Geld & Recht alle pijlers

rondkomen klein budget

28-11-2012 18:53 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
hi iedereen tijdje geleden topic gemaakt maar kan hem nergens tereug vinden.

Eerst even ik had 2 jaar geleden erg veel rood staat bij bank. Met hulp toen kunnen oplossen. En deze week eindelijk de rood staat er af laten halen godzijdank en ik wil het ook nooit nooit meer.

Nu start ik met een schone lei maar omdat ik helaas een dure rekening van essent moest betalen moet ik het nu extreem rustig aan doen. Deze maand alleen geld voor boodschapen alle rekening zijn daar af getelt.Wie heeft er nog tips in het algemeen om te besparen?

wat ik ieder geval niet wil opgeven in het algemeen

sportschool

af en toe iets leuks doen bios uitgaan

4 keer per jaar naar fantasy evenement

dus wie heeft er tips ook kwa boodschapen wil zo gezond mogelijk

ik koop nooit koekjes of chips enzo.

ps ben laageleterd dus sorry als het wat lastig te lezen is.
Ehm, eten kopen op de markt en dan vooral aan het eind van de dag als alles goedkoper is. Altijd naar de Aldi of de Lidl gaan. Veel fietsen en lopen. Bioscoopbonnen vragen voor je verjaardag.
En als je echt in de problemen komt kun je natuurlijk naar de Voedselbank.
Op boodschappen kun je besparen door naar en goedkope super te gaan. Ik koop zelf vaak aanbiedingen mbt groente, fruit en vlees.

Een goedkope zorgverzekering kiezen (of 1 die bij jou situatie past) via independer loont ook de moeite, net als je abonnementen onder lopen nemen of het goedkoper kan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Voedselbank? Ik geloof dat die niet bedoeld is voor mensen die wel gewoon naar de sportschool gaan, af en toe wat leuks doen en 4x per jaar naar een fantasy event gaan.
Dit topic bedoel je?

keuze,s maken omdat niet alles kan
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Op de etenspijler staan veel budgetrecepten en op de geldpijler staat het vrekkentopic met veel tips.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
@FullHouse Vandaar dat ik er ook bij zeg dat dat een optie is als ze echt in de problemen komt.
oke ik hoef niet naar de voedsel bank zo erg is het niet

ik wil gewoon besparen en kijken hoe ik dingen anders kan aanpakken ik werk gewoon
jup thanks
Heb je nog abonnementen dan? Op tijdschriften, een krant of iets? Die kun je natuurlijk opzeggen. En hoeveel tv-zenders heb je? Kunnen er wellicht ook wel een aantal van weg.

En op kleding kun je natuurlijk ook flink besparen. Ga naar H&M of de Hema en dan alleen als er aanbiedingen zijn.
bedankt ga ik daar eens kijken
Sowieso kun je flink besparen door relatief dure dingen als shampoo en waspoeder en make up alleen in de aanbieding te kopen. Supermarkten hebben die dingen vaak elke zoveel weken afgeprijsd. Als je daar een beetje op let scheelt 't vaak wel 50 procent.
Je zegt het zelf al: Ik wil dit, en dit, en dit, en dit zeker niet opgeven. Dat werkt dus niet als je een klein budget hebt om van rond te komen, je zult dan eerst de belangrijke rekeningen en dingen moeten betalen, dan pas de leuke en extra dingen. Dus, toch eerst het belangrijke doen en dan pas naar het evenement als dat er nog vanaf kan meid. Met zo'n instelling kom je geheid weer in het rood.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Heb je een tuintje? Kun je ook zelf groente en fruit gaan verbouwen. Kost wel wat tijd maar is niet duur.
Weten wat de seizoensproducten zijn. Die inkopen op de markt (of direct bij een boer) en zelf koken; vers, zonder pakjes en zakjes en goedkoop.
quote:misslexie schreef op 28 november 2012 @ 19:07:

Heb je een tuintje? Kun je ook zelf groente en fruit gaan verbouwen. Kost wel wat tijd maar is niet duur.

Op het moment dat jouw boontjes van plantjes (kosten, ook voor grond/compost) tot eetbare exemplaren zijn gegroeid, kosten ze op de markt ook niet veel. Je moet het vooral doen voor de leuk en het plezier wat je hebt om de dingen in je mini-moestuintje te zien groeien, dan dat je het doet om goedkoper uit te zijn.

Bovendien kan er nu niets/niet veel meer geplant worden, dus dat is iets voor de langere termijn.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
@himalaya Ok, goed punt.

@TO Heb je een goed beeld van waar je geld naar toe gaat? Zo niet, maak daar eens een overzicht van. Wie weet kom je dan nog iets tegen waar je op kunt bezuinigen.
helaas heb geen tuin heb een balkon.

Ik weet dat niet alles kan en ik weet ook dat niet alles kan dus kies ik deze maand voor bios geen evenement heb ik kleding nodig gaat dit voor daar let ik ook erg op.En ik zorg altijd dat mijn rekening betaalt zijn.Zijn rekening te duur bijv 300 euro in een keer gezien ik meestal in een normale maand 200 a 300 overhoud dan vraag ik een betaling regeling.Ik vraag gewoon tips om te kijken hoe ik het anders kan aanpaken zodat ik niet alles hoef op te geven ga nu echt heel weinig weg. En wil ook gewoon eens een keertje weg kunnen. Zoals deze maand zit alleen boodschapen in

en dat doe ik dan ook niks extra,s
En meer werken levert natuurlijk ook meer geld op. Hoeveel uur werk je nu? Kun je eventueel meer werken?
Beter gaan budgeteren. Standaard geld op een spaarrekening zetten, zodat je 'klappen' va ¤300,- kan opvangen en geen betalingsregeling hoeft te treffen.

Consequent een kasboek bijhouden

Jezelf een weekbudget geven

Sparen voor tripjes, en niet gaan als je het kan niet betalen

Prioriteiten stellen
Lidle en Aldi zijn ook geen goedkope winkels, je moet echt weten wat de prijzen zijn, en de reclame's met andere winkels vergelijken, en als je ,met de auto boodschappen haalt en je moet omrijden om bij de lidl of aldi te komen, is het zonde van de benzine en je geld.

De aantal artikelen bij de lidl of aldi die ietsje goedkoper zijn dan bijv ah is zo weinig dat het eigenlijk de moeite niet meer is om er speciaal naar toe te gaan.
meer werken? ik werk al 40 uur meer gaat echt niet lukken.

ik spaarde altijd 150 euro wil ik nu weer gaan doen geleukig komen die extra rekening niet heel vaak voor.Ja ik doe dat nu ook en zeg ook gewoon nee als mensen vragen voor bios en ik heb geen geld.Daarom heb ik nu de roodstand van bank afgehaald kan dus niet meer er over heen op is op dus
Misschien kun je eens een kijkje nemen in dit topic: Viva Vrekkentopic VII

Daar staat ook ergens een hele waslijst met manieren waarop je kunt besparen.
Je wilt hem niet opzeggen, maar de tip geef ik je toch : sportschool abo opzeggen en gaan joggen, is gratis en je haalt er ook nog s een frisse neus bij !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven