Geld & Recht alle pijlers

Rare webshop

29-12-2010 14:54 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoiets raars meegemaakt :S

Had intresse in een jurkje van een webshop om te dragen tijdens het oud en nieuw feest.

Tijdens het "webshoppen" kon je je spullen in een virtueel winkelmandje leggen en later dus betalen.

Voor betaling waren er 2 opties, ideal en het zelf overmaken van het geld op het rekeningnummer. De bestelling word dan verzonden op het moment dat er betaalt is.

Ik was nog niet zeker over het jurkje en klikte dus op het "zelf overmaken" knopje. Ik kreeg netjes een mail met het rekeningnummer waarop ik het geld kon overmaken, nog even verder gezocht op internet en besloot nog even na te denken over mijn potentiële aankoop.

Vanochtend toch bedacht dat ik het niet wilde doen en wilde net een mail sturen naar de webshop toen ik zag dat zei gemaild hadden:

Ik heb per ongeluk je jurkje al verstuurd vandaag met tnt.

Normaal gesproken wacht ik tot de betaling binnen is maar jouw jurkje

is vandaag al meegegaan met de zendingen.

Ik wacht de betaling af..

Echt superraar dit, de taal in de mail ook.

Heb teruggemaild dat ik het jurkje wel terugstuur omdat ik ervan af wilde zien. Alleen ligt hij nu al hier bij mij.

Iemand wel eens zoiets meegemaakt? Want nu moet ik kosten maken voor het terugsturen...terwijl ik nieteens wilde bestellen.
Maar je hèbt al besteld. Dat je dat niet wilde en dat zij een fout maakten door het jurkje te versturen voor je betaling binnen was, staat daar volledig los van. Dat je kosten moet maken voor het terugsturen vind ik dan ook niet gek.
Ik vind het niet zo heel raar. Bij de meeste webshops is volgens mij de bestelling al geplaatst als je de betalingsmethode kiest, dus waarschijnlijk heeft zij ook al doorgekregen dat je een bestelling wilde plaatsen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ja en dat begrijp ik ook wel.

Alleen zij verzenden pas nadat betaling is voldaan.

En juist omdat ik het toch niet wilde, wilde ik de dag erna meteen al mailen.
Ik vind het niet superraar. Vaak worden die webshop gedaan door mensen vanuit huis, als bijverdienste. Een collega van mij, had ook een webshop naast zijn baan. Gewoon een vriendelijk mailtje toch? Maar idd haar/zijn fout, dus kosten voor de webshop. Even een mail sturen met het verhaal dat je je hebt bedacht en het geld niet gaat overmaken, maar het jurkje terug stuurt. Het pakketje niet accepteren en retourafzender.
Technisch gezien heb je het product wel besteld maar niet betaald.

Sowiezo erg raar hoor om dan zo'n e-mail te krijgen, er staat namelijk duidelijk op de site dat het product pas na betaling wordt verzonden.
Dit is toch helemaal niet superraar? Eerder superservice dat ze het al zo snel versturen. (OK, en een beetje erg dom van de webwinkel!) Als jij na wilt denken over een jurkje, moet je dat nog niet bestellen i.p.v. bestellen en wachten met betalen tot je het wel zeker weet.
Wat is er raar aan de taal in het mailtje? Ik zie het geloof ik niet zo.

Ik zou het jurkje terugsturen. Kan me voorstellen dat je de verzendkosten moet betalen, want je hebt nou eenmaal een bestelling geplaatst. Dat je die bestelling terug wilde draaien, doet daar niks aan af.
Wat eten we vanavond?
tuurlijk wel, je hebt daar zoiezo altijd 7 dagen voor.
Heb net gemaild en gezegd dat ik mij al bedacht had, en nu het pakketje al binnenheb.

Stuur hem retour.
Weet je wat irritant is, mensen die bestellen, maar die het toch niet hoeven... Bestel dan niet...

Je bestelling was wel helemaal afgerond.

Natuurlijk is het haar fout dat het al verstuurd is, zij ging er met het schrijven van de mail natuurlijk van uit dat je het wel graag wilde ontvangen. Je kan haar altijd even mailen over de verzendkosten.

Maar wat is er raar aan de mail dan?
quote:Gebakje21 schreef op 29 december 2010 @ 15:03:

tuurlijk wel, je hebt daar zoiezo altijd 7 dagen voor.7 dagen na ontvangst van het product. En dan zijn de kosten van het terugsturen voor de koper, niet voor de verkoper.
Zo raar is het niet. Er zijn tal van kleine webshopjes, vaak eenmanszaakjes, dan komt het natuurlijk weleens voor dat niet alles standaard is en niet alles tot in de puntjes geregeld zoals bijv bij H&M ofzo.

Je hebt idd besteld, bij de voorwaarde staat dat pas tot verzending word overgegaan als de betaling binnen is, daar heeft de webshop eigenaar eventjes van afgeweken.

Ik zal er niet te zwaar aan tillen.

Heb je het jurkje trouwens al gepast? Misschien is ie toch wel leuk?

Mocht je hem toch terug willen sturen dan zou ik gewoon even overleggen over de verzendkosten. Wat staat er op de site over retouren en verzendkosten?
Ik vond het niet professioneel overkomen, maar dat zal inderdaad wel komen omdat het iemand zijn bijverdienste is.

Was het zo nog nooit tegengekomen.
Wat jij doet is raar= nml iets bestellen wat je toch niet wilt en daarom dus de optie kiezen van overschrijving, niet netjes iig.
haha nee heb hem niet gepast, een gevonden (tjah toch H&M)

die ik zeker leuker vond.

Heb meteen al mail terug (toch netjes) dat het oke is.
quote:Gebakje21 schreef op 29 december 2010 @ 15:07:

Ik vond het niet professioneel overkomen, maar dat zal inderdaad wel komen omdat het iemand zijn bijverdienste is.

Was het zo nog nooit tegengekomen.Maar het is ergens ook raar dat jij hebt besteld, terwijl je nog niet zeker wist of je dat wel wou, toch? Ik bedoel, als jij er nog over na wilt denken, dan moet je niet bestellen. Maar dat heb je wel gedaan, met als optie "zelf overmaken". Dat betekend niet, dat je "een optie" hebt op dat jurkje, maar dat de webshop het voor je klaarmaakt terwijl jij betaald. Goed, vanuit de webshop gezien is het onhandig om het al te versturen, maar dat heeft meer te maken met dat zij nu niet zeker zijn van betaling.
quote:Gebakje21 schreef op 29 december 2010 @ 15:07:

Was het zo nog nooit tegengekomen.Als je professioneel wilt moet je bij de groten zijn. Ik vind het zelf juist wel leuk dat er nog iets anders bestaat dan alleen de enorme franchise shops. Vaak krijg je ook nog een persoonlijke benadering, dat varieert van email met spelfouten tot en met telefoonnummers waarop je daadwerkelijk een mens aan de lijn krijgt zonder vooraf een aantal nummers in te moeten toetsen.
Ik vind het wel raar. Je gaat toch niet iets opsturen als het nog niet betaald is?
Ik vind jou raar, niet de verkoopster.
Dat is een andere discussie Guinevieve

Oke, niet meer "half" bestellen dus!

Wist ook niet precies wat die optie inhield trouwens (ook dat was ik nog nooit tegengekomen).

Thanks dames!
Ik jou ook Paque
quote:tumtummie schreef op 29 december 2010 @ 15:12:

Ik vind het wel raar. Je gaat toch niet iets opsturen als het nog niet betaald is?

Tis een me-hens. Die maken weleens een foutje. In principe geeft het alleen maar aan dat ze goed van vertrouwen is, raar?

Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten dus grote kans dat het een betrouwbaar webshopje is.
Voor haar misschien ook een leermomentje, net als voor mij
quote:Gebakje21 schreef op 29 december 2010 @ 15:03:

zoiezo .sowieso

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven