Geld & Recht alle pijlers

Rare webshop

29-12-2010 14:54 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoiets raars meegemaakt :S

Had intresse in een jurkje van een webshop om te dragen tijdens het oud en nieuw feest.

Tijdens het "webshoppen" kon je je spullen in een virtueel winkelmandje leggen en later dus betalen.

Voor betaling waren er 2 opties, ideal en het zelf overmaken van het geld op het rekeningnummer. De bestelling word dan verzonden op het moment dat er betaalt is.

Ik was nog niet zeker over het jurkje en klikte dus op het "zelf overmaken" knopje. Ik kreeg netjes een mail met het rekeningnummer waarop ik het geld kon overmaken, nog even verder gezocht op internet en besloot nog even na te denken over mijn potentiële aankoop.

Vanochtend toch bedacht dat ik het niet wilde doen en wilde net een mail sturen naar de webshop toen ik zag dat zei gemaild hadden:

Ik heb per ongeluk je jurkje al verstuurd vandaag met tnt.

Normaal gesproken wacht ik tot de betaling binnen is maar jouw jurkje

is vandaag al meegegaan met de zendingen.

Ik wacht de betaling af..

Echt superraar dit, de taal in de mail ook.

Heb teruggemaild dat ik het jurkje wel terugstuur omdat ik ervan af wilde zien. Alleen ligt hij nu al hier bij mij.

Iemand wel eens zoiets meegemaakt? Want nu moet ik kosten maken voor het terugsturen...terwijl ik nieteens wilde bestellen.
nog een keer om het goed af te sluiten trouwens

And a happy new year!
erg consequent ben je ook niet he, eerst zeggen dat je niet meer reageert en dan toch maar weer wel.

doei, was kort en niet krachtig

Kan hier alleen maar heel hard om lachen. Wat een triestheid zeg!
Ah gossie, arm Gebakje.

Je kunt er niets aan doen dat je zo bent.

Je laatste bericht geeft toch duidelijk je denkniveau aan. En dat stelt niets voor.

Maar ja, niet iedereen kan even slim zijn.

Sterkte in iedergeval.
Foutje...
Goh wat een enige forumster ben jij. Echt een aanwinst. Zullen kijken wie het verst komt. Ik, zo'n persoon over wie jij het overduidelijk hebt, of jij, met je moon smiley. Ik weet het wel.

Gebakje! Tot nooitweerziens!
Echt aso ja, een bestelling plaatsen maar het niet zeker weten dus dan maar bankoverschrijving zodat je er nog over kan denken??!!??!! Sjeeezus wat debiel.

Ik vind het terecht dat jij zowel de bezorgkosten als de retourkosten betaalt, want nu wordt de webshop gedupeerd (maakt kosten) vanwege jouw asosociale en debiele gedrag terwijl ze dus niks aan jou verkoopt, maar wel kosten moet maken. Hoe durf je zeg!

Dit is dus precies de reden dat veel bedrijven niet meer aan achterafbetalingen doen.
Leuke topic.. vooral omdat ik net vor een tentamen de wetten van het itnernet zit;)

Misschien een paar tips voor de volgende keer:

In mijn boek staat dat elke webshop de mogelijkheid moet geven om naast meteen te betalen, ook achteraf te kunnen betalen.

Daarnaast mag je een bestelling altijd binnen 7 dagen annuleren, ookal heb je hem al bevestigd.

Kijk daarnaast even of er een erkent logo op de website staat voor je iets besteld. Deze moet klikbaar zijn! er zijn sites die ze gewoon kopieren.
quote:isis90 schreef op 03 januari 2011 @ 16:01:

Leuke topic.. vooral omdat ik net vor een tentamen de wetten van het itnernet zit;)

Misschien een paar tips voor de volgende keer:

In mijn boek staat dat elke webshop de mogelijkheid moet geven om naast meteen te betalen, ook achteraf te kunnen betalen.

Daarnaast mag je een bestelling altijd binnen 7 dagen annuleren, ookal heb je hem al bevestigd.

Kijk daarnaast even of er een erkent logo op de website staat voor je iets besteld. Deze moet klikbaar zijn! er zijn sites die ze gewoon kopieren.Achteraf betalen mag ook vervangen worden door de optie afhalen en dan ter plekke betalen. En die logo's zeggen niet alles hoor, althans het ontbreken van een logo niet omdat veel kleine webshops de kosten van zo'n keurmerk niet kunnen/willen betalen terwijl ze verder de rest wel op orde hebben.
Ik heb ook een kleine webshop naast mijn gewone werk. En in principe kan men alleen in het voren betalen. Als men hier moeite mee heeft, kan ik me dat indenken.

Wel stuur ik eens wat in goed vertrouwen op, voordat men betaald heeft. Dat wordt erg gewaardeerd.

Ik kan me zo voorstellen dat de webshophouder heeft gedacht dat je misschien je bestelling voor oud en nieuw binnen wilde hebben en het in goed vertrouwen al naar je had op gestuurd. Dat vind ik zeer attent. Je hebt de bestelling geplaatst, je bent een overenkomst aangegaan. De manier van handelen door de webshophouder lijkt me niet vreemd....
Wij krijgen regelmatig bestellingen binnen, waarbij aangegeven wordt dat er per overschrijving wordt betaald, die vervolgens nooit voldaan worden. Erg irritant.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven