sinterklaas budget
zondag 14 november 2010 om 15:48
Mijn man en ik hebben gisteren alle sinterklaas cadeaus besteld/gekocht.
In totaal hebben we 150 euro uitgegeven voor 2 kinderen van 5 en 2.
Ze krijgen:
Oudste de carrera F1 racebaan van 45 euro.
Jongste de duplo boedrderij van 50 euro(speelt oudste ook mee)
strijkkralen,bumba boekje&bal, puzzel, kleine doosjes duplo
Ik vond dit jaar echt reuze meevallen, om me heen hoor ik dat kinderen voor 200 euro per kind krijgen.
Ze krijgen wel ook nog een cadeautje van opa&oma's, tantes&ooms en op het werk van papa.(alles ongeveer 10 euro cadeautjes).
Verder mogen ze om de dag de schoen zetten, hierin krijgen ze alleen maar snoepgoed,en in het weekend een autootje of stickers erbij.
Wat is jullie budget? en wat koop je hiervoor?
In totaal hebben we 150 euro uitgegeven voor 2 kinderen van 5 en 2.
Ze krijgen:
Oudste de carrera F1 racebaan van 45 euro.
Jongste de duplo boedrderij van 50 euro(speelt oudste ook mee)
strijkkralen,bumba boekje&bal, puzzel, kleine doosjes duplo
Ik vond dit jaar echt reuze meevallen, om me heen hoor ik dat kinderen voor 200 euro per kind krijgen.
Ze krijgen wel ook nog een cadeautje van opa&oma's, tantes&ooms en op het werk van papa.(alles ongeveer 10 euro cadeautjes).
Verder mogen ze om de dag de schoen zetten, hierin krijgen ze alleen maar snoepgoed,en in het weekend een autootje of stickers erbij.
Wat is jullie budget? en wat koop je hiervoor?
zondag 14 november 2010 om 18:38
Hier 1 zoon van net 7 die nog heilig in sint gelooft. Ik denk dat we rond de 100 euro uit zullen geven aan cadeaus. Dat zal een doos met lego zijn, een gezelschapspel,een boek, een spel voor zijn ds. Is veel, dat weet ik. Maar we kunnen het missen en vinden het enorm leuk om te geven. Met zijn verjaardag geven we ook 100 a 200 euro uit aan zijn cadeaus. Tussendoor krijgt hij zelden wat, alleen af en toe een boek of een werkboekje en bij het halen van een zwemdiploma o.i.d. een kleinigheidje. Toch is mijn zoontje niet verwend. Hij is blij en enthousiast over alles, ook een prul van 1 euro.
zondag 14 november 2010 om 18:38
quote:fashionvictim schreef op 14 november 2010 @ 18:15:
[...]
Boeken zijn al mijn hele leven mijn lievelingscadeaus. Koop zelf heel weinig boeken, ik ben al mijn hele leven lid van de bieb en lees me scheel, en dan juist op verjaardagen of met Sinterklaas lekker boeken krijgen, heerlijk. Meestal vraag ik boeken die ik al gelezen heb, trouwens, dus juist boeken die ik voor de heb wil.
Zoon krijgt bij cadeaugelegenheden van mij ook altijd minimaal 1 boek.Ik ben een beetje verpest, waar ik woon zijn boeken vaak 3-4 pond, dus de verleiding is simpelweg te groot .
[...]
Boeken zijn al mijn hele leven mijn lievelingscadeaus. Koop zelf heel weinig boeken, ik ben al mijn hele leven lid van de bieb en lees me scheel, en dan juist op verjaardagen of met Sinterklaas lekker boeken krijgen, heerlijk. Meestal vraag ik boeken die ik al gelezen heb, trouwens, dus juist boeken die ik voor de heb wil.
Zoon krijgt bij cadeaugelegenheden van mij ook altijd minimaal 1 boek.Ik ben een beetje verpest, waar ik woon zijn boeken vaak 3-4 pond, dus de verleiding is simpelweg te groot .
zondag 14 november 2010 om 18:39
Ik begon vaak al maanden van tevoren cadeaus te verzamelen, voor mijn twee stiefzoontjes, en hield het dan bij 25 euro per kind. Vriend en ik hebben echter besloten alleen nog maar pakjesavond te vieren als het in ons weekend valt, aangezien er vorig jaar dermate veel cadeaus gegeven werd dat er bij de kids de lol van af was. Ze vieren het ook overal, op school, clubjes, werk van moeder, bij moeder, bij opa en oma van moederskant.... Het werd echt te gek.
Schoen zetten doet de jongste nog wel, en de goede man gooit vast nog wel een cadeautje achter de deur, maar pakjesavond is er dit jaar dus niet bij.
Schoen zetten doet de jongste nog wel, en de goede man gooit vast nog wel een cadeautje achter de deur, maar pakjesavond is er dit jaar dus niet bij.

zondag 14 november 2010 om 18:40
Een DS in de schoen? Dat vind ik geen normale cadeaus meer. Maar ik denk dat het toch lastig uitleggen is hoor aan een kind. Waarom het ene kind dure cadeau's krijgt en het andere kind niet.
Hier hadden ze een verfsetje van een euro in de schoen. Ze hebben vanmiddag zitten kliederen met dat spul. Mijn dochter van 2 is zelfs 1 uur bezig geweest en dat voor een euro.
En boeken. Goede cadeaus vind ik dat. We zijn lid van de bieb dus elke 3 weken een nieuwe lading en ze worden verslonden door beide. Af en toe ook een boekje bij de boekhandel uitzoeken. Zo gezellig, maar bieb is veruit het leukst.
Verder ben ik bij een boekenavond geweest en daar hadden ze echt prachtige boeken die je niet snel in de boekwinkel vindt dus daar heb ik even wat gescoord.
Hier hadden ze een verfsetje van een euro in de schoen. Ze hebben vanmiddag zitten kliederen met dat spul. Mijn dochter van 2 is zelfs 1 uur bezig geweest en dat voor een euro.
En boeken. Goede cadeaus vind ik dat. We zijn lid van de bieb dus elke 3 weken een nieuwe lading en ze worden verslonden door beide. Af en toe ook een boekje bij de boekhandel uitzoeken. Zo gezellig, maar bieb is veruit het leukst.
Verder ben ik bij een boekenavond geweest en daar hadden ze echt prachtige boeken die je niet snel in de boekwinkel vindt dus daar heb ik even wat gescoord.
zondag 14 november 2010 om 18:45
zondag 14 november 2010 om 18:47
Ik hoor steeds het Kruidvat vaak vallen, als goedkope leverancier van speelgoed. Bij ons heb je een Prijsmepper, dat is de outlet van het Kruidvat. Daar gaat het speelgoed heen dat bij het Kruidvat niet verkocht is en dan is het nog goedkoper. Het is leuk om dan tegen sterk afgeprijsde dingen aan te lopen.
zondag 14 november 2010 om 18:48
quote:nouschi schreef op 14 november 2010 @ 16:33:
Dat is geen (ver)oordeel?Nee, dat is het inderdaad niet, omdat ik duidelijk aangaf "ik vind", terwijl er voor mij een aantal posters was die al dan niet met veel omhaal van woorden duidelijk maken dat 'veel' en 'duur' niet de essente van het Sinterklaasfeest is en (nog aanmatigender) dat haar kinderen zich vooral de warmte en gezelligheid zullen herinneren en dat dure kado's 'niet horen'.
Dat is geen (ver)oordeel?Nee, dat is het inderdaad niet, omdat ik duidelijk aangaf "ik vind", terwijl er voor mij een aantal posters was die al dan niet met veel omhaal van woorden duidelijk maken dat 'veel' en 'duur' niet de essente van het Sinterklaasfeest is en (nog aanmatigender) dat haar kinderen zich vooral de warmte en gezelligheid zullen herinneren en dat dure kado's 'niet horen'.
zondag 14 november 2010 om 18:51
quote:supersas09 schreef op 14 november 2010 @ 18:39:
Hier kregen wij als gezin de wii van oma met kerst. Toen hebben we ook heel duidelijk gezegd dat hij van oma was en niet van de kerstman en dat hij voor het hele gezin is.zo'n familie hebben wij niet,en een andere mogelijkheid om ze toch een wii te geven zie ik ook niet. met verjaardag is niet eerlijk, want wat geef je het andere kind dan
Hier kregen wij als gezin de wii van oma met kerst. Toen hebben we ook heel duidelijk gezegd dat hij van oma was en niet van de kerstman en dat hij voor het hele gezin is.zo'n familie hebben wij niet,en een andere mogelijkheid om ze toch een wii te geven zie ik ook niet. met verjaardag is niet eerlijk, want wat geef je het andere kind dan

zondag 14 november 2010 om 18:51
Ik had ook klasgenootjes die soms heel dure dingen in hun schoen kregen, terwijl ik dan een mini-chocoladeletter kreeg ofzo. Mijn ouders zeiden dan dat de ouders van die klasgenootjes geld aan Sinterklaas gaven en dat zij dat niet deden waardoor het dus zo kon zijn dat anderen grotere dingen kregen.
zondag 14 november 2010 om 18:55
quote:fashionvictim schreef op 14 november 2010 @ 18:15:
[...]
Zoon krijgt bij cadeaugelegenheden van mij ook altijd minimaal 1 boek.Ik kan niet wachten tot de tijd dat mijn zoon boeken lees net zo leuk gaat vinden als wijzelf. Nu vind het alleen stripboeken leuk, die verslind hij dan ook, ondanks alle boeken onaangeraakte boeken in zijn boekenkast.
[...]
Zoon krijgt bij cadeaugelegenheden van mij ook altijd minimaal 1 boek.Ik kan niet wachten tot de tijd dat mijn zoon boeken lees net zo leuk gaat vinden als wijzelf. Nu vind het alleen stripboeken leuk, die verslind hij dan ook, ondanks alle boeken onaangeraakte boeken in zijn boekenkast.
zondag 14 november 2010 om 19:00
Voor schoen kadootjes is Kruidvat echt top, heb er trouwens ook heel wat vandaan voor 5 dec. wij gaan voor zo'n 75 euro per kind (3). De oudste krijgen beide een tweedehande ds, ze wisten dat ik er 2 viavia geregeld heb en heb ze gezegd dat ik ze naar spanje gestuurd hebt en misschien komen ze bij ons terug beetje opgepimpt en met een spelletje. alees bij elkaar voor 30 p.p., dan nog een lego/playmobiel/barbie/diplo ding, boek, pyama en iets te snaaien. klaar.
Weekend ervoor sint bij opa en oma, per kind max 20 euro, opa en oma mogen los.
Ik heb ze altijd verteld dat met Kerst je cadeautjes geeft aan de mensen waar je om geeft, dus geen Kerstman.
cadeautjes onder de boom zijn dit jaar alleen voor ons 5-en, een jaartje zonder familieverplichtingen.
Weekend ervoor sint bij opa en oma, per kind max 20 euro, opa en oma mogen los.
Ik heb ze altijd verteld dat met Kerst je cadeautjes geeft aan de mensen waar je om geeft, dus geen Kerstman.
cadeautjes onder de boom zijn dit jaar alleen voor ons 5-en, een jaartje zonder familieverplichtingen.
zondag 14 november 2010 om 19:07
quote:Serpentinas schreef op 14 november 2010 @ 18:16:
[...]
Eens. Niet alleen met Sinterklaas of Kerst, maar zo vaak mogelijk. Maar goed, ik ben een fervent lezer en vond het toen ik kleiner was ook geweldig. Heb zoveel nieuwe werelden ontdekt, terwijl ik in een klein dorp woonde, heeft me echt gevormd, denk ik.
Hier ook fervente lezers. Ook dochter heeft al een halve boekenkast vol.
Daarom snap ik de ouders niet die alleen met sint iets geven en voor de verjaardag en het hele jaar helemaal niets. En boeken onder cadeautjes scharen.
Dan krijgt het kind tussendoor helemaal niets aan boeken?
Lezen is zo belangrijk en zo heerlijk.
[...]
Eens. Niet alleen met Sinterklaas of Kerst, maar zo vaak mogelijk. Maar goed, ik ben een fervent lezer en vond het toen ik kleiner was ook geweldig. Heb zoveel nieuwe werelden ontdekt, terwijl ik in een klein dorp woonde, heeft me echt gevormd, denk ik.
Hier ook fervente lezers. Ook dochter heeft al een halve boekenkast vol.
Daarom snap ik de ouders niet die alleen met sint iets geven en voor de verjaardag en het hele jaar helemaal niets. En boeken onder cadeautjes scharen.
Dan krijgt het kind tussendoor helemaal niets aan boeken?
Lezen is zo belangrijk en zo heerlijk.
zondag 14 november 2010 om 19:12
OK DAN........
Ik ben dus erg slecht in jullie ogen!!!!
Inmiddels is zoonlief 16 maar ik heb voor sinterklaas altijd meer dan 200 euri's uitgegeven!!!
Inderdaad gameboys en xbox en dergelijke!
Ik vind dat cadeaus die je niet "zomaar"geeft en dus met deze gelegenheden(kerst sint verjaardag).
Nu heb ik maar 1 kind dat scheelt misschien...
Al heb ik 20 jaar in een speelgoedwinkel gewerkt en ik heb nooit het idee gehad dat mensen maar een budget van 50euro hebben per kind!
Misschien is dit iets brabants?
Kijk als je niet meer te besteden hebt begrijp ik het volkomen(al denk ik dat je dan snel wat meer uitgeeft aan "rommeltjes"van de action die na een week in de kliko liggen),daar heb ik nooit aan meegedaan een goed pak stiften is al snel 7 euro maar dien doen het wel heel lang!!!
Ik ben dus erg slecht in jullie ogen!!!!
Inmiddels is zoonlief 16 maar ik heb voor sinterklaas altijd meer dan 200 euri's uitgegeven!!!
Inderdaad gameboys en xbox en dergelijke!
Ik vind dat cadeaus die je niet "zomaar"geeft en dus met deze gelegenheden(kerst sint verjaardag).
Nu heb ik maar 1 kind dat scheelt misschien...
Al heb ik 20 jaar in een speelgoedwinkel gewerkt en ik heb nooit het idee gehad dat mensen maar een budget van 50euro hebben per kind!
Misschien is dit iets brabants?
Kijk als je niet meer te besteden hebt begrijp ik het volkomen(al denk ik dat je dan snel wat meer uitgeeft aan "rommeltjes"van de action die na een week in de kliko liggen),daar heb ik nooit aan meegedaan een goed pak stiften is al snel 7 euro maar dien doen het wel heel lang!!!
zondag 14 november 2010 om 19:15
quote:Star schreef op 14 november 2010 @ 17:46:
Nymeria, welk nummer Hogwarts Castle heb je? Want zie er op E-bay eentje van 220 pond, maar ook eentje van 60 pond.
HP woensdag, ik heb nog even geduld.
Nummer 4842. Ik heb er 90 pond voor betaald.
Is die in Nederland echt niet te krijgen?
Het ziet er echt leuk uit met behoorlijk wat figuurtjes.
Nymeria, welk nummer Hogwarts Castle heb je? Want zie er op E-bay eentje van 220 pond, maar ook eentje van 60 pond.
HP woensdag, ik heb nog even geduld.
Nummer 4842. Ik heb er 90 pond voor betaald.
Is die in Nederland echt niet te krijgen?
Het ziet er echt leuk uit met behoorlijk wat figuurtjes.
zondag 14 november 2010 om 19:24
Zoon (4) krijgt hier niet superveel, omdat de Sint hier (Tirol) officieel niet komt met cadeautjes. We volgen de Sint wel op tv en zoon heeft ook de intocht gekeken, maar ik vind het niet nodig om flink uit te pakken. Hij krijgt van opa en oma ook wel veel cadeaus, als ze komen, en ook van vrienden of stamgasten die komen.
Hij krijgt van Lego een doos van Toy Story a 35 euro en een doos met twee legpuzzels voor 8 euro. Zijn vader stuurt ook meestal nog een doos met cadeautjes, ook namens zijn andere opa en oma.
Hier brengt het Kerstkindje op kerstavond normaal de cadeautjes, dat wordt nogal groots gevierd. En van de Paashaas krijg je een fiets, rolschaatsen, (ski)schoenen, skies, slee, skateboard, sokken, pyjama's, pantoffels enzo - die is van de Afdeling Nuttig .
Hij krijgt van Lego een doos van Toy Story a 35 euro en een doos met twee legpuzzels voor 8 euro. Zijn vader stuurt ook meestal nog een doos met cadeautjes, ook namens zijn andere opa en oma.
Hier brengt het Kerstkindje op kerstavond normaal de cadeautjes, dat wordt nogal groots gevierd. En van de Paashaas krijg je een fiets, rolschaatsen, (ski)schoenen, skies, slee, skateboard, sokken, pyjama's, pantoffels enzo - die is van de Afdeling Nuttig .
zondag 14 november 2010 om 19:34
quote:Pauline65 schreef op 14 november 2010 @ 18:48:
[...]
Nee, dat is het inderdaad niet, omdat ik duidelijk aangaf "ik vind", terwijl er voor mij een aantal posters was die al dan niet met veel omhaal van woorden duidelijk maken dat 'veel' en 'duur' niet de essente van het Sinterklaasfeest is en (nog aanmatigender) dat haar kinderen zich vooral de warmte en gezelligheid zullen herinneren en dat dure kado's 'niet horen'.Dat vind ik altijd zo'n onzin. Als je er "dat vind ik"achter zet is het geen veroordeling. Zij typen het dus zij vinden dat. Of het er nu achter staat of niet.
[...]
Nee, dat is het inderdaad niet, omdat ik duidelijk aangaf "ik vind", terwijl er voor mij een aantal posters was die al dan niet met veel omhaal van woorden duidelijk maken dat 'veel' en 'duur' niet de essente van het Sinterklaasfeest is en (nog aanmatigender) dat haar kinderen zich vooral de warmte en gezelligheid zullen herinneren en dat dure kado's 'niet horen'.Dat vind ik altijd zo'n onzin. Als je er "dat vind ik"achter zet is het geen veroordeling. Zij typen het dus zij vinden dat. Of het er nu achter staat of niet.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zondag 14 november 2010 om 19:39
zondag 14 november 2010 om 19:44
Hier wordt sinterklaas wel gevierd.
Ikzelf krijg bij mijn ouders nog steeds een bord, met snoep en een kleinigheidje.
Mijn dochter maakt een lijst en daar worden enkele dingen uitgekozen, dit jaar krijgt ze een buzz-spel, veel dvd's, en boeken.( ze is 17 )
Voor mijn kleinere neefje en nichtje doen we heel veel pakjes, want die vinden uitpakken erg leuk.
En met Kerst zijn er cadeau's voor heel de familie. ongeveer 50 euro pp.
Trouwens het snoep alleen al kost behoorlijk wat, aangezien hier alle chocolade ed van bij de bakker of een chocolatier komt.
Ikzelf krijg bij mijn ouders nog steeds een bord, met snoep en een kleinigheidje.
Mijn dochter maakt een lijst en daar worden enkele dingen uitgekozen, dit jaar krijgt ze een buzz-spel, veel dvd's, en boeken.( ze is 17 )
Voor mijn kleinere neefje en nichtje doen we heel veel pakjes, want die vinden uitpakken erg leuk.
En met Kerst zijn er cadeau's voor heel de familie. ongeveer 50 euro pp.
Trouwens het snoep alleen al kost behoorlijk wat, aangezien hier alle chocolade ed van bij de bakker of een chocolatier komt.
I don\'t need an excuse for being what I am.