(SNS) Hypotheek met studieschuld
woensdag 13 april 2016 om 20:02
Wie heeft er dit jaar een hypotheek bij de SNS bank afgesloten en weet hoe de SNS omgaat met een studieschuld?
Pakken ze de huidige schuld, of gaan ze uit van het oorspronkelijke bedrag?
Wie heeft zijn schuld eerlijk gemeld, wie heeft het bewust stil gehouden? Wie is er toch door de mand gevallen, wie niet?
Helemaal koosjer is stilhouden natuurlijk niet, maar dat is weer een ander topic :-I
Pakken ze de huidige schuld, of gaan ze uit van het oorspronkelijke bedrag?
Wie heeft zijn schuld eerlijk gemeld, wie heeft het bewust stil gehouden? Wie is er toch door de mand gevallen, wie niet?
Helemaal koosjer is stilhouden natuurlijk niet, maar dat is weer een ander topic :-I
woensdag 13 april 2016 om 20:09
Toen wij twee jaar geleden een hypotheek aanvroegen (niet SNS trouwens) werd er gezegd dat de studieschulden alleen telden voor de NHG. Wil je geen NHG, werd de oorspronkelijke studieschuld niet meegenomen, anders wel.
Bij ons was het geen probleem omdat we veel minder hypotheek namen dan maximaal mogelijk was, dus uiteindelijk studieschulden ook opgegeven en toch de gewenste hypotheek met NHG.
Bij ons was het geen probleem omdat we veel minder hypotheek namen dan maximaal mogelijk was, dus uiteindelijk studieschulden ook opgegeven en toch de gewenste hypotheek met NHG.
woensdag 13 april 2016 om 20:14
Studieschuld moet altijd gemeld worden. Normaal gesproken wordt er gerekend met 0,75% van je oorspronkelijke schuld. Als je extra hebt afgelost en je aflossing daarop heb laten aanpassen mag er gerekend worden met 0,75% van het huidige saldo. Ik weet niet of sns het laatste ook toepast. Waarom zou je het verzwijgen? De regels zijn er niet om je te pesten...
mooiedromen wijzigde dit bericht op 13-04-2016 20:15
Reden: Tikfout
Reden: Tikfout
% gewijzigd
woensdag 13 april 2016 om 20:20
Wij hebben het gemeld (een grote studieschuld). Omdat wij konden aantonen dat we snel in salaris gaan stijgen en amper huishoudelijke kosten hebben is deze wel meegenomen in de hypotheekaanvraag maar niks van het 'maximaal' te lenen bedrag afgegaan.
Sommige mensen dromen van grootse dingen, terwijl anderen wakker blijven en ze realiseren.
woensdag 13 april 2016 om 20:20
Verzwijgen lijkt me sowieso dom, de regels zijn er niet voor niets
Mijn vriend had een kleine studieschuld toen we onze hypotheek afsloten ( 10 procent van de startschuld), maar zijn startstudieschuld werd meegenomen. Wij hebben het gemeld, maar zaten niet aan onze max, dus was het voor ons geen probleem.
Je bent verplicht om het te melden, onze hypotheekverstrekker had ook in de voorwaarden staan dat als zij erachter kwamen dat je schulden had verzwegen, ze het huis op konden eisen. Dat wil je lijkt me ook niet. Of ze het doen is een tweede, maar het idee is niet prettig. Wij slapen beter nu we het volgens de regeltjes hebben gedaan. En de studieschuld is inmiddels afgelost ????
Mijn vriend had een kleine studieschuld toen we onze hypotheek afsloten ( 10 procent van de startschuld), maar zijn startstudieschuld werd meegenomen. Wij hebben het gemeld, maar zaten niet aan onze max, dus was het voor ons geen probleem.
Je bent verplicht om het te melden, onze hypotheekverstrekker had ook in de voorwaarden staan dat als zij erachter kwamen dat je schulden had verzwegen, ze het huis op konden eisen. Dat wil je lijkt me ook niet. Of ze het doen is een tweede, maar het idee is niet prettig. Wij slapen beter nu we het volgens de regeltjes hebben gedaan. En de studieschuld is inmiddels afgelost ????
woensdag 13 april 2016 om 21:17
SNS rekent met de oorspronkelijke studieschuld.
Het achterhouden wordt lastig want de kans is groot aanwezig dat ze bankafschriften willen zien, als daar afschrijvingen zijn van DUO val je direct al door de mand en gaat je offerte door de shredder.
Als je een hypotheek met NHG hebt dekt die sowieso helemaal niks meer als je ooit aanspraak op ze moet maken.
Komt de SNS er eerder achter kunnen ze mogelijk direct de volledige hypotheek opeisen.
Je bevind je in elk geval op glad ijs door het te verzwijgen.
Het achterhouden wordt lastig want de kans is groot aanwezig dat ze bankafschriften willen zien, als daar afschrijvingen zijn van DUO val je direct al door de mand en gaat je offerte door de shredder.
Als je een hypotheek met NHG hebt dekt die sowieso helemaal niks meer als je ooit aanspraak op ze moet maken.
Komt de SNS er eerder achter kunnen ze mogelijk direct de volledige hypotheek opeisen.
Je bevind je in elk geval op glad ijs door het te verzwijgen.
woensdag 13 april 2016 om 21:27
quote:Flitseflats schreef op 13 april 2016 @ 20:09:
Toen wij twee jaar geleden een hypotheek aanvroegen (niet SNS trouwens) werd er gezegd dat de studieschulden alleen telden voor de NHG. Wil je geen NHG, werd de oorspronkelijke studieschuld niet meegenomen, anders wel.Dit is ook wat ze tegen ons hebben gezegd. Wij hebben aangegeven nog een studieschuld te hebben, maar doordat wij niet met NHG en niet op onze max hebben gekocht, hebben we hier niets van hoeven laten zien.
Toen wij twee jaar geleden een hypotheek aanvroegen (niet SNS trouwens) werd er gezegd dat de studieschulden alleen telden voor de NHG. Wil je geen NHG, werd de oorspronkelijke studieschuld niet meegenomen, anders wel.Dit is ook wat ze tegen ons hebben gezegd. Wij hebben aangegeven nog een studieschuld te hebben, maar doordat wij niet met NHG en niet op onze max hebben gekocht, hebben we hier niets van hoeven laten zien.
woensdag 13 april 2016 om 22:08
Heb je geen mogelijkheid om je schuld in één keer af te lossen? Dat ga ik doen als ik een huis koop. Ik heb het geld apart staan om het, indien er een koop is, in 1x af te lossen. Maar goed, hier gaat het om een paar duizend euri. Misschien gaat het bij jou om veel meer. Hoe dan ook, verzwijgen is bij ons een absolute no-go. Met zulke dingen wil je niet in de problemen komen.