Scooter op parkeervak
dinsdag 1 mei 2018 om 19:14
Een buurman van mij heeft een auto en een scooter. Hij parkeert zijn auto in een goed parkeervak (=vlak voor de portiekdeur en geen bomen ernaast, dus veel minder kans op vogelpoep op de auto) en zijn scooter op de stoep. Als hij weggaat met de auto, zet hij zijn scooter in dat parkeervak zodat niemand anders daar kan parkeren. Zo blijft hij de hele dag weg en weet hij zeker dat hij een goede parkeerplek heeft wanneer hij terugkomt. Want wanneer hij terugkomt, zet hij zijn scooter weer op de stoep en zijn auto in het parkeervak.
Mijn vraag is eigenlijk of je een scooter mag parkeren in een parkeervak voor auto’s.
(Ik ben zelf niet zo mobiel door zenuwpijn in mijn voeten en ik zou ook wel eens vlak voor de deur willen parkeren.)
Mijn vraag is eigenlijk of je een scooter mag parkeren in een parkeervak voor auto’s.
(Ik ben zelf niet zo mobiel door zenuwpijn in mijn voeten en ik zou ook wel eens vlak voor de deur willen parkeren.)
dinsdag 1 mei 2018 om 20:29
een invalideparkeerplaats krijg je niet zomaar. Dan moet je aan allerlei voorwaarden voldoen en wellicht voldoet TO daar gewoon net niet aan.
Zelf zou ik het melden bij de wijkagent en als dat niet het gewenste effect heeft, zou ik inderdaad de scooter aan de ketting leggen of iets dergelijks.
Mensen zoals die buurman zijn gewoon rottige egoisten die alleen reageren als ze er zelf echt last van hebben.
Zelf zou ik het melden bij de wijkagent en als dat niet het gewenste effect heeft, zou ik inderdaad de scooter aan de ketting leggen of iets dergelijks.
Mensen zoals die buurman zijn gewoon rottige egoisten die alleen reageren als ze er zelf echt last van hebben.
dinsdag 1 mei 2018 om 20:35
Het gaat niet om recht, maar om beschaafd afspraken maken met je buren. Zoals normale mensen kunnen. Maar als niet in staat bent tot beschaafd contact met je buren, houdt het inderdaad op.Courage-- schreef: ↑01-05-2018 20:03Jammer voor je dat de verkiezingen net geweest zijn.
Ik zou even kijken bij welke partijen je het beste kan lobbyen in Den Haag om dit er door te krijgen.
Oja, niet vergeten: ieder heeft recht op een eigen parkeervak voor het huis, vrij van vogelpoep, vrij van spelende kinderen in de buurt (want fietsjes zouden wel eens schade kunnen aanbrengen), oja en voor buuf met SUV een metertje extra. Leg ook even vast dat er elk jaar verplicht een buurtoverleg plaats zal vinden om het verdeelplan voor het komende jaar vast te leggen. Plus wie de kapvergunning voor de bomen indient in verband met het vogelpoepvrij-recht. Alleen toegankelijk voor mensen met rijbewijs.
Zoiets?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
dinsdag 1 mei 2018 om 20:47
Ertha schreef: ↑01-05-2018 20:29een invalideparkeerplaats krijg je niet zomaar. Dan moet je aan allerlei voorwaarden voldoen en wellicht voldoet TO daar gewoon net niet aan.
Nou, mijn buurvrouw heeft het redelijk makkelijk voor elkaar gekregen hoor. Ik denk dat als TO met een briefje van de dokter komt, het zo maar eens geregeld kan worden. En dan op die plek graag.
dinsdag 1 mei 2018 om 20:54
Afspraak 1: je parkeert waar je wil, mits het een parkeerplek betreft.
Afspraak 2: wie het eerst komt wie het eerst maalt
Afspraak 3: als het je niet bevalt zoek je lekker een huis met oprit.
TO: hier zou ik ook aanraden met de wijkagent te overleggen. Of, als je dat kan, de scooter lekker weghalen en er zelf parkeren.
dinsdag 1 mei 2018 om 20:55
Het gaat wel om recht.
Jij wil afspraken met buren terwijl het al prima in de wet geregeld is. Democratisch.
Zeg maar een heel groot burenoverleg.
dinsdag 1 mei 2018 om 20:58
Maar ook niet overal op de stoep, als de stoep te smal is bijv.
Daarom vroeg ik ook al of het motorscooter is of niet.
dinsdag 1 mei 2018 om 21:00
dinsdag 1 mei 2018 om 21:22
dinsdag 1 mei 2018 om 21:59
En een popcornkraam erachter zodat de hele buurt kan komen kijken hoe het afloopt!
dinsdag 1 mei 2018 om 22:14
dinsdag 1 mei 2018 om 22:23