Geld & Recht alle pijlers

salaris achteruitgang vast contract

06-11-2010 18:41 41 berichten
Ik word me daar een partij erbij genaaid bij het bedrijf waar ik een vast contract krijg!

Bij mijn uitzendbureau verdiende ik 11,71 p/u bruto. Ik zou dat minimaal blijven verdienen was de belofte, en zelfs iets meer (ik heb een master, en zit in een mbo functie) maar nu heb ik het contract gekregen en heb het uitgerekend en ik ga juist minder verdienen!

klopt mijn berekening? ( er staat in contract: "het salaris bedraagt bij aanvang van het contract 1986 euro bruto per maand op basis van 40 uur".

ik heb voor een kwartaal berekend: 1986 * 3 = 5958

5958/(13*40) = 11,45 p/u

Ik ga er dus 0,26 cent per uur op achteruit! dat kunnen ze toch niet maken! Bovendien ben ik te laag ingeschaald. Ik werk al drie jaar voor dit bedrijf en mijn functie valt in categorie D, maar ik ben ingeschaald voor categorie B (zo maak ik op uit de cao, is echt voor de allerlaagsten). Ik zou 10 cent meer verdienen dan nu zodra ik een periodiek opschuif (in januari al) en de 1,5% die we allemaal omhoog gaan.

Moet ik dit accepteren?
quote:Carrrie schreef op 06 november 2010 @ 21:12:

Kan het zijn dat het gaat om een 38-urig contract?

ja dat is ook erg verwarrend, want in het contract staat op basis van 40 urige werkweek (helaas ga ik er maar 24 tot 32 werken, krijg 24 betaald en dan alles wat ik meer werk wordt eens per 3 maand uitbetaald) maar in de cao staat bij definitie van uurloon: 1/167,33 deel van het maandsalaris gebaseerd op een dienstverband van 38,47 uren per week (dat is 11,87 p/u). dus wat is het nou?

Maandag maar even met HR overleggen.
Alle reacties Link kopieren
Bio, ik lees nu dat je gedetacheerd bent, vergeet dan mijn verhaal van de wachtdagcompensatie, dat is nu niet van toepassing,

Als er in je contract staat: maandloon op basis van 40 uur per week, dan is het inderdaad 11,45.

Zo te lezen ga je er dan idd wat op achteruit, (het loon staat los van wat je aan ATV of een eventuele 13e maand krijgt)

Wellicht ben je toch in de verkeerde schaal geplaatst.
Misschien zijn ze gaan rekenen vanuit je nettoloon? Ik zou een nettoloon opvragen en het dan vergelijken.
Maar als je niet fulltime gaat werken,kan je ook niet uitgaan van een fulltime salaris toch?

Daar wordt toch veel minder van ingehouden?

Toen ik van fulltime naar parttime ging dacht ik ook de helft gaan verdienen,maar hield veel meer over.

Snapte eigenlijk niet dat ik voor die paar centen meer 20uur per werkte meer werkte.

(was in de gulden tijd,ging van 1400 gulden voor 40 uur naar 1100 voor 20 uur!)
quote:daffyduck schreef op 07 november 2010 @ 11:12:

Maar als je niet fulltime gaat werken,kan je ook niet uitgaan van een fulltime salaris toch?

Toen ik van fulltime naar parttime ging dacht ik ook de helft gaan verdienen,maar hield veel meer over.

Snapte eigenlijk niet dat ik voor die paar centen meer 20uur per werkte meer werkte.

(was in de gulden tijd,ging van 1400 gulden voor 40 uur naar 1100 voor 20 uur!)ik ga ook niet uit van een fulltime salaris, daarom moet ik weten of wat ik per uur verdien, want bij een uitzendbureau krijg je per week betaald en dan zit ort er ook al bij in, en ik heb alleen bijgehouden in een excell sheet wat ik netto per week kreeg gemiddeld. aangezien mijn werkuren per week nogal kunnen verschillen is het gewoon lastig uitrekenen wat mijn brutoloon was bij het uitzendbureau, en of ik er op vooruit ga of op achteruit.
Het heeft helemaal geen zin om naar nettoloon te kijken, daar kan door onder andere ATV toeslag, pensioenbijdrage, een eventuele ziektekostenbijdrage best een verschil in zitten bij UZB of bedrijf zelf.

Waar het om gaat is het bruto uurloon op basis van 40 uur per week. Daar rekent het uzb mee en zoals jij in je openingspost zegt staat het ook in je contract.

Dus: bij het uzb is je brutouurloon op basis van 40 uur 11,71 en bij het bedrijf is het 11,45.

Daar moet je over in gesprek!
quote:moppie0407 schreef op 07 november 2010 @ 12:12:

Het heeft helemaal geen zin om naar nettoloon te kijken, daar kan door onder andere ATV toeslag, pensioenbijdrage, een eventuele ziektekostenbijdrage best een verschil in zitten bij UZB of bedrijf zelf.

Waar het om gaat is het bruto uurloon op basis van 40 uur per week. Daar rekent het uzb mee en zoals jij in je openingspost zegt staat het ook in je contract.

Dus: bij het uzb is je brutouurloon op basis van 40 uur 11,71 en bij het bedrijf is het 11,45.

Daar moet je over in gesprek!geheel eens, heldere samenvatting! was het maar vast morgen!
Of ben je er niet zeker van wat nu precies je brutouurloon is Bio? Dan moet je dat eerst maar eens navragen bij het uzb. Zeker als je te maken hebt met ORT is het best verwarrend soms. OVerigens moet het wel op je loonstrook staan die je van het uzb hebt gekregen
ik weet zeker dat het 11,71 is.. de ort word daarna pas berekend dus als ik op zondag 4 uren heb gewerkt staat er: 11,71 * 4 * 1,50 = bedrag. (omdat ik op zondag 150% krijg van mijn normale uurloon)
wow het is zelfs 11,73 ;)
sorry dacht dat je eerst een jongen was, want tegenwoordig kunnen jongens ook bitches zijn XD
en mochten jullie nog niet opvallen, de overheid zit elke werknemer te naaien met een belastinggedeelte over de zvw te heffen terwijl dat gewoon 0 is......maar aangeizne 80% van de bevolking te dom is om het te snappen, wordt het getolereerd.....
Lucht het op 26hollister?
quote:daffyduck schreef op 07 november 2010 @ 11:12:

(was in de gulden tijd,ging van 1400 gulden voor 40 uur naar 1100 voor 20 uur!)wtf heeft je afgesproken maandloon/uurtarief te maken met hoeveel uren je werkt.....weet je wel wat de vraag is, en over je kwestie....ooit gehoord van arbeidskorting en heffingskorting? zal wel niet, ga daar aub eerst over informeren....iedereen heeft te maken met schaal 1, 2 of 3, de meesten zitten toch in schaal 1 en betaal je evenveel belasting als een ander, maar of je in aanmerking komt voor kortingen, dat is de vraag en hoeveel...
Ik zou je morgen wel iets anders uitdrukken dan hier.

'Ik word me toch een partij genaaid door jullie' is niet zo'n goede openingszin ,
quote:vivagirl81 schreef op 27 februari 2011 @ 13:25:

Ik zou je morgen wel iets anders uitdrukken dan hier.

'Ik word me toch een partij genaaid door jullie' is niet zo'n goede openingszin ,Topic is van november, dus het zal wel al geregeld zijn denk ik

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven