Geld & Recht alle pijlers

Spaarloonregeling?

12-12-2011 20:21 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kan iemand mij uitleggen hoe het werkt met het fiscaal voordeel van het stoppen van die spaarloonregeling? Zit er een minimumloon per maand aan vast? En hoe lang je er werkt? Ik wil graag weten of ik het ook bij een van mijn bazen kan aanvragen.

Baas 1:

- Hier ben ik sinds oktober 2009 in dienst.

- Ik verdien hier ongeveer 500 euro per maand.

Baas 2:

- Hier ben ik sinds mei 2011 in dienst.

- Ik verdien hier bruto zo'n 1000 euro per maand.

Weet iemand of ik hier ook voordeel uit kan halen, of gaat de actie die nu overal in de kranten staat aan mijn neus voorbij? Ik weet dat ik snel moet zijn (voor de 16e moet ik het regelen heb ik al bij mijn bank opgevraagd) maar zou wel graag weten of ik er ook baat bij heb voor ik alles aanvraag. Kost het trouwens voor de werkgever geld om dit te regelen?
Iemand zei trouwens ook dat het de werkgever niks kost, dat is niet waar! De werkgever moet over spaarloon 25% eindheffing betalen. Werknemer merkt daar niks van, maar het kost de werkgever wel degelijk wat. Desondanks heb ik deze regeling en de mogelijkheid om nog snel een spaarloonrekening te openen wel namens mijn werkgever gepromoot...
quote:yvonjaspers schreef op 12 december 2011 @ 22:03:

[...]

Als je het op een spaarloonrekening stort wordt er helemaal geen loonbelasting ingehouden. Dat is nou juist het voordeel! Bruto wordt netto. En omdat het nu maar een paar dagen vaststaat voor het vrijvalt willen veel mensen er op de valreep nog van meeprofiteren (terwijl deze regeling er echt al tig jaar is, alleen toen moest het gespaarde bedrag minimaal vier jaar op die rekening blijven staan).Zie de persoon die na je post. Het voordeel moet wel behaald kunnen worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven