Geld & Recht alle pijlers

Starterslening

10-05-2017 21:44 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,

Mijn vriend en ik zijn bezig met een huis kopen met een starterslening via de gemeente.

Mijn vraag is eigenlijk of er meer mensen hier ervaring mee hebben en hoe dit bevalt.

Hoelang heeft jullie aanvraag geduurd?

En is dit moeilijk te verkrijgen?

Alvast bedankt!
Waarom open je twee topics?
Was 1 topic niet voldoende?
Internagelaktisch
Dat is afhankelijk van de gemeente waarin je koopt.

Zo eist gemeente breda dat verkopers meebetalen (en die willen daar vaak over nadenken) en amstelveen weer wat heel anders.

Dus tja, je zal toch met meer informatie moeten komen.
Nee.
quote:Molshoop schreef op 10 mei 2017 @ 21:47:

Nee.Goed verhaal.
Internagelaktisch
Oke dat wist ik niet omdat ik overal verschillende verhalen lees. Ik zou morgen contact opnemen met de gemeente.quote:Martje2801 schreef op 10 mei 2017 @ 21:47:

Zo eist gemeente breda dat verkopers meebetalen (en die willen daar vaak over nadenken) en amstelveen weer wat heel anders.

Dus tja, je zal toch met meer informatie moeten komen.
quote:Molshoop schreef op 10 mei 2017 @ 21:48:

Oke dat wist ik niet omdat ik overal verschillende verhalen lees. Ik zou morgen contact opnemen met de gemeente.

[...]

Tja je leest verschillende verhalen omdat mensen op verschillende plekken kopen. Waar ga jij kopen, misschien kunnen mensen die daar ook gekocht hebben mbv starterslening je helpen.
Gemeente Voorstquote:Martje2801 schreef op 10 mei 2017 @ 21:50:

[...]

Tja je leest verschillende verhalen omdat mensen op verschillende plekken kopen. Waar ga jij kopen, misschien kunnen mensen die daar ook gekocht hebben mbv starterslening je helpen.
Niet te doen.

Nee.Jawel hoor, let maar op.
Hoe bedoel je?quote:S-Groot schreef op 10 mei 2017 @ 22:04:

[...]

Jawel hoor, let maar op.

Nee.Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Hier ervaring mee maar dat is al vijf jaar geleden, ondertussen al afgelost. Er zit veel verschil tussen de gemeentes ook wat betreft voorwaarden. Laat je dus goed voorlichten. En kijk ook of je er voor in aanmerking komt, daar zit ook variatie in evenals het te lenen bedrag.
quote:Martje2801 schreef op 10 mei 2017 @ 21:47:

Zo eist gemeente breda dat verkopers meebetalen (en die willen daar vaak over nadenken) Klopt. Maar als ze niet willen betalen zijn er ook andere manieren om de woning alsnog met starterslening te krijgen.
Ik heb hem nu 1.5 maand. Niet dezelfde gemeente als waar jij wil kopen. Heeft totaal van toekenning tot definitieve offerte getekend retour was 2 weken geduurd.

Maar kijk inderdaad goed naar welke voorwaarden jullie gemeente stelt. Naast de voorwaarden wisselt ook de hoogte de maximale starterslening per gemeente.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven