Geld & Recht alle pijlers

Steeds minder te besteden

08-06-2013 21:47 439 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vreemd eigenlijk. Toen ik nog studeerde en toen ik mijn eerste baantje had ging ik elk jaar skiën, maakte ik verre reizen, kocht ik gewoon elke maand kleren die ik leuk vond enzovoort.

Ik had me vroeger me iets anders voorgesteld dan nu ik minder dan toen vrij te besteden heb en het leven een stuk harder lijkt geworden.

Wat ik eigenlijk wil vragen of er meer vrouwen zijn die in de situatie zitten waarbij de leuke extra's langzaam maar zeker wat minder mogelijk worden.
Stonden alle middelbare scholen vroeger op 15 km afstand?
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

uitje op zondag: naar het bos.
quote:sabbaticalmeds schreef op 09 juni 2013 @ 01:32:

Hadden jullie ook de leesmap?

Nee dat vond mijn moeder voor de asocialen.

Werkelijk! De ene na de andere herinnering komt op.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:sabbaticalmeds schreef op 09 juni 2013 @ 01:32:

Hadden jullie ook de leesmap?Nee, maar de buren wel. Daar zat ook een blaadje in met bijna blote dames
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Merano!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:merano schreef op 09 juni 2013 @ 01:33:

Stonden alle middelbare scholen vroeger op 15 km afstand?eerder schreef iemand dat alle scholen bij haar in de buurt stonden. De rest moest dus fietsen
quote:merano schreef op 09 juni 2013 @ 01:34:

[...]

Nee, maar de buren wel. Daar zat ook een blaadje in met bijna blote dames De Lach?
quote:sabbaticalmeds schreef op 09 juni 2013 @ 01:35:

[...]

eerder schreef iemand dat alle scholen bij haar in de buurt stonden. De rest moest dus fietsen

Volgens mij blijven we niet heel erg on- topic.
quote:merano schreef op 09 juni 2013 @ 01:34:

[...]

Nee, maar de buren wel. Daar zat ook een blaadje in met bijna blote dames

ja daar begreep ik niks van want dat was een Duits blaadje, de neue revue. Wat moest je nu met een duits blaadje?

Ik las altijd de Tina met vervolgverhalen, maar die leesmappen waren nooit op volgorde dus ik zelden een verhaal helemaal volgen
Ik fraudeer, heb nog steeds een studentenabonnement

Als ik naar vriendinnen kijk die kinderen hebben, dan doen ze nog steeds goedkope uitjes. Stukje fietsen enzo. Een dagje Blijdorp is nog steeds een hoogtepunt volgens mij.
quote:Enn schreef op 09 juni 2013 @ 01:36:

Volgens mij blijven we niet heel erg on- topic.Geeft niks. Het is laat.

quote:MocyMoos schreef op 09 juni 2013 @ 01:35:

[...]

De Lach?was dat niet zo'n kinky moppenblaadje?
quote:sabbaticalmeds schreef op 09 juni 2013 @ 01:37:

[...]

ja daar begreep ik niks van want dat was een Duits blaadje, de neue revue. Wat moest je nu met een duits blaadje?

Ik las altijd de Tina met vervolgverhalen, maar die leesmappen waren nooit op volgorde dus ik zelden een verhaal helemaal volgenJaah, de Tina. Met Peggy.

Blijdorp is een duur dierenpark. Wij deden max. 1 keer per jaar zoiets.
waren jullie ook de klos vanwege de zelfgemaakte kleren van je moeder die een cursus had gevolgd in het dorpshuis met andere huisvrouwen?
quote:sabbaticalmeds schreef op 09 juni 2013 @ 01:37:

[...]

was dat niet zo'n kinky moppenblaadje?Nee, stonden echte blote mensen in! Als we er snel bij waren konden we em stiekem inkijken. Meestal was die er uit gehaald door pa of ma.
Mijn moeder vond het ook bekrompen vroeger volgens mij. Ze was stiekem naar Turks Fruit geweest, en later had ze stiekem met een vrachtwagenchauffeur gezoend. Zo'n vriendje mocht niet.

Is wel een verschil in mijn ouders. M'n vader in bij tijden een wijlen (wordt steeds erger) heel nostalgisch, terwijl m'n moeder steeds meer los gaat.
quote:sabbaticalmeds schreef op 09 juni 2013 @ 01:39:

waren jullie ook de klos vanwege de zelfgemaakte kleren van je moeder die een cursus had gevolgd in het dorpshuis met andere huisvrouwen?

Mijn moeder was opgeleid tot coupeuse.

Dat was mijn geluk want ik heb mijn vriendinnen oprecht vreemde creaturen zien dragen.
quote:MocyMoos schreef op 09 juni 2013 @ 01:41:

[...]

Nee, stonden echte blote mensen in! Als we er snel bij waren konden we em stiekem inkijken. Meestal was die er uit gehaald door pa of ma.ik verdenk dan nu de buurman op de hoek want die hadden de map het eerst.
Wij zijn in mijn hele jeugd een keer op vakantie geweest. Een week naar Appelscha. We hadden geen auto en mijn moeder maakte de meeste kleren zelf. Een keer per seizoen gingen we naar de stad om nieuwe schoenen of een jas te kopen. Met de bus. Als feestelijke afsluiting van de dag kregen we dan een zakje friet bij de patatzaak.

We hadden dan wel weer beleg op brood.

Ik weet ook nog wat de melkboer bracht.

Twee melk

1 vla

1 karnemelk

en dat stond dan in een rekje op de stoep, en dan haalde hij de lege flessen weer op
quote:sabbaticalmeds schreef op 09 juni 2013 @ 01:39:

waren jullie ook de klos vanwege de zelfgemaakte kleren van je moeder die een cursus had gevolgd in het dorpshuis met andere huisvrouwen?Jaja Zo ontzettend trots naar school gehuppeld .
en met die doppen van een soort van aluminiumfolie (wat toen nog niet bestond) kon je de spaken van je fiets mooi versieren.
quote:Conundrum schreef op 09 juni 2013 @ 01:45:

[...]

Jaja Zo ontzettend trots naar school gehuppeld .en meteen weer rechtsomkeert gehuppeld toen iedereen je uitlachte?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven