Geld & Recht alle pijlers

stomme parkeerwachters.

22-08-2009 17:29 465 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi hoi.

Ik dacht een oud beeld(uit de tuin) van mij weg te brengen naar een tweedehands shop, in-en verkoop tweedehands spul.

Het was nogal zwaar, dus ik zet de auto(van mijn zus)netjes op de stoep(een heeeeeeele brede) met de alarm lichten aan, zodat er niemand last van had.

Ik til dat ding naar binnen, zet het weg,kom terug, en er staan al twee parkeerwachters te schrijven.

De situatie uit gelegd, en ze hadden er gweoon het schijt aan.

Aaaaaaarch.

Ik ben gelijk door gereden naar parkeerbeheer, waar ik 5 minuten later, dan de uitgeschreven boete was.

Ik heb de tijd, naam en handtekening op laten schrijven, zodat ze kunnen zien, dat ik niet ben wezen winkelen, als ik een bezwaarschrift schrijf.

Er zijn mensen die misbruik maken en autos asociaal weg zetten, maar als ze het met eigen ogen zien, dat er niks aan de hand is, en toch schrijven.

En er dan ook nog aan toevoegen , met een stalen gezicht, dat ik het verkeer hinder, terwijl dat niet zo is, dan haat ik die mensen.

Althans die twee die er liepen, wat een galbakken , zeg!!!!!

zow.......ff afgereageerd.
ja hoor,je hebt er recht op om bezwaar in te dienen. Gewoon doen ook hoor,maar verwacht niet dat het iets uithaalt.
quote:chicatjoe schreef op 23 augustus 2009 @ 13:26:

Nogmaals shining, jij of sommige hier bepalen niks voor mij.

Die bezwaarschriften indienen, dat is niet voor niks.

Als ik de situatie heb uitgelegd, en ik krijg als nog ongelijk, dan betaal ik alsnog. is a simple.

En dat ik lekker niet ga betalen etc....dat maak jij ervan.

Ik doe gewoon waar ik recht op heb, als ik het er mee oneens ben.Als je het niet eens bent met een wet, de verkeerswet in dit geval, dan moet je bij de regering zijn.
Chicken, het is niet belachelijk, als ze het er mee oneens zijn.

Dat kan en dat mag, maar de manier waarop sommige reageren, vind ik zwaar overdreven.
quote:shining schreef op 23 augustus 2009 @ 13:23:

[...]

Ik snap wel wat je bedoelt hoor. Waar men hier zich aan ergert is de houding van TO, dat de parkeerwachters 'stom' zijn, dat zij geen fout heeft gemaakt en dat ze 'lekker niet' gaat betalen.

En ook al zien ze dat ze er maar drie minuten staat, zien ze dat het alleen maar om lossen gaat, dan staan ze nog in hun recht om die prent uit te delen.

Je neemt het risico om daar te gaan staan, als je dan toch een bon krijgt, dan moet je die gewoon betalen.

Dank je Shining. Weet je, ik hoor heel vaak allerlei afstudeeropdrachten om het parkeerprobleem binnen Amsterdam aan te pakken. Want ik denk dat bedrijven nog veel meer last hebben van parkeerproblemen dan iemand die even een keertje wat ophaalt....en ja, zit ik met mijn auto achter zo'n vrachtwagen vast dan hoort God mij ook brommen hoor.

Maar al die ideetjes, er wordt nooit wat mee gedaan. Het blijft huilen met de pet op. Ik heb van vervoersbedrijven gehoord dat ze een bepaald percentage boetes al berekenen in de kostprijs. De leverancier en de verkoper krijgen dat in hun prijs en voeren dat vervolgens weer door in de prijs aan de klant
quote:Starshine schreef op 23 augustus 2009 @ 13:27:

ja hoor,je hebt er recht op om bezwaar in te dienen. Gewoon doen ook hoor,maar verwacht niet dat het iets uithaalt.owh en jij hebt een glazen bol thuis?
quote:chicatjoe schreef op 23 augustus 2009 @ 13:28:

Chicken, het is niet belachelijk, als ze het er mee oneens zijn.

Dat kan en dat mag, maar de manier waarop sommige reageren, vind ik zwaar overdreven.De manier waarop jij je eigen fout zit te verdedigen vind ik zwaar overdreven.
chicken, ik doe waar ik recht op heb.

Ik vind dat ik het verkeer niet hinderden.

Ik woon niet in amsterdam hoor.
Dus als ik bij mijn mening blijf, dan ben ik overdreven??
quote:chicatjoe schreef op 23 augustus 2009 @ 13:28:

[...]

owh en jij hebt een glazen bol thuis?Nou, in zoverre, dat jij verkeerd stond en dat die boete dus terecht is uitgeschreven.
quote:chicatjoe schreef op 23 augustus 2009 @ 13:30:

chicken, ik doe waar ik recht op heb.

Ik vind dat ik het verkeer niet hinderden.

Ik woon niet in amsterdam hoor.

Dat kun jij wel vinden, maar je was in overtreding als daar een parkeerverbod geldig was.

Kun je hoog springen, laag springen, of weet ik veel wat.....maar je was in overtreding.
quote:Muis66 schreef op 23 augustus 2009 @ 13:28:

[...]

Weet je, ik hoor heel vaak allerlei afstudeeropdrachten om het parkeerprobleem binnen Amsterdam aan te pakken. Want ik denk dat bedrijven nog veel meer last hebben van parkeerproblemen dan iemand die even een keertje wat ophaalt....en ja, zit ik met mijn auto achter zo'n vrachtwagen vast dan hoort God mij ook brommen hoor.

Maar al die ideetjes, er wordt nooit wat mee gedaan. Het blijft huilen met de pet op. Ik heb van vervoersbedrijven gehoord dat ze een bepaald percentage boetes al berekenen in de kostprijs. De leverancier en de verkoper krijgen dat in hun prijs en voeren dat vervolgens weer door in de prijs aan de klant

Ja, kan me voorstellen dat dat zo werkt.

Kijk, ik baal ook als ik een boete krijg. Ben ook kwaad. En ik denk ook wel eens 'wat kinderachtig en wat stom'. Maar ik betaal wel gewoon. EN ga niet zeggen dat de parkeerwachters stom zijn, maar weet dat het mijn eigen fout is.

En dat is wat ik irritant vind aan chicatjoe. Ze mag best mopperen, daar hoor je mij niet over. Maar dat kinderachtig de boete gaan aanvechten, dat irriteert me.
mensen jullie horen de uitslag wel.

Goed of fout.
quote:chicatjoe schreef op 23 augustus 2009 @ 13:31:

Dus als ik bij mijn mening blijf, dan ben ik overdreven??En als wij onze mening geven is dat belachelijk?
ik taai af, lekker fietsen. dat gezeur over auto's ook altijd.

Shining, je bent zelf kinderachtig, en super zwart-wit denkend.

Dat jij alles je portomonee laat uitvliegen prima.

Ben je niet jaloers op iemand die voor haar eigen recht kan opkomen, zit je dat niet dwars?
Ik taai ook af, want hier gaan we niet uitkomen.

Prettige dag nog....ik ga lekker genieten van de zon.
quote:chicatjoe schreef op 23 augustus 2009 @ 13:35:

Ben je niet jaloers op iemand die voor haar eigen recht kan opkomen, zit je dat niet dwars?

Nee, ik durf heel goed voor mij eigen rechten op te komen. Dankje

Maar als ik een boete krijg voor fout parkeren, weet ik dat ik niet in mijn recht sta.

En ik laat niet alles uit mijn portemonnee vliegen hoor.
quote:shining schreef op 23 augustus 2009 @ 13:32:

[...]

Ja, kan me voorstellen dat dat zo werkt.

Kijk, ik baal ook als ik een boete krijg. Ben ook kwaad. En ik denk ook wel eens 'wat kinderachtig en wat stom'. Maar ik betaal wel gewoon. EN ga niet zeggen dat de parkeerwachters stom zijn, maar weet dat het mijn eigen fout is.

En dat is wat ik irritant vind aan chicatjoe. Ze mag best mopperen, daar hoor je mij niet over. Maar dat kinderachtig de boete gaan aanvechten, dat irriteert me.

Ach ik ben ook geen heilige, heb ook de nodige boetes gehad.

En als ik gematst wordt door de parkeerbeheerder dan heb ik ook schik.

Maar geeft ie me die bon, dan heb ik gewoon pech. Zeker als ik weet dat ik in overtreding was. Jammedebammer, niet zaniken maar betalen.

Ben je niet jaloers op iemand die voor haar eigen recht kan opkomen, zit je dat niet dwars?Over welk recht heb je het nu eigenlijk?
quote:chicatjoe schreef op 23 augustus 2009 @ 13:23:

Sommige reageren hier net aslof ik iemand dood geschoten heb, zeg.

Nee, dat niet, maar jij bent er wel zo eentje die gaat bitchen tegen parkeerwachters omdat je denkt dat de regels niet voor jou gelden. Want jij staat boven de regels en parkeerwachters zijn dom.

(On)bewust worden we steeds asocialer...
quote:misschicken schreef op 23 augustus 2009 @ 13:36:

[...]

Ach ik ben ook geen heilige, heb ook de nodige boetes gehad.

En als ik gematst wordt door de parkeerbeheerder dan heb ik ook schik.

Maar geeft ie me die bon, dan heb ik gewoon pech. Zeker als ik weet dat ik in overtreding was. Jammedebammer, niet zaniken maar betalen.Ja precies.

Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Mijn man zat laatst in de auto en belde keurig met de handsfree. Met mij. Gesprek afgelopen, ging zijn telefoon niet uit. Dus hij pakt hem op. Drukt op de 'uit' toets er flitst tegelijkertijd voor hem een 'stop politie, volgen' bord op en mijn man kreeg een boete voor mobiel bellen.

Hij had gebeld. Handsfree. Zijn telefoon is een beetje brak en hij zette hem handmatig uit. Boete. Pech gehad. Bellen in de auto mag niet. Of je nou zit te lullen of niet. Als je zo'n ding in je hand hebt in de auto en je rijdt, dan krijg je een bekeuring als de politie het ziet. Jammer joh!

Parkeren, precies hetzelfde. Mensen parkeren ook waar het niet mag, worden meestal niet gesnapt en soms wel. En dan krijg je een boete. Of je nou hinderde of niet, of je nou in de weg stond of niet, of je nou een minuut of een uur op die plek stond te staan of niet. Waar je niet mag staan krijg je een boete voor fout parkeren als je wordt betrapt. Vette pech.

Raar dat de wet altijd voor iedereen geldt maar niet voor mensen die dat even niet uitkomt. Dan is de politie achterlijk, de parkeerwachters stom en de wet belachelijk.

Jah..........

Doorslikken die drol, boete betalen, niet meer daar parkeren en er niet meer over zeuren, dat dat maar het beste is.

Zonde om er een zaak van te maken, die tijd kan beter gebruikt worden voor echt belangrijke dingen.
quote:misschicken schreef op 23 augustus 2009 @ 13:32:

[...]

Dat kun jij wel vinden, maar je was in overtreding als daar een parkeerverbod geldig was.

Kun je hoog springen, laag springen, of weet ik veel wat.....maar je was in overtreding.

Bestaat er in de wet eigenlijk geen verschil tussen parkeren en laden/lossen? In dit geval klinkt het als laden/lossen. Hoevaak zetten mensen tijdens bv. een verhuizing niet de boedelbak of verhuiswagen dichtbij de deur? Dit is een toegestane uitzondering op een parkeerverbod, zolang je maar niet het overige verkeer hindert. Een parkeerverbod is meestal bedoeld om dat te voorkomen, en om te zorgen dat mensen hun auto niet op een asociale manier parkeren.

In dit geval stond de auto niet in de weg, en ging het om laden/lossen. Dit hadden de parkeerwachters af kunnen leiden uit de alarmlichten. De boete lijkt me in dit geval dus ook onterecht.

Alle moraalmutsen die zeggen dat TO gewoon moet betalen zijn mijns inziens al teveel gehersenspoeld door de nederlandse regeltjescultuur.
quote:borodini schreef op 23 augustus 2009 @ 13:38:

[...]

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven