Geld & Recht alle pijlers

Scooter op parkeervak

01-05-2018 19:14 108 berichten
Een buurman van mij heeft een auto en een scooter. Hij parkeert zijn auto in een goed parkeervak (=vlak voor de portiekdeur en geen bomen ernaast, dus veel minder kans op vogelpoep op de auto) en zijn scooter op de stoep. Als hij weggaat met de auto, zet hij zijn scooter in dat parkeervak zodat niemand anders daar kan parkeren. Zo blijft hij de hele dag weg en weet hij zeker dat hij een goede parkeerplek heeft wanneer hij terugkomt. Want wanneer hij terugkomt, zet hij zijn scooter weer op de stoep en zijn auto in het parkeervak.

Mijn vraag is eigenlijk of je een scooter mag parkeren in een parkeervak voor auto’s.

(Ik ben zelf niet zo mobiel door zenuwpijn in mijn voeten en ik zou ook wel eens vlak voor de deur willen parkeren.)
een invalideparkeerplaats krijg je niet zomaar. Dan moet je aan allerlei voorwaarden voldoen en wellicht voldoet TO daar gewoon net niet aan.

Zelf zou ik het melden bij de wijkagent en als dat niet het gewenste effect heeft, zou ik inderdaad de scooter aan de ketting leggen of iets dergelijks.
Mensen zoals die buurman zijn gewoon rottige egoisten die alleen reageren als ze er zelf echt last van hebben.
Alle reacties Link kopieren
Courage-- schreef:
01-05-2018 20:03
Jammer voor je dat de verkiezingen net geweest zijn.
Ik zou even kijken bij welke partijen je het beste kan lobbyen in Den Haag om dit er door te krijgen.
Oja, niet vergeten: ieder heeft recht op een eigen parkeervak voor het huis, vrij van vogelpoep, vrij van spelende kinderen in de buurt (want fietsjes zouden wel eens schade kunnen aanbrengen), oja en voor buuf met SUV een metertje extra. Leg ook even vast dat er elk jaar verplicht een buurtoverleg plaats zal vinden om het verdeelplan voor het komende jaar vast te leggen. Plus wie de kapvergunning voor de bomen indient in verband met het vogelpoepvrij-recht. Alleen toegankelijk voor mensen met rijbewijs.
Zoiets?
Het gaat niet om recht, maar om beschaafd afspraken maken met je buren. Zoals normale mensen kunnen. Maar als niet in staat bent tot beschaafd contact met je buren, houdt het inderdaad op.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ertha schreef:
01-05-2018 20:29
een invalideparkeerplaats krijg je niet zomaar. Dan moet je aan allerlei voorwaarden voldoen en wellicht voldoet TO daar gewoon net niet aan.

Zelf zou ik het melden bij de wijkagent en als dat niet het gewenste effect heeft, zou ik inderdaad de scooter aan de ketting leggen of iets dergelijks.
Mensen zoals die buurman zijn gewoon rottige egoisten die alleen reageren als ze er zelf echt last van hebben.

Nou, mijn buurvrouw heeft het redelijk makkelijk voor elkaar gekregen hoor. Ik denk dat als TO met een briefje van de dokter komt, het zo maar eens geregeld kan worden. En dan op die plek graag.
pejeka schreef:
01-05-2018 20:35
Het gaat niet om recht, maar om beschaafd afspraken maken met je buren. Zoals normale mensen kunnen. Maar als niet in staat bent tot beschaafd contact met je buren, houdt het inderdaad op.
Afspraak 1: je parkeert waar je wil, mits het een parkeerplek betreft.
Afspraak 2: wie het eerst komt wie het eerst maalt
Afspraak 3: als het je niet bevalt zoek je lekker een huis met oprit.

TO: hier zou ik ook aanraden met de wijkagent te overleggen. Of, als je dat kan, de scooter lekker weghalen en er zelf parkeren.
pejeka schreef:
01-05-2018 20:35
Het gaat wel om recht.
Jij wil afspraken met buren terwijl het al prima in de wet geregeld is. Democratisch.
Zeg maar een heel groot burenoverleg. :proud:
Bitje93 schreef:
01-05-2018 19:43
Ik lees hier alleen over fietsen en bromfietsen maar volgens mij bestaat er ook nog zoiets als een motorscooter, ook aangeduid als scooter. (rijbewijs A i.p.v. AM).
Overigens mogen ook die niet in een parkeervak geparkeerd worden.

Maar ook niet overal op de stoep, als de stoep te smal is bijv.

Daarom vroeg ik ook al of het motorscooter is of niet.
2koffie schreef:
01-05-2018 20:29
Jij en de buurvrouw parkeren jullie auto's in de parkeervakken ernaast en dan zo krap dat zijn auto er niet meer tussen kan.
Als er vakken naast zijn.

Als er geen vakken naast zijn zet iemand zijn scooter bij die andere scooter.

Hele goeie ideeën :proud:
Volgende keer nog een scooter ernaast zetten voordat hij thuiskomt. ;-D
RikM schreef:
01-05-2018 21:12
Volgende keer nog een scooter ernaast zetten voordat hij thuiskomt. ;-D
Ja leuk, die noemde 2koffie ook al.

We kunnen het topic misschien wel even verder vullen met creatieve oplossingen, totdat TO terug komt om te vertellen of het een motorscooter was. :proud:
Courage-- schreef:
01-05-2018 21:22
Ja leuk, die noemde 2koffie ook al.

Sorry, had ik niet gezien. Ik vind het stiekem best een goede oplossing. Kijken wat 'ie doet. :hihi:
Oh, dat zou grappig zijn.
Meerdere scooters lenen en het hele vak volzetten.
En zelf op een bankje wachten tot de bewoner thuiskomt.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Of de fietsen van alle buren.
Of een Smart lenen, die kun je dwars parkeren. Recht achter de scooter.
En heb je planten in potten? Die ook daar neerzetten.

Of doe eens gek, ga er zelf zitten in een klapstoel.
een draaiorgel naast de scooter :puh:
maximaal225tekens schreef:
01-05-2018 21:51
En een popcornkraam erachter zodat de hele buurt kan komen kijken hoe het afloopt! :popcorn:
:rofl:
maximaal225tekens schreef:
01-05-2018 21:51
Ja leuk!
Afbeelding
lotus77 schreef:
01-05-2018 21:59
En een popcornkraam erachter zodat de hele buurt kan komen kijken hoe het afloopt! :popcorn:
Oh! Goed idee!
Dan kom ik met mijn loempiakar.
Afbeelding

Hoe laat en waar verzamelen we? :rofl:
Dat zou wat zijn ja, een tweede scooter of motor er neer zetten en dan net doen of je neus bloedt. Paar weken laten staan.
Of idd een andere ketting aan zijn scooter.
MarindaH schreef:
01-05-2018 21:34

:rofl:
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Afbeelding
MarindaH schreef:
01-05-2018 21:34

Met een barbecue en de hele buurt erbij.
Sorry, ben een beetje recalcitrant. :)

Afbeelding
Is er nog plaats voor een kleine mobiele toiletwagen? :cheer2:

Over het 'schijt hebben aan' van de buurman.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven