Rare actie kerstpakket

maandag 17 december 2018 om 09:19
Geen wereldprobleem maar wel iets wat, me bezighoud.
In mijn woonplaats is elk jaar een kerstpakketten actie. Ze maken een 600 pakketten met etenswaren en bonnen van uitgaan gelegenheden. Als zwembad, bios,
Passend bij de samenstelling van gezin die het pakket ontvangt. Erg leuk pakket.
Je moet hiervoor opgegeven worden door een instantie of bv familie, vrienden of buren.
Je moet op of onder bijstand leven.
Ik ben opgegeven door een vriendin/ goede kennis Super lief en het pakket was zeker zeer welkom geweest.
Vriendin heeft pakket bekeken en toen besloten het zelf te houden.
Ik vind het een rare actie. Je vraagt het aan voor iemand en dan vind je het zelf heel leuk en heb ik pech.
Ik weet niet wat ik hier nou mee wil of moet.
Het is niet iets waar ik recht op heb. Maar dit is ook niet de bedoeling van de organisatie die dit hebben opgezet.
( zij leeft stuk boven bijstand, zeker niet rijk, maar wel ruim boven bijstand)
Ik ben verbaasd, ook wel beetje zuur want was best heel leuk geweest.
Mijn vraag..
Wat zouden jullie doen / zeggen tegen vriendin?
Zouden jullie dit melden bij organisatie?
Ik vind het een vervelende situatie. Het is maar een kerstpakket. Mij ook geen ruzie waard. Maar het stoort me wel. Ook met het idee, stel dat meer mensen dit zo doen.. Dan gaat het ten koste van mensen waar het voor bedoeld is.
In mijn woonplaats is elk jaar een kerstpakketten actie. Ze maken een 600 pakketten met etenswaren en bonnen van uitgaan gelegenheden. Als zwembad, bios,
Passend bij de samenstelling van gezin die het pakket ontvangt. Erg leuk pakket.
Je moet hiervoor opgegeven worden door een instantie of bv familie, vrienden of buren.
Je moet op of onder bijstand leven.
Ik ben opgegeven door een vriendin/ goede kennis Super lief en het pakket was zeker zeer welkom geweest.
Vriendin heeft pakket bekeken en toen besloten het zelf te houden.
Ik vind het een rare actie. Je vraagt het aan voor iemand en dan vind je het zelf heel leuk en heb ik pech.
Ik weet niet wat ik hier nou mee wil of moet.
Het is niet iets waar ik recht op heb. Maar dit is ook niet de bedoeling van de organisatie die dit hebben opgezet.
( zij leeft stuk boven bijstand, zeker niet rijk, maar wel ruim boven bijstand)
Ik ben verbaasd, ook wel beetje zuur want was best heel leuk geweest.
Mijn vraag..
Wat zouden jullie doen / zeggen tegen vriendin?
Zouden jullie dit melden bij organisatie?
Ik vind het een vervelende situatie. Het is maar een kerstpakket. Mij ook geen ruzie waard. Maar het stoort me wel. Ook met het idee, stel dat meer mensen dit zo doen.. Dan gaat het ten koste van mensen waar het voor bedoeld is.
anoniem_8114 wijzigde dit bericht op 17-12-2018 09:20
Reden: Geen close vriendin..
Reden: Geen close vriendin..
0.56% gewijzigd
vrijdag 21 december 2018 om 23:33
Benmama, zo lief dat een puberende jongen speciaal wil gaan bakken voor de moeder van zijn maat. Dat zijn mooie mensen
Mijn moeder is trouwens al 3 jaar met pensioen, maar krijgt nog altijd een kerstpakket van het bedrijf (En niet per ongeluk, wel even gecheckt of dat ook echt de bedoeling was). Dat doen ze daar dus nog wat jaren nadat je gepensioneerd bent. Ik vind dat echt SUPERlief. En mijn moeder verdient dat ook echt.
Hoe ze glunderde toen ze het kreeg net.... prachtig.

Mijn moeder is trouwens al 3 jaar met pensioen, maar krijgt nog altijd een kerstpakket van het bedrijf (En niet per ongeluk, wel even gecheckt of dat ook echt de bedoeling was). Dat doen ze daar dus nog wat jaren nadat je gepensioneerd bent. Ik vind dat echt SUPERlief. En mijn moeder verdient dat ook echt.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."

zaterdag 22 december 2018 om 00:10
Mooie blijk van waardering van bedrijf!wiezel schreef: ↑21-12-2018 23:33Benmama, zo lief dat een puberende jongen speciaal wil gaan bakken voor de moeder van zijn maat. Dat zijn mooie mensen![]()

zaterdag 22 december 2018 om 06:07
En terecht!
Sociaal onhandig of niet. Druk of niet. Blij zijn ermee of niet. Je had dit echt anders moeten aanpakken/afronden. Een berichtje met de mededeling dat jij nu pijn voelt, een nare smaak eraan over hebt gehouden en dit niet meer fijn voelt vind ik zeer ongepast en wel verdiend. Dat Wiezel zo begripvol reageert.........petje af echter ik verklaar haar bij deze voor “gek”. Te lief, te goedgelovig en te aardig tav jou.
Hard? Ja! Maar op zijn plaats.
Kleine aanvulling: Wiezel noemde geen naam. De betreffende forummer heeft zichzelf gemeld door het openbaar te maken. Wiezel treft geen blaam tav het in het openbaar “uitvechten” hiervan.
En verder hou ik er nu mijn mond over. Wil het wel duidelijk geschreven hebben.
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 22-12-2018 10:08
12.76% gewijzigd

zaterdag 22 december 2018 om 06:28

zaterdag 22 december 2018 om 08:27
Ttroeteltje schreef: ↑22-12-2018 06:28Partner kocht met kind op een kerstmarkt voor een goed doel “cakejes”. Kind komt verlekkerd thuis en roept: cakejessssssssss!
Ik kijk, blijken het vogelvetbollen in de vorm van bloemen te zijn.
Had ze eigenlijk voor de gein in de waan moeten laten. Hap laten nemen.![]()

zaterdag 22 december 2018 om 08:32
Helemaal eens. En verder zeg ik er ook niets meer overTtroeteltje schreef: ↑22-12-2018 06:07En terecht!
Sociaal onhandig of niet. Druk of niet? Blij zijn ermee of niet. Je had dit echt anders moeten aanpakken/afronden. Een berichtje met de mededeling dat jij nu pijn voelt, een nare smaak eraan over hebt gehouden en dit niet meer fijn voelt vind ik zeer ongepast en wel verdiend. Dat Wiezel zo begripvol reageert.........petje af echte ik verklaar haar bij deze voor “gek”. Te lief, te goedgelovig en te aardig tav jou.
Kleine aanvulling: Wiezel noemde geen naam. De betreffende forummer heeft zichzelf gemeld door het openbaar te maken. Wiezel treft geen blaam tav het in het openbaar “uitvechten” hiervan.

zaterdag 22 december 2018 om 09:22
Nartjie werd wel genoemd, maar haar naam is later verwijderd. Het was bovendien ook niet erg moeilijk om te raden over wie het ging. Ik vind het zelf wat flauw om dat soort dingen te bespreken in het openbaar. Zeker als er zo geheimzinnig wordt gedaan met PB-tjes. Je krijgt zo toch de indruk dat zij iets vreselijk onaardigs heeft gedaan. Ik vind het niet gek dat Nartjie zich dan verdedigt.Ttroeteltje schreef: ↑22-12-2018 06:07En terecht!
Sociaal onhandig of niet. Druk of niet? Blij zijn ermee of niet. Je had dit echt anders moeten aanpakken/afronden. Een berichtje met de mededeling dat jij nu pijn voelt, een nare smaak eraan over hebt gehouden en dit niet meer fijn voelt vind ik zeer ongepast en wel verdiend. Dat Wiezel zo begripvol reageert.........petje af echte ik verklaar haar bij deze voor “gek”. Te lief, te goedgelovig en te aardig tav jou.

zaterdag 22 december 2018 om 09:39
Ja ik ging pas laat naar brievenbus beneden, kids sliepen al
Ik denk dat t vandaag wel op gaat
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"

zaterdag 22 december 2018 om 09:46
Bij onze dierenwinkel hebben ze zulke acties met dierendag: dan kun je iets kopen uit de winkel en het dan in een mand leggen. Zo kun je naar gelang je eigen budget iets uitzoeken. Die mand is ook altijd goedgevuld!Ceylon schreef: ↑21-12-2018 22:52Hier had de plaatselijke dierenwinkel een leuke actie. Allemaal tasjes met verschillende dingen voor beestjes, kostten 5 of 10 euro, en je koopt dat dus voor het asiel.
Dus eigenlijk geen idee wat ik nou precies heb gedoneerd voor dat tientje, maar heb hem gisteren gekocht en zag vandaag dat de stapel tasjes flink gegroeid is.
Vorig jaar kocht je een sticker voor 1 euro. Dat was aan de ene kant beter, omdat je dat ook wat sneller doet als je iets minder te besteden hebt. Aan de andere kant zie je nu die stapel tassen, dat heeft ook wel wat.
zaterdag 22 december 2018 om 09:56
Ttroeteltje schreef: ↑22-12-2018 06:28Partner kocht met kind op een kerstmarkt voor een goed doel “cakejes”. Kind komt verlekkerd thuis en roept: cakejessssssssss!
Ik kijk, blijken het vogelvetbollen in de vorm van bloemen te zijn.
Had ze eigenlijk voor de gein in de waan moeten laten. Hap laten nemen.![]()

En wat een lief ander bericht van jou. Dankjewel daarvoor

"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."

zaterdag 22 december 2018 om 10:17
Oef deze is wel hard.Ttroeteltje schreef: ↑22-12-2018 06:07En terecht!
Sociaal onhandig of niet. Druk of niet. Blij zijn ermee of niet. Je had dit echt anders moeten aanpakken/afronden. Een berichtje met de mededeling dat jij nu pijn voelt, een nare smaak eraan over hebt gehouden en dit niet meer fijn voelt vind ik zeer ongepast en wel verdiend. Dat Wiezel zo begripvol reageert.........petje af echter ik verklaar haar bij deze voor “gek”. Te lief, te goedgelovig en te aardig tav jou.
Juist de bedoeling geweest dat deze forummer zich fijn zou voelen met de kerst..
Ik snap de heftige reacties wel.
Dat zijn de emoties eromheen.
De lading kan wel blijven hangen en deze forummer zich dagenlang rot voelt. Ik hoop dat dit uit de lucht gaat en uiteraard snap ik Wiezel helemaal.
Ik ben zelf heel sociaal onhandig geweest (niet leren communiceren in emotiestand), maar ik ging juist in de weerstand en op overleving als iedereen mij aanviel. Het werkt vaak averrechts.
Ik hoop dat beiden een hele fijne kerst heeft!
Dat sfeerlichtje heb ik ook trouwens, die zijn erg leuk! Geniet ervan en ook van je dagen.

zaterdag 22 december 2018 om 10:46
Ik had nog niet gereageerd in dit topic. Mooie afloop voor TO!
Maar ik wil nog wel even kwijt dat ik het vreselijk irritant vind als mensen iets geven en daar per se iets voor terug willen, al is het maar gepaste dankbaarheid. Dat is de reden dat ik liever niets ‘zomaar’ krijg. Je weet nooit wat voor dankbaarheid de gever verwacht, en of daar dan ineens (zogenaamd zonder namen te noemen) in het openbaar over wordt geklaagd als je het niet genoeg geeft. Echt tenenkrommend, en ik begrijp dus ook helemaal niets voor het begrip voor die zogenaamde gulle gever in dit topic. Als je iets geeft zou jouw beloning je goede gevoel moeten zijn.
Maar ik wil nog wel even kwijt dat ik het vreselijk irritant vind als mensen iets geven en daar per se iets voor terug willen, al is het maar gepaste dankbaarheid. Dat is de reden dat ik liever niets ‘zomaar’ krijg. Je weet nooit wat voor dankbaarheid de gever verwacht, en of daar dan ineens (zogenaamd zonder namen te noemen) in het openbaar over wordt geklaagd als je het niet genoeg geeft. Echt tenenkrommend, en ik begrijp dus ook helemaal niets voor het begrip voor die zogenaamde gulle gever in dit topic. Als je iets geeft zou jouw beloning je goede gevoel moeten zijn.

zaterdag 22 december 2018 om 10:49
Sorry. Maar ik laat het wel staan, je kunt het maar wetenPatatasBravas schreef: ↑22-12-2018 10:46Een paar pagina's terug dook ik er ook gelijk op met een reactie. Had ik moeten laten.
Volgens mij is het nu uitgesproken tussen diegenen die het echt aangaat.
En ik hoop dat diezelfde mensen hier gewoon gezellig blijven schrijven.

zaterdag 22 december 2018 om 10:55
Dit. Woord voor woord eens.MinkeDeWit schreef: ↑22-12-2018 10:46Ik had nog niet gereageerd in dit topic. Mooie afloop voor TO!
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

zaterdag 22 december 2018 om 10:55
Het is en blijft een openbaar forum en jij mag ook wat vinden. Geen sorry hoor.

zaterdag 22 december 2018 om 11:01
+1000000000000000000000000MinkeDeWit schreef: ↑22-12-2018 10:46Ik had nog niet gereageerd in dit topic. Mooie afloop voor TO!
Some cause happiness wherever they go, others whenever they go. (Oscar Wilde)

zaterdag 22 december 2018 om 11:15
Ik kom hier niet meer schrijven. Voor degene die mij wat hebben gestuurd alsnog erg bedankt.
Maar het zal toch verkeerd vallen.
En met name Wiezel, sorry dat ik speciaal jou en ook anderen nu een rot gevoel heb gegeven, was absoluut niet mijn bedoeling geweest.
Dit zal weer verkeerd worden op gevat. Wiezel, het spijt me echt.
Maar het zal toch verkeerd vallen.
En met name Wiezel, sorry dat ik speciaal jou en ook anderen nu een rot gevoel heb gegeven, was absoluut niet mijn bedoeling geweest.
Dit zal weer verkeerd worden op gevat. Wiezel, het spijt me echt.

zaterdag 22 december 2018 om 11:23
Jij verwoordt precies hoe ik erover denk!MinkeDeWit schreef: ↑22-12-2018 10:46Ik had nog niet gereageerd in dit topic. Mooie afloop voor TO!