rondkomen klein budget
woensdag 28 november 2012 om 18:53
hi iedereen tijdje geleden topic gemaakt maar kan hem nergens tereug vinden.
Eerst even ik had 2 jaar geleden erg veel rood staat bij bank. Met hulp toen kunnen oplossen. En deze week eindelijk de rood staat er af laten halen godzijdank en ik wil het ook nooit nooit meer.
Nu start ik met een schone lei maar omdat ik helaas een dure rekening van essent moest betalen moet ik het nu extreem rustig aan doen. Deze maand alleen geld voor boodschapen alle rekening zijn daar af getelt.Wie heeft er nog tips in het algemeen om te besparen?
wat ik ieder geval niet wil opgeven in het algemeen
sportschool
af en toe iets leuks doen bios uitgaan
4 keer per jaar naar fantasy evenement
dus wie heeft er tips ook kwa boodschapen wil zo gezond mogelijk
ik koop nooit koekjes of chips enzo.
ps ben laageleterd dus sorry als het wat lastig te lezen is.
Eerst even ik had 2 jaar geleden erg veel rood staat bij bank. Met hulp toen kunnen oplossen. En deze week eindelijk de rood staat er af laten halen godzijdank en ik wil het ook nooit nooit meer.
Nu start ik met een schone lei maar omdat ik helaas een dure rekening van essent moest betalen moet ik het nu extreem rustig aan doen. Deze maand alleen geld voor boodschapen alle rekening zijn daar af getelt.Wie heeft er nog tips in het algemeen om te besparen?
wat ik ieder geval niet wil opgeven in het algemeen
sportschool
af en toe iets leuks doen bios uitgaan
4 keer per jaar naar fantasy evenement
dus wie heeft er tips ook kwa boodschapen wil zo gezond mogelijk
ik koop nooit koekjes of chips enzo.
ps ben laageleterd dus sorry als het wat lastig te lezen is.
woensdag 28 november 2012 om 18:59
Op boodschappen kun je besparen door naar en goedkope super te gaan. Ik koop zelf vaak aanbiedingen mbt groente, fruit en vlees.
Een goedkope zorgverzekering kiezen (of 1 die bij jou situatie past) via independer loont ook de moeite, net als je abonnementen onder lopen nemen of het goedkoper kan.
Een goedkope zorgverzekering kiezen (of 1 die bij jou situatie past) via independer loont ook de moeite, net als je abonnementen onder lopen nemen of het goedkoper kan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 28 november 2012 om 19:05
woensdag 28 november 2012 om 19:06
woensdag 28 november 2012 om 19:07
Je zegt het zelf al: Ik wil dit, en dit, en dit, en dit zeker niet opgeven. Dat werkt dus niet als je een klein budget hebt om van rond te komen, je zult dan eerst de belangrijke rekeningen en dingen moeten betalen, dan pas de leuke en extra dingen. Dus, toch eerst het belangrijke doen en dan pas naar het evenement als dat er nog vanaf kan meid. Met zo'n instelling kom je geheid weer in het rood.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
woensdag 28 november 2012 om 19:10
quote:misslexie schreef op 28 november 2012 @ 19:07:
Heb je een tuintje? Kun je ook zelf groente en fruit gaan verbouwen. Kost wel wat tijd maar is niet duur.
Op het moment dat jouw boontjes van plantjes (kosten, ook voor grond/compost) tot eetbare exemplaren zijn gegroeid, kosten ze op de markt ook niet veel. Je moet het vooral doen voor de leuk en het plezier wat je hebt om de dingen in je mini-moestuintje te zien groeien, dan dat je het doet om goedkoper uit te zijn.
Bovendien kan er nu niets/niet veel meer geplant worden, dus dat is iets voor de langere termijn.
Heb je een tuintje? Kun je ook zelf groente en fruit gaan verbouwen. Kost wel wat tijd maar is niet duur.
Op het moment dat jouw boontjes van plantjes (kosten, ook voor grond/compost) tot eetbare exemplaren zijn gegroeid, kosten ze op de markt ook niet veel. Je moet het vooral doen voor de leuk en het plezier wat je hebt om de dingen in je mini-moestuintje te zien groeien, dan dat je het doet om goedkoper uit te zijn.
Bovendien kan er nu niets/niet veel meer geplant worden, dus dat is iets voor de langere termijn.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
woensdag 28 november 2012 om 19:15
helaas heb geen tuin heb een balkon.
Ik weet dat niet alles kan en ik weet ook dat niet alles kan dus kies ik deze maand voor bios geen evenement heb ik kleding nodig gaat dit voor daar let ik ook erg op.En ik zorg altijd dat mijn rekening betaalt zijn.Zijn rekening te duur bijv 300 euro in een keer gezien ik meestal in een normale maand 200 a 300 overhoud dan vraag ik een betaling regeling.Ik vraag gewoon tips om te kijken hoe ik het anders kan aanpaken zodat ik niet alles hoef op te geven ga nu echt heel weinig weg. En wil ook gewoon eens een keertje weg kunnen. Zoals deze maand zit alleen boodschapen in
en dat doe ik dan ook niks extra,s
Ik weet dat niet alles kan en ik weet ook dat niet alles kan dus kies ik deze maand voor bios geen evenement heb ik kleding nodig gaat dit voor daar let ik ook erg op.En ik zorg altijd dat mijn rekening betaalt zijn.Zijn rekening te duur bijv 300 euro in een keer gezien ik meestal in een normale maand 200 a 300 overhoud dan vraag ik een betaling regeling.Ik vraag gewoon tips om te kijken hoe ik het anders kan aanpaken zodat ik niet alles hoef op te geven ga nu echt heel weinig weg. En wil ook gewoon eens een keertje weg kunnen. Zoals deze maand zit alleen boodschapen in
en dat doe ik dan ook niks extra,s
woensdag 28 november 2012 om 19:18
woensdag 28 november 2012 om 19:19
Lidle en Aldi zijn ook geen goedkope winkels, je moet echt weten wat de prijzen zijn, en de reclame's met andere winkels vergelijken, en als je ,met de auto boodschappen haalt en je moet omrijden om bij de lidl of aldi te komen, is het zonde van de benzine en je geld.
De aantal artikelen bij de lidl of aldi die ietsje goedkoper zijn dan bijv ah is zo weinig dat het eigenlijk de moeite niet meer is om er speciaal naar toe te gaan.
De aantal artikelen bij de lidl of aldi die ietsje goedkoper zijn dan bijv ah is zo weinig dat het eigenlijk de moeite niet meer is om er speciaal naar toe te gaan.
woensdag 28 november 2012 om 19:20
meer werken? ik werk al 40 uur meer gaat echt niet lukken.
ik spaarde altijd 150 euro wil ik nu weer gaan doen geleukig komen die extra rekening niet heel vaak voor.Ja ik doe dat nu ook en zeg ook gewoon nee als mensen vragen voor bios en ik heb geen geld.Daarom heb ik nu de roodstand van bank afgehaald kan dus niet meer er over heen op is op dus
ik spaarde altijd 150 euro wil ik nu weer gaan doen geleukig komen die extra rekening niet heel vaak voor.Ja ik doe dat nu ook en zeg ook gewoon nee als mensen vragen voor bios en ik heb geen geld.Daarom heb ik nu de roodstand van bank afgehaald kan dus niet meer er over heen op is op dus