recht op kinderalimentatie?? zoon 17 jaar
maandag 7 mei 2012 om 23:31
De vader van mijn zoon heeft zich erkend als vader 17 jaar geleden, wij zijn al 15 jaar uit elkaar. Nooit getrouwd geweest. Mijn ex heeft nooit alimentatie betaalt omdat hij te weinig inkomen had. Daarna jaren in de schuldsanering gezeten. Nu weet ik dat hij daar al een paar jaar uit is. Contact is er wel altijd geweest, maar is nu bijna over omdat hij zich niet als vader opstelt en zoon er genoeg van heeft. Zelf werk ik fulltime en kan rond komen maar geen extra dingen doen. Mijn zoon heeft 2 bijbaantjes om voorzich zelf te zorgen. (kleding, kadootjes, uitjes) jaren maar jaren vind ik dat ik recht hebt op alimentatie. Kan dit nog naar zoveel jaar? Heb ik.... nee mijn zoon hier recht op? Hoop wat advies te krijgen. Bedankt alvast
dinsdag 8 mei 2012 om 19:39
quote:Aureel schreef op 08 mei 2012 @ 07:47:
Ik weet niet precies hoe het zit, maar wanneer je zoon studiefinanciering gaat ontvangen, gaat er sowieso al een instantie aankloppen voor een bijdrage van vader. Wanneer hij dit weigert zal hij alsnog stufi krijgen (nogmaals zo ongeveer was het; pin me er niet op vast). Dus wellicht dat hij dan een bijdrage krijgt maar dan ligt het initiatief en dus het gedoe niet bij jou.De ouderbijdrage voor de stufi is vrijwillig, dus nee, er wordt niets geregeld. Echter: hoe hoger pa's inkomen, hoe lager de aanvullende beurs.
Ik weet niet precies hoe het zit, maar wanneer je zoon studiefinanciering gaat ontvangen, gaat er sowieso al een instantie aankloppen voor een bijdrage van vader. Wanneer hij dit weigert zal hij alsnog stufi krijgen (nogmaals zo ongeveer was het; pin me er niet op vast). Dus wellicht dat hij dan een bijdrage krijgt maar dan ligt het initiatief en dus het gedoe niet bij jou.De ouderbijdrage voor de stufi is vrijwillig, dus nee, er wordt niets geregeld. Echter: hoe hoger pa's inkomen, hoe lager de aanvullende beurs.
dinsdag 8 mei 2012 om 19:42