Geld & Recht alle pijlers

Sportschool-abonnement

05-09-2011 23:52 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit even met een dilemma/vraag en hoop op wat tips!

Ik heb afgelopen jaar een abonnement op de sportschool gehad in de woonplaats van m'n vriend, welke 35 km verderop ligt. Mn vriend is nu echter mijn ex, hij heeft de relatie vrij onverwachts verbroken. Nu ik weer een beetje wat zaken op orde aan het stellen ben, kwam ik er achter dat mijn sportschool abonnement weer met een jaar verlengd wordt, tenzij ik op tijd (= 2 maanden vantevoren) opzeg. En laat ik daar nu net een week te laat mee zijn. Ik had dus vóór vorige week mijn opzegging moeten doorgeven.

Aan het abonnement heb ik nu niets meer, aangezien ik terug ben verhuisd naar mijn oude woonplaats. Ik zou dus komend jaar voor niets betalen.

Wat zouden jullie doen in dit geval?
Je kan proberen evengoed op te zeggen, maar gok dat je pech heb!
Je kunt het altijd nog proberen, nee heb je, ja kun je krijgen. En als het hier om een sportschool gaat van een bepaalde landelijke keten misschien kun je je contract wel om laten zetten naar een andere sportschool die dichterbij is?
Ga gewoon naar die sportschool en leg de situatie uit, misschien dat ze het door de vingers zien. Of misschien zijn ze inderdaad van een keten en kun je gaan sporten op een andere vestiging.
Kun je niet als je verder weg verhuist zowiezo je abbo opzeggen? Ik dacht dat ik dat ooit hoorde.

Maar als ik jou was zou ik gewoon even bellen en uitleggen hoe het zit, en of ze die ene week niet door de vingers kunnen zien.
Wat chocolol zegt; hier kan je al opzeggen als hè buiten een straal van 5 km verhuist.

En anders is je abonnement overdragen misschien een optie? Dan ga je net zo lang voor de balie liggen tot er iemand lid wil worden en vraag je of diegene jouw abonnement wil. Is win/win want diegene hoeft dan geen inschrijfgeld te betalen, en jij bent er vanaf.

Bij mijn sportschool betaal je dan alleen 15.- administratiekosten.
Contracten mogen toch niet meer met een jaar verlengd worden?
Per 1-1-2012 mag dat niet meer.

Dus 1-1-2012 opzeggen dan ben je er 1-2-2012 vanaf.
Ik heb vandaag gebeld. Als ik middels een uittreksel van het GBA kon aantonen dat ik nu op een ander adres woon, dan kon het abonnement per direct gestopt worden :-)

Bedankt voor het meedenken!
Sportschool lidmaatschap?Noooooit weer voor mij!

Ik hou niet van zwijgend verlengen,en dat is ook vaak de truc.

Ik sport nu op een andere manier,tennissen/squashen of hardlopen.Geen last van een lidmaatschap

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven