Geld & Recht alle pijlers

sinterklaas budget

14-11-2010 15:48 459 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik hebben gisteren alle sinterklaas cadeaus besteld/gekocht.

In totaal hebben we 150 euro uitgegeven voor 2 kinderen van 5 en 2.

Ze krijgen:

Oudste de carrera F1 racebaan van 45 euro.

Jongste de duplo boedrderij van 50 euro(speelt oudste ook mee)

strijkkralen,bumba boekje&bal, puzzel, kleine doosjes duplo

Ik vond dit jaar echt reuze meevallen, om me heen hoor ik dat kinderen voor 200 euro per kind krijgen.

Ze krijgen wel ook nog een cadeautje van opa&oma's, tantes&ooms en op het werk van papa.(alles ongeveer 10 euro cadeautjes).

Verder mogen ze om de dag de schoen zetten, hierin krijgen ze alleen maar snoepgoed,en in het weekend een autootje of stickers erbij.

Wat is jullie budget? en wat koop je hiervoor?
Bij ons is het niet helemaal eerlijk. Onze dochter is nog geen jaar en snapt er niks van, dus wij pakken haar autostoeltje van 230 euro ook in. Verder krijgt ze voor zo'n 35 euro aan speelgoed, inclusief een kadootje in haar schoen. Haar budget zal in de toekomst zo'n 50 euro zijn.
Een boek is toch gewoon een cadeau?

@Serpentinas; alleen mikken kan ik ook wel eens proberen.

Meestal stop ik er altijd één keer een decemberkalender in, en ik denk dat ik dit jaar een dvd ga kopen voor hem.
668, the neighbour of the Beast
(topic staat Star)
668, the neighbour of the Beast
Hier is een boek ook gewoon een cadeautje. Dochter ziet het ook als een cadeautje. Dat wil niet zeggen dan ze alleen dan een boek krijgt....
quote:nike schreef op 14 november 2010 @ 18:01:

Bij ons is het niet helemaal eerlijk. Onze dochter is nog geen jaar en snapt er niks van, dus wij pakken haar autostoeltje van 230 euro ook in. Verder krijgt ze voor zo'n 35 euro aan speelgoed, inclusief een kadootje in haar schoen. Haar budget zal in de toekomst zo'n 50 euro zijn.Ik heb het op een ander topic ook al gezegd, maar wat is de toegevoegde waarde van een autozitje inpakken?
Hier geen budget, maar ik ben van veel kadootjes. Met sinterklaas kijk ik niet op 1 euro... ook niet op 2
Volgens mij is het heel simpel Germanwings, kinderen vinden het leuk om dingen uit te pakken.
Een boek vind ik zeker wel een cadeau. Ik vraag aan oma juist een boek voor dochters verjaardag omdat je er zo lang plezier van hebt. Dikkie Dik lezen we al 2 jaar bv.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Kleding vind ik geen cadeau's, die krijgt hij gewoon wanneer hij nodig heeft en nooit met sinterklaas/verjaardag.
Ik vind een boek ook een cadeau. Een goed, mooi boek is toch een geweldig iets? Vind ik.
quote:Sorcha_ schreef op 14 november 2010 @ 18:06:

Volgens mij is het heel simpel Germanwings, kinderen vinden het leuk om dingen uit te pakken. Mijn zoon wordt echt niet blij van een ingepakte pyjama .. maar goed dat zou ik ook niet zijn op die leeftijd
quote:Serpentinas schreef op 14 november 2010 @ 18:11:

Ik vind een boek ook een cadeau. Een goed, mooi boek is toch een geweldig iets? Vind ik.Dochters krijgen ook zeker een boek voor Sinterklaas/Kerst, maar ik vind het ook iets om gewoon tussendoor samen uit te zoeken in de boekwinkel, gewoon omdat lezen belangrijk is.
quote:Sorcha_ schreef op 14 november 2010 @ 18:06:

Volgens mij is het heel simpel Germanwings, kinderen vinden het leuk om dingen uit te pakken. Ja, maar een autozitje te gaan inpakken vind ik een beetje overdreven.
quote:Serpentinas schreef op 14 november 2010 @ 18:11:

Ik vind een boek ook een cadeau. Een goed, mooi boek is toch een geweldig iets? Vind ik.

Boeken zijn al mijn hele leven mijn lievelingscadeaus. Koop zelf heel weinig boeken, ik ben al mijn hele leven lid van de bieb en lees me scheel, en dan juist op verjaardagen of met Sinterklaas lekker boeken krijgen, heerlijk. Meestal vraag ik boeken die ik al gelezen heb, trouwens, dus juist boeken die ik voor de heb wil.

Zoon krijgt bij cadeaugelegenheden van mij ook altijd minimaal 1 boek.
Am Yisrael Chai!
quote:Star schreef op 14 november 2010 @ 18:13:

[...]

Dochters krijgen ook zeker een boek voor Sinterklaas/Kerst, maar ik vind het ook iets om gewoon tussendoor samen uit te zoeken in de boekwinkel, gewoon omdat lezen belangrijk is.Eens. Niet alleen met Sinterklaas of Kerst, maar zo vaak mogelijk. Maar goed, ik ben een fervent lezer en vond het toen ik kleiner was ook geweldig. Heb zoveel nieuwe werelden ontdekt, terwijl ik in een klein dorp woonde, heeft me echt gevormd, denk ik.
Ik hoef ook nooit te raden wat er in mijn cadeaus zit, 90% van de cadeaus die ik krijg zijn boeken.
Am Yisrael Chai!
Ik heb een kringloopwinkel om de hoek en heb daar al zoveel mooie boeken voor dochter gekocht. Ideaal.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Eigenlijk zijn ze hier te oud voor de Sint (10 en 11) maar waarschijnlijk gaan we het vieren met neefjes waarvan er 1 nog gelooft. Heb besloten 25,00 pk te doen. Van oma krijgen ze ook nog wel wat. Wat het dan wordt.................. Goede vraag.

Spelen niet echt meer, oudste zit in gr.8.

Meer iets van echte gebruiksdingen, zoals coole douchegel met ook nog een luchtje. Jongste is weg van Hello Kitty......

Toen ze kleiner waren was het soms echt te gek wat ze kregen............. Nu kan het niet meer en dat snappen ze wel.

Zie net een pyjama, als de favoriete figuur van kind erop staat is het altijd goed
quote:Serpentinas schreef op 14 november 2010 @ 18:16:

[...]

Eens. Niet alleen met Sinterklaas of Kerst, maar zo vaak mogelijk. Maar goed, ik ben een fervent lezer en vond het toen ik kleiner was ook geweldig. Heb zoveel nieuwe werelden ontdekt, terwijl ik in een klein dorp woonde, heeft me echt gevormd, denk ik.

Oh, daar gebruiken wij de bieb voor. Ik moet zeggen dat ik ook het gros van de boeken die ik lees het niet waard vind om ook te hebben.

Vorig jaar kreeg mijn zoon trouwens twee antieke sprookjesboeken, twee eerste drukken uit 1940 geillustreerd door Anton Pieck, eentje van Andersen en eentje van Grimm, voor Sinterklaas. Dat vind ik wel echt mooie cadeaus hoor, vond ik misschien wel het allermooiste cadeau wat er bij zat.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 14 november 2010 @ 18:20:

[...]

Oh, daar gebruiken wij de bieb voor. Ik moet zeggen dat ik ook het gros van de boeken die ik lees het niet waard vind om ook te hebben.

Vorig jaar kreeg mijn zoon trouwens twee antieke sprookjesboeken, twee eerste drukken uit 1940 geillustreerd door Anton Pieck, eentje van Andersen en eentje van Grimm, voor Sinterklaas. Dat vind ik wel echt mooie cadeaus hoor, vond ik misschien wel het allermooiste cadeau wat er bij zat.

Dat zijn inderdaad hele mooie cadeaus.

Ik ging vroeger altijd naar de bieb en nu koop ik regelmatig een boek, maar gebruik mijn bieb-abonnement vaker. Ik koop ook selectief, schrijf zelf, dus dat is anders lezen, maar vind nog redelijk wat de moeite waard.
quote:germanwings schreef op 14 november 2010 @ 18:04:

[...]

Ik heb het op een ander topic ook al gezegd, maar wat is de toegevoegde waarde van een autozitje inpakken?Klopt, had ik ook al gereageerd. Gewoon voor de leuk . Dat stoeltje moet ze toch krijgen. Dat hele Sinterklaas gebeuren snapt ze geen snars van. Als ik een kartonnendoos in pak, vindt ze het volgens mij nog prachtig. Wat dat betreft spoor ik af en toe niet helemaal . Als het aan mijn man lag, vierden we het nog helemaal niet, maar laat mij lekker in die waan...
De autostoel inpakken!??? Hahahaha

Hier kreeg een klasgenootje van superdochter een DSi in de schoen!!!! Ik viel flauw.....
Vriendin van mij heeft heel weinig geld voor cadeau's en kijkt dan ook het hele jaar naar leuke aanbiedingen ( vooral bij de kruidvat daar hebben ze in de zomer dan opeens leuke duplo sets voor veel minder ) zo heeft ze met Sinterklaas toch veel leuke dingen voor ¤ 30.00 per kind.
[quote]poldervrouw schreef op 14 november 2010 @ 16:28:

[...]

Maar wáárom dan in hemelsnaam gróte dingen geven ? Wat is er mis met kleinere dingen.?

Neem nu een WII (of PS3/Xbos/NDS )? Dit zijn ontzettende dure dingen, die er misschien heus wel komt, maar dan wel op een manier zodat de kinderen weten dat het een duur stuk speelgoed is en dat dit soort speeltjes niet uit de lucht komen vallen.. Zo hoop ik mijn kinderen goed financieel op te voeden..

ik heb mijn kinderen verteld dat ik een brief heb geschreven aan sinterklaas om een wii cq xbox of ps3 te vragen. ben er zelf nog niet uit welke. mijn oudste 10 jaar geloofd niet meer, de jongste, bijna 8 jaar nog wel. wanneer zou ik dan de wii moeten geven, op zijn verjaardag? wat geef ik dan mijn andere kind op zijn verjaardag. ik besteed nl wel hetzelfde bedrag, wil geen onderscheid maken. de jongste heeft echt wel in de gaten, dat het helemaal nog niet zeker is of hij een spelcomputer krijgt, hij heeft ook al opties achter de hand, voor als sinterklaas niet genoeg geld heeft.
Als ik het geld had kocht ik voor superzoon de legotrein! Maar helaas, geen geld.....Dus budget: 30/40 euries per kind en dat er 3.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven