Geld & Recht alle pijlers

Scooter op parkeervak

01-05-2018 19:14 108 berichten
Een buurman van mij heeft een auto en een scooter. Hij parkeert zijn auto in een goed parkeervak (=vlak voor de portiekdeur en geen bomen ernaast, dus veel minder kans op vogelpoep op de auto) en zijn scooter op de stoep. Als hij weggaat met de auto, zet hij zijn scooter in dat parkeervak zodat niemand anders daar kan parkeren. Zo blijft hij de hele dag weg en weet hij zeker dat hij een goede parkeerplek heeft wanneer hij terugkomt. Want wanneer hij terugkomt, zet hij zijn scooter weer op de stoep en zijn auto in het parkeervak.

Mijn vraag is eigenlijk of je een scooter mag parkeren in een parkeervak voor auto’s.

(Ik ben zelf niet zo mobiel door zenuwpijn in mijn voeten en ik zou ook wel eens vlak voor de deur willen parkeren.)
Een buurvrouw heeft al eens met die man gepraat dat het niet eerlijk is wat hij doet om een parkeerplek zo bezet te houden met zijn scooter, maar hij lapt het aan zijn laars.
Wat een aso, ga eens een praatje met de wijkagent maken. Kijk eens of die een oplossing heeft.
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat mag niet.
https://www.startpagina.nl/v/vervoer/br ... s-bestemd/

https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?p=894553
enn wijzigde dit bericht op 01-05-2018 19:29
58.14% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Volgens mij mag het niet
Ik zou mn energie niet in deze man steken, die heeft duidelijk een kronkel in zn kop.
if we all light up, we can scare away the dark...
Nee, dat mag niet.

RIJBEWIJS AM - DEEL G: OP DE WEG LES 25: WAAR EEN BROMFIETS PARKEREN

https://www.gratisrijbewijsonline.be/th ... s-parkeren
enn wijzigde dit bericht op 01-05-2018 19:28
32.62% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Artikel 27 RVV

Fietsen en bromfietsen worden geplaatst op het trottoir, op het voetpad of in de berm dan wel op andere door het bevoegde gezag aangewezen plaatsen.

https://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?t=31903
volgens mij staat hier het goede antwoord bij
anoniem_353805 wijzigde dit bericht op 01-05-2018 19:24
46.37% gewijzigd
Hier iemand die met precies dezelfde situatie zat:
https://www.hulpverleningsforum.nl/inde ... ic=29123.0
Goed, het mag dus niet. Maar wat doe je eraan? Vriendelijk vragen heb je al gedaan maar daar heeft meneer lak aan. De wijkagent zou je kunnen proberen maar als de jouwe net zo doortastend is als de mijne dan heb je daar niets aan. Blijft over zelf handelen. Je kan het ding verplaatsen en je auto er neerzetten, maar als het echt een aso is dan heb je de poppen aan het dansen.

Dus ik sluit me aan bij tatlitatli, ik zou m'n energie er niet in steken.
Artikel 27

Fietsen en bromfietsen worden geplaatst op het trottoir, op het voetpad of in de berm dan wel op andere door het bevoegde gezag aangewezen plaatsen.

Gebruik van lichten tijdens het rijden

http://www.scooterbelang.nl/nl/verkeersregels-bromfiets
Kun je niet proberen om een invalideparkeerplaats ervan te laten maken? Omdat je schrijft dat je zenuwpijn hebt... Of heb je daar toch geen recht op?
Het is in veel (met name oudere) middenstandsbuurten, zeg maar de straten met rijtjeshuizen van tussen 1950 en 1970, nu eenmaal een strijd om je auto kwijt te kunnen. In principe is er voor ieder huis ruimte voor 1 auto langs de stoeprand, maar veel mensen hebben tegenwoordig 2 of soms zelfs 3 auto's per gezin, omdat een nog inwonend kind ook een auto heeft. En dat past nou eenmaal niet.

Ik denk dat het eerlijkste zou zijn met elkaar in de straat te regelen dat iedereen 1 parkeerplek voor zijn eigen voordeur heeft, waar anderen dus vanaf blijven, en hebben ze meer auto's, dan moeten ze zelf maar zien waar ze die plaatsen, maar in elk geval niet voor de deur van de buren. Zo verdeel je de lasten eerlijk.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Is het een scooter waar je met een bromfietsrijbewijs op mag, of is het een motorscooter?
pejeka schreef:
01-05-2018 19:35
Ik denk dat het eerlijkste zou zijn met elkaar in de straat te regelen dat iedereen 1 parkeerplek voor zijn eigen voordeur heeft, waar anderen dus vanaf blijven, en hebben ze meer auto's, dan moeten ze zelf maar zien waar ze die plaatsen, maar in elk geval niet voor de deur van de buren. Zo verdeel je de lasten eerlijk.

Dat werkt in de praktijk toch niet. Moet je dan al je bezoek ook vertellen waar ze niet mogen parkeren? En je hebt altijd aso's die zich niets aantrekken van gemaakte afspraken.
RikM schreef:
01-05-2018 19:41
Dat werkt in de praktijk toch niet. Moet je dan al je bezoek ook vertellen waar ze niet mogen parkeren? En je hebt altijd aso's die zich niets aantrekken van gemaakte afspraken.
Het is niet anders. Maar géén afspraken maken, is zeker geen succes.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Kan iemand die scooter niet gewoon even per ongeluk omduwen
Ik lees hier alleen over fietsen en bromfietsen maar volgens mij bestaat er ook nog zoiets als een motorscooter, ook aangeduid als scooter. (rijbewijs A i.p.v. AM).
Overigens mogen ook die niet in een parkeervak geparkeerd worden.
Niet geschoten is altijd mis
In de straat van mijn schoonzusje leverde praten met betrokkene niets op (die parkeerde zijn bromscooter in een parkeervak en maakte de ketting vast aan zo’n boombumper dus niet te verplaatsen). Wijkagent leverde ook niets op. Toen heeft de brutaalste buurtbewoner een motorslot door het voorwiel van de scooter gelegd. Dat ding heeft zo twee weken gestaan en toen heeft de parkeerplaatshogger de ketting laten doorzagen. Hij heeft sindsdien geen scooter meer geplaatst.
Waarom schrijft de wijkagent of andere agenten hem geen bon als hij zijn scooter daar geparkeerd heeft?
Let’s go Brandon!
Geen idee wat de regels zijn, maar krijgt de buurman dan niet gewoon een boete?
pejeka schreef:
01-05-2018 19:35
Het is in veel (met name oudere) middenstandsbuurten, zeg maar de straten met rijtjeshuizen van tussen 1950 en 1970, nu eenmaal een strijd om je auto kwijt te kunnen. In principe is er voor ieder huis ruimte voor 1 auto langs de stoeprand, maar veel mensen hebben tegenwoordig 2 of soms zelfs 3 auto's per gezin, omdat een nog inwonend kind ook een auto heeft. En dat past nou eenmaal niet.

Jammer voor je dat de verkiezingen net geweest zijn.
Ik zou even kijken bij welke partijen je het beste kan lobbyen in Den Haag om dit er door te krijgen.
Oja, niet vergeten: ieder heeft recht op een eigen parkeervak voor het huis, vrij van vogelpoep, vrij van spelende kinderen in de buurt (want fietsjes zouden wel eens schade kunnen aanbrengen), oja en voor buuf met SUV een metertje extra. Leg ook even vast dat er elk jaar verplicht een buurtoverleg plaats zal vinden om het verdeelplan voor het komende jaar vast te leggen. Plus wie de kapvergunning voor de bomen indient in verband met het vogelpoepvrij-recht. Alleen toegankelijk voor mensen met rijbewijs.
Zoiets?
Ik zou de wijkagent bellen en vragen of hij er iets aan kan doen of eens collega's kan sturen om bonnetjes te schrijven in de straat/wijk overdag als buurman niet thuis is.
Waarom vraag je dan geen invalidenparkeerpas aan?
Maxieee schreef:
01-05-2018 19:15
Een buurvrouw heeft al eens met die man gepraat dat het niet eerlijk is wat hij doet om een parkeerplek zo bezet te houden met zijn scooter, maar hij lapt het aan zijn laars.
Jij en de buurvrouw parkeren jullie auto's in de parkeervakken ernaast en dan zo krap dat zijn auto er niet meer tussen kan.
Als er vakken naast zijn.

Als er geen vakken naast zijn zet iemand zijn scooter bij die andere scooter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven