Geld & Recht alle pijlers

Schulden.. Zie het even niet meer zitten...

27-01-2012 18:34 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
normaal post ik iets over leuke filmtips.. Of onzekerheden die ik gehad heb in mn relatie...

Maar waar ik eigenlijk iedere dag mee zit..zijn die rottige schulden..

Begrijp me niet verkeerd..ik werk gewoon fulltime...voldoe nu aan al mn vaste lasten..en normaal zou ik het makkelijk moeten redden..zelfs nog een hele hoop leuke dingen zou ik kunnen doen..maar in het verleden ben ik gewoon stom geweest! Stomme eigenlijk onnodige schulden gemaakt..waar ik nu natuurlijk voor op de blaren moet zitten..

Het is mn eigen schuld..en dat besef ik me maar al te goed...alleen ik voel me nu even zo kut!

Ik probeer me iedere dag er aan vast te houden dat ik dit jaar nog klaar ben(betaal dan ook een flink bedrag af per maand)...

Maar nu vandaag zie ik het gewoon even niet zitten! Ik kan een nieuw paar sokken me op dit moment niet eens veroorloven!

schuldsanering zit ik niet in..ik heb betalingsregelingen getroffen en regel het dus iedere maand zelf..

Mijn vriend weet ervan en echt hij wil me van alles geven...maar ik vind t zo moeilijk te accepteren..het is mijn schuld en ik vind dan ook maar dat ik zelf op de blaren moet zitten...heel soms neem ik t wel aan omdat ik anders echt niet uitkom, maar liever niet...

ook mn aflossing omlaag brengen wil ik niet(zou in overleg kunnen) maar wat schiet ik er mee op..ik verleng het probleem alleen maar!

Ik klink misschien nu als iemand die niks wil, maar ik wil van.die stomme schulden af! Schaam me er heel erg voor! en het brengt heel veel spanning mee...

Ik wil niet zoveel met dit topic..behalve het even van me afschrijven vandaag...voor mn werk moet ik van.de metro lopen door de stad naar waar ik werk.. En ik zie iedereen dan shoppen..en ondanks dat het mijn eigen schuld is dat ik dat nu nog niet kan..pfff kon wel janken vandaag..ik loop in mn oude kleren..en sommige dingen zelfs met kleine gaatjes..

Bedankt voor t lezen alvast
En het zijn niet alleen de kleren...ook kan ik soms niet eens normaal eten..ik durf t op mn werk niet te vertellen..maar als er dan weer 5 euro gevraagd word voor die verjaardag of dat geboren babytje..dan denk ik alleen maar help!
Wehkamp??
Er zijn leuke 2e hands winkels waar je kleding kunt halen, vintage!! Is dat niet wat voor je?

En met Wehkamp bedoelde ik, is dat waar de schulden vandaan komen??
ik zou het wel bespreken op de zaak, met je leidinggevende bijvoorbeeld. Is toch wel lastig als je die 5 euro niet kan missen. Bij ons zijn dit soort bijdragen vrijwillig. Dus de 1 geeft 10 en de ander 2 ofzo.

succes en sterkte ermee. Lijkt me erg moeilijk allemaal...
Nope..geen wehkamp...niet online shoppen iig..ook geen dingen op afbetaling gekocht...gewoon andere stomme schulden
quote:Anthonius schreef op 27 januari 2012 @ 18:39:

Wehkamp??

Nee, dat is een goede tip

Sterkte TO, nog even doorbijten en dan krijg je een tweede kans!
quote:Anthonius schreef op 27 januari 2012 @ 18:39:

Wehkamp??Twee keer en mosterd
Ik denk dat je gewoon wel even heel trots mag zijn op jezelf!

Je betaalt je vaste lasten, je hebt zelf geregeld dat je schulden afbetaald worden.

Je werkt full-time, zodat je dit jaar nog klaar bent met afbetalen!

Ik zeg: Goed Bezig!!
Bedankt voor de tip van het 2e hands shoppen...nog een paar maanden en dan is 1 eiser al afbetaald..dan kan ik daar misschien aan denken...
@ april88: zou je misschien iets meer willen vertellen over wat voor schulden het zijn en hoe ze zijn ontstaan??
@sas_andrea ... Ik zou het wel bespreekbaar willen maken...maar ik durf niet zo goed..het was al een hele stap om het mn vriend te vertellen..gelukkig steunt hij me wel! En veroordeelt hij me niet! Maar je hebt wel gelijk dat dat handig zou zijn als tenmjnste iemand het weet! Ik ga er moed voor verzamelen!
Hoi April,

Goed dat je het zelf kunt regelen en ik snap dat best dat je baalt. Heb je hier al eens een kijkje genomen op het vrekkentopic?

Hoop goede en bruikbare tips om te besparen.

Heb je een strak weekbudget?

En zou je ook niet eens een afspraak kunnen maken bij bv het maatschappelijk werk voor een budgetcursus?

Ik zelf heb momenteel ook schulden vanwege een scheiding en een huis dat (godzijdank) wel verkocht is maar met verlies.

Ik zelf zit in de luxe positie dat ik een nieuwe partner heb waar ik bij ben ingetrokken en de schulden die ik heb zijn bij mijn vader (moet wel worden terugbetaald maar net even iets vrijblijvender).

Mag ik vragen welke schulden jij dan hebt?
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:sas_andrea schreef op 27 januari 2012 @ 18:44:

@ april88: zou je misschien iets meer willen vertellen over wat voor schulden het zijn en hoe ze zijn ontstaan??

Wat doet dat ertoe vraag ik me af? Dat is toch een afgesloten hoofdstuk...

TO ik vind het héél knap van je dat je het zelf oplost.

Je hebt het zelf opgepakt en je uitgavenpatroon aangepast, super! Het is nu even heel erg op een houtje bijten maar hou vast aan het idee dat je er dus dit jaar nog vanaf zult zijn. Hou vol hou vol!
als niemand er van af weet, kan er ook geen rekening mee gehouden worden. En tuurlijk, als het voor jou een te pijnlijk iets is, moet je het voor je zelf houden. Toch zou ik dit soort dingen wel bespreekbaar maken. Ook in dit topic zou het wel handig zijn als je een klein beetje uit kunt leggen over wat voor schulden we het hebben gezien het blijkbaar geen lenen was.
quote:Hangmat schreef op 27 januari 2012 @ 18:48:

[...]

TO ik vind het héél knap van je dat je het zelf oplost.

Je hebt het zelf opgepakt en je uitgavenpatroon aangepast, super! Het is nu even heel erg op een houtje bijten maar hou vast aan het idee dat je er dus dit jaar nog vanaf zult zijn. Hou vol hou vol!Het doet er ook in die zin niet toe dat het voor ons medeforummers op wat voor manier dan ook goed is om te weten maar ik zelf vroeg het omdat wij hier dan op anonieme wijze TO wellicht wat nuttige tips kunnen geven waar ze wat aan heeft (over aflossen, dingen waar ze wellicht recht op heeft en nog niet weet etc.._
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:Hangmat schreef op 27 januari 2012 @ 18:48:

[...]

misschien is het een goed leerpunt voor een ander?? een mens is nieuwsgierig??

@april88: idd wel heel goed dat je het zelf allemaal doet. denk dan aan het goede gevoel wat je zult hebben als je er van af bent. hoe vrij je dan zult zijn...
Super dat je zo goed bezig bent.

Je zegt dat je wel je afbetaling lager kan doen, maar dat dit geen zin heeft omdat je dan langer bezig bent.

Oke, misschien ben je langer bezig, maar als het daardoor wat meer leefbaar is en je je geen zorgen hoeft te maken of je die 5 euro kan missen?
Mijn grootste schuld is ontstaan uit een telefoonabonnement...1 te hoge rekening gemaakt...toen die niet betaald kon worden werden alle maanden bij die rekening gestopt...en werd het hele bedrag plus incassokosten de schuld...heeel stom! ...
April, ik snap dat de situatie nu echt heel erg klote is. Ik heb zelf ook een aantal jaren in mijn leven gehad dat er gewoon niet elke dag geld was om te eten. Kleding, uitgaan en dergelijke zat er uiteraard ook niet in. Ik had gelukkig geen schulden, maar daar was alles mee gezegd.

Je hebt er nu helemaal niets aan, maar achteraf beschouw ik die periode als een heel waardevol geschenk. Het heeft me zo ontzettend veel gebracht! Zo heeft het ertoe bijgedragen dat ik flink carriere heb gemaakt en nu een behoorlijk inkomen heb. Het heeft er voor gezorgd dat ik goed met geld om kan gaan. En, elke keer als ik nu iets koop dan kan ik daar enorm van genieten, of het nu gaat om iets heel duurs of juist om een superaanbieding in de uitverkoop.

Hou vol de komende maanden en vanaf volgend jaar zul je de rest van je leven dagelijks plezier hebben van het feit dat je deze periode achter je hebt kunnen laten!
Ik wil even zeggen dat ik het ontzettend knap van je vind dat het je zelfstandig is gelukt! En die tip van tweedehandskleding is inderdaad een goede of een weggeefwinkel waar ze winkelartikelen mogen weggeven, bijvoorbeeld zoveel kledingstukken per maand.

Ik zit in een vrijwillige schuldsanering, mij is het niet zelf gelukt, maar ik weet hoe het voelt. En hoe graag je alles wilt betalen, ik heb dat zelf ook,mijn inzet is 80% terwijl de eis maar 20% is. Ook ik heb altijd gewerkt. Het is soms niet makkelijk om nee te zeggen of het uit te leggen. Ik vertel niet dat ik erin zit maar wel dat ik financieel niet veel kan missen. Gelukkig raak je op een gegeven moment gewend aan minder budget en door tips en trucjes hou je soms zelfs wat over en dan is het heerlijk om zelf iets te kunnen kopen, bijvoorbeeld een verjaardagscadeau

Ik wil je heel heel veel sterkte wensen en de eindstreep is in zicht!
Allereerst, complimenten dat je jouw schulden zo hard aanpakt. En hou je er aan vast, aan het eind van het jaar ben je ervan af. Je bent ontzettend goed bezig!

Niet aan leidinggevende vertellen dat je schulden hebt! Echt, doe het niet, je krijgt er alleen maar een stigma van en je schiet er niets mee op. Vertel die collega die komt collecteren dat je het geld niet kunt missen en voel je er niet schuldig over. Het is een vrijwillige bijdrage en hoe vaak heb je nu werkelijk een echte band met de persoon waarvoor gecollecteerd wordt? Geven is makkelijker maar als het niet kan dan kan het niet. En komt er zogenaamd leuk bedoeld commentaar "dat jij met jouw salaris toch wel ¤ 5,- kunt missen" dan zeg je met een glimlach " nee sorry, ik heb al andere verplichtingen". Echt, alleen de eerste keer doet pijn maar dan wordt het steeds makkelijker.
ach so... Ik snap het. Ben misschien wat achterdochtig soms, bang dat TO nog even wat zout in de wonde krijgt over de oorzaak van de schuld.
@brianna...ik begrijp wat je bedoeld...en soms denk ik ook dat ik dat moet doen...maar het andere moment denk ik weer dan ben ik nog langer bezig...en ik haat dat zo!
even een

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven