Geld & Recht alle pijlers

Scheldende werkgever

19-09-2015 08:36 142 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond zitten we op de bank, film aan en niets aan de hand. Dan krijgt man een aantal apps via de groeps app, van werkgever. Er wordt hem in niet mis te verstane scheldwoorden verteld water mis met hem is.

Man kookt van woede maar heeft heel braaf terug gereageerddat hij dit niet begreep. Daarna schermafbeeldingen gemaakt en de app volledig genegeerd. Waar werkgever tot na middernacht bezig bleef.

Man ziet het nu niet zitten om maandag te gaan werken, zoals hij het zelf zegt:"geen zin in geschijnheil of vechtpartij". Hij wil echter ook geen werkweigering plegen. Solliciteren staat nu op nummer 1.

Heeft iemand (onderbouwd) advies over hoe wij dit aan kunnenpakken?
Schelden via een groepsapp? En dat was alleen tegen hem gericht?

Goed dat jullie scherm afbeeldingen hebben gemaakt.

Ik zou maandag toch gewoon naar mn werk gaan. Misschien had werkgever wel te veel gezopen en een pestbui. Geen excuus hoor, maar het kan wel een reden zijn. Ik zou eerst maandag maar eens horen. Met opgeheven hoofd naar het werk gaan en gewoon rustig afwachten wat er komt.
Het bestaat niet dat hier niet al van alles speelde.

Vertel eens?
Vandaag bellen en uitleg vragen. Misschien is de telefoon van de baas wel gejat. Als de baas dit echt heeft gedaan: hem laten vrerklaren waarom...
Ik zou ook gewoon naar het werk gaan en daar eerst maar eens horen waar dit op slaat. Hij zal toch moeten gaan, anders is het werkweigering. Is er nog iemand die boven zijn baas staat? Anders daar een gesprek mee aan gaan hierover.
quote:sandra1905 schreef op 19 september 2015 @ 08:43:

Vandaag bellen en uitleg vragen. Misschien is de telefoon van de baas wel gejat. Als de baas dit echt heeft gedaan: hem laten vrerklaren waarom...Ik zou dit niet via de telefoon doen, maar gewoon persoonlijk.
quote:Suze02 schreef op 19 september 2015 @ 08:42:

Het bestaat niet dat hier niet al van alles speelde.

Vertel eens?En dit. Kan me niet voorstellen dat er ineens vanuit het niets zo'n bericht komt. Of misschien heeft TO's man ook niet alles aan haar verteld...
Hoeveel collega's zaten er ook in die groepsapp en wat hebben zij er van gezegd?
Raar verhaal, een werkgever die vanuit het 'niets' begint te schelden via de app?
Als je zeker weet dat dit van de baas afkomstig is en dat kan je alleen weten als er niet al van alles aan de hand is geweest, dan zou ik zelf bellen vandaag en vragen wat er aan de hand is en kijken of ik eruit komt met de baas. Ik zou zijn leidingevende of iemand van HR bellen vandaga of maandagochtend.

En dan misschien wel maandag niet gaan maar me ziek melden door onthoudbare situatie gedrag werkgever als je man er vandaag niet uitkomt met hem.

Werkgevers mogen zich niet zo gedragen en dan is het stellige werkweigering niet per se aan de orde.

Maar je man moet zelf wel nog actie ondernemen om uit te zoeken wat er aan de hand is of om het bij te leggen.

En er moet je man niet iets heel ergs te verwijten zijn. Bijvoorbeeld ernstige nalatigheid of diefstal ofzo.
Het eerste waar ik aan dacht was zal die werkgever dronken zijn geweest.

Ik zou hem een bericht zenden via de app of mail dat ik aanstaande maandag voor ik aan het werk ga een gesprek wens. (Voordeel van app is dat je aan de blauwe vinkjes kunt zien dat het gelezen ís)

Staat er nog iemand boven werkgever? Is je man lid van een vakbond? Bedrijf groot genoeg voor een OR? Want deze kun je ook om hulp/ondersteuning vragen voor en tijdens het gesprek. Ik zou dat gesprek zeker niet alleen aangaan.
Dot wordt een drama.

Ik zou alvast juridisch advies inwinnen, want of hij vliegt eruit of (neembik aan) hij wil daar niet blijven.

Maaar serieus...uitschelden via groepsapp?? Spelen jullie winkeltje op t schoolplein ofzo?
In de groeps app zaten alle collega's, de berichten waren enkel aan hem gericht. Man verteld heel veel, en al zullen er vast dingen tussen zitten die op zich gegrond zijn.. Iemand vuile Gore tering flikker noemen in een groeps App is niet heel erg professioneel. Dat had mijn inziens beter in een functioneringsgesprek gekund.

Man werkt er al 10 jaar en langer, dit is nooit zo aan de orde geweest.

Werkgever heeft geen 'zin' meer in het bedrijf, of het financieel ook niet lekker loopt wil hij niet aangeven. Wel is er een plan om het bedrijf voor overname te laten gaan.
Bellen lijkt me geen goed idee , omdat alles wat in zo'n gesprek wordt gezegd een zijn-woord-tegen-jouw-woord verhaal wordt en eventuele afspraken of toestemmingen niet rechtsgeldig zijn.

Ik denk dat je maandagochtend eerst heen moet gaan en een gesprek aan gaat, en aan de hand daarvan beslist wat je doet.

Ik vind het wel een vreemd verhaal, en ik denk dat hier meer aan de hand is?
Ik zou hier echt werk van maken !!!
Het is een groep mannen die elkaar via de app schuine moppen verteld, stomme filmpjes en plaatjes stuurt. In de hele App staat nergens zoiets achterlijks.
Oh en verder contact aangaan of zoeken via WhatsApp dus ook niet, ook al heeft de baas dat wel gedaan/doen ze dat vaker.
quote:emelis schreef op 19 september 2015 @ 08:56:

In de groeps app zaten alle collega's, de berichten waren enkel aan hem gericht. Man verteld heel veel, en al zullen er vast dingen tussen zitten die op zich gegrond zijn.. Iemand vuile Gore tering flikker noemen in een groeps App is niet heel erg professioneel. Dat had mijn inziens beter in een functioneringsgesprek gekund.

Werkgever heeft geen 'zin' meer in het bedrijf, of het financieel ook niet lekker loopt wil hij niet aangeven. Wel is er een plan om het bedrijf voor overname te laten gaan.Ehm nee daar ook niet.
Schelden is nooit oké, ook niet in een functioneringsgesprek.

Dit is echt bizar.
Ik zou maandagochtend mijn rechtsbijstand eens bellen. Gewoon alvast voor de zekerheid. Of de bond als man er bij eentje zit.

En heeft deze leidingevende een leidingevende? Ik zou die wel bellen vandaag. Laat die scheldende gek maar zitten inderdaad.
Als ik jouw man was zou ik maandag een afspraak plannen met deze manager en er met iemand anders (bijv. iemand van personeelszaken / or / vertrouwenspersoon) heengaan.

Dat een manager geen zin heeft in het bedrijf is geen excuus om zich zo te gedragen. Maar er speelt vast meer als jij zegt dat het misschien wel terecht is dat jouw man kritiek krijgt alleen niet de manier waarop. Dit klinkt als een arbeidsconflict dat op uitbarsten staat.
quote:Goede-Fee schreef op 19 september 2015 @ 09:01:

Ik zou maandagochtend mijn rechtsbijstand eens bellen. Gewoon alvast voor de zekerheid. Of de bond als man er bij eentje zit.En dit.
quote:emelis schreef op 19 september 2015 @ 08:56:

Werkgever heeft geen 'zin' meer in het bedrijf, of het financieel ook niet lekker loopt wil hij niet aangeven. Wel is er een plan om het bedrijf voor overname te laten gaan.Dat had beter in een functioneringsgesprek gekund?
quote:emelis schreef op 19 september 2015 @ 08:59:

Het is een groep mannen die elkaar via de app schuine moppen verteld, stomme filmpjes en plaatjes stuurt. In de hele App staat nergens zoiets achterlijks.

1. Raar om zo'n groepsapp te hebben met collega's.

2. Nog vreemder dat de baas ook meedoet.
De baas begint te schelden omdat jouw man heel veel vertelt? Vertelt je man jou wel alles?

Schelden is natuurlijk idioot en volstrekt misplaatst maar doet die baas dat helemaal vanuit het niets? Dan heeft baas dus een soort mentale aandoening?
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven