Geld & Recht alle pijlers

recht op geld ex?

11-08-2014 21:17 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meer dan een jaar geleden zijn m’n ex-vriend en ik uit elkaar gegaan. We hadden toen net twee maanden ervoor een huis gekocht en hebben niets zwart op wit gezet omdat we snel in ondertrouw zouden gaan. Stom natuurlijk, maar helaas niet terug te draaien.

Ik heb hier financieel veel verlies aan geleden omdat ik het meeste spaargeld had en dus de volledige inrichting heb betaald.

Aan bijna geen enkele belofte heeft hij zich gehouden maar ik kan ook niets omdat niets zwart op wit staat.

Van de belasting hebben we dat jaar veel teruggekregen.(op zijn rekening) Iets meer dan 1800 heeft hij extra gekregen puur door het huis. De helft daarvan behoort aan mij toe en heeft hij ook aan mij beloofd. Eerst deed hij alsof hij het geld nog niet ontvangen had, na veel gevraag bleek het al opgemaakt te zijn. Nu geeft hij geen gehoor meer en lijk ik nar mijn geld te kunnen fluiten.

Volgens kennissen moet ik dit geld kunnen krijgen omdat het huis op beider naam stond en ik in die tijd ook zijn fiscale partner was. Klopt dit? Of heb ik ook betreft belastinggeld geen poot om op te staan omdat er niets zwart op wit stond? (ten tijde van de aangifte waren we nog samen, een paar weken later niet meer)

Ik zou graag meer hierover willen weten van mensen die een soortgelijke situatie hebben gehad of weten wat voor stappen ik moet ondernemen.

Met vriendelijke groet,

Ilona
Ja hier. Soortgelijke situatie. Uithuilen is wat je zult moeten doen.
quote:igijzen schreef op 11 augustus 2014 @ 21:17:

Volgens kennissen moet ik dit geld kunnen krijgen omdat het huis op beider naam stond en ik in die tijd ook zijn fiscale partner was. Klopt dit? Of heb ik ook betreft belastinggeld geen poot om op te staan omdat er niets zwart op wit stond? (ten tijde van de aangifte waren we nog samen, een paar weken later niet meer)

Ik zou graag meer hierover willen weten van mensen die een soortgelijke situatie hebben gehad of weten wat voor stappen ik moet ondernemen.

Met vriendelijke groet,

IlonaAls je er al recht op hebt, zul je hem aansprakelijk moeten stellen, en ik denk dat je daar een advocaat bij nodig hebt. Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Dan zou je daar kunnen informeren of je enige kans maakt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Is het huis alweer verkocht? Of woont hij er nu alleen?
Wie woont er in dat huis? Wie betaald de hypotheek?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Als jij de inrichting hebt betaald waarom heb je die dan niet meegenomen? Is het huis nu verkocht?
Zeg maar Spijker.
ik heb de inrichting natuurlijk meegenomen. maar zoals de meeste mensen wel zullen begrijpen: er zitten veel kosten in een huis die je niet mee kunt nemen. denk maar aan alles wat je alleen aan de muren of badkamer laat doen.

Het huis is gelukkig vrij snel verkocht, hij is bij zijn nieuwe vriendin ingetrokken en ik kon het alleen niet opbrengen. Het gaat me dus puur en alleen om het belastinggeld omdat het geld is dat hij gewoon heeft genomen terwijl de helft niet van hem was.

Van de rest weet ik dat ik niets kan doen.. eigen schuld, hoe klote ook.

Himalaya ik heb geen aparte rechtsbijstandverzekering maar zal nagaan bij mijn vakbond of ik daar wat mee kan of dat zij alleen voor geschillen op het werk rechtsbijstand verzorgen.
Waarom heb je niet zelf aangifte gedaan ? Dan had je het geld op je eigen rekening ontvangen.
Niet geschoten is altijd mis
Je hebt er recht op maar je gaat het niet krijgen want je hebt niks op papier staan en geen anderen mogelijkheid om te bewijzen wat je zegt. Ik zou me niet druk maken om die 900 euro en verder gaan met me leven hoe zuur het dan ook is.
Wrong does not cease to be wrong because the majority share in it.
Jij kan gewoon een teruggaaf invullen, wel voor de helft van de hypotheek, andere helft is van hem.

Als hij teveel heeft gehad, dan moet hij terugbetalen.

Zo zou ik het doen.
Ik zou mijn vader langs sturen (eventueel met wat sportschool vrienden) die maakt meestal wel een flinke indruk

Waarom hebben jullie niet gewoon de uitbetaling op 2 verschillende rekeningen laten doen?
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
quote:Zusenzoo schreef op 11 augustus 2014 @ 22:44:

Jij kan gewoon een teruggaaf invullen, wel voor de helft van de hypotheek, andere helft is van hem.

Als hij teveel heeft gehad, dan moet hij terugbetalen.

Zo zou ik het doen.Je kunt niet een nieuwe aangifte IB doen over 2012 of 2013 als je al een definitieve aanslag hebt gekregen lijkt mij..
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Volgens mij kan je tot 5 jaar na dato een rectificatie aanvragen.
Niet geschoten is altijd mis
[quote]carrie-bradshaw schreef op 11 augustus 2014 @ 23:47:

Ik zou mijn vader langs sturen (eventueel met wat sportschool vrienden) die maakt meestal wel een flinke indruk

Mag niet maar hiermee heeft t.o. meer kans dat ze nog iets terug krijgt :-)

en voortaan eerst zakelijk regelen, maar daar ben je nu achter.
No way dat intimidatie de oplossing is.

Gewoon de belastingdienst bellen, verhaal doen en opnieuw indienen (rectificeren).

Succes! En wees blij dat het uit is!
Als het huis op beider naam stond en snel is verkocht, was er dan niet een behoorlijke onderwaarde en dus verlies? Wie heeft dat betaald?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven