Geld & Recht alle pijlers

Rare webshop

29-12-2010 14:54 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoiets raars meegemaakt :S

Had intresse in een jurkje van een webshop om te dragen tijdens het oud en nieuw feest.

Tijdens het "webshoppen" kon je je spullen in een virtueel winkelmandje leggen en later dus betalen.

Voor betaling waren er 2 opties, ideal en het zelf overmaken van het geld op het rekeningnummer. De bestelling word dan verzonden op het moment dat er betaalt is.

Ik was nog niet zeker over het jurkje en klikte dus op het "zelf overmaken" knopje. Ik kreeg netjes een mail met het rekeningnummer waarop ik het geld kon overmaken, nog even verder gezocht op internet en besloot nog even na te denken over mijn potentiële aankoop.

Vanochtend toch bedacht dat ik het niet wilde doen en wilde net een mail sturen naar de webshop toen ik zag dat zei gemaild hadden:

Ik heb per ongeluk je jurkje al verstuurd vandaag met tnt.

Normaal gesproken wacht ik tot de betaling binnen is maar jouw jurkje

is vandaag al meegegaan met de zendingen.

Ik wacht de betaling af..

Echt superraar dit, de taal in de mail ook.

Heb teruggemaild dat ik het jurkje wel terugstuur omdat ik ervan af wilde zien. Alleen ligt hij nu al hier bij mij.

Iemand wel eens zoiets meegemaakt? Want nu moet ik kosten maken voor het terugsturen...terwijl ik nieteens wilde bestellen.
quote:Paque_ schreef op 29 december 2010 @ 15:54:

[...]

De mijne ook maar ik stel ook niet zulk gedrag tentoon.

Nee, maar jij bent dan ook een keurig nette dame die niet denkt dat de wereld om háár draait

Frankly my dear, I don"t give a damn
Gebakje, hoe gaat dat met jou in een restaurant?

Je bestelt je eten. Op het moment dat het voor je neus wordt gezet dan laat je het weer meenemen, omdat je nog aan het bedenken was of je het wel of niet wilde?
quote:bommi schreef op 29 december 2010 @ 15:59:

Gebakje, hoe gaat dat met jou in een restaurant?

Je bestelt je eten. Op het moment dat het voor je neus wordt gezet dan laat je het weer meenemen, omdat je nog aan het bedenken was of je het wel of niet wilde?

Oh wat erg..................

Maar daar kom je in de meeste restaurant gelukkig niet mee weg!
Jamaar ik heb het eten nog maar half besteld...
quote:Gebakje21 schreef op 29 december 2010 @ 15:13:

Dat is een andere discussie Guinevieve

Oke, niet meer "half" bestellen dus!

Wist ook niet precies wat die optie inhield trouwens (ook dat was ik nog nooit tegengekomen).

Thanks dames!Het was een hele bestelling. Alleen jij was zo brutaal om het toch maar niet meer te willen nadat je besteld had.
Er zijn toch wel meer winkels die zonder betaling verzenden? Net een telefoon besteld bij bol.com, gewoon met acceptgiro.

Ik het niet zo netjes allemaal. Je rondt de hele bestelprocedure af, je hebt dus een koopovereenkomst.
quote:spectral schreef op 29 december 2010 @ 16:47:

Jamaar ik heb het eten nog maar half besteld...
Pfff, lekker type ben jij.

Heb zelf ook een webshop, en komt bij mij ook wel eens voor dat mensen van alles bestellen, en het toch niet willen, Echt super irritant en asociaal.
Misschien dacht ze: "Dan komt het in ieder geval vóór Oud en Nieuw aan." bij het versturen. Hartstikke lief.
Gebakje, zoiets heet verantwoording nemen voor je eigen daden.
quote:Paque_ schreef op 29 december 2010 @ 15:51:

Oh shhhiiiit dames, we hebben het wéér verkeerd gedaan!!!!!!!

Nou, opnieuw dan, Gebakje, wil je ons nog 1 pietepeuterig klein kansje geven?

Liefeh Gebakje.

Nou ja zeg wat een stel kleretyfuslijers bij die webwinkel, en wat een aso taalgebruik zeg. Ik zou eerst een gat in de jurk knippen, bij de kut, voor ik hem terugstuurde. Hoe durven ze.

Groetjes + xxx- jes

Paque.

Ik zou het best tof vinden als ik dat jurkje al kreeg voor ik het geld over gemaakt had! Is toch goede service!
Volgens mij moet je vaak op je tanden bijten als je een webshop hebt! Ik heb het al met verkopen via MP! Mensen zullen komen, jaaaaaaaaa, echt hoor!!!!!, je blijft netjes thuis en er komt niemand! GRRRRRRRR
Je hebt er rare figuren bij.
Naja, vinden jullie nu echt dat gebakje zo raar reageert? Ik vind het wel meevallen. (Op het ass figuurtje na dan).

Gebakje, betaal je nu wel de bezorgkosten of mag je het van de webshop zo terug opsturen? Ik vind het ook vriendelijk dat ze het meteen hebben verstuurd, maar goed. Leer momentje.
quote:LJean schreef op 30 december 2010 @ 15:28:

Naja, vinden jullie nu echt dat gebakje zo raar reageert? Ik vind het wel meevallen. (Op het ass figuurtje na dan).

Gebakje, betaal je nu wel de bezorgkosten of mag je het van de webshop zo terug opsturen? Ik vind het ook vriendelijk dat ze het meteen hebben verstuurd, maar goed. Leer momentje.Aangezien Gebakje de bestelling HELEMAAL heeft gedaan, is het inderdaad terecht dat ze bezorgkosten betaalt. Als ze geen bestelling had willen plaatsen, dan had ze dat niet moeten doen. Simple as that.
quote:intheheart schreef op 30 december 2010 @ 08:47:

Ik heb het al met verkopen via MP! Ik doe gisteren een bod, krijg ik een mail terug met een zowat verdubbeling van mijn bod dat ik hem voor die prijs mag hebben. Ja daahaag. Ik doe toch zelf een bod?
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Maleficent schreef op 30 december 2010 @ 15:30:

[...]

Ik doe gisteren een bod, krijg ik een mail terug met een zowat verdubbeling van mijn bod dat ik hem voor die prijs mag hebben. Ja daahaag. Ik doe toch zelf een bod?

verdubbelen is inderdaad wel raar, dan ligt de waarde van het product nogal ver bij elkaar vandaan.

Maar het is toch niet zo raar dat de verkoper een tegenbod doet?

Voor TO, raar om een bestelling te doen terwijl je nog twijfelt. En nog nooit gezien? Bij de meeste webwinkels kun je toch uit verschillende betaal opties kiezen?
quote:plops schreef op 30 december 2010 @ 15:30:

[...]

Aangezien Gebakje de bestelling HELEMAAL heeft gedaan, is het inderdaad terecht dat ze bezorgkosten betaalt.Dat lijkt me ook, daarom vraag ik me af hoe ze dit nu geregeld heeft.
overigens (en vele webwinkels zullen niet blij zijn als ik dit vertel) kan een webwinkel je nooit verplichten om vooraf te betalen maar moeten ze altijd een optie aanbieden waarbij dat achteraf (bijvoorbeeld met een acceptgiro) of op het moment van leveren (bijvoorbeeld bij afhalen) kan ...
Ja, want je moet het product toch ook eerst zien? Voor hetzelfde geld zit er een gat in o.i.d.
Daarom heb je ook altijd wettelijk het recht om het product binnen 7 dagen terug te sturen. De wet zegt echter niets over de kosten van dit terugsturen dus een webwinkel kan deze bij de klant leggen (en dat is in dit geval ook wel terecht maar dat beseft TO zelf geloof ik ook).
Stel dat je wel netjes je bestelling had afgerond, had je dan een klaagtopic geopend dat je jurkje er niet was voor oud en nieuw??

Beetje credit voor de webwinkel die meedenkt en snapt dat jij het zsm in huis wil hebben!
Nog eventjes voor de mensen die nog wel een normale vraag hadden.

Kosten voor terugsturen betaalt de webshop.

Er was geen optie voor achteraf betalen en nee ik had niet geklaagd als hij pas na oud en nieuw geleverd zou worden, heb nog 100000 andere feestjes waar ik het jurkje voor aan zou kunnen trekken.

Krijg nu waarschijnlijk nog een hoop shit en kinderachtig gelul over me heen maar schijt. Ik ben het zat.

Het poppetje wat zijn kont liet zien was gemeend. Ik open een topic, krijg daar kritische reacties, dat is prima. Dat mag, dat moet en dat is fijn. Geef toe dat ik inderdaad met een aantal eens ben maar het lijkt hier (en dit heb ik vaker gezegd) soms wel een schoolplein van groep 3.

Een groepje meiden dat de dienst uitmaakt. En ook echt ongelooflijk dom (en dat meen ik ook) reageert en vooral op zoek zijn naar sensatie. Ik weet niet waar het aan ligt bij deze mensen, het zijn er een paar (en ik spreek voor alle duidelijkheid dus niet iedereen aan die kritisch is, maar alleen de mensen die een opmerking maken die verder niks bijdraagt aan het topic of de ontstane discussie) maar het zal wel een gebrek aan spanning of conversatie zijn in het eigen leven (nu vul ik het ook maar een keertje in voor een ander, iets wat hier ook vaak gebeurt)

Het is maar een forum, en soms is het leuk, maar meestal toch niet.

Reageer maar, dat is prima, reageren doe ik niet meer, krijg waarschijnlijk de hele lading over mij heen nu.

Voor degene die (wel) goed kunnen lezen, bespaar je de tijd en moeite, ik lees niet meer.

Adios!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven