Geld & Recht alle pijlers

Studenten spaarsaldo

25-05-2016 00:19 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Een discussie die vaak onder mijn leeftijdsgenoten wordt gehouden (18/19 jaar) en allemaal Hbo-student. Wat is nou een normaal spaarsaldo voor een student? Ik vind het gek dat er vaak mensen in mijn groep het maximale lenen, maar het toch voor elkaar krijgen om 0 saldo te hebben op betaal én spaar voordat het eind van de maand in zicht is.

Disclaimer: natuurlijk kan dit ook aan mij liggen, mij is altijd geleerd om voldoende te sparen voor later, maar natuurlijk wel gewoon te 'leven'

Zijn er dus meer studenten op dit forum met spaargeld? En zo ja, om hoeveel gaat dit ongeveer. Totaal niet om te showen, maar ik ben gewoon benieuwd of alle studenten forever blut zijn.

Deze studenten lenen overigens niet voor hun studie, waar het geld wel naar toe gaat is een raadsel.

Voor de nieuwsgierige, inclusief ikzelf naar anderen, ik heb zelf zo'n 7 duizend euro gespaard. Op mijn betaalrekening staat meestal rond de 300 euro.
quote:Bloempje289 schreef op 25 mei 2016 @ 20:34:

Ik woon inderdaad nog thuis, ik begrijp dat uitwonende hier niet de kans voor hebben. Dan zie ik als uitzondering natuurlijk wel de mensen die bijvoorbeeld in Nijmegen thuis wonen en daar ook studeren en dan in Nijmegen op kamers gaan. Ik begrijp dat het een keer tijd is om op jezelf te gaan wonen, maar of ik dit gelijk het eerste jaar zou doen en ook nog als ik met 0 spaarsaldo uit huis vertrek.

Iedereen moet dit natuurlijk voor zichzelf weten, maar ik vind het erg irritant als deze zelfde mensen dan ook nog eens zeuren over het feit dat ze geen geld hebben. Dit is voor mij overigens hetzelfde irritatiepuntje als mensen die 10 minuten van de hogeschool het keer op keer niet voor elkaar krijgen om op tijd te komen. Terwijl mensen die een uur of langer moeten reizen dik op tijd zijn, maar dat terzijde Waarom ben je zo met andermans tijd en geld bezig? Jouw probleem toch niet?