
Fame: de boete is voor gebruiken van een rijstrook met een rood kruis, ik weet niet of daar foto's van gemaakt worden?

Ik denk inderdaad dat óf iemand met mijn kenteken rondrijdt (maar ik heb nog nooit eerder rare boetes gehad), óf er een fout is gemaakt bij het 'aflezen' van het kenteken (ik neem aan dat dat automatisch gaat).

Ik ga uiteraard bezwaar maken en het zal wel goed komen, maar ergens voelt het raar dat ik nu moet gaan bewijzen dat ik het niet gedaan heb, terwijl zij gewoon een boete kunnen sturen. Nou ja, er zijn ergere dingen.... En een wijze les: kijk altijd heel goed je bekeuringen na ook qua locatie en tijd en zo. Als dit niet op zo'n raar tijdstip op een onmogelijke weg was geweest, zou ik wellicht gedacht hebben dat het wel klopte. Het kan tenslotte dat je zoiets niet gemerkt hebt oid.
quote:annabelleke schreef op 19 januari 2012 @ 00:47:

Ik heb niet gezegd dat ik het niet wist. Ik denk dat de boete is voor de manier waarop ik geparkeerd stond, zoals tientallen autos. Verder staat nergens een bord dat er niet geparkeerd mag worden dus ben jdd wel benieuwd of dat de reden is en wat het bedrag is.Heb je een voorbeeld in streetview o.i.d.? Kan me voorstellen dat je wil weten waarom. (En of je bezwaar kan maken bijv.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven